Τρ. Αλεξιάδης: «Ο αγώνας κατά τη φοροδιαφυγής, του λαθρεμπορίου και της διαφθοράς έχει αποτελέσματα»
Στο πλαίσιο της συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου "Κύρωση της Πολυμερούς Συμφωνίας Αρμοδίων Αρχών για την Αυτόματη Ανταλλαγή Πληροφοριών Χρηματοοικονομικών Λογαριασμών και διατάξεις εφαρμογής" μίλησε και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κος Τρ.Αλεξιάδης,
Ο αναπληρωτής αναφέροντας ότι ο αγώνας κατά της φοροδιαφυγής έχει αποτελέσματα, κατέθεσε στοιχεία , από τα οποία φαίνεται ότι τα έσοδα για τον μήνα Σεπτέμβριο είναι πολύ πιο πάνω από τον στόχο. (ενώ ο στόχος ήταν 4,7 δισεκατομμύρια, οι εισπράξεις του Σεπτεμβρίου είναι 5,512 δισεκατομμύρια). Σε επίπεδο εννιαμήνου, από τα 35,9 δισεκατομμύρια που υπήρχε σαν στόχος τα έσοδα είναι 1,4 δισεκατομμύρια πάνω από τον στόχο, 37,29 δισεκατομμύρια. Την ίδια περίοδο οι επιστροφές παρουσιάζονται κατά 300 εκατομμύρια πάνω από τον στόχο.
Σχετικά με τα ληξιπρόθεσμα χρέη των πολιτών προς το δημόσιο κατέθεσε πρακτικά και σχετικό πίνακα που δείχνουν ότι στο οκτάμηνο του 2016 τα ληξιπρόθεσμα είναι 5,1 δισεκατομμύρια, το 2014, ήταν 7,2 δισεκατομμύρια, και το 2015 ήταν 6,3 δισεκατομμύρια.
"Είμαστε στο ίδιο επίπεδο που ήμασταν το 2013 ανέφερε σχετικά ο Κος Τ.Αλεξιάδης.
------
Τμήματα της ομιλίας του αναπληρωτή υπουργού:
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Και στο κεφάλαιο.
Άρα, να μην κυνηγήσουμε τη φοροδιαφυγή, να μην κυνηγήσουμε το λαθρεμπόριο, γιατί μέχρι να έρθει ο σοσιαλισμός, αυτά τα πράγματα πρέπει να μείνουν στο απυρόβλητο.
Εν πάση περιπτώσει, σε ό,τι αφορά τα ζητήματα του σημερινού νομοσχεδίου, επειδή στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων διατυπώθηκαν οι απόψεις των άλλων κομμάτων που δεν έχουν δυνατότητα σήμερα να μιλήσουν, νομίζω ότι υπάρχει μια ευρεία συναίνεση για κάτι το αυτονόητο. Ποιο είναι αυτό;
Με το ν. 4378/2016, που ψηφίστηκε τον Απρίλιο 2016, ψηφίστηκε η ενίσχυση της συνεργασίας των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πεδίο της αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών. Δηλαδή, ενσωματώσαμε στην ελληνική νομοθεσία την ευρωπαϊκή Οδηγία και έτσι δόθηκε αυτή η δυνατότητα, να έχουμε καλύτερες διαδικασίες στα θέματα της αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών.
Σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη κυρούμενη πολυμερή συμφωνία, διευρύνουμε περισσότερο την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών, δεδομένου ότι ογδόντα τέσσερις δικαιοδοσίες, όπως αναφέρεται σε αυτή, έχουν υπογράψει την πολυμερή συμφωνία για την ανταλλαγή πληροφοριών και ως εκ τούτου αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο στη δράση κατά της φορολογικής απάτης, της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου.
Εδώ θέλω να επισημάνω ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα από τη σελίδα 12, όπου αναφέρονται όλες οι δικαιοδοσίες ή κράτη, όπως η Ανδόρα, η Ανγκουίλα, οι Νήσοι Κέιμαν, το Λιχτενστάιν, το Λουξεμβούργο, το Μονακό, η Ελβετία, οι Νήσοι Φερόες, με αύξοντα αριθμό 28.
Γιατί επιμένω στις Νήσους Φερόες; Διότι ακούσαμε πριν από λίγο -αν και λείπει ο κύριος Βουλευτής που το διατύπωσε- ότι «τι κάνετε για τις επιχειρήσεις και τα κεφάλαια που είναι στις Νήσους Φερόες;». Έλεος! Στις σελίδες 12, 13, 14 υπάρχει ένας κατάλογος ογδόντα τεσσάρων χωρών και δικαιοδοσιών -διότι δεν είναι όλες ακριβώς χώρες- με τις οποίες είναι σαφέστατο ότι πλέον θα έχουμε δυνατότητα αυτόματης -όχι γραφειοκρατικής, δηλαδή μετά από αίτηση- ανταλλαγής πληροφοριών, ακριβώς για να κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ: Ο Παναμάς δεν είναι, όμως, κύριε Υπουργέ.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Είναι μια σειρά από άλλες χώρες.
Πρέπει, όμως, να καταλάβουμε ότι όσο υπάρχει ένα συγκεκριμένο διεθνές δίκαιο, δεν μπορεί το ελληνικό Κοινοβούλιο να ψηφίζει διατάξεις με τις οποίες θα επιβάλει φορολογικό δίκαιο σε άλλη χώρα. Κάθε χώρα έχει τις δικές τις διαδικασίες και εμάς ευθύνη μας είναι πώς θα το προσαρμόσουμε αυτό.
Με την κύρωση, λοιπόν, αυτή της συμφωνίας για φορολογούμενους, φυσικά πρόσωπα, οντότητες, δηλαδή επιχειρήσεις, καταπιστεύματα, trust κλπ. και ιδρύματα που διαθέτουν εισοδήματα, για παράδειγμα τόκους και μερίσματα ή περιουσιακά στοιχεία στην αλλοδαπή, θα λάβει χώρα έως τον Σεπτέμβριο του 2017 η πρώτη αυτόματη αποστολή πληροφοριών από τη χώρα προέλευσης των εισοδημάτων ή περιουσιακών στοιχείων στη χώρα της φορολογικής κατοικίας.
Αυτό από μόνο του είναι ένα σημαντικό εργαλείο. Διότι, καταλαβαίνετε ότι συνδυαζόμενο με τον αγώνα που κάνουμε για την οικειοθελή αποκάλυψη κεφαλαίων και με την προσπάθεια που γίνεται για διασταυρώσεις θα βοηθήσει πάρα πολύ τις φορολογικές υπηρεσίες.
Η αυτόματη αυτή ανταλλαγή πληροφοριών θα πραγματοποιείται κάτω από το πρίσμα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων και της διασφάλισης του απορρήτου των πληροφοριών. Κι επειδή διατυπώθηκαν στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων ενστάσεις επί του θέματος, θέλω να σας πω ότι υπάρχει πλήρης συνεργασία του Υπουργείου Οικονομικών με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Και δεύτερον, η χώρα μας έχει αξιολογηθεί επιτυχώς και επαρκώς από τον ΟΟΣΑ ως προς την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών και την ύπαρξη επαρκών δομών και υποδομών στο πλαίσιο της κυρούμενης συμφωνίας. Δεν θα μπορούσαμε, άλλωστε, να μπούμε σε αυτές τις συμφωνίες, αν δεν είχε προηγηθεί η αξιολόγηση από τον ΟΟΣΑ.
Κλείνοντας για το νομοσχέδιο, λέω ότι η ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία του συγκεκριμένου παγκόσμιου προτύπου αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών, όπως αυτό αναρτήθηκε από τον ΟΟΣΑ, ενισχύει τη διασυνοριακή συνεργασία στο πλαίσιο αντιμετώπισης της διεθνούς φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής, βελτιώνει τη φορολογική συμμόρφωση και τη διαφάνεια στο διεθνές φορολογικό σύστημα, συμβάλλει στην αύξηση των φορολογικών εσόδων, με άμεση συνέπεια την δυνατότητα άσκησης φορολογικής πολιτικής με κοινωνικό πρόσημο, συνδράμει στην εξεύρεση της φορολογητέας ύλης όπου κι αν αυτή βρίσκεται και διευκολύνει, βεβαίως, το έργο των ελληνικών ελεγκτικών υπηρεσιών.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, έχετε ήδη ενημερωθεί ότι το Υπουργείο Οικονομικών, σε πλήρη συνεργασία της πολιτικής ηγεσίας –διότι δεν είναι υπόθεση Τσακαλώτου, Αλεξιάδη, Πιτσιλή, είναι μια συλλογική προσπάθεια που ξεκινάει από τους απλούς υπαλλήλους και φτάνει σε όλη την πολιτική ηγεσία- προσπαθεί κι έχει απτά αποτελέσματα.
Αυτό το οποίο μας έχει επιβάλει ο λαός με τη ψήφο του και το Σύνταγμα με τον όρκο που δώσαμε, προσπαθούμε να το τηρήσουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
Θα καταθέσω στο ελληνικό Κοινοβούλιο, για να μην υπάρχουν διάφορες φήμες και διάφορες φιλολογίες, στοιχεία γι’ αυτή την πορεία. Διότι ο αγώνας κατά τη φοροδιαφυγής, του λαθρεμπορίου και της διαφθοράς έχει συγκεκριμένα αποτελέσματα και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Θα καταθέσω, λοιπόν, τα προσωρινά στοιχεία του Σεπτεμβρίου, που δείχνουν ότι για τον μήνα Σεπτέμβριο είμαστε πολύ πιο πάνω από τον στόχο. Για τον μήνα Σεπτέμβριο, ενώ ο στόχος ήταν 4,7 δισεκατομμύρια, οι εισπράξεις του Σεπτεμβρίου είναι 5,512 δισεκατομμύρια. Άρα, είμαστε πολύ πιο πάνω από τον στόχο.
Και σε επίπεδο εννιαμήνου, από τα 35,9 δισεκατομμύρια που είχαμε στόχο, είμαστε 1,4 δισεκατομμύρια πάνω από τον στόχο, 37,29 δισεκατομμύρια. Την ίδια περίοδο είμαστε περίπου 300 εκατομμύρια πάνω από τον στόχο στις επιστροφές, ακριβώς επειδή δεν ακολουθούμε την τακτική να κρατάμε τις επιστροφές χαμηλά, για να φαίνονται πολλά τα έσοδα.
Κι επειδή θα ακούσουμε και γκρίνια για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το δημόσιο και το πώς αυτά αυξάνονται, θα σας καταθέσω για τα Πρακτικά και σχετικό πίνακα για το 2016, τη χρονιά δηλαδή που μιλάνε για εκτόξευση πάνω από 1 δισεκατομμύριο κάθε μήνα των ληξιπρόθεσμων και διάφορες άλλες φιλολογίες.
Θα σας πω μόνο τρία νούμερα για να μην κουράσω. Στο οκτάμηνο του 2016 τα ληξιπρόθεσμα είναι 5,1 δισεκατομμύρια, τη χρονιά του «success story», το 2014, ήταν 7,2 δισεκατομμύρια, το 2015, παρά τα capital controls, που βοηθούσαν την πληρωμή των ληξιπρόθεσμων για ευνόητους λόγους, ήταν 6,3 δισεκατομμύρια. Είμαστε στο ίδιο επίπεδο που ήμασταν το 2013.
Δεν περιγράφουμε το δικό μας success story, δεν θριαμβολογούμε. Καταλαβαίνουμε το τι προβλήματα έχουν οι πολίτες και θέλουμε να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση, δηλαδή, στη μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων, στη μείωση των φορολογικών συντελεστών, στη δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κλείστε, όμως, κύριε Υπουργέ.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κλείνω, κύριε Πρόεδρε.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
(Στο σημείο αυτό ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Πρώτα απ’ όλα, δεν υπήρχε, νομίζω, άλλος Υπουργός ο οποίος να εισηγήθηκε τόσο σύντομα κάποιο συγκεκριμένο νομοσχέδιο και να έκλεισε.
Αντιπαρέρχομαι, όμως, τις επιθέσεις και αναφέρομαι στις επιθέσεις περί αφέλειας.
Αντιλαμβάνομαι πλήρως την επίθεση, αλλά απ’ αυτούς οι οποίοι με κατηγορούν εμένα για φορομπήχτη και φοροεισπράκτορα και πήραν τον φόρο στα ακίνητα στα 600 εκατομμύρια τον χρόνο και τον πήγαν 3,4 δισεκατομμύρια τον χρόνο μάλλον δεν είναι ψόγος, έπαινος είναι. Γι’ αυτό και το αντιπαρέρχομαι.
Δυο πράγματα να ξεκαθαρίσω, για να μην υπάρχει παρανόηση. Πρώτον, δεν αναφέρθηκα στα χρέη δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα. Ο πίνακας που έχει μοιραστεί είναι για τα χρέη τα ληξιπρόθεσμα πολιτών και επιχειρήσεων προς τους πολίτες.
Δεύτερον, σε ό,τι αφορά την πληρωμή με πιστωτική κάρτα, δεν έχουμε στοιχεία στο Υπουργείο Οικονομικών. Όποιος έχει, ας τα παρουσιάσει. Επειδή διαβάζω δημοσιεύματα, δεν έχουμε τέτοια στοιχεία, ότι πληρώθηκαν οι φόροι με πιστωτικές κάρτες. Εάν κάποιος θεωρεί ότι μέσα στον μήνα Σεπτέμβριο αυξήθηκε τόσο πολύ η πιστοληπτική ικανότητα των Ελλήνων, ώστε πλήρωσαν 5,5 δισεκατομμύρια με πιστωτικές κάρτες, αυτό είναι ένα ευχάριστο νέο για την Κυβέρνηση.
http://taxheaven.gr
Στο πλαίσιο της συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου "Κύρωση της Πολυμερούς Συμφωνίας Αρμοδίων Αρχών για την Αυτόματη Ανταλλαγή Πληροφοριών Χρηματοοικονομικών Λογαριασμών και διατάξεις εφαρμογής" μίλησε και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κος Τρ.Αλεξιάδης,
Ο αναπληρωτής αναφέροντας ότι ο αγώνας κατά της φοροδιαφυγής έχει αποτελέσματα, κατέθεσε στοιχεία , από τα οποία φαίνεται ότι τα έσοδα για τον μήνα Σεπτέμβριο είναι πολύ πιο πάνω από τον στόχο. (ενώ ο στόχος ήταν 4,7 δισεκατομμύρια, οι εισπράξεις του Σεπτεμβρίου είναι 5,512 δισεκατομμύρια). Σε επίπεδο εννιαμήνου, από τα 35,9 δισεκατομμύρια που υπήρχε σαν στόχος τα έσοδα είναι 1,4 δισεκατομμύρια πάνω από τον στόχο, 37,29 δισεκατομμύρια. Την ίδια περίοδο οι επιστροφές παρουσιάζονται κατά 300 εκατομμύρια πάνω από τον στόχο.
Σχετικά με τα ληξιπρόθεσμα χρέη των πολιτών προς το δημόσιο κατέθεσε πρακτικά και σχετικό πίνακα που δείχνουν ότι στο οκτάμηνο του 2016 τα ληξιπρόθεσμα είναι 5,1 δισεκατομμύρια, το 2014, ήταν 7,2 δισεκατομμύρια, και το 2015 ήταν 6,3 δισεκατομμύρια.
"Είμαστε στο ίδιο επίπεδο που ήμασταν το 2013 ανέφερε σχετικά ο Κος Τ.Αλεξιάδης.
------
Τμήματα της ομιλίας του αναπληρωτή υπουργού:
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Και στο κεφάλαιο.
Άρα, να μην κυνηγήσουμε τη φοροδιαφυγή, να μην κυνηγήσουμε το λαθρεμπόριο, γιατί μέχρι να έρθει ο σοσιαλισμός, αυτά τα πράγματα πρέπει να μείνουν στο απυρόβλητο.
Εν πάση περιπτώσει, σε ό,τι αφορά τα ζητήματα του σημερινού νομοσχεδίου, επειδή στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων διατυπώθηκαν οι απόψεις των άλλων κομμάτων που δεν έχουν δυνατότητα σήμερα να μιλήσουν, νομίζω ότι υπάρχει μια ευρεία συναίνεση για κάτι το αυτονόητο. Ποιο είναι αυτό;
Με το ν. 4378/2016, που ψηφίστηκε τον Απρίλιο 2016, ψηφίστηκε η ενίσχυση της συνεργασίας των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πεδίο της αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών. Δηλαδή, ενσωματώσαμε στην ελληνική νομοθεσία την ευρωπαϊκή Οδηγία και έτσι δόθηκε αυτή η δυνατότητα, να έχουμε καλύτερες διαδικασίες στα θέματα της αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών.
Σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη κυρούμενη πολυμερή συμφωνία, διευρύνουμε περισσότερο την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών, δεδομένου ότι ογδόντα τέσσερις δικαιοδοσίες, όπως αναφέρεται σε αυτή, έχουν υπογράψει την πολυμερή συμφωνία για την ανταλλαγή πληροφοριών και ως εκ τούτου αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο στη δράση κατά της φορολογικής απάτης, της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου.
Εδώ θέλω να επισημάνω ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα από τη σελίδα 12, όπου αναφέρονται όλες οι δικαιοδοσίες ή κράτη, όπως η Ανδόρα, η Ανγκουίλα, οι Νήσοι Κέιμαν, το Λιχτενστάιν, το Λουξεμβούργο, το Μονακό, η Ελβετία, οι Νήσοι Φερόες, με αύξοντα αριθμό 28.
Γιατί επιμένω στις Νήσους Φερόες; Διότι ακούσαμε πριν από λίγο -αν και λείπει ο κύριος Βουλευτής που το διατύπωσε- ότι «τι κάνετε για τις επιχειρήσεις και τα κεφάλαια που είναι στις Νήσους Φερόες;». Έλεος! Στις σελίδες 12, 13, 14 υπάρχει ένας κατάλογος ογδόντα τεσσάρων χωρών και δικαιοδοσιών -διότι δεν είναι όλες ακριβώς χώρες- με τις οποίες είναι σαφέστατο ότι πλέον θα έχουμε δυνατότητα αυτόματης -όχι γραφειοκρατικής, δηλαδή μετά από αίτηση- ανταλλαγής πληροφοριών, ακριβώς για να κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ: Ο Παναμάς δεν είναι, όμως, κύριε Υπουργέ.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Είναι μια σειρά από άλλες χώρες.
Πρέπει, όμως, να καταλάβουμε ότι όσο υπάρχει ένα συγκεκριμένο διεθνές δίκαιο, δεν μπορεί το ελληνικό Κοινοβούλιο να ψηφίζει διατάξεις με τις οποίες θα επιβάλει φορολογικό δίκαιο σε άλλη χώρα. Κάθε χώρα έχει τις δικές τις διαδικασίες και εμάς ευθύνη μας είναι πώς θα το προσαρμόσουμε αυτό.
Με την κύρωση, λοιπόν, αυτή της συμφωνίας για φορολογούμενους, φυσικά πρόσωπα, οντότητες, δηλαδή επιχειρήσεις, καταπιστεύματα, trust κλπ. και ιδρύματα που διαθέτουν εισοδήματα, για παράδειγμα τόκους και μερίσματα ή περιουσιακά στοιχεία στην αλλοδαπή, θα λάβει χώρα έως τον Σεπτέμβριο του 2017 η πρώτη αυτόματη αποστολή πληροφοριών από τη χώρα προέλευσης των εισοδημάτων ή περιουσιακών στοιχείων στη χώρα της φορολογικής κατοικίας.
Αυτό από μόνο του είναι ένα σημαντικό εργαλείο. Διότι, καταλαβαίνετε ότι συνδυαζόμενο με τον αγώνα που κάνουμε για την οικειοθελή αποκάλυψη κεφαλαίων και με την προσπάθεια που γίνεται για διασταυρώσεις θα βοηθήσει πάρα πολύ τις φορολογικές υπηρεσίες.
Η αυτόματη αυτή ανταλλαγή πληροφοριών θα πραγματοποιείται κάτω από το πρίσμα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων και της διασφάλισης του απορρήτου των πληροφοριών. Κι επειδή διατυπώθηκαν στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων ενστάσεις επί του θέματος, θέλω να σας πω ότι υπάρχει πλήρης συνεργασία του Υπουργείου Οικονομικών με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Και δεύτερον, η χώρα μας έχει αξιολογηθεί επιτυχώς και επαρκώς από τον ΟΟΣΑ ως προς την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών και την ύπαρξη επαρκών δομών και υποδομών στο πλαίσιο της κυρούμενης συμφωνίας. Δεν θα μπορούσαμε, άλλωστε, να μπούμε σε αυτές τις συμφωνίες, αν δεν είχε προηγηθεί η αξιολόγηση από τον ΟΟΣΑ.
Κλείνοντας για το νομοσχέδιο, λέω ότι η ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία του συγκεκριμένου παγκόσμιου προτύπου αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών, όπως αυτό αναρτήθηκε από τον ΟΟΣΑ, ενισχύει τη διασυνοριακή συνεργασία στο πλαίσιο αντιμετώπισης της διεθνούς φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής, βελτιώνει τη φορολογική συμμόρφωση και τη διαφάνεια στο διεθνές φορολογικό σύστημα, συμβάλλει στην αύξηση των φορολογικών εσόδων, με άμεση συνέπεια την δυνατότητα άσκησης φορολογικής πολιτικής με κοινωνικό πρόσημο, συνδράμει στην εξεύρεση της φορολογητέας ύλης όπου κι αν αυτή βρίσκεται και διευκολύνει, βεβαίως, το έργο των ελληνικών ελεγκτικών υπηρεσιών.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, έχετε ήδη ενημερωθεί ότι το Υπουργείο Οικονομικών, σε πλήρη συνεργασία της πολιτικής ηγεσίας –διότι δεν είναι υπόθεση Τσακαλώτου, Αλεξιάδη, Πιτσιλή, είναι μια συλλογική προσπάθεια που ξεκινάει από τους απλούς υπαλλήλους και φτάνει σε όλη την πολιτική ηγεσία- προσπαθεί κι έχει απτά αποτελέσματα.
Αυτό το οποίο μας έχει επιβάλει ο λαός με τη ψήφο του και το Σύνταγμα με τον όρκο που δώσαμε, προσπαθούμε να το τηρήσουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
Θα καταθέσω στο ελληνικό Κοινοβούλιο, για να μην υπάρχουν διάφορες φήμες και διάφορες φιλολογίες, στοιχεία γι’ αυτή την πορεία. Διότι ο αγώνας κατά τη φοροδιαφυγής, του λαθρεμπορίου και της διαφθοράς έχει συγκεκριμένα αποτελέσματα και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Θα καταθέσω, λοιπόν, τα προσωρινά στοιχεία του Σεπτεμβρίου, που δείχνουν ότι για τον μήνα Σεπτέμβριο είμαστε πολύ πιο πάνω από τον στόχο. Για τον μήνα Σεπτέμβριο, ενώ ο στόχος ήταν 4,7 δισεκατομμύρια, οι εισπράξεις του Σεπτεμβρίου είναι 5,512 δισεκατομμύρια. Άρα, είμαστε πολύ πιο πάνω από τον στόχο.
Και σε επίπεδο εννιαμήνου, από τα 35,9 δισεκατομμύρια που είχαμε στόχο, είμαστε 1,4 δισεκατομμύρια πάνω από τον στόχο, 37,29 δισεκατομμύρια. Την ίδια περίοδο είμαστε περίπου 300 εκατομμύρια πάνω από τον στόχο στις επιστροφές, ακριβώς επειδή δεν ακολουθούμε την τακτική να κρατάμε τις επιστροφές χαμηλά, για να φαίνονται πολλά τα έσοδα.
Κι επειδή θα ακούσουμε και γκρίνια για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το δημόσιο και το πώς αυτά αυξάνονται, θα σας καταθέσω για τα Πρακτικά και σχετικό πίνακα για το 2016, τη χρονιά δηλαδή που μιλάνε για εκτόξευση πάνω από 1 δισεκατομμύριο κάθε μήνα των ληξιπρόθεσμων και διάφορες άλλες φιλολογίες.
Θα σας πω μόνο τρία νούμερα για να μην κουράσω. Στο οκτάμηνο του 2016 τα ληξιπρόθεσμα είναι 5,1 δισεκατομμύρια, τη χρονιά του «success story», το 2014, ήταν 7,2 δισεκατομμύρια, το 2015, παρά τα capital controls, που βοηθούσαν την πληρωμή των ληξιπρόθεσμων για ευνόητους λόγους, ήταν 6,3 δισεκατομμύρια. Είμαστε στο ίδιο επίπεδο που ήμασταν το 2013.
Δεν περιγράφουμε το δικό μας success story, δεν θριαμβολογούμε. Καταλαβαίνουμε το τι προβλήματα έχουν οι πολίτες και θέλουμε να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση, δηλαδή, στη μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων, στη μείωση των φορολογικών συντελεστών, στη δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κλείστε, όμως, κύριε Υπουργέ.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κλείνω, κύριε Πρόεδρε.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
(Στο σημείο αυτό ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Πρώτα απ’ όλα, δεν υπήρχε, νομίζω, άλλος Υπουργός ο οποίος να εισηγήθηκε τόσο σύντομα κάποιο συγκεκριμένο νομοσχέδιο και να έκλεισε.
Αντιπαρέρχομαι, όμως, τις επιθέσεις και αναφέρομαι στις επιθέσεις περί αφέλειας.
Αντιλαμβάνομαι πλήρως την επίθεση, αλλά απ’ αυτούς οι οποίοι με κατηγορούν εμένα για φορομπήχτη και φοροεισπράκτορα και πήραν τον φόρο στα ακίνητα στα 600 εκατομμύρια τον χρόνο και τον πήγαν 3,4 δισεκατομμύρια τον χρόνο μάλλον δεν είναι ψόγος, έπαινος είναι. Γι’ αυτό και το αντιπαρέρχομαι.
Δυο πράγματα να ξεκαθαρίσω, για να μην υπάρχει παρανόηση. Πρώτον, δεν αναφέρθηκα στα χρέη δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα. Ο πίνακας που έχει μοιραστεί είναι για τα χρέη τα ληξιπρόθεσμα πολιτών και επιχειρήσεων προς τους πολίτες.
Δεύτερον, σε ό,τι αφορά την πληρωμή με πιστωτική κάρτα, δεν έχουμε στοιχεία στο Υπουργείο Οικονομικών. Όποιος έχει, ας τα παρουσιάσει. Επειδή διαβάζω δημοσιεύματα, δεν έχουμε τέτοια στοιχεία, ότι πληρώθηκαν οι φόροι με πιστωτικές κάρτες. Εάν κάποιος θεωρεί ότι μέσα στον μήνα Σεπτέμβριο αυξήθηκε τόσο πολύ η πιστοληπτική ικανότητα των Ελλήνων, ώστε πλήρωσαν 5,5 δισεκατομμύρια με πιστωτικές κάρτες, αυτό είναι ένα ευχάριστο νέο για την Κυβέρνηση.
http://taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου