Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

ΣτΠ: Οικονομική επιβάρυνση πολιτών για την επανέκδοση διαβατηρίου λόγω λάθους στα στοιχεία του

ΣτΠ: Οικονομική επιβάρυνση πολιτών για την επανέκδοση διαβατηρίου λόγω λάθους στα στοιχεία του




07/02/2017

Πολίτες αιτήθηκαν έκδοση διαβατηρίου, καταθέτοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Κατά την παραλαβή του διαβατηρίου τους, διαπίστωσαν σφάλματα στα στοιχεία τους (ύψος 0,70 αντί 1.70, άρρεν φύλο αντί για θήλυ κ.ά.)

Οι αιτήσεις για διαβατήριο συμπληρώνονται ηλεκτρονικά από αστυνομικό υπάλληλο. Στη συνέχεια εκτυπώνονται δίδονται για έλεγχο της ορθότητάς των στοιχείων στον πολίτη που, τελικά, υπογράφει την αίτηση. Οι πολίτες είτε δεν πρόσεξαν το σφάλμα που ήδη εμφανιζόταν στα στοιχεία τους στην αίτηση είτε δεν το αντιλήφθηκαν ως σφάλμα. Ως αποτέλεσμα, τα διαβατήρια που τυπώθηκαν περιείχαν σφάλματα στα στοιχεία των πολιτών.

Οι πολίτες ζήτησαν επανέκδοση διαβατηρίου και η ΕΛΑΣ προχώρησε στην αντικατάσταση υποχρεώνοντας, όμως, τους ενδιαφερόμενους σε καταβολή πρόσθετου παράβολου. Όταν οι πολίτες αμφισβήτησαν την υποχρέωσή τους για καταβολή πρόσθετου παραβόλου και ζήτησαν επιστροφή των χρημάτων τους η ΕΛΑΣ αρνήθηκε, με αιτιολογικό ότι την ευθύνη για την εσφαλμένοι εγγραφή φέρουν οι πολίτες διότι έλεγξαν την ορθότητα των στοιχείων της αίτησης και δια της υπογραφής τους την επικύρωσαν.

Ο Συνήγορος, απευθυνόμενος στην ΕΛΑΣ, υποστήριξε ότι πρόκειται για λάθος, κατά τη συμπλήρωση της αίτησης, απολύτως συγγνωστό και πιθανό να συμβεί, δεδομένης και της εμπιστοσύνης των πολιτών στα αρμόδια για την ηλεκτρονική συμπλήρωση των στοιχείων τους αστυνομικά όργανα.

Επεσήμανε, δε ότι η ΕΛΑΣ, ιδιαίτερα στη περίπτωση έκδοσης των διαβατηρίων, για λόγους ασφάλειας,  υπέχει αυξημένη ευθύνη, όσον αφορά την ορθή συμπλήρωση των στοιχείων της αίτησης, και τον έλεγχο αυτών σε όλη τη φάση των σύνθετων διοικητικών ενεργειών, από τη στιγμή υποβολής της αίτησης μέχρι και την ολοκλήρωση της διαδικασίας με την εκτύπωση του διαβατηρίου. Γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε υπάρχει και ειδικό Τμήμα ελέγχου διαβατηρίων. Επομένως, το οικονομικό κόστος για τη θεραπεία τέτοιων σφαλμάτων, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιβαρύνει τον πολίτη και η ίδια η Υπηρεσία έπρεπε να έχει προβλέψει τη περίπτωση παρόμοιων λαθών και να έχει φροντίσει για την αποκατάστασή τους, χωρίς να απαιτεί επιπρόσθετο παράβολο από τους πολίτες.

Ωστόσο, οι προτάσεις της Αρχής, παρότι υπεβλήθησαν και προς το Γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, δεν έγιναν δεκτές από την Ελληνική Αστυνομία.

Συνοδευτικά Αρχεία


https://www.taxheaven.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: