Πότε ξεκινά η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση B2B
Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης
Ποιοι υποχρεούνται α ενταχθούν στο νέο σύστημα και οι
χρόνοι εφαρμογής
Οι προθεσμίες υποβολή οικονομικών καταστάσεων σε ΓΕΜΗ και η παράταση για τις φαρμακευτικές
20 ευρώ στον ΕΦΚΑ με τις εισφορές Οκτωβρίου
Ενημέρωση του κωδικού 801 στο έντυπο Ε1
Νέες προδιαγραφές ακινήτων σε ισχύ από 1η Οκτωβρίου για
την Βραχυχρόνια μίσθωση (Airbnb)
Η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης τελείωσε και τώρα θα μπούμε
και πάλι στην οικονομική πραγματικότητα
Επειδή πολλοί ρωτούν πότε θα δούμε σε νόμο τα μέτρα που
εξαγγέλθηκαν , εκτός απροόπτου τα μέτρα αυτά θα γίνουν σχέδιο νόμου και θα
κατατεθούν μαζί με τον προϋπολογισμό , συνεπώς θα τα δούμε στο «χαρτί» μέσα
στον Νοέμβριο και στην εφημερίδα της κυβέρνησης (ΦΕΚ) μέσα στον Δεκέμβριο.
Όλα αυτά εκτός απροόπτου, γιατί οι καιροί είναι πονηροί και ίσως
…. Προεκλογικοί.
Ηλεκτρονική τιμολόγηση Β2Β
Πριν δούμε κάποιες υποχρεώσεις που αφορούν το τέλος του μήνα, ας δούμε τις
προθεσμίες που έβαλε το υπουργείο για την υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής
τιμολόγησης Β2Β.
Σύμφωνα με το κοινό δελτίο τύπου ΥΠΕΘΟ – ΑΑΔΕ, από 2/2/2026
ξεκινά η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης για συναλλαγές μεταξύ
επιχειρήσεων (Β2Β), ενώ, παράλληλα, παρέχονται ισχυρά κίνητρα για την πρόωρη
ένταξη των επιχειρήσεων στο νέο σύστημα.
Οι σχετικές ρυθμίσεις θεσπίζονται με σειρά αποφάσεων του
Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (ΥΠΕΘΟ), Γιώργου Κώτσηρα και του
Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή.
Ποιους αφορά
Η υποχρέωση αφορά στην έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων σε
κάθε πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών μεταξύ επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς
και προς επιχειρήσεις τρίτων χωρών (εκτός ΕΕ). Για τις πωλήσεις σε επιχειρήσεις
της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων παραμένει προαιρετική.
Εφόσον η αλλοδαπή επιχείρηση δεν αποδέχεται το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, αυτό
μπορεί να αποσταλεί με εναλλακτικό τρόπο.
Για τις συναλλαγές μεταξύ ημεδαπών επιχειρήσεων, η αποδοχή
των ηλεκτρονικών τιμολογίων από τη λήπτρια επιχείρηση είναι υποχρεωτική.
Αντίθετα, δεν υπάρχει υποχρέωση αποδοχής ηλεκτρονικού τιμολογίου από την
ημεδαπή επιχείρηση στην περίπτωση συναλλαγών με επιχειρήσεις της αλλοδαπής
(εντός ΕΕ ή τρίτων χωρών). Προσοχή:
Είναι φανερό ότι με την ολοκλήρωση της διαδικασίας της ηλεκτρονικής
τιμολόγησης καταργείται η ΠΟΛ.1002/31.12.2014 που έδινε την δυνατότητα για την
έκδοση αθεωρήτων τιμολογίων και αποδείξεων λιανικής. Σε κάθε περίπτωση
περιμένουμε και τις τελικές αποφάσεις.
Τρόπος αποστολής
Κάθε επιχείρηση μπορεί να εκπληρώσει την υποχρέωση αυτή
επιλέγοντας είτε:
• υπηρεσίες Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων,
• τη δωρεάν εφαρμογή της ΑΑΔΕ, timologio και τη δωρεάν
εφαρμογή για κινητές συσκευές myDATAapp, οι οποίες προσφέρουν ισοδύναμη λύση
και καλύπτουν, χωρίς κόστος, και τις περιπτώσεις έκδοσης ηλεκτρονικών
τιμολογίων που αφορούν σε δημόσιες συμβάσεις.
Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής
Η Κοινή Απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και
Οικονομικών, Γιώργου Κώτσηρα και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων
Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή προβλέπει δύο περιόδους υλοποίησης, καθώς και
μεταβατικό χρονικό διάστημα, ώστε οι επιχειρήσεις να προσαρμοστούν ομαλά στη
νέα διαδικασία:
Α' Περίοδος - Μεγάλες επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα
άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000 €) για το φορολογικό έτος 2023
• 2.2.2026 : Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής
• 2.2 – 31.3.2026: Χρονικό διάστημα σταδιακής εφαρμογής της
ηλεκτρονικής τιμολόγησης, με παράλληλη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης
επιχειρήσεων (εμπορικό /λογιστικό, ERP) ή της ειδικής φόρμας καταχώρησης.
Οι υπόχρεες επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλουν Δήλωση
Έναρξης Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων ή Δήλωση Χρήσης της Εφαρμογής timologio
και να ξεκινήσουν την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων εντός του συγκεκριμένου
τριμήνου.
Β' Περίοδος - Λοιπές επιχειρήσεις
• 1.10.2026: Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής
• 1.10 – 31.12.2026: Χρονικό διάστημα σταδιακής προσαρμογής.
Κίνητρα πρόωρης ένταξης
Με Απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, όσες
επιχειρήσεις επιλέξουν να εφαρμόσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση δύο μήνες
νωρίτερα από την εκάστοτε προθεσμία, (δηλαδή έως 1.12.2025 για την πρώτη
περίοδο και έως 3.8.2026 για τη δεύτερη περίοδο εφαρμογής της ηλεκτρονικής
τιμολόγησης αντίστοιχα), απολαμβάνουν:
• πλήρη και προσαυξημένη κατά 100% απόσβεση της δαπάνης για
τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό, στο έτος αγοράς,
• 100% προσαύξηση της δαπάνης για παραγωγή, διαβίβαση και
ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για τους πρώτους δώδεκα (12)
μήνες έκδοσης.
Τι προσφέρει η ηλεκτρονική
τιμολόγηση
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου η εισαγωγή της υποχρεωτικής
ηλεκτρονικής τιμολόγησης αποτελεί σταθμό στην προσπάθεια ψηφιοποίησης της
οικονομίας και αναμένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη, όπως:
• Μείωση της απώλειας ΦΠΑ και περιορισμό της έκδοσης
εικονικών φορολογικών στοιχείων.
• Σημαντική διευκόλυνση των επιχειρήσεων κατά την εκπλήρωση
των δηλωτικών τους υποχρεώσεων, χάρη στην απλοποίηση της διαβίβασης δεδομένων
στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA και την προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ και του
εντύπου Ε3.
• Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων
και μείωση του διαχειριστικού κόστους (κόστος έκδοσης, αποστολής &
αποθήκευσης τιμολογίων, μείωση απωλειών τιμολογίων, λάθη χειροκίνητης
καταχώρισης, διενέξεις με αντισυμβαλλόμενους).
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να
απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, my1521:
• Τηλεφωνικά στο 1521, εργάσιμες ημέρες από 7.00 έως 20:00.
• Ψηφιακά στο my1521, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την
εβδομάδα.
Τι πρέπει να προσέξουμε μέχρι το τέλος του μήνα
ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ
20 ευρώ επιπλέον στον ΕΦΚΑ με τις εισφορές
Οκτωβρίου
Με την απόφαση 1270300/01.09.2025 «Εργοδοτική εισφορά ποσού
είκοσι (20€) Ευρώ ανά εργαζόμενο, για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών
Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.)» οι επιχειρήσεις θα πρέπει με τις εισφορές του
Αυγούστου πρέπει να καταθέσουν 20 ευρώ για κάθε εργαζόμενο τους, ανεξάρτητα αν
αυτοί είναι εργαζόμενοι αορίστου ή ορισμένου χρόνου ή εργάζονται με μερική
απασχόληση.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με την απόφαση παρασχέθηκαν
οδηγίες σχετικά με την υποχρέωση καταβολής της ετήσιας εργοδοτικής εισφοράς των
είκοσι (20€) ευρώ ανά εργαζόμενο, για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών
Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.).
Η εν λόγω εργοδοτική εισφορά εισπράττεται από τον
e-Ε.Φ.Κ.Α., ταυτόχρονα και παράλληλα με τις τακτικές εισφορές υπέρ του Ο.Ε.Ε.,
μηνός Αυγούστου 2025.
Οι υπόχρεοι εργοδότες ενημερώνονται με μήνυμα κατά την
υποβολή της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (Α.Π.Δ.) e-Ε.Φ.Κ.Α., στο αποδεικτικό
παραλαβής ότι: «η εργοδοτική εισφορά (20€) ευρώ ανά εργαζόμενο με σχέση
εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, καταβλητέα από τους εργοδότες Κοινών
Επιχειρήσεων και Οικοδομοτεχνικών Έργων, υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Παιδικών
Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.), θα καταβληθεί ταυτόχρονα και παράλληλα με τις
ασφαλιστικές εισφορές μισθολογικής περιόδου 8/2025».
Δεν υφίσταται υποχρέωση υποβολής Α.Π.Δ. e-Ε.Φ.Κ.Α. για την
εν λόγω εισφορά, καθώς η απεικόνιση υλοποιείται σε Κεντρικό Επίπεδο από τον
e-Ε.Φ.Κ.Α. με την παραγωγή αυτοτελούς Α.Π.Δ. e-Ε.Φ.Κ.Α. και σύμφωνα με τα
στοιχεία υποβολής της Α.Π.Δ. e-Ε.Φ.Κ.Α., της ως άνω μισθολογικής περιόδου.
Υποβολή οικονομικών
καταστάσεων στο ΓΕΜΗ
Στις 10 Σεπτεμβρίου 2025 έληξε η προθεσμία για την διεξαγωγή
των Γενικών Συνελεύσεων των Ανωνύμων Εταιριών (Α.Ε.), Εταιριών Περιορισμένης
Ευθύνης (ΕΠΕ και των Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (ΙΚΕ) εκτός φαρμακευτικών
εταιρειών, των οποίων η διεξαγωγή των
Γενικών Συνελεύσεων παρατάθηκε, σύμφωνα με δελτίο τύπου , κατά 50 ημερολογιακές ημέρες
Έτσι οι λοιπές επιχειρήσεις μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου θα
πρέπει να καταθέσουν τα πρακτικά των Γενικών τους Συνελεύσεων και τις λοιπές
οικονομικές καταστάσεις στο ΓΕΜΗ.
Φαρμακευτικές εταιρίες
Με Δελτίο Τύπου το Υπουργείο Ανάπτυξης μας ενημέρωσε στις 10
Σεπτεμβρίου 2025, ότι προχωρά σε νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Ανάπτυξης
για την παράταση των προθεσμιών διεξαγωγής των Γενικών Συνελεύσεων των
φαρμακευτικών εταιρειών
Συμφώνα με το δελτίο ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης
Θεοδωρικάκος, αποδεχόμενος το αίτημα του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων
Ελλάδας (ΣΦΕΕ) και της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ), προχωρά σε
νομοθετική ρύθμιση για την παράταση της προθεσμίας διεξαγωγής των Γενικών
Συνελεύσεων των νομικών προσώπων του κλάδου για το έτος 2025, κατά 50
ημερολογιακές ημέρες.
Το αίτημα των φορέων της φαρμακοβιομηχανίας βασίζεται στην
αδυναμία οριστικοποίησης των οικονομικών καταστάσεων εντός των καθορισμένων
προθεσμιών, εξαιτίας της καθυστέρησης έκδοσης των σημειωμάτων clawback για τη
νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη του 2024.
Με τη σχετική ρύθμιση, παρατείνονται αναλόγως και όλες οι
προθεσμίες που συνδέονται με την υποβολή των πρακτικών συνελεύσεων και των
εγκεκριμένων οικονομικών καταστάσεων στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).
Αντιφατική απόφαση
Όπως αναφέραμε (Πρόστιμα ΓΕΜΗ Περιθώριο μέχρι του έτους για
ενημέρωση του, χωρίς πρόστιμο), με την
απόφαση υπ' αριθ. 46982/18.06.2025 καθορίζονται τα κριτήρια επιβολής και το
ύψος των προστίμων ανά παράβαση, στους μη συνεπείς υπόχρεους εγγραφής στο
Γ.Ε.ΜΗ., ως προς την εφαρμογή των κανόνων της εμπορικής δημοσιότητας στο Γενικό
Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.), καθώς και τον καθορισμό της διαδικασίας για τη
διαπίστωση, την επιβολή τη βεβαίωση και την είσπραξη των προστίμων και την
κατανομή των εισπρακτέων ποσών μεταξύ των δικαιούχων.
Σύμφωνα με την απόφαση αυτή και συγκεκριμένα με το άρθρο 20,
που αφορά τις μεταβατικές διατάξεις
1. Έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2025 η Υπηρεσία Υποστήριξης
και Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων Γ.Ε.ΜΗ. και Υ.Μ.Σ. οφείλει να προβεί στα
κάτωθι:
α) στην ανάπτυξη
του ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης των προστίμων στο Π/Σ του Γ.Ε.ΜΗ. του
άρθρου 18,
β) στη διασταύρωση
μεταξύ των εγγεγραμμένων στο Γ.Ε.ΜΗ. και των εγγεγραμμένων στο μητρώο της
Α.Α.Δ.Ε. εταιρειών, προκειμένου να διαπιστωθούν οι μη εγγεγραμμένες εταιρείες
στο Γ.Ε.ΜΗ.
γ) στη συνεργασία
με την Α.Α.Δ.Ε. για τη διαδικασία επιβολής προστίμου στους υπόχρεους που δεν
έχουν εγγραφεί στο Γ.Ε.ΜΗ.
δ) στην ολοκλήρωση
όλων των διαδικασιών που απαιτούνται για την εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 14.
2. Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025 οι υπόχρεοι εγγραφής στο
Γ.Ε.ΜΗ., χωρίς να τους επιβληθεί οποιαδήποτε διοικητική κύρωση, δύνανται:
α) να προβούν στην
εγγραφή τους στο Γ.Ε.ΜΗ., εφόσον σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4919/20222
ανήκουν στους υπόχρεους εγγραφής και δεν το έχουν πράξει έως σήμερα,
β) να προβούν σε
κάθε καταχώριση που εκκρεμεί, η παράλειψη της οποίας επιφέρει την επιβολή
προστίμου,
γ) να προβούν στις
καταχωρίσεις για την παράλειψη των οποίων έχουν μπει σε αναστολή καταχώρισης,
δ) να αιτηθούν
στην αρμόδια Υ.Γ.Ε.ΜΗ. τη διόρθωση λαθών που έκαναν με δική τους υπαιτιότητα
κατά τη σύσταση της εταιρείας τους μέσω της ηλεκτρονικής Υπηρεσίας μιας Στάσης
ή στις αυτοματοποιημένες καταχωρίσεις ή κατά την αυτόματη δέσμευση επωνυμίας
και/ή διακριτικού τίτλου ή κατά την υποβολή αιτήσεων για την καταχώριση πράξεων
του άρθρου 25 του ν. 4919/2022.
ε) να
ανταποκριθούν στις προσκλήσεις που θα λάβουν είτε μέσω αυτοματοποιημένων
μηνυμάτων είτε από τις αρμόδιες Υ.Γ.Ε.ΜΗ.
3. Από την 1η Ιανουαρίου 2026 οι αρμόδιες Υ.Γ.Ε.ΜΗ.
επιβάλλουν τις διοικητικές κυρώσεις της παρούσας στους μη συνεπείς υπόχρεους
εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ. που παραβαίνουν του κανόνες της εμπορικής δημοσιότητας.
Τεχνικά θέματα
Όπως είδαμε παραπάνω, στην ουσία με την απόφαση δίνεται ένα
χρονικό διάστημα ανοχής για την τακτοποίηση των παλαιότερων εκκρεμοτήτων.
Τεχνικά για να ενημερώσει
κάποιος στην πλατφόρμα του ΓΕΜΗ, τις οικονομικές καταστάσεις του
φορολογικού έτους 2024, πρέπει να τελειώσεις με τις εκκρεμότητες των προηγούμενων
χρόνων.
Όμως αυτό μπορεί να συμβεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου και η
ημερομηνία υποβολής των οικονομικών καταστάσεων του φορολογικού έτους 2024,
πρέπει να γίνει μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου.
Προφορικά οι υπάλληλοι του ΓΕΜΗ ενημερώνουν ότι στο
διάστημα του εξαμήνου ανοχής είναι και το φορολογικό έτος 2024, κάτι όμως που
δεν είναι φανερό στην απόφαση .
Μόνο γι’ αυτό το λόγο το Υπουργείο Ανάπτυξης θα έπρεπε να
δώσεις παράταση στις Γενικές Συνελευσεις και στην δημοσίευση των σχετικών
εγγράφων στο ΓΕΜΗ.
ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΘΩΤΗΡΙΑ
Ενημέρωση του κωδικού 801 στο
έντυπο Ε1
Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου έχουμε ακόμη την ενημέρωση του
κωδικού 801 του εντύπου Ε1 με τον αριθμό του μισθωτηρίου, ώστε ο φορολογημένος
ενοικιαστής να μπορεί να πάρει αυτόματα την επιστροφή ενός ενοικίου.
Η ενημέρωση αυτή γίνεται με τροποποιητική δήλωση , χωρίς
πρόστιμο.
Να θυμίσουμε ότι η σχετική ενημέρωση είναι υποχρεωτική για
την λήψη του ενοικίου.
ΣΕ ΙΣΧΥ ΑΠΟ 1η
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Νέες προδιαγραφές ακινήτων για
την Βραχυχρόνια μίσθωση (Airbnb)
Ενημερώσεις με e-mail
στέλνει το Υπ. Τουρισμού, μέσω της ΑΑΔΕ, σε ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν
ενεργούς Αριθμούς Μητρώου Ακινήτων στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης,
σχετικά με τις νέες προδιαγραφές που θα ισχύουν από 1/10/2025.
Η ενημέρωση έχει ως ακολούθως:
«Αγαπητή κυρία / Αγαπητέ κύριε,
Δεδομένου ότι διαθέτετε ενεργούς Αριθμούς Μητρώου Ακινήτων
(ΑΜΑ) στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης της ΑΑΔΕ (άρ. 111, ν.
4446/2016, Α' 240), σας ενημερώνουμε για τις νέες προδιαγραφές που θα ισχύουν
από 1/10/2025 και αφορούν τα συγκεκριμένα ακίνητα σας.
Συγκεκριμένα όλα τα ακίνητα που μισθώνονται βραχυχρόνια (άρ.
3 ν. 5170/2025) πρέπει σωρευτικά να:
• Αποτελούν χώρους κύριας χρήσης, (παρ. 95, άρ. 2 ν.
4067/2012, Α’ 79), και να διαθέτουν φυσικό φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό,
• Είναι ασφαλισμένα έναντι αστικής ευθύνης για ζημιές ή
ατυχήματα που μπορεί να προκληθούν,
• Διαθέτουν υπεύθυνη δήλωση ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη,
πυροσβεστήρες και ανιχνευτές καπνού, ρελέ διαρροής ή ρελέ αντιηλεκτροπληξιακό
και ενδείξεις σήμανσης διαφυγής
• Έχουν πιστοποιητικό μυοκτονίας και απεντόμωσης, φαρμακείο
με είδη πρώτων βοηθειών, καθώς και οδηγό με τηλέφωνα πρώτης ανάγκης.
Επιτόπιοι Έλεγχοι
Για τη διαπίστωση της συμμόρφωσης με τις παραπάνω
προδιαγραφές, υπάλληλοι του Υπουργείου Τουρισμού ή/και μεικτά συνεργεία ελέγχου
(με υπαλλήλους της ΑΑΔΕ και του Υπουργείου Τουρισμού) θα διενεργούν επιτόπιους
ελέγχους στον χώρο που μισθώνετε και έχει δηλωθεί στην πλατφόρμα του Μητρώου
Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης.
Για τον έλεγχο θα ενημερωθείτε με μήνυμα ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου, τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν τη διενέργειά του, προκειμένου
να προσκομίσετε κάθε στοιχείο που επιβεβαιώνει τη συνδρομή των παραπάνω
προδιαγραφών.
Οι ελεγκτές του Υπουργείου Τουρισμού φέρουν το δελτίο
υπηρεσιακής τους ταυτότητας και έγγραφη εντολή διενέργειας επιτόπιου ελέγχου
από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Τουρισμού ή εξουσιοδοτημένα από αυτό
όργανα, και θα τα επιδεικνύουν κατά τη διενέργεια του ελέγχου.
Η έγγραφη εντολή περιέχει
τουλάχιστον:
• Τον αριθμό και την ημερομηνία της εντολής.
• Το ονοματεπώνυμο του υπαλλήλου στον οποίο έχει ανατεθεί ο
έλεγχος.
• Το ονοματεπώνυμο ή την επωνυμία, τη διεύθυνση και τον
Αριθμό Φορολογικού Μητρώου του διαχειριστή ή ιδιοκτήτη της οικίας που
μισθώνεται βραχυχρόνια.
Στην περίπτωση που ο έλεγχος διενεργείται από μεικτό
κλιμάκιο που απαρτίζεται και από υπαλλήλους της ΑΑΔΕ, εκδίδεται και εντολή
επιτόπιου φορολογικού ελέγχου (άρ. 30 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, ν.
5104/2024, Α’ 58).
Ως ελεγχόμενος, οφείλετε να συνεργαστείτε με τον υπάλληλο
που διενεργεί τον έλεγχο και να επιδείξετε τα πιστοποιητικά, τις βεβαιώσεις και
όποια στοιχεία ζητηθούν προς απόδειξη τήρησης των παραπάνω προδιαγραφών.
Πρόστιμα για μη Συμμόρφωση
Στους διαχειριστές ακινήτων επιβάλλεται από τους ελεγκτές
του Υπουργείου Τουρισμού αυτοτελές διοικητικό πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000)
ευρώ, εάν ΔΕΝ:
• επιτραπεί η είσοδος στο ελεγχόμενο ακίνητο.
• πληρούται κάποια από τις προαναφερόμενες προδιαγραφές.
• συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις παρ. 6 (άρ. 3 ν.
5170/2025).
Ειδικότερα, σε περίπτωση που διενεργηθεί νέος έλεγχος εντός
ενός (1) έτους από την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου και
διαπιστωθεί εκ νέου παράβαση των προδιαγραφών, το παραπάνω πρόστιμο επιβάλλεται
στο διπλάσιο και στην περίπτωση κάθε επόμενης ίδιας παράβασης στο τετραπλάσιο
του αρχικά επιβληθέντος.
Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο και τη συνεργασία σας.
Υπουργείο Τουρισμού»
Αλωνιάτης Απόστολος
Οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α' Αντιπρόεδρος του
Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος
Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Voice (Finance
& Markets Voice) , την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025
Πότε ξεκινά η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση B2B
Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης
Ποιοι υποχρεούνται α ενταχθούν στο νέο σύστημα και οι
χρόνοι εφαρμογής
Οι προθεσμίες υποβολή οικονομικών καταστάσεων σε ΓΕΜΗ και η παράταση για τις φαρμακευτικές
ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ
20 ευρώ επιπλέον
στον ΕΦΚΑ με τις εισφορές Οκτωβρίου
ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΘΩΤΗΡΙΑ
Ενημέρωση του κωδικού 801 στο έντυπο Ε1
ΣΕ ΙΣΧΥ ΑΠΟ 1η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ



