Στα 4 δισ. ευρώ ο τζίρος των e-shops στην Ελλάδα – Στα 6.500 τα ηλεκτρονικά καταστήματα
Ραγδαία ανάπτυξη καταγράφει ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τον τζίρο του να αγγίζει, πλέον, τα 4 δισ. ευρώ, ποσό που μεταφράζεται στο 2% του ΑΕΠ. Με αυτό το δεδομένο ως εφαλτήριο ο GR.EC.A (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GReek ECommerce Association) σε συνεργασία με τη Mastercard παρουσίασε, χθες, την καμπάνια «Ξεπέρασέ το», στόχος της οποίας είναι η εδραίωση μιας νέας κουλτούρας στις online αγορές και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών πληρωμών, με τη χρήση κάρτας.
Εντυπωσιακοί αριθμοί
Στη σχετική εκδήλωση, ο Σύνδεσμος σκιαγράφησε το περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, όπου πέραν του εντυπωσιακού τζίρου, ο οποίος πιστοποιεί την ψήφο εμπιστοσύνης των Ελλήνων καταναλωτών στον συγκεκριμένο κλάδο, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως πληθαίνουν οι έμποροι που προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους online, με τα ελληνικά e-shops να ξεπερνούν τα 6.500. Από εκεί και πέρα, σήμερα, στη χώρα οι διαδικτυακοί καταναλωτές υπερβαίνουν τα 3 εκατ. (σε περισσότερους από 7 εκατ. χρήστες internet), σύνολο που αντιστοιχεί στο 40% του «online» πληθυσμού. Παράλληλα, σημαντική είναι και η αύξηση των αγορών από ελληνικά e-shops, αφού έξι στους δέκα αγοραστές τα επιλέγουν για να πραγματοποιήσουν πάνω από το 80% των online αγορών τους.
Παρά την ανάπτυξη της χρήσης καρτών, οι καταναλωτές νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια όταν πληρώνουν αντικαταβολή
Τρόποι πληρωμής
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που παρουσίασε το ELTRUN (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα (2016), παρά την αλματώδη ανάπτυξη της χρήσης καρτών τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά και της συνεχούς ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου, η αντικαταβολή παραμένει για τους Ελληνες η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμής για τις online αγορές τους. Βάσει της έρευνας, το υψηλό ποσοστό της αντικαταβολής στην Ελλάδα συνδέεται με τον φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων (διαδικτυακή απάτη), καθώς και την ανησυχία για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής κ.ά.).
Στον αντίποδα, από τον GR.EC.A παρατέθηκαν τα οφέλη των ηλεκτρονικών πληρωμών και της χρήσης κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τόσο για τους καταναλωτές όσο και τους εμπόρους. Κατά τον Σύνδεσμο «με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στις online αγορές τους, οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους εύκολα και με μεγαλύτερη ευελιξία, εξοικονομώντας χρόνο τόσο κατά τη συναλλαγή όσο και κατά την παραλαβή των προϊόντων τους. Παράλληλα, απολαμβάνουν και άλλα οφέλη, όπως εκπτώσεις και ευκολίες αποπληρωμής».
Αντίστοιχα, υποστηρίχθηκε πως «οι έμποροι με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στα e-shops εξασφαλίζουν τη λειτουργία τους σε ένα διαφανές επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον, με ουσιαστικές δυνατότητες για ανάπτυξη εξωστρέφειας, μέσω του διασυνοριακού εμπορίου».
Αντίστοιχα, υποστηρίχθηκε πως «οι έμποροι με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στα e-shops εξασφαλίζουν τη λειτουργία τους σε ένα διαφανές επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον, με ουσιαστικές δυνατότητες για ανάπτυξη εξωστρέφειας, μέσω του διασυνοριακού εμπορίου».
Ιωάννα Φεντούρη
ifentouri@e-typos.com
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου