Αναγκαία η παράταση των φορολογικών δηλώσεων
Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης
Αλλαγή ξανά στο «ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ»
- Σταδιακή μείωση
επιτρεπτών ορίων απόκλισης στην περιοδική δήλωση ΦΠΑ
– Νέα έκδοση της
πλατφόρμας myDATA
-
Το ίδιο το Δημόσιο σαμποτάρει όποια
προσπάθεια ψηφιοποίησης κάνει το … Δημόσιο!!
Εσείς λάβατε email από την ΑΑΔΕ για να διορθώσετε την δήλωση που έχετε
αποστείλει ή είσαστε από τους τυχερούς φορολογούμενους που τα στοιχεία στην
δήλωση σας είναι σωστά;
Μιλάμε βέβαια για τα email που έλαβαν δεκάδες χιλιάδες
φορολογούμενοι για να υποβάλουν ξανά την φορολογική τους δήλωση , γιατί κάποιος
φορέας του ΔΗΜΟΣΙΟΥ, βεβαίως - βεβαίως, έστειλε νέες καταστάσεις με επιπλέον
εισοδήματα για τους φορολογουμένους , επιδόματα κυρίως για συνταξιούχους, αλλά και διορθωμένες αποδοχές για μισθωτούς στο δημόσιο.
Εν ολίγοις το ίδιο το δημόσιο σαμποτάρει όποια προσπάθεια
ψηφιοποιήσης κάνει το ίδιο το δημόσιο.
Μέχρι σήμερα, που γράφονται αυτές οι γραμμές, δεν έχει ακόμη
δοθεί παράταση, αν και τα νούμερα στο ψηφιακό καταμετρητή της ΑΑΔΕ, δείχνουν
ότι πολλοί φορολογούμενοι θα έχουν τον κίνδυνο να πληρώσουν το πρόστιμο
εκπρόθεσμης κατάθεσης της φορολογικής δήλωσης.
Οι πολιτικοί μας λένε ότι το κράτος είναι ένα ενιαίο όμως
δεν ξέρουν τι κάνει το ένα Υπουργείο και τι κάνει το άλλο .
Και όλα αυτά έχουν σαν σκοπό να έχουν φορτώσει τις
επιχειρήσεις όσο και τους λογιστές
φοροτεχνικούς, με δουλειές τις ίδιες
ημερομηνίες.
Λογιστές δια … πάσαν νόσο
Μέσα στον μήνα πρέπει να λειτουργήσει η ψηφιακή κάρτα για
λιανικό εμπόριο και για βιομηχανία -
βιοτεχνία, να αποδοθεί το ΦΠΑ του Ιουνίου για τα διπλογραφικά και του Β
τριμήνου 2024 (Απρίλιος, Μάιος και Ιούνιος) για τα απλογραφικά. Πέρα από αυτά
πρέπει να τρέξουν, επιχειρήσεις και λογιστές, τα θέματα που αφορουν την
προμήθεια και εγκατάσταση των ταμειακών μηχανών και την διασύνδεση με τα pos, κάτι που αν και δεν
ενδιαφέρει τόσο τους λογιστές, δεν είναι δηλαδή μέσα στις υποχρεώσεις τους,
όλοι αυτή η εργασία πέρασε από τα «χέρι» τους.
Δεν είναι μόνο αυτό! Από τα λογιστικά γραφεία πέρασε και η
ενημέρωση της πλατφόρμας για τα «ακαθάριστα οικόπεδα».
Θα μας ρωτήσετε τι δουλειά έχει ο λογιστής με τα ακαθάριστα
οικόπεδα;
ΚΑΜΙΑ!! Αλλά σε μια χώρα με χιλιάδες ηλικιωμένους «ψηφιακά αναλφάβητους»
, όπου το κράτος απαιτεί από τους πολίτες του, χωρις καμία εκπαίδευση, να τα
κάνουν όλα ψηφιακά, και αυτό πρέπει να το επωμισθούν τα λογιστικά γραφεία που
έχουν μετατραπεί σε Ιδιωτικά Κέντρα Εξυπηρετήσεις Φορολογουμένων.
Δεν μας έφτανα όλα αυτά είχαμε και τα λάθη , όπως γράψαμε,
της διοίκησης.
Ιδού το e-mail που έστειλε η ΑΑΔΕ:
«ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ (ΑΑΔΕ)
Αποδέκτης: …
Username: ….
Αγαπητή κυρία / Αγαπητέ κύριε,
Σας ενημερώνουμε ότι, κατόπιν νέων δεδομένων που περιήλθαν
στη διάθεσή μας, έχει μεταβληθεί η Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών
Προσώπων φορολογικού έτους 2023 που έχετε ήδη υποβάλει, γιατί ο εργοδότης σας ή
ο αρμόδιος φορέας, μας απέστειλε αρχικό ή τροποποιητικό αρχείο.
Ως εκ τούτου, πρέπει να υποβάλετε τροποποιητική δήλωση,
μέχρι τις 26/7, δηλαδή την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων,
μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr), στη διαδρομή Εφαρμογές >
Δημοφιλείς Εφαρμογές > Δήλωση ΦΕΦΠ (Ε1-Ε2-Ε3) > Είσοδος στην εφαρμογή
> «ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΤΟΥΣ 2024».
Για περισσότερες διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε με
το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, στο τηλέφωνο (+30) 213 162
1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 07:30 - 17:00.
Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι στην εφαρμογή μας myAADEapp
μπορείτε να δείτε και να αποθηκεύσετε τη δήλωσή σας και το εκκαθαριστικό σας.
Σας ευχαριστούμε για το χρόνο και τη συνεργασία σας.
Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων»
Αλήθεια πόσα τέτοια email στάλθηκαν στους φορολογούμενους; Η
λαλίστατη διοίκηση, που μας ενημερώνει για κάθε θέμα, ξέχασε να μας πει πόσες
δηλώσεις πρέπει να ξανασταλούν, και πόσες πρέπει να γίνουν τροποιητικές. Ούτε
να μας πει ποιος θα χρεωθεί αυτή την πρόσθετη εργασία. Ο φορολογούμενος ή το
λογιστικό γραφείο.
Μήπως αυτές οι δηλώσεις πρέπει να προστεθούν σε αυτές που
δεν έχουν υποβληθεί και από δυο εκατομμύρια οι δηλώσεις πρέπει να ανέβουν πάλι
στα τρία εκατομμύρια;
Ας αφήσουμε όμως την γκρίνια και ας έλθουμε στην
πραγματικότητα.
«ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ» …. Εκ νέου
Τέθηκε από τις 12.7.2024, σε δημόσια διαβούλευση η
νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, υπό τον τίτλο: «Ενίσχυση του
συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων
Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023 – Ρυθμίσεις για την τοποθέτηση
αλλοδαπού ανηλίκου σε ίδρυμα, δομή παιδικής προστασίας ή ανάδοχη οικογένεια –
Αναψηλάφηση λόγω έκδοσης οριστικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου
Δικαιωμάτων του Ανθρώπου – Εναρμόνιση με τον ν. 4624/2019 της χρήσης
πληροφοριών από τις Κοινές Ομάδες Έρευνας και κατά την εκτέλεση Ευρωπαϊκής
Εντολής Έρευνας – Άλλες διατάξεις Υπουργείου Δικαιοσύνης».
Με το μέρος Β του νομοσχεδίου τροποποιείται ο ν. 5026/2023
(Α' 45) και εισάγονται ρυθμίσεις για την ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των
Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης (Δ.Π.Κ.) και των Δηλώσεων Οικονομικών
Συμφερόντων (Δ.Ο.Σ.), ώστε να καταστεί περισσότερο φιλικό προς τους υπόχρεους
μέσω της αύξησης, αφενός, των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων που διαλειτουργούν
με το ηλεκτρονικό σύστημα της εφαρμογής www.pothen.gr, και, αφετέρου, μέσω της
αύξησης των πεδίων των δηλώσεων που συμπληρώνονται αυτόματα μέσω διαλειτουργικότητας.
Παράλληλα, εισάγονται ρυθμίσεις για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και
της ταχύτητας των ελέγχων, καθώς και για τη διευκόλυνση των ελεγκτικών οργάνων
στην άσκηση του ελεγκτικού έργου και στην επίτευξη των ελεγκτικών στόχων τους,
μέσω της καθιέρωσης της υποχρέωσης άντλησης των στοιχείων των δηλώσεων από τους
ελεγχόμενους, με αυτόματο τρόπο μέσω της διαλειτουργικότητας, όπου αυτή
παρέχεται.
Ειδικότερα, με τις αξιολογούμενες διατάξεις προβλέπεται η
υποχρεωτική ηλεκτρονική συμπλήρωση της Δ.Π.Κ. από τους υπόχρεους με αυτόματο
τρόπο μέσω της εφαρμογής διαλειτουργικότητας των επιμέρους ηλεκτρονικών
συστημάτων δεδομένων, στοιχείων και πληροφοριών που τηρούνται από τους φορείς
του Δημοσίου, τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, τα πιστωτικά ιδρύματα και το
Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) με το ηλεκτρονικό σύστημα της εφαρμογής
www.pothen.gr, εφόσον παρέχεται η δυνατότητα αυτή από το σύστημα. Οι υπόχρεοι
οφείλουν πλέον να συμπληρώνουν τις δηλώσεις τους αυτόματα αντλώντας τα στοιχεία
μέσω της διαλειτουργικότητας, στον βαθμό που παρέχεται η δυνατότητα αυτή, και
τα στοιχεία εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στα οικεία πεδία. Για τα λοιπά
στοιχεία, για τα οποία δεν παρέχεται η δυνατότητα συμπλήρωσής τους αυτόματα
μέσω διαλειτουργικότητας, ο υπόχρεος φέρει την ευθύνη ορθής και πλήρους
συμπλήρωσης των οικείων πεδίων και επισύναψης των σχετικών δικαιολογητικών,
εφόσον τούτο απαιτείται από τις ειδικότερες προβλέψεις του νόμου, όπως ακριβώς
ίσχυε μέχρι τώρα.
Επομένως, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, οι υπόχρεοι
διευκολύνονται σημαντικά ως προς τη συμπλήρωση της Δ.Π.Κ., καθώς τα περιουσιακά
στοιχεία της παρ. 6 του άρθρου 21 του ν. 5026/2023, όπως τροποποιείται με το
προτεινόμενο σχέδιο νόμου, μεταφέρονται με αυτόματο τρόπο μέσω της ηλεκτρονικής
εφαρμογής στο έντυπο της Δ.Π.Κ., ενώ επισυνάπτονται με τον ίδιο τρόπο και τα
σχετικά παραστατικά/δικαιολογητικά.
Με τον τρόπο αυτόν, απαλλάσσονται οι υπόχρεοι από την
υποχρέωση συλλογής των στοιχείων της δήλωσης (βεβαιώσεις από κάθε τράπεζα για
το υπόλοιπο των λογαριασμών, πιστωτικών καρτών, συμμετοχές σε εταιρείες,
θυρίδες, πολύτιμα μέταλλα, δανειακές υποχρεώσεις κ.ά.), τα οποία αποτυπώνονται
αυτόματα στη δήλωση, μέσω των οικείων ηλεκτρονικών συστημάτων. Ταυτόχρονα, οι
υπόχρεοι έχουν τη δυνατότητα να επιφέρουν διορθώσεις, τροποποιήσεις,
συμπληρώσεις, διαγραφές, και να υποβάλουν παρατηρήσεις ως προς τις προσυμπληρωμένες
εγγραφές, με τις οποίες δεν συμφωνούν, καθώς και να επισυνάψουν σχετικά
στοιχεία.
Βασικοί στόχοι
Εξάλλου, με την εισαγωγή της υποχρεωτικής
διαλειτουργικότητας, πέραν του ότι διευκολύνονται σημαντικά οι υπόχρεοι κατά τη
συμπλήρωση της Δ.Π.Κ., εξυπηρετείται αποτελεσματικότερα και ο σκοπός του ν.
5026/2023 (άρθρο 1), ήτοι η ενίσχυση της διαφάνειας, η αύξηση του αριθμού των
ελεγχόμενων δηλώσεων, η αναβάθμιση της ποιότητας και η ενίσχυση της
αποτελεσματικότητας των ελέγχων των Δ.Π.Κ., καθώς διευκολύνεται σημαντικά το
έργο της Επιτροπής Ελέγχου, η οποία θα έχει πληρέστερη εικόνα όλων των σχετικών
πληροφοριών για τα περιουσιακά στοιχεία του ελεγχόμενου, και, επομένως, θα
μπορεί ευκολότερα να πετύχει τον ετήσιο ελεγκτικό στόχο, σύμφωνα με τις
προβλέψεις του ν. 5026/2023.
Δηλώσεις ΦΠΑ
Σε σταδιακή μείωση και τελικό μηδενισμό των ορίων ανεκτών
αποκλίσεων δήλωσης φόρου σε σχέση με τα αντίστοιχα δεδομένα που έχουν
διαβιβαστεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA προχωρά το Υπουργείο Οικονομικών και
η ΑΑΔΕ όπως άλλωστε είχε προαναγγελθεί από τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.
Ο στόχος αφενός είναι η διευκόλυνση των επιχειρήσεων στην
εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων, λαμβάνοντας ειδική μέριμνα για το
σκέλος των εξόδων, με ηπιότερη προσαρμογή των ορίων απόκλισης και αφετέρου η
πλήρης διασφάλιση εκπλήρωσης των σχετικών υποχρεώσεων.
Με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών Χρίστου Δήμα, κατόπιν
εισήγησης του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, καθορίζονται εκ νέου τα
επιτρεπτά όρια αποκλίσεων δήλωσης φόρου σε σχέση με τα αντίστοιχα δεδομένα που
έχουν διαβιβαστεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA για τις παρακάτω φορολογικές
περιόδους ΦΠΑ ως εξής:
·
Από την 01/01/2024 έως και την 30/06/2024
παραμένει σε ισχύ ποσοστό απόκλισης τριάντα τοις εκατό (30%) στην περίπτωση
δεδομένων εσόδων, καθώς και τριάντα τοις εκατό (30%) στην περίπτωση δεδομένων
εξόδων.
·
Από την 01/07/2024 έως και την 30/09/2024
μειώνεται σε δέκα τοις εκατό (10%) στην περίπτωση δεδομένων εσόδων, καθώς και
σε είκοσι τοις εκατό (20%) στην περίπτωση δεδομένων εξόδων.
·
Από την 01/10/2024 έως και την 31/12/2024 σε
μηδέν τοις εκατό (0%) στην περίπτωση δεδομένων εσόδων, καθώς και σε πέντε τοις
εκατό (5%) στην περίπτωση δεδομένων εξόδων.
·
Από την 01/01/2025 παύουν να υφίστανται τα
επιτρεπτά όρια αποκλίσεων στην περίπτωση δεδομένων εσόδων και εξόδων ανά
φορολογική περίοδο δήλωσης ΦΠΑ σε σχέση με τα αντίστοιχα δεδομένα που έχουν
διαβιβαστεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
Νέα έκδοση στα MyDATA
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, η ομάδα του myDATA ετοιμάζεται
να δώσει σε παραγωγική λειτουργεία νέα έκδοση της πλατφόρμας myDATA. Με την νέα αυτή έκδοση επιχειρείται
α λυθούν προβλήματα που υπάρχουν στην ενημέρωση της πλατφόρμας από τις επιχειρήσεις
αλλά και να λυθούν τεχνικά προβλήματα που υπάρχουν.
Ακόμη θα μπουν σε λειτουργεία τα νέα έντυπα που θα είναι
υποχρεωμένες να στέλνουν οι επιχειρήσεις καθώς και το ηλεκτρονικό δελτίο
αποστολής.
Ακόμη θα δίνεται η δυνατότητα να συμπληρωθεί η νέα περιοδική
δήλωσης ΦΠΑ, αφού θα προστεθεί η δυνατότητα να ενημερώνονται οι νέοι κωδικοί του ΦΠΑ 4% και 3%.
Τεχνικές προδιαγραφές - Εκδόσεις myDATA
Νέα έκδοση v1.0.9 – τι
περιλαμβάνει:
1. Προσθήκη του tid του POS στα δεδομένα υπογραφών στις
περιπτώσεις πληρωμών με τιμή 7 POS/ e - POS
2. Δυνατότητα συσχετισμού 1 παραστατικού με πολλαπλά
ΜΑΡΚ (πολλαπλά συνδεόμενα), αφορά δυνατότητα σύνδεσης με παραστατικά
·
8.4 Απόδειξη Είσπραξης POS
·
8.5 Απόδειξη Επιστροφής POS
·
8.6 Δελτίο Παραγγελίας Εστίασης
·
9.3 Δελτία Αποστολής
3. Δελτία Παραγγελίας 8.6
·
Γραμμές rectype 7 για επιστροφές
·
Δυνατότητα πολλαπλών συνδεόμενων
·
Δυνατότητα πολλαπλής αναίρεσης/ακύρωσης σε
δελτία παραγγελίας (διαβίβαση μηδενικού δελτίου παραγγελίας με ειδική ένδειξη
στο header και πολλαπλά συνδεόμενα Δελτία Παραγγελίας)
·
Προσθήκη πεδίου AA ΤΡΑΠΕΖΙOY
·
Καθεστώς ΦΠΑ το σύνολο των εν δυνάμει τιμών (1
έως 10 επιτρεπτή τιμή και το 8)
4. Νέο έντυπο Φ2
·
ΦΠΑ συντελεστής 4% (αρ.31 ν. 5057/2023)
[προσθήκη ΦΠΑ]
·
ΦΠΑ συντελεστής 3% (αρ.31 ν. 5057/2023)
[τροποποίηση ΦΠΑ ]
·
Προσυμπλήρωση νέο έντυπο Φ2
5. 8.2 Τέλος
ανθεκτικότητας κλιματικής κρίσης [τροποποίηση]
Κατά τους μήνες: Μάρτιο έως Οκτώβριο:
·
Ξενοδοχεία 1-2 αστέρων 1,50€ (ανά Δωμ./Διαμ.)
·
Ξενοδοχεία 3 αστέρων 3,00€ (ανά Δωμ./Διαμ.)
·
Ξενοδοχεία 4 αστέρων 7,00€ (ανά Δωμ./Διαμ.)
·
Ξενοδοχεία 5 αστέρων 10,00€ (ανά Δωμ./Διαμ.)
·
Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα
1,50€ (ανά Δωμ./Διαμ.)
·
Ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης 1,50€
·
Ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης μονοκατοικίες άνω
των 80 τ.μ. 10,00€
·
Αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές
επιπλωμένες επαύλεις (βίλες) 10,00€
Κατά τους μήνες: Νοέμβριο έως Φεβρουάριο:
·
Ξενοδοχεία 1-2 αστέρων 0,50€ (ανά Δωμ./Διαμ.)
·
Ξενοδοχεία 3 αστέρων 1,50€ (ανά Δωμ./Διαμ.)
·
Ξενοδοχεία 4 αστέρων 3,00€ (ανά Δωμ./Διαμ.)
·
Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα
0,50€ (ανά Δωμ./Διαμ.)
·
Ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης 0,50€
·
Ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης μονοκατοικίες άνω
των 80 τ.μ. 4,00€
·
Αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές
επιπλωμένες επαύλεις (βίλες) 4,00€
6. Στήλη 42 - Τρόπος Πληρωμής:
Άμεσες Πληρωμές_IRIS
7. category 1_95noVAT,
category2_95noVAT
·
Υλοποίηση (195 notVAT) ΠΡΟΣΘΗΚΗ σε επίπεδο
γραμμής ένδειξης μη συμμετοχής στο ΦΠΑ (έσοδα – εκροές)
·
Υλοποίηση (295 notVAT) ΠΡΟΣΘΗΚΗ στους
χαρακτηρισμούς ΦΠΑ εκτός των τιμών 361 έως 366 και επιπλέον τιμής μη συμμετοχής
στο ΦΠΑ (έξοδα – εισροές)
→ Τεχνική περιγραφή διεπαφών REST API για διαβίβαση &
λήψη δεδομένων για χρήστες ERP (Έκδοση 1.0.9)
→ Τεχνική περιγραφή διεπαφών REST API για διαβίβαση &
λήψη δεδομένων από Παρόχους Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης (Έκδοση 1.0.9)
→ version v1.0.9 XSDs (zip)
timologio
(Έκδοση και ταυτόχρονη διαβίβαση παραστατικών)
Νέα έκδοση v.1.5.1 – τι
περιλαμβάνει:
1. Προσθήκη ΦΠΑ συντελεστή 4% (αρ.31 ν. 5057/2023)
2. Μετονομασία του ΦΠΑ συντελεστής 3% (αρ.31 ν.
5057/2023)
3. Μετονομασία του παραστατικού 8.2 σε «Τέλος
ανθεκτικότητας κλιματικής κρίσης»
4. Κατηγορίες Λοιπών φόρων – εμπλουτισμός εγγραφών
5. Προσθήκη νέου τρόπου πληρωμής - Άμεσες Πληρωμές_IRIS
6. Προσθήκη στους χαρακτηρισμούς ΦΠΑ Εξόδων εκτός των
τιμών 361 έως 366 και επιπλέον τιμής μη συμμετοχής στο ΦΠΑ (έξοδα – εισροές)
Οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α' Αντιπρόεδρος του
Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος
Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.
Δημοσιεύθηκε στην
εφημερίδα Voice (Finance & Markets Voice) , την
Κυριακή 21 Ιουλίου 2024.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου