Η Ε.Σ.Ε.Ε. αναλύει τους 5 βασικούς λόγους που καθιστούν αναγκαία μια συζήτηση Ε.Ε.-Μικρομεσαίων σχετικά με το μέλλον της Ευρώπης
Μητροπόλεως 42, 10563 Αθήνα,
Τηλ.: 210 32 59200,
Fax. : 210 32 59 209
www.esee.gr,
Email.: info@esee.gr,
twitter @ESEE4
Αθήνα, 6 Ιουνίου 2017
Δελτίο Τύπου
Η ΕΣΕΕ αναλύει τους 5 βασικούς λόγους που καθιστούν αναγκαία μια συζήτηση ΕΕ-Μικρομεσαίων σχετικά με το μέλλον της Ευρώπης.
Στο πλαίσιο του διήμερου Συμβουλίου της ευρωπαϊκής οργάνωσης των μικρομεσαίων, UEAPME, στη Μάλτα 1 και 2 Ιουνίου 2017, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Β. Κορκίδης συμφώνησε με την πρόταση της προέδρου κυρίας Rabmer-Koller, ότι είναι απαραίτητη μια ανοικτή συζήτηση μεταξύ Ε.Ε. και ευρωπαίων μικρομεσαίων, σχετικά με το μέλλον της Ευρώπης, για τους παρακάτω πέντε βασικούς λόγους:
1. Για τις μελλοντικές προκλήσεις, όπως η ασφάλεια από την τρομοκρατία, την παράνομη μετανάστευση και τις συγκρούσεις, γύρω από την Ευρώπη. Το καλό τού κάθε λαού, με ανάπτυξη, θέσεις εργασίας και ισότητα. Τον μελλοντικό ρόλο της ΕΕ σε έναν πολύπλοκο κόσμο για την παγκοσμιοποίηση, το εμπόριο, τις κλιματικές αλλαγές, την άμυνα και την παγκόσμια διακυβέρνηση.
2. Για το κρίσιμο σταυροδρόμι που βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ενιαία αγορά βρίσκεται υπό πίεση, λόγω της ελεύθερης κυκλοφορίας των εργαζομένων και των κεφαλαίων, αλλά και της παροχή υπηρεσιών. Η κρίση δεν έχει ξεπεραστεί ως προς την ανεργία, τις ανισορροπίες και τις ανισότητες. Η παγκοσμιοποίηση όλο και περισσότερο είναι υπό αμφισβήτηση αναφορικά με εμπορικές συμφωνίες και προστασία των επενδυτών. Η ΕΕ δεν ξεκαθαρίζει την προτίμησή της στα 5 πιθανά σενάρια της Λευκής Βίβλου, η οποία συνοδεύεται από 5 έγγραφα προβληματισμού, όπως: κοινωνική διάσταση, Harnessing παγκοσμιοποίηση, εμβάθυνση ΟΝΕ, το μέλλον της άμυνας της Ευρώπης και το μέλλον της χρηματοδότησης της ΕΕ.
3. Για τα θετικά, τα αρνητικά και τον δυνητικό αντίκτυπο στις ευρωπαϊκές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθενός από τα 5 σενάρια της «Λευκής Βίβλου», που παρουσίασε ο Πρόεδρος Junker, χωρίς όμως να εκφράσει ανοικτά την προτίμηση του, και αναλύονται ξεχωριστά, ως ακολούθως:
Το πρώτο Σενάριο, «Συνεχίζοντας» έχει θετικά τη συνέχιση της τρέχουσας ατζέντας μεταρρυθμίσεων, τη διαμόρφωση παγκόσμιας ατζέντας για την πολιτική για το κλίμα και μικρή πρόοδο στη λειτουργία της ΟΝΕ. Τα αρνητικά είναι ότι το 95% των κρατικών ενισχύσεων στα χέρια των εθνικών αρχών, παραμένουν νομικά και τεχνικά εμπόδια στις υπηρεσίες και τους εργαζόμενους, συνεχίζεται η πολύπλοκη και περίπλοκη λήψη αποφάσεων και παραμένει η διαφορά μεταξύ υποσχέσεων και παραδόσεων. Ο αντίκτυπος αυτού του σεναρίου στις ΜμΕ είναι η ενίσχυση της εσωτερικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας και της ψηφιακής, οι συμπληρωματικές εμπορικές συμφωνίες, η μακρά λήψη αποφάσεων και βελτίωση της ενιαίας αγοράς των αγαθών, αλλά λιγότερο για τις υπηρεσίες και ο εν μέρει εκσυγχρονισμός του προϋπολογισμού της ΕΕ.
Το δεύτερο Σενάριο, «Τίποτα άλλο, εκτός από την Ενιαία Αγορά», έχει θετικά, την πρόοδο στην ελεύθερη κυκλοφορία κεφαλαίων και αγαθών, μείωση των κανονισμών σε επίπεδο ΕΕ που δεν σχετίζονται με την ενιαία αγορά. Τα αρνητικά είναι οι αυξημένες διαφορές στα καταναλωτικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά πρότυπα, φορολογία και χρήση επιδοτήσεων. Κίνδυνος φυγής προς τα κάτω. Δεν υπάρχει συμφωνία για την κινητικότητα των εργαζομένων και για τα νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα. Ένα ενιαίο νόμισμα πιο ευάλωτο και ακεραιότητα σε κίνδυνο. Αντίκτυπο στις ΜμΕ θα έχει η ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων και των υπηρεσιών που δεν έχουν χορηγηθεί πλήρως. Συστηματικότεροι έλεγχοι στα σύνορα. Περισσότερες δυσκολίες να συμφωνηθούν διεθνείς συμφωνίες και εκπροσώπηση (κλίμα, φοροδιαφυγή). Περισσότερες ανισορροπίες στην ευρωζώνη
Το τρίτο Σενάριο, «Αυτοί που θέλουν περισσότερα να πράττουν περισσότερα» έχει παρόμοια θετικά με το πρώτο Σενάριο, αλλά μερικοί θα κάνουν περισσότερα σε Αξιολόγηση, Κοινωνικά πρότυπα, Καινοτομία. Τα αρνητικά είναι περισσότεροι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού για τους εμπλεκόμενους και ισχυρότερη ενιαία αγορά. Ο κύριος αντίκτυπος στις ΜμΕ είναι όμοιος με το 1ο Σενάριο, αλλά μόνο για τους ξένους. Οι διαφορετικές ομάδες εντός της ΕΕ αυξάνουν την πολυπλοκότητα και υποκρύπτουν τη διαφάνεια και την υπευθυνότητα.
Το τέταρτο Σενάριο «Κάνοντας λιγότερα, αλλά πιο αποτελεσματικά» έχει τα θετικά ότι θα ενεργεί ταχύτερα, πιο αποφασιστικά και με περισσότερους πόρους σε τομείς προτεραιότητας. Θα σταματήσει να κάνει λιγότερα σε περιοχές μη προτεραιότητας. και θα εφαρμόσει νέους κανόνες και μέσα ενημέρωσης για την ενιαία αγορά με σαφέστερη κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ ευρωπαϊκού, εθνικού και τοπικού επιπέδου. Τα αρνητικά εντοπίζονται στον κίνδυνο λιγότερων δραστηριοτήτων σε τομείς όπως η περιφερειακή ανάπτυξη, το περιβάλλον, η δημόσια υγεία. Έλεγχος λιγότερων κρατικών ενισχύσεων, μόνο ελάχιστα πρότυπα για την προστασία του καταναλωτή, το περιβάλλον για την υγεία και την ασφάλεια. Ο δυνητικός αντίκτυπος στις ΜμΕ είναι κοινά πρότυπα σε ελάχιστο επίπεδο, αλλά ισχυρότερη εφαρμογή. Η εμπορική πολιτική ισχυρότερη και αποφασιστικά ταχύτερα. Βήματα για την ενοποίηση της ΟΝΕ. Οι μισθοί, η κοινωνική νομοθεσία και τα επίπεδα φορολογίας εξακολουθούν να διαφέρουν σημαντικά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Περισσότερες και καλύτερες διασυνδεδεμένες υποδομές και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας στον τομέα της ενέργειας και των μεταφορών.
Το πέμπτο Σενάριο, «Κάνοντας πολλά περισσότερα μαζί», όπου τα θετικά είναι στη συνεργασία που συνεχίζεται σε όλους τους τομείς, την ενίσχυση της ευρωζώνης, ταχύτερη λήψη αποφάσεων και ισχυρότερη επιβολή και περισσότερα δικαιώματα που απορρέουν άμεσα από το δίκαιο της ΕΕ. Τα αρνητικά προκύπτουν από τη σημαντική ανάληψη εξουσίας από τις εθνικές αρχές και οι πρόσθετοι οικονομικοί πόροι σε επίπεδο ΕΕ για τη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης και την αντιμετώπιση οικονομικών κλυδωνισμών. Ο δυνητικός αντίκτυπος είναι από την περισσότερο συντονισμένη δημοσιονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική πολιτική. Η εμπορική πολιτική αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕ με ενισχυμένη ενιαία αγορά μέσω εναρμόνισης και καλύτερης επιβολής και τέλος αύξηση των προγραμμάτων της ΕΕ όπως το πρόγραμμα «Horizon 2020» και τα ταμεία επενδύσεων.
4. Για την ανάπτυξη της κοινωνικής διάστασης της Ευρώπης
Η πρόσκληση αφορά στα κράτη μέλη, τους κοινωνικούς εταίρους και τους πολίτες, ώστε να προβληματιστούν σχετικά με μια μελλοντική κοινωνική διάσταση της ΕΕ σε τρεις πιθανές επιλογές. Πρώτον, τον περιορισμό της κοινωνικής διάστασης στην ελεύθερη κυκλοφορία τής προώθησης διασυνοριακής μετακίνησης ανθρώπων με απόσπαση, αναγνώριση του τίτλου, αλλά όχι πλέον χωρίς τις ελάχιστες προδιαγραφές της ΕΕ, για την υγεία και την ασφάλεια, τον χρόνο εργασίας και τον χρόνο ανάπαυσης, τη μητρότητα ή τη γονική άδεια. Δεύτερον, μερικοί πρέπει να κάνουν περισσότερα στον κοινωνικό τομέα εντός της ευρωζώνης, προκειμένου να αποφευχθούν απότομες προσαρμογές στο βιοτικό επίπεδο και στις κοινωνικές αναταραχές. Τρίτον, η ΕΕ-27 εμβαθύνει την κοινωνική διάσταση μαζί με κοινά πρότυπα σε ορισμένους τομείς, με αυξημένη οικονομική αλληλεγγύη και σε βάθος συνεργασία
5. Για την αξιοποίηση της παγκοσμιοποίησης προς όφελος των ευρωπαϊκών μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Με βάση τις ακόλουθες εκτιμήσεις, η Επιτροπή καλεί να προβληματιστεί σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιηθεί καλύτερα η παγκοσμιοποίηση, εάν είναι καλό για τη συνολική οικονομία, αφού 1 δις ευρώ περισσότερες εξαγωγές σημαίνει περισσότερες από 14.000 θέσεις εργασίας. Ωστόσο, τα οφέλη δεν κατανέμονται δίκαια και ομοιόμορφα. Η λύση δεν έγκειται ούτε στον προστατευτισμό, ούτε στη λέξη laissez-faire. Οι ανάγκες στο εξωτερικό μέτωπο παρουσιάζουν ισχυρότερη παγκόσμια τάξη βασισμένη στον κανόνα (ΟΟΣΑ, G20, ΠΟΕ), αποφασιστικές ενέργειες εναντίον αθέμιτων πρακτικών (φοροδιαφυγή, επιδοτήσεις, κοινωνική ζύμωση) => εμπορική άμυνα και δικαστήριο πολυμερών επενδύσεων. Οι ανάγκες, όμως, στο εσωτερικό μέτωπο είναι η εκπαίδευση και κατάρτιση, ισχυρά κοινωνικά μέτρα που συνοδεύουν την αναδιάρθρωση, δίκαιη κατανομή του πλούτου, αλλά και αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Ίσως, πρέπει να αποφασίσουμε εάν «globalization» στην ΕΕ, σημαίνει περισσότερο «localization».
Με αφορμή την πρώτη αξιολόγηση της «Λευκής Βίβλου», η UEAPME δεσμεύεται να αναπτύξει την κοινή γνώμη για το μέλλον της Ευρώπης. Η συζήτηση δεν πρέπει να αφεθεί μόνο στις κυβερνήσεις, γιατί η συζήτηση των 5 σεναρίων μπορεί να μην φτάσει στα υποκείμενα προβλήματα μας, αναφορικά με τις διαφορές στην ιδέα του τρόπου λειτουργίας της ενιαίας αγοράς (απόσπαση, ελεύθερη παροχή υπηρεσιών και ελευθερία εγκατάστασης, «κοινωνικό ντάμπινγκ») καθώς και στις διαφορές ως προς τον τρόπο λειτουργίας της ΟΝΕ (δημοσιονομική βιωσιμότητα έναντι αλληλεγγύης). Το Διοικητικό Συμβούλιο της UEAPME αποφάσισε, λοιπόν, να συζητήσει με την ΕΕ και να παρουσιάσει το όραμά των μικρομεσαίων.
Η ΕΣΕΕ ως εθνική οργάνωση μικρομεσαίων πρέπει να δώσει απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις και μετά από διαβούλευση να βρει ισορροπημένες λύσεις. Οι τέσσερις ομάδες ερωτήσεων της UEAPME για τις ΜμΕ στις οποίες η ΕΣΕΕ, καλείται να απαντήσει εγκαίρως, είναι:
1. Σχετικά με την ενιαία αγορά και το χάσμα Ανατολής-Δύσης
• Μια ισορροπημένη και ανοικτή αγορά για τις ΜμΕ πρέπει να είναι προς το συμφέρον όλων των περιφερειών της Ευρώπης. Πώς θα επιτευχθεί καλύτερη ισορροπία και για τις δύο πλευρές;
• Δεν μπορεί να είναι προς το συμφέρον των ΜμΕ και από τις δύο πλευρές, εάν οι οικονομικές και κοινωνικές εντάσεις δημιουργούν πολιτικές πιέσεις για τη δημιουργία μονομερών εμποδίων στην ενιαία αγορά. Πώς να το αποφύγετε αυτό;
• Ποια θα ήταν η σωστή ισορροπία μεταξύ της πρόσβασης στις αγορές υπηρεσιών και του θεμιτού ανταγωνισμού;
• Πώς να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική εφαρμογή των υφιστάμενων κανόνων προκειμένου να διασφαλιστούν ισότιμοι όροι;
2. Σχετικά με την κοινωνική πολιτική και τον πυλώνα των κοινωνικών δικαιωμάτων της ΕΕ
• Πώς θεωρείτε την πρωτοβουλία της ΕΕ για την πρόσβαση στην κοινωνική προστασία για όλους τους εργαζόμενους, συμπεριλαμβανομένων των αυτοαπασχολούμενων, των ελεύθερων επαγγελματιών, των αυτόνομων εργαζομένων, των εργαζομένων σε πλατφόρμες κ.λπ .;
• Ποια θα ήταν η σωστή προσέγγιση για τη διασφάλιση της σωστής προστασίας των εργαζομένων με άτυπες συμβάσεις και τη διατήρηση της απαραίτητης ευελιξίας στις επιχειρήσεις;
• Υπάρχει ανάγκη να υπάρξει μια έννοια της ΕΕ και ορισμός του «εργαζομένου» για να αποφευχθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός για διασυνοριακές δραστηριότητες και νέες μορφές εργασίας (όπως η πλατφόρμα);
3. Σχετικά με τη δημοσιονομική πολιτική και το σημερινό χάσμα Βορρά-Νότου
• Ποια θα ήταν η σωστή ισορροπία μεταξύ της δημοσιονομικής πειθαρχίας και της ανάγκης για επενδύσεις και οικονομικά κίνητρα;
• Υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη οικονομική αλληλεγγύη εντός της ευρωζώνης;
• Εάν πρέπει να αυξηθεί η οικονομική αλληλεγγύη, με ποια μέσα και υπό ποιες συνθήκες;
• Η εμβάθυνση της ευρωζώνης είναι απαραίτητη για να σταθεροποιηθεί και να ενισχυθεί η οικονομική της δύναμη;
4. Σχετικά με την παγκοσμιοποίηση
• Πώς να διασφαλιστεί ότι οι ΜμΕ μπορούν να επωφεληθούν από μια νέα παγκόσμια διακυβέρνηση;
• Πώς θα εξασφαλιστεί η πρόσβαση των ΜμΕ σε μέτρα εμπορικής άμυνας;
• Θα ωφεληθούν οι ΜμΕ από ένα πολυμερές δικαστήριο έρευνας ως εναλλακτική λύση στην ISDS;
• Η έκκληση για έναν ισχυρότερο κανόνα βασισμένο στην παγκόσμια τάξη και τις αποφασιστικές ενέργειες εναντίον της αθέμιτης πρακτικής είναι προς τη σωστή κατεύθυνση;
• Πώς να διασφαλίσουμε μια δίκαιη κατανομή των οφελών από την παγκοσμιοποίηση στις κοινωνίες μας;
• Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να υποστηριχθεί η κοινωνική προσαρμογή στις αλλαγές στις ΜμΕ;
Ο Προέδρος της ΕΣΕΕ και Αντιπρόεδρος της UEAPME κ. Βασίλης Κορκίδης μεταξύ άλλων στην ομιλία του στην ολομέλεια, ανέφερε:
«...Το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ επεξεργάζεται ήδη όλες τις παραπάνω ερωτήσεις, για να δώσει πριν τον Σεπτέμβριο τις σωστές απαντήσεις αναφορικά με τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ώστε να συμπεριληφθούν στο σύνολο των απαντήσεων της UEAPME προς την ΕΕ. Με την ευκαιρία της παρουσίασης επιτυχημένων ελληνικών πρακτικών στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης, σας βεβαιώ ότι η πρωτοφανής 7ετής κρίση στην Ελλάδα έχει κάνει τους Έλληνες επιχειρηματίες πιο Ευρωπαίους από ποτέ, αφού οι συστημικές τράπεζες ανήκουν στην ECB, τα αεροδρόμια σε Γερμανούς, οι σιδηρόδρομοι σε Ιταλούς, ενώ όλο και περισσότερες επενδύσεις ανήκουν σε ευρωπαϊκά funds. Και να θέλαμε, λοιπόν, να φύγουμε από την ΕΕ, πιστέψτε με, ούτε θα μπορούσαμε, ούτε θα μας το επέτρεπαν οι θεσμοί. Καλώ, λοιπόν, όλους τους ευρωπαίους συνεργάτες μας, παρά τα capital controls, να μην φοβούνται να συναλλάσσονται με τις συνεπείς ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και πλέον, να ξεχάσουν το Grexit...»
https://www.taxheaven.gr
Μητροπόλεως 42, 10563 Αθήνα,
Τηλ.: 210 32 59200,
Fax. : 210 32 59 209
www.esee.gr,
Email.: info@esee.gr,
twitter @ESEE4
Αθήνα, 6 Ιουνίου 2017
Δελτίο Τύπου
Η ΕΣΕΕ αναλύει τους 5 βασικούς λόγους που καθιστούν αναγκαία μια συζήτηση ΕΕ-Μικρομεσαίων σχετικά με το μέλλον της Ευρώπης.
Στο πλαίσιο του διήμερου Συμβουλίου της ευρωπαϊκής οργάνωσης των μικρομεσαίων, UEAPME, στη Μάλτα 1 και 2 Ιουνίου 2017, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Β. Κορκίδης συμφώνησε με την πρόταση της προέδρου κυρίας Rabmer-Koller, ότι είναι απαραίτητη μια ανοικτή συζήτηση μεταξύ Ε.Ε. και ευρωπαίων μικρομεσαίων, σχετικά με το μέλλον της Ευρώπης, για τους παρακάτω πέντε βασικούς λόγους:
1. Για τις μελλοντικές προκλήσεις, όπως η ασφάλεια από την τρομοκρατία, την παράνομη μετανάστευση και τις συγκρούσεις, γύρω από την Ευρώπη. Το καλό τού κάθε λαού, με ανάπτυξη, θέσεις εργασίας και ισότητα. Τον μελλοντικό ρόλο της ΕΕ σε έναν πολύπλοκο κόσμο για την παγκοσμιοποίηση, το εμπόριο, τις κλιματικές αλλαγές, την άμυνα και την παγκόσμια διακυβέρνηση.
2. Για το κρίσιμο σταυροδρόμι που βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ενιαία αγορά βρίσκεται υπό πίεση, λόγω της ελεύθερης κυκλοφορίας των εργαζομένων και των κεφαλαίων, αλλά και της παροχή υπηρεσιών. Η κρίση δεν έχει ξεπεραστεί ως προς την ανεργία, τις ανισορροπίες και τις ανισότητες. Η παγκοσμιοποίηση όλο και περισσότερο είναι υπό αμφισβήτηση αναφορικά με εμπορικές συμφωνίες και προστασία των επενδυτών. Η ΕΕ δεν ξεκαθαρίζει την προτίμησή της στα 5 πιθανά σενάρια της Λευκής Βίβλου, η οποία συνοδεύεται από 5 έγγραφα προβληματισμού, όπως: κοινωνική διάσταση, Harnessing παγκοσμιοποίηση, εμβάθυνση ΟΝΕ, το μέλλον της άμυνας της Ευρώπης και το μέλλον της χρηματοδότησης της ΕΕ.
3. Για τα θετικά, τα αρνητικά και τον δυνητικό αντίκτυπο στις ευρωπαϊκές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθενός από τα 5 σενάρια της «Λευκής Βίβλου», που παρουσίασε ο Πρόεδρος Junker, χωρίς όμως να εκφράσει ανοικτά την προτίμηση του, και αναλύονται ξεχωριστά, ως ακολούθως:
Το πρώτο Σενάριο, «Συνεχίζοντας» έχει θετικά τη συνέχιση της τρέχουσας ατζέντας μεταρρυθμίσεων, τη διαμόρφωση παγκόσμιας ατζέντας για την πολιτική για το κλίμα και μικρή πρόοδο στη λειτουργία της ΟΝΕ. Τα αρνητικά είναι ότι το 95% των κρατικών ενισχύσεων στα χέρια των εθνικών αρχών, παραμένουν νομικά και τεχνικά εμπόδια στις υπηρεσίες και τους εργαζόμενους, συνεχίζεται η πολύπλοκη και περίπλοκη λήψη αποφάσεων και παραμένει η διαφορά μεταξύ υποσχέσεων και παραδόσεων. Ο αντίκτυπος αυτού του σεναρίου στις ΜμΕ είναι η ενίσχυση της εσωτερικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας και της ψηφιακής, οι συμπληρωματικές εμπορικές συμφωνίες, η μακρά λήψη αποφάσεων και βελτίωση της ενιαίας αγοράς των αγαθών, αλλά λιγότερο για τις υπηρεσίες και ο εν μέρει εκσυγχρονισμός του προϋπολογισμού της ΕΕ.
Το δεύτερο Σενάριο, «Τίποτα άλλο, εκτός από την Ενιαία Αγορά», έχει θετικά, την πρόοδο στην ελεύθερη κυκλοφορία κεφαλαίων και αγαθών, μείωση των κανονισμών σε επίπεδο ΕΕ που δεν σχετίζονται με την ενιαία αγορά. Τα αρνητικά είναι οι αυξημένες διαφορές στα καταναλωτικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά πρότυπα, φορολογία και χρήση επιδοτήσεων. Κίνδυνος φυγής προς τα κάτω. Δεν υπάρχει συμφωνία για την κινητικότητα των εργαζομένων και για τα νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα. Ένα ενιαίο νόμισμα πιο ευάλωτο και ακεραιότητα σε κίνδυνο. Αντίκτυπο στις ΜμΕ θα έχει η ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων και των υπηρεσιών που δεν έχουν χορηγηθεί πλήρως. Συστηματικότεροι έλεγχοι στα σύνορα. Περισσότερες δυσκολίες να συμφωνηθούν διεθνείς συμφωνίες και εκπροσώπηση (κλίμα, φοροδιαφυγή). Περισσότερες ανισορροπίες στην ευρωζώνη
Το τρίτο Σενάριο, «Αυτοί που θέλουν περισσότερα να πράττουν περισσότερα» έχει παρόμοια θετικά με το πρώτο Σενάριο, αλλά μερικοί θα κάνουν περισσότερα σε Αξιολόγηση, Κοινωνικά πρότυπα, Καινοτομία. Τα αρνητικά είναι περισσότεροι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού για τους εμπλεκόμενους και ισχυρότερη ενιαία αγορά. Ο κύριος αντίκτυπος στις ΜμΕ είναι όμοιος με το 1ο Σενάριο, αλλά μόνο για τους ξένους. Οι διαφορετικές ομάδες εντός της ΕΕ αυξάνουν την πολυπλοκότητα και υποκρύπτουν τη διαφάνεια και την υπευθυνότητα.
Το τέταρτο Σενάριο «Κάνοντας λιγότερα, αλλά πιο αποτελεσματικά» έχει τα θετικά ότι θα ενεργεί ταχύτερα, πιο αποφασιστικά και με περισσότερους πόρους σε τομείς προτεραιότητας. Θα σταματήσει να κάνει λιγότερα σε περιοχές μη προτεραιότητας. και θα εφαρμόσει νέους κανόνες και μέσα ενημέρωσης για την ενιαία αγορά με σαφέστερη κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ ευρωπαϊκού, εθνικού και τοπικού επιπέδου. Τα αρνητικά εντοπίζονται στον κίνδυνο λιγότερων δραστηριοτήτων σε τομείς όπως η περιφερειακή ανάπτυξη, το περιβάλλον, η δημόσια υγεία. Έλεγχος λιγότερων κρατικών ενισχύσεων, μόνο ελάχιστα πρότυπα για την προστασία του καταναλωτή, το περιβάλλον για την υγεία και την ασφάλεια. Ο δυνητικός αντίκτυπος στις ΜμΕ είναι κοινά πρότυπα σε ελάχιστο επίπεδο, αλλά ισχυρότερη εφαρμογή. Η εμπορική πολιτική ισχυρότερη και αποφασιστικά ταχύτερα. Βήματα για την ενοποίηση της ΟΝΕ. Οι μισθοί, η κοινωνική νομοθεσία και τα επίπεδα φορολογίας εξακολουθούν να διαφέρουν σημαντικά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Περισσότερες και καλύτερες διασυνδεδεμένες υποδομές και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας στον τομέα της ενέργειας και των μεταφορών.
Το πέμπτο Σενάριο, «Κάνοντας πολλά περισσότερα μαζί», όπου τα θετικά είναι στη συνεργασία που συνεχίζεται σε όλους τους τομείς, την ενίσχυση της ευρωζώνης, ταχύτερη λήψη αποφάσεων και ισχυρότερη επιβολή και περισσότερα δικαιώματα που απορρέουν άμεσα από το δίκαιο της ΕΕ. Τα αρνητικά προκύπτουν από τη σημαντική ανάληψη εξουσίας από τις εθνικές αρχές και οι πρόσθετοι οικονομικοί πόροι σε επίπεδο ΕΕ για τη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης και την αντιμετώπιση οικονομικών κλυδωνισμών. Ο δυνητικός αντίκτυπος είναι από την περισσότερο συντονισμένη δημοσιονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική πολιτική. Η εμπορική πολιτική αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕ με ενισχυμένη ενιαία αγορά μέσω εναρμόνισης και καλύτερης επιβολής και τέλος αύξηση των προγραμμάτων της ΕΕ όπως το πρόγραμμα «Horizon 2020» και τα ταμεία επενδύσεων.
4. Για την ανάπτυξη της κοινωνικής διάστασης της Ευρώπης
Η πρόσκληση αφορά στα κράτη μέλη, τους κοινωνικούς εταίρους και τους πολίτες, ώστε να προβληματιστούν σχετικά με μια μελλοντική κοινωνική διάσταση της ΕΕ σε τρεις πιθανές επιλογές. Πρώτον, τον περιορισμό της κοινωνικής διάστασης στην ελεύθερη κυκλοφορία τής προώθησης διασυνοριακής μετακίνησης ανθρώπων με απόσπαση, αναγνώριση του τίτλου, αλλά όχι πλέον χωρίς τις ελάχιστες προδιαγραφές της ΕΕ, για την υγεία και την ασφάλεια, τον χρόνο εργασίας και τον χρόνο ανάπαυσης, τη μητρότητα ή τη γονική άδεια. Δεύτερον, μερικοί πρέπει να κάνουν περισσότερα στον κοινωνικό τομέα εντός της ευρωζώνης, προκειμένου να αποφευχθούν απότομες προσαρμογές στο βιοτικό επίπεδο και στις κοινωνικές αναταραχές. Τρίτον, η ΕΕ-27 εμβαθύνει την κοινωνική διάσταση μαζί με κοινά πρότυπα σε ορισμένους τομείς, με αυξημένη οικονομική αλληλεγγύη και σε βάθος συνεργασία
5. Για την αξιοποίηση της παγκοσμιοποίησης προς όφελος των ευρωπαϊκών μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Με βάση τις ακόλουθες εκτιμήσεις, η Επιτροπή καλεί να προβληματιστεί σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιηθεί καλύτερα η παγκοσμιοποίηση, εάν είναι καλό για τη συνολική οικονομία, αφού 1 δις ευρώ περισσότερες εξαγωγές σημαίνει περισσότερες από 14.000 θέσεις εργασίας. Ωστόσο, τα οφέλη δεν κατανέμονται δίκαια και ομοιόμορφα. Η λύση δεν έγκειται ούτε στον προστατευτισμό, ούτε στη λέξη laissez-faire. Οι ανάγκες στο εξωτερικό μέτωπο παρουσιάζουν ισχυρότερη παγκόσμια τάξη βασισμένη στον κανόνα (ΟΟΣΑ, G20, ΠΟΕ), αποφασιστικές ενέργειες εναντίον αθέμιτων πρακτικών (φοροδιαφυγή, επιδοτήσεις, κοινωνική ζύμωση) => εμπορική άμυνα και δικαστήριο πολυμερών επενδύσεων. Οι ανάγκες, όμως, στο εσωτερικό μέτωπο είναι η εκπαίδευση και κατάρτιση, ισχυρά κοινωνικά μέτρα που συνοδεύουν την αναδιάρθρωση, δίκαιη κατανομή του πλούτου, αλλά και αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Ίσως, πρέπει να αποφασίσουμε εάν «globalization» στην ΕΕ, σημαίνει περισσότερο «localization».
Με αφορμή την πρώτη αξιολόγηση της «Λευκής Βίβλου», η UEAPME δεσμεύεται να αναπτύξει την κοινή γνώμη για το μέλλον της Ευρώπης. Η συζήτηση δεν πρέπει να αφεθεί μόνο στις κυβερνήσεις, γιατί η συζήτηση των 5 σεναρίων μπορεί να μην φτάσει στα υποκείμενα προβλήματα μας, αναφορικά με τις διαφορές στην ιδέα του τρόπου λειτουργίας της ενιαίας αγοράς (απόσπαση, ελεύθερη παροχή υπηρεσιών και ελευθερία εγκατάστασης, «κοινωνικό ντάμπινγκ») καθώς και στις διαφορές ως προς τον τρόπο λειτουργίας της ΟΝΕ (δημοσιονομική βιωσιμότητα έναντι αλληλεγγύης). Το Διοικητικό Συμβούλιο της UEAPME αποφάσισε, λοιπόν, να συζητήσει με την ΕΕ και να παρουσιάσει το όραμά των μικρομεσαίων.
Η ΕΣΕΕ ως εθνική οργάνωση μικρομεσαίων πρέπει να δώσει απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις και μετά από διαβούλευση να βρει ισορροπημένες λύσεις. Οι τέσσερις ομάδες ερωτήσεων της UEAPME για τις ΜμΕ στις οποίες η ΕΣΕΕ, καλείται να απαντήσει εγκαίρως, είναι:
1. Σχετικά με την ενιαία αγορά και το χάσμα Ανατολής-Δύσης
• Μια ισορροπημένη και ανοικτή αγορά για τις ΜμΕ πρέπει να είναι προς το συμφέρον όλων των περιφερειών της Ευρώπης. Πώς θα επιτευχθεί καλύτερη ισορροπία και για τις δύο πλευρές;
• Δεν μπορεί να είναι προς το συμφέρον των ΜμΕ και από τις δύο πλευρές, εάν οι οικονομικές και κοινωνικές εντάσεις δημιουργούν πολιτικές πιέσεις για τη δημιουργία μονομερών εμποδίων στην ενιαία αγορά. Πώς να το αποφύγετε αυτό;
• Ποια θα ήταν η σωστή ισορροπία μεταξύ της πρόσβασης στις αγορές υπηρεσιών και του θεμιτού ανταγωνισμού;
• Πώς να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική εφαρμογή των υφιστάμενων κανόνων προκειμένου να διασφαλιστούν ισότιμοι όροι;
2. Σχετικά με την κοινωνική πολιτική και τον πυλώνα των κοινωνικών δικαιωμάτων της ΕΕ
• Πώς θεωρείτε την πρωτοβουλία της ΕΕ για την πρόσβαση στην κοινωνική προστασία για όλους τους εργαζόμενους, συμπεριλαμβανομένων των αυτοαπασχολούμενων, των ελεύθερων επαγγελματιών, των αυτόνομων εργαζομένων, των εργαζομένων σε πλατφόρμες κ.λπ .;
• Ποια θα ήταν η σωστή προσέγγιση για τη διασφάλιση της σωστής προστασίας των εργαζομένων με άτυπες συμβάσεις και τη διατήρηση της απαραίτητης ευελιξίας στις επιχειρήσεις;
• Υπάρχει ανάγκη να υπάρξει μια έννοια της ΕΕ και ορισμός του «εργαζομένου» για να αποφευχθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός για διασυνοριακές δραστηριότητες και νέες μορφές εργασίας (όπως η πλατφόρμα);
3. Σχετικά με τη δημοσιονομική πολιτική και το σημερινό χάσμα Βορρά-Νότου
• Ποια θα ήταν η σωστή ισορροπία μεταξύ της δημοσιονομικής πειθαρχίας και της ανάγκης για επενδύσεις και οικονομικά κίνητρα;
• Υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη οικονομική αλληλεγγύη εντός της ευρωζώνης;
• Εάν πρέπει να αυξηθεί η οικονομική αλληλεγγύη, με ποια μέσα και υπό ποιες συνθήκες;
• Η εμβάθυνση της ευρωζώνης είναι απαραίτητη για να σταθεροποιηθεί και να ενισχυθεί η οικονομική της δύναμη;
4. Σχετικά με την παγκοσμιοποίηση
• Πώς να διασφαλιστεί ότι οι ΜμΕ μπορούν να επωφεληθούν από μια νέα παγκόσμια διακυβέρνηση;
• Πώς θα εξασφαλιστεί η πρόσβαση των ΜμΕ σε μέτρα εμπορικής άμυνας;
• Θα ωφεληθούν οι ΜμΕ από ένα πολυμερές δικαστήριο έρευνας ως εναλλακτική λύση στην ISDS;
• Η έκκληση για έναν ισχυρότερο κανόνα βασισμένο στην παγκόσμια τάξη και τις αποφασιστικές ενέργειες εναντίον της αθέμιτης πρακτικής είναι προς τη σωστή κατεύθυνση;
• Πώς να διασφαλίσουμε μια δίκαιη κατανομή των οφελών από την παγκοσμιοποίηση στις κοινωνίες μας;
• Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να υποστηριχθεί η κοινωνική προσαρμογή στις αλλαγές στις ΜμΕ;
Ο Προέδρος της ΕΣΕΕ και Αντιπρόεδρος της UEAPME κ. Βασίλης Κορκίδης μεταξύ άλλων στην ομιλία του στην ολομέλεια, ανέφερε:
«...Το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ επεξεργάζεται ήδη όλες τις παραπάνω ερωτήσεις, για να δώσει πριν τον Σεπτέμβριο τις σωστές απαντήσεις αναφορικά με τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ώστε να συμπεριληφθούν στο σύνολο των απαντήσεων της UEAPME προς την ΕΕ. Με την ευκαιρία της παρουσίασης επιτυχημένων ελληνικών πρακτικών στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης, σας βεβαιώ ότι η πρωτοφανής 7ετής κρίση στην Ελλάδα έχει κάνει τους Έλληνες επιχειρηματίες πιο Ευρωπαίους από ποτέ, αφού οι συστημικές τράπεζες ανήκουν στην ECB, τα αεροδρόμια σε Γερμανούς, οι σιδηρόδρομοι σε Ιταλούς, ενώ όλο και περισσότερες επενδύσεις ανήκουν σε ευρωπαϊκά funds. Και να θέλαμε, λοιπόν, να φύγουμε από την ΕΕ, πιστέψτε με, ούτε θα μπορούσαμε, ούτε θα μας το επέτρεπαν οι θεσμοί. Καλώ, λοιπόν, όλους τους ευρωπαίους συνεργάτες μας, παρά τα capital controls, να μην φοβούνται να συναλλάσσονται με τις συνεπείς ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και πλέον, να ξεχάσουν το Grexit...»
https://www.taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου