Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

Γ. ΣΤΑΘΑΚΗΣ Στη Βουλή τον Οκτώβριο ο νόμος για την εξωδικαστική αναδιάρθρωση επιχειρηματικών δανείων - Τι ισχύει για την α' κατοικία

Γ. ΣΤΑΘΑΚΗΣ

Στη Βουλή τον Οκτώβριο ο νόμος για την εξωδικαστική αναδιάρθρωση επιχειρηματικών δανείων - Τι ισχύει για την α' κατοικία

Στη Βουλή τον Οκτώβριο ο νόμος για την εξωδικαστική αναδιάρθρωση επιχειρηματικών δανείων - Τι ισχύει για την α' κατοικία

Μέσα στον Οκτώβριο θα κατατεθεί στη Βουλή ο νέος νόμος για τον μηχανισμό εξωδικαστικής αναδιάρθρωσης επιχειρηματικών δανείων, ο οποίος θα αφορά όλες τις επιχειρήσεις και όλα τα χρέη προς τράπεζες, δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία και λοιπούς ιδιώτες πιστωτές, ενώ από την ερχόμενη εβδομάδα θα μπορούν οι επενδυτές να καταθέτουν αιτήσεις για ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο.
Αυτό γνωστοποίησε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης στην ανοιχτή πολιτική εκδήλωση που διοργάνωσε σήμερα, το απόγευμα σε κεντρικό ξενοδοχείο η ομάδα Χρηματοπιστωτικού Τομέα του Τμήματος Οικονομικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο υπουργός ανέφερε ακόμη ότι ετοιμάζεται με την αρχή Δημοσίων Εσόδων και τη γενική γραμματεία Εμπορίου, λύση και για το κλείσιμο μίας επιχείρησης "κι αυτό θα απελευθερώσει και τις τράπεζες διότι κάποιες εταιρείες θα διαγράφονται ως μη λειτουργούσες" είπε ο υπουργός.
Ακόμη ο Γιώργος Σταθάκης ανέφερε ότι ετοιμάζεται από το υπουργείο Δικαιοσύνης σχέδιο νόμου που θα αφορά στο επάγγελμα του "διαχειριστή πτωχεύσεων".
Σχετικά με το ενδεχόμενο μετεξέλιξης του ΕΤΕΑΝ σε αναπτυξιακή τράπεζα, ο υπουργός ανέφερε ότι υπάρχουν νομικά εμπόδια στην ΕΕ για την δημιουργία αναπτυξιακής τράπεζας, αλλά θα αναβαθμισθεί ο ρόλος της και ως προς τις εγγυοδοσίες, όσο και ως προς τις χρηματοδοτήσεις με την ενσωμάτωση του ΤΑΝΕΟ στο ΕΤΕΑΝ.
Από το ΕΤΕΑΝ και τις συμφωνίες με τις διεθνείς τράπεζες, θα πέσουν στην αγορά 2,5 με 3 δισ. ετησίως ενώ επιπλέον είναι και η χρηματοδότηση που γίνεται μέσω ΕΣΠΑ και αναπτυξιακού νόμου και 1 δισ. ευρώ αναμένεται μέχρι το τέλος του χρόνου για μεγάλες επενδύσεις από το σχέδιο Γιούνκερ, είπε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Σταθάκης.
Εξωδικαστικός μηχανισμός
Συγκεκριμένα μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, κάθε ενδιαφερόμενος επιχειρηματίας θα μπορεί να υποβάλει την αίτησή του, μέσω ειδικά διαμορφωμένων προτύπων, που θα βρίσκει στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. Θα του υποδεικνύονται τα έγγραφα που οφείλει να προσκομίσει (πάντα ηλεκτρονικά) και θα έχει την ευκαιρία να αξιολογήσει την περίπτωση του δανείου του, μέσω προτυποποιημένων μελετών βιωσιμότητας.
Αφού κατατεθεί η αίτηση για αναδιάρθρωση, θα την αναλαμβάνει ένας συντονιστής από το Μητρώο Διαμεσολαβητών του υπουργείου Δικαιοσύνης. Ενώπιον του θα διεξάγονται οργανωμένα διαπραγματεύσεις μεταξύ της επιχείρησης και όλων των πιστωτών, συμπεριλαμβανομένων του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων, στο βαθμό που υπάρχουν σχετικά χρέη. Στο τραπέζι θα κάθονται και εκπρόσωποι των εργαζομένων και των προμηθευτών, εφ’ όσον υπάρχουν οφειλές και προς εκείνους.
Κάθε περίπτωση θα εξετάζεται στη βάση διαφανών και αποδεκτών από όλους κριτηρίων. Η βιωσιμότητα των μικρότερων επιχειρήσεων θα κρίνεται με βάση ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ανάλυσης, ενώ οι μεγαλύτερες θα αξιολογούνται από ανεξάρτητο εκτιμητή. Εάν η διαδικασία καταλήξει σε συμφωνία των πιστωτών και του οφειλέτη, η υπόθεση θα παραπέμπεται σε δικαστή προς επικύρωση. Για να συμβεί αυτό, αρκεί να συναινέσουν οι εκπρόσωποι των πιστωτών για το 60% της οφειλής και στη συνέχεια, η δικαστική απόφαση, θα επιβάλλει και στο υπόλοιπο 40% να συμμορφωθεί.
Ως προς το περιεχόμενο των λύσεων δεν θα υπάρχουν περιορισμοί: θα μπορεί να αφορούν πολυετείς επιμηκύνσεις της περιόδου αποπληρωμής, διαγραφές μέρους των οφειλών και άλλους τρόπους που περιλαμβάνει ο Κώδικας Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος. Ο επιχειρηματίας ή οι μέτοχοι θα υποχρεούνται να χρηματοδοτούν την εταιρεία. Σε διαφορετική περίπτωση θα απομακρύνονται και θα ορίζονται ως μέτοχοι οι δανειστές, που θα αναζητούν επενδυτή. Ο μηχανισμός αναδιάρθρωσης είναι έτσι δομημένος ώστε να αποκλείει επιχειρήσεις που δεν αποπληρώνουν χρέη κατ’ επιλογή τους (κακοπληρωτές) και να επικεντρώνεται στην διάσωση κατά τα άλλα υγιών επιχειρήσεων. Για να διασφαλιστεί αυτό, θα αξιοποιείται και κάθε άλλο διαθέσιμο στοιχείο για την περιουσιακή κατάσταση των ιδιοκτητών της επιχείρησης (δηλώσεις στην εφορία, καταθέσεις σε τράπεζες κ.λπ.).
Υπάρχουν, επίσης, προβλέψεις για την ελάφρυνση νοικοκυριών και επιχειρήσεων από τη φορολόγηση της ωφέλειας που προκύπτει από τις διαγραφές τραπεζικών χρεών. Παράλληλα, προωθείται σειρά παρεμβάσεων στο δικαστικό σύστημα, για να διασφαλιστεί η επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών. Στο πλαίσιο αυτό έχουν ενισχυθεί τα δικαστήρια, δημιουργούνται ειδικευμένα δικαστήρια για υποθέσεις υπερχρέωσης ή αδυναμίας αποπληρωμής χρεών και προωθούνται αλλαγές στον πτωχευτικό κώδικα.
Ακόμη, το πλαίσιο προβλέπει διαφάνεια στην ταυτότητα των μετόχων, υποβολή των βασικών αρχών της στρατηγικής τους, του επιχειρησιακού πλάνου και της μεθοδολογίας διεκδίκησης των δανείων (με έμφαση στην αναδιάρθρωση) κ.α. Επιτροπή των υπουργείων θα γνωμοδοτεί επί των αιτήσεων αδειοδότησης και το μητρώο των αδειοδοτούμενων θα δημοσιεύεται στο site της ΤτΕ. Τα μη πιστωτικά ιδρύματα που θα αποκτήσουν δάνεια θα είναι ΑΕ που θα εδρεύουν στην Ελλάδα ή που θα έχουν έδρα στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο. Όσον αφορά τους αποκτώντες δάνεια από τρίτες χώρες δεν θα έχουν έδρα σε κράτος που έχει προνομιακό φορολογικό καθεστώς ή σε μη συνεργάσιμο κράτος.
Τι ισχύει για την πρώτη κατοικία
Ακόμη, υπενθυμίζεται ότι μέχρι το 2018 δεν επιτρέπεται η μεταβίβαση δανείων που συνδέονται με πρώτη κατοικία:
- ανεξαρτήτως κατηγορίας, δηλαδή όχι μόνο τα στεγαστικά δάνεια αλλά και τα καταναλωτικά δάνεια, τα επισκευαστικά δάνεια, τα δάνεια ελεύθερων επαγγελματιών, εμπόρων, αγροτών, καθώς και τα δάνεια μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που έχουν διασφάλιση σε πρώτη κατοικία,
- με αντικειμενική αξία μέχρι 140.000 ευρώ (άνω του 90% του συνόλου στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας).
Προστασία και για όσα μεταβιβαστούν
Για τους δανειολήπτες που τα δάνειά τους θα μεταβιβαστούν σε μη τραπεζικές εταιρείες, η ελληνική κυβέρνηση πέτυχε να μην υπάρξει καμία ουσιαστική διαφορά, καθώς το πλαίσιο προστασίας είναι το ακριβώς το ίδιο με αυτό που ισχύει για τις τράπεζες (ν. Κατσέλη, Κώδικας Δεοντολογίας κ.λπ.), ενώ δεν θα μπορούν σε καμία περίπτωση να επιδεινώνονται οι όροι του δανείου. Υπάρχει, επίσης, ειδική πρόνοια για συμβάσεις με μεταβλητό επιτόκιο.

Πριν τη μεταβίβαση μη εξυπηρετούμενων δανείων, οι τράπεζες οφείλουν να έχουν κάνει πρόσφατη εμπεριστατωμένη και ουσιαστική πρόταση ρύθμισης στους δανειολήπτες, ενώ οφείλουν να επιδεικνύουν αυξημένη ευαισθησία για τις ευπαθείς ομάδες. Μετά τη μεταβίβαση των δανείων, οι μη τραπεζικές εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν εκ νέου τη διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας και να κάνουν πρόταση ρύθμισης.

ΤΙ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΔΕΚΟ

Τσακαλώτος: Η ανάπτυξη των επόμενων ετών δεν μπορεί να είναι βιώσιμη χωρίς αναπτυξιακή στρατηγική

Τσακαλώτος: Η ανάπτυξη των επόμενων ετών δεν μπορεί να είναι βιώσιμη χωρίς αναπτυξιακή στρατηγική

Θα υπάρχει ανάπτυξη και το 2016 και το 2017 και 2018, αλλά δεν εγγυάται τίποτα ότι αυτή η ανάπτυξη θα είναι βιώσιμη αν δεν προχωρήσει το αναπτυξιακό σχέδιο της κυβέρνησης, ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος στην ανοιχτή πολιτική εκδήλωση που διοργάνωσε σήμερα το απόγευμα σε κεντρικό ξενοδοχείο η ομάδα Χρηματοπιστωτικού Τομέα του Τμήματος Οικονομικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο υπουργός σημείωσε ότι ο τρόπος λειτουργίας του τραπεζικού συστήματος στην ΕΕ είναι ένα θέμα που θα απασχολήσει τον πολιτικό διάλογο τα επόμενα χρόνια και όλες οι πολιτικές δυνάμεις πρέπει να πάρουν θέση.
Η κατάρρευση της ευρωπαϊκής νομισματικής πολιτικής είναι ευρωπαϊκό πρόβλημα, σημείωσε ο υπουργός, ενώ προανήγγειλε την δημιουργία συνεταιριστικών τραπεζών σε όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας, "με νέες συνθήκες" όπως είπε και τόνισε πως αυτό που θέλει η κυβέρνηση είναι να αναδιαρθρωθούν τα κόκκινα δάνεια σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Γι’ αυτό το σκοπό, συνέχισε, μια καλή συμφωνία μέχρι τα Χριστούγεννα για το χρέος θα είναι καλό νέο για τους επενδυτές προκειμένου να επενδύσουν για μακρό χρονικό διάστημα στην Ελλάδα.
Ο ίδιος ανέφερε επίσης πως οι ρυθμιστικές αλλαγές που έχουν γίνει στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της Ευρώπης μετά το 2010 δεν είναι κοντά στο να αποτρέψουν μια νέα χρηματοπιστωτική κρίση, διότι η ΕΕ δεν έχει καταλήξει στο μοντέλο του τραπεζικού συστήματος που θα εξυπηρετεί την οικονομία, "και αυτό θα είναι η μάχη των επόμενων ετών μέσα στην ΕΕ", όπως υπογράμμισε.
Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος αναφέρθηκε στο πρόβλημα που έχει η Αριστερά να στελεχώσει όχι μόνο το τραπεζικό σύστημα, αλλά ολόκληρη τη Δημόσια Διοίκηση, προκειμένου να εφαρμόσει την κοινωνική πολιτική της. Ο ίδιος ανέφερε ως παράδειγμα τον έλεγχο που πρέπει να ασκεί στο τραπεζικό σύστημα το κράτος μέσω του ΤΧΣ, δηλαδή με τα σωστά στελέχη μπορούν να εφαρμοστούν οι πολιτικές της Αριστεράς για την κοινωνία και μπορεί, όπως είπε, να γίνουν στο μέλλον αλλαγές, όπως ο αναβαλλόμενος φόρος των τραπεζών να μετατρέπεται σε μετοχές με δικαίωμα ψήφου υπέρ του Δημοσίου.

Αναφερόμενος στις ΔΕΚΟ, ο υπουργός Οικονομικών είπε πως στόχος της κυβέρνησης είναι η αναδιάρθρωσή τους, ξεκαθαρίζοντας πως δεν είναι στόχος η πώληση, αλλά η αξιοποίηση των ΔΕΚΟ, ώστε μέρος των εσόδων να πάει στο χρέος και το υπόλοιπο σε επενδύσεις.

«ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ» ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΕΟΣ

Σάλος με δήλωση Τσακαλώτου: Διαψεύδει το ΥΠΟΙΚ ότι υπονόησε... Grexit

Σάλος με δήλωση Τσακαλώτου: Διαψεύδει το ΥΠΟΙΚ ότι υπονόησε... Grexit

Σε διάψευση δημοσιευμάτων προχώρησε το υπουργείο Οικονομικών, αναφορικά με δηλώσεις του υπουργού Ευκλείδη Τσακαλώτου, στη σημερινή συζήτηση της υποεπιτροπής της Βουλής για το χρέος και την απομείωσή του, στις οποίες φερόταν να υπονοεί ότι τίθεται θέμα για τη θέση της Ελλάδας στην ευρωζώνη.
Όπως επισημαίνεται από το υπουργείο, ο κ. Τσακαλώτος «ποτέ δεν προβληματίστηκε για το "εάν η Ελλάδα μπορεί να επιζήσει σε αυτή την ευρωζώνη". Αυτό που θέτει, και έθετε ήδη από την περίοδο που ο ΣΥΡΙΖΑ βρισκόταν στην αξιωματική αντιπολίτευση, είναι να υπάρξει συζήτηση για την αρχιτεκτονική της ευρωζώνης - δεν αμφισβητεί, δηλαδή, την πορεία της χώρας μέσα στο ευρώ. Το ζήτημα της αρχιτεκτονικής της ευρωζώνης, άλλωστε, το θέτει και στις διεθνείς παρεμβάσεις του».
Στη διάρκεια της ομιλίας του, ο κ. Τσακαλώτος εξέφρασε την πεποίθησή του ότι «είμαστε σε ένα καλό δρόμο για το πώς θα γίνει το ελληνικό χρέος βιώσιμο» και πως στο τέλος του χρόνου θα υπάρξει λύση ώστε να δημιουργηθεί ένας «καθαρός διάδρομος» για την προσέλκυση επενδύσεων.
«Νομίζω ότι έχουμε βάσιμες ελπίδες ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουμε μία λύση, που θα δημιουργήσει αυτόν τον καθαρό διάδρομο» είπε ο κ. Τσακαλώτος, μιλώντας στην συνεδρίαση της υποεπιτροπής της Βουλής για το χρέος και την απομείωσή του.
Εξήγησε, ότι για την απομείωση του χρέους, ένας σημαντικός σταθμός υπήρξε η απόφαση του Eurogroup της 24ης Μαίου, όπου για πρώτη φορά συζήτησαν βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόσθεσμα μέτρα. Διευκρίνισε πως τα βραχυπρόθεσμα μέτρα, που τώρα συζητάει το ΕSM με την χώρα μας, με το ΔΝΤ και με τις άλλες χώρες που ήταν σε πρόγραμμα, αφορούν στο τι μπορεί να γίνει, όχι τόσο πολύ για την απομείωση του χρέους, αλλά την μείωση του ρίσκου που έχει η διαχείριση του χρέους.
Προτάσεις
Για παράδειγμα -ανέφερε ο κ. Τσακαλώτος- αν μπορεί να γίνει σταθεροποίηση του επιτοκίου για τα ομόλογα του παλαιού χρέους που έχουμε στο ΕSM και αναχρηματοδοτούνται κάθε πέντε χρόνια, ώστε να μειωθεί το επιτόκιο, ή να αλλάξει το προφίλ του χρέους. «Δεν ξέρουμε τις τελικές αποφάσεις. Υπάρχουν διάφορες προτάσεις, που αφορούν στο πώς μπορούμε να μειώσουμε το ρίσκο για αυτό το χρέος. Αυτό θα γίνει έτσι κι αλλιώς. Και νομίζω ότι θα αρχίσει, μόλις κλείσει και η δεύτερη αξιολόγηση» τόνισε και προσέθεσε: «Είναι κι άλλα που μπορεί να κάνουν. Μπορεί να κάνουν και διάφορα swaps, να ανταλλάξουν κυμαινόμενο επιτόκιο με σταθερό επιτόκιο, που δεν θα είναι σε συγκεκριμένη βάση του χρέους».
«Αυτά όμως είναι τεχνικές λεπτομέρειες. Θα δούμε το τελικό πακέτο» υπογράμμισε ο υπουργός Οικονομικών, εξηγώντας πως η συζήτηση μετά, θα είναι για τα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα που μπορούν να ληφθούν τώρα και να γίνουν μέχρι το 2018, ή και μετά το 2018.
H Έκθεση του ΔΝΤ και το χρέος
«Αλλά αυτά, πρέπει να αποφασιστούν τώρα και να ανακοινωθούν» δήλωσε κατηγορηματικά, εξηγώντας πως αν οι Ευρωπαίοι δεν πουν τι θα κάνουν, δεν μπορεί το ΔΝΤ να κάνει μελέτη βιωσιμότητας του χρέους και άρα δεν μπορεί να συμμετέχει στο πρόγραμμα. «Άρα, αυτό που λένε μερικές χώρες του Βορρά, ότι εμείς δεν θέλουμε να δώσουμε τίποτα ή να ανακοινώσουμε τώρα και θα το δούμε το 2020 – 2022, δεν είναι συμβατό με αυτό που λένε, ότι οπωσδήποτε το ΔΝΤ πρέπει να συμμετέχει και με χρήματα, όχι μόνον ως τεχνικός σύμβουλος» τόνισε ο κ. Τσακαλώτος.
Απευθυνόμενος πως την Επιτροπή, ο κ. Τσακαλώτος δήλωσε ότι ο ίδιος μπορεί να πει ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν (αν είναι οι μεγαλύτερες ωριμότητες, μεγαλύτερες περίοδοι χάριτος, περισσότερο φιξαρισμένο επιτόκιο), ωστόσο γνωστοποίησε ότι η συζήτηση θα γίνει την τελευταία στιγμή.
«Μην κλωτσήσουν τον τενεκέ»
Αναφερόμενος στον στόχο της ελληνικής κυβέρνησης ώστε να βρεθεί λύση απομείωσης του χρέους, ο κ. Τσακαλώτος τόνισε πως «εμείς σε αυτό το “πακέτο” των βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων μέτρων, ζητάμε ένα “καθαρό διάδρομο” που οι επενδυτές ξέρουν ότι για τα επόμενα 10 χρόνια η Ελλάδα είναι άνετη με τις χρηματοδοτικές ανάγκες της και άρα δεν υπάρχει λόγος να μην επενδύσουν». «Είναι πολύ σημαντικό για μας να καταλάβουν οι αγορές ότι το χρέος είναι βιώσιμο και υπάρχει αυτός ο “καθαρός διάδρομος”» τόνισε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως αν ληφθεί η πολιτική απόφαση και «κλωτσήσουν τον τενεκέ για δύο χρόνια πιο κάτω, τότε ένας επενδυτής θα πει ότι θα πάρει την απόφαση για επενδύσεις σε δύο χρόνια». «Αυτό είναι το τι εννοούμε εμείς “βιωσιμότητα του χρέους”. Άρα, οι αγορές πρέπει να ξέρουν ότι για τα επόμενα χρόνια, έχουν έναν καθαρό διάδρομο», συμπλήρωσε ο υπουργός.
Ο κ. Τσακαλώτος δεν παρέλειψε ωστόσο να εξηγήσει πως βρισκόμαστε ακόμη στα πρώτα στάδια για το πώς θα γίνει το ευρωπαϊκό χρέος βιώσιμο στο πλαίσιο της Ευρωζώνης και της ΕΕ, επισημαίνοντας πως η Ευρώπη έχει πρόβλημα λόγω της ασυμμετρίας του χρέους ανάμεσα στις χώρες του Βορρά και του Νότου.
Όπως συγκεκριμένα είπε ο υπουργός Οικονομικών, υπάρχει και το ερώτημα «αν είναι συμβατή αυτή η Ευρωζώνη, ακόμη κι αν βοηθηθεί η Ελλάδα, με τα τόσο μεγάλα χρέη σε τόσες πολλές χώρες, μερικές χώρες να έχουν τόσο μεγάλο χρέος και μερικές να μην έχουν». «Είναι πολύ σημαντικό αυτό» σημείωσε και δήλωσε ότι του κάνει εντύπωση που δεν είναι γνωστές οι απόψεις της αντιπολίτευσης για το ευρωπαϊκό χρέος.
Επικαλούμενος δηλώσεις αξιωματούχων και οικονομολόγων ότι «η Ευρωζώνη δεν δουλεύει», ο κ. Τσακαλώτος είπε πως ένας από τους λόγους γι’ αυτό, είναι το διαφορετικό χρέος και διευκρίνισε πως «με διαφορετικό χρέος, ουσιαστικά δεν έχουμε ενιαία νομισματική πολιτική». Όπως τόνισε, πρέπει να κάνουμε μια σοβαρή συζήτηση πώς θα αλλάξουμε το διαφορετικό χρέος για να είναι συμβατό με μια Ευρωζώνη και να συζητήσουμε το χρέος και ως ελληνική Βουλή και στο ευρωπαϊκό επίπεδο. «Χρειάζεται μια πολύ σοβαρή συζήτηση τι φταίει με αυτή την Ευρωζώνη, σε σχέση με το χρέος βέβαια, αλλά που συνδέεται και με την νομισματική και την δημοσιονομική πολιτική» είπε.
«Εγώ θεωρώ ότι είμαστε σε ένα καλό δρόμο για το πρώτο ερώτημα -πώς θα γίνει το ελληνικό χρέος και πώς θα δημιουργηθεί ένας καθαρός διάδρομος για τις επενδύσεις- αλλά είμαστε στα πρώτα στάδια, πώς θα γίνει το ευρωπαϊκό χρέος βιώσιμο, στο πλαίσιο της Ευρωζώνης και της ΕΕ» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλώτος. «Η Ευρώπη έχει βαθύ πρόβλημα και αυτό στο Κοινοβούλιο δεν το συζητάμε, όπως και το αν η Ελλάδα μπορεί ή δεν μπορεί να επιζήσει σε μια τέτοια Ευρωζώνη. Δεν έχουμε καθαρές κουβέντες, ούτε από την ΝΔ, ούτε από τον κ. Στουρνάρα και νομίζουμε ότι ήρθε η στιγμή να γίνει μια τέτοια συζήτηση», υπογράμμισε.
Τα σενάρια
Ο κ. Τσακαλώτος ανέφερε επίσης ότι στο θέμα της διευθέτησης του χρέους θα γίνει ένας ευρωπαϊκός συμβιβασμός, «όλοι θα βάλουν νερό στο κρασί τους».
Εξήγησε πάντως, πως εμείς, θα θέλαμε ως μακροπρόθεσμη - μεσοπρόθεσμη λύση οι Ευρωπαίοι να λύνουν τα δικά τους προβλήματα. «Κι αυτό το βάζω και για την ευρωπαϊκή πολιτική, που πρέπει να έχουμε για να σωθεί η Ευρωζώνη, ότι είναι λίγο υποτιμητικό να είναι το ΔΝΤ. Η προτίμησή μου για τώρα είναι να είναι το ΔΝΤ, να λυθεί το χρέος και δεύτερον είναι να φύγει το ΔΝΤ, αλλά το χειρότερο είναι να μην ληφθεί η απόφαση. Αυτό νομίζω είναι που χαλάει αρκετά και τον καθαρό διάδρομο και πρέπει μετά να δούμε πως θα το αντιμετωπίσουμε» είπε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας σε ερωτήματα της αντιπολίτευσης, ανέφερε ότι ο ίδιος θεωρεί πως δεν θα γίνει ονομαστικό κούρεμα, αλλά εκτίμησε ότι ο «καθαρός διάδρομος» επηρεάζει και το απόθεμα, «γιατί επηρεάζει τον παρονομαστή του λόγου χρέους προς το ΑΕΠ και άρα μπορεί να μειώσει κι αυτό και πιο γρήγορα από ό,τι νομίζουμε».

Δεν υπάρχουν σχόλια: