Φοροδοξίες, 24.12.2017
24 Δεκ 2017
Γνωρίζετε ότι:
- Aναδρομική μείωση φορολογικών προστίμων: Mειώνονται αναδρομικά τα πρόστιμα και επί εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων
- για χρήσεις προγενέστερες του 2014, εφόσον συνεπάγονται επιεικέστερη μεταχείριση του φορολογουμένου.
- Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δεν επιθυμεί τη συνέχιση της δίκης ή την εξέταση της ενδικοφανούς
- προσφυγής. Στο εξής, για αυτές τις υποθέσεις θα επιβάλλεται πρόστιμο έως το 50% επί της διαφοράς φόρου που θα προκύπτει
- από τον έλεγχο της Φορολογικής Αρχής πλέον τόκου 8,76% ετησίως. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα, και για τις χρήσεις έως το 2013,
- επιβάλλονταν πρόσθετοι φόροι με ανώτατο όριο («πλαφόν») μέχρι και το 120%.
- Aσφαλιστικές εισφορές στις αποδείξεις επαγγελματικής δαπάνης: Καθορίστηκε ο τρόπος επιβολής ασφαλιστικών εισφορών
- σε περιπτώσεις αμοιβής με απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης λόγω ευκαιριακής ή παρεπόμενης απασχόλησης μέχρι 10.000 ευρώ,
- με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι υπολογίζονται ασφαλιστικές εισφορές για κλάδο σύνταξης 3
- και υγείας με συνολικό ποσοστό 26,95% επί της όποιας καθαρής αξίας του παραστατικού, χωρίς να ισχύει ο περιορισμός του
- ελάχιστου ασφαλιστέου εισοδήματος των 586 ευρώ. Οι ασφαλιστικές εισφορές παρακρατούνται από το πρόσωπο που εκδίδει
- την απόδειξη δαπάνης και αποδίδονται στον ΕΦΚΑ το αργότερο μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου της έκδοσης μήνα.
- Αναμένεται υπουργική απόφαση που θα ρυθμίζει τις λεπτομέρειες εφαρμογής της παραπάνω ρύθμισης. Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω
- έχουν εφαρμογή μόνο για συμβάσεις που θα καταρτίζονται από τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης και εφεξής.
- Για αποδείξεις δαπάνης που θα εκδίδονται βάσει προγενέστερων της υπουργικής απόφασης συμβάσεων, η προτεινόμενη διάταξη
- παραπέμπει στο προϊσχύσαν καθεστώς, με αποτέλεσμα να δημιουργείται και πάλι ασάφεια.
- Τέλη χαρτοσήμου επί δανείων κινούμενων ως τρεχούμενων δοσοληπτικών λογαριασμών: Επί δανείων κινούμενων ως τρεχούμενων
- δοσοληπτικών λογαριασμών, τα οφειλόμενα τέλη χαρτοσήμου υπολογίζονται για κάθε διαχειριστική περίοδο επί του μεγαλύτερου
- ύψους του χρεωστικού ή πιστωτικού υπολοίπου με συντελεστή 2,4% (ή 3,6% αναλόγως των συμβαλλομένων).
- Στην περίπτωση αυτή, τα τέλη χαρτοσήμου καταβάλλονται εμπρόθεσμα μέχρι και το πρώτο δεκαπενθήμερο από τη λήξη της
- προθεσμίας για την κατάρτιση των χρηματοοικονομικών καταστάσεων. Δηλαδή υπάρχει χρονικό περιθώριο τουλάχιστον 6 μηνών
- και 15 ημερών από τη λήξη της χρήσης για να αποδοθούν τα τέλη. Το παραπάνω ισχύει ανεξάρτητα από το εάν η εταιρεία θα
- εξαντλήσει ή όχι την 6μηνη προθεσμία για την κατάρτιση των οικονομικών της καταστάσεων (ΠΟΛ. 1035/2017).
- Μέτρα διασφάλισης Δημοσίου: Για την επιβολή μέτρων διασφάλισης του Δημοσίου σε περίπτωση μη απόδοσης ΦΠΑ ή
- παρακρατούμενου ή επιρριπτόμενου φόρου άνω των 150.000 ευρώ δεν αρκεί ένα πρόσωπο να είχε την ιδιότητα του γενικού
- διευθυντή ανώνυμης εταιρείας κατά τον χρόνο διάπραξης της σχετικής φορολογικής παράβασης.
- Αντιθέτως, απαιτείται επιπλέον να αποδεικνύεται ότι το παραπάνω πρόσωπο είχε προβεί, κατά τον χρόνο της παράβασης,
- υπό την ιδιότητά του αυτή σε συγκεκριμένες πράξεις διαχείρισης ή διοίκησης της εταιρείας.
- Επισημαίνεται ότι τα μέτρα διασφάλισης περιλαμβάνουν τη δέσμευση του 50% των καταθέσεων, των πάσης φύσεως λογαριασμών
- και παρακαταθηκών καθώς και θυρίδων, όπως επίσης και τη μη χορήγηση εγγράφων για τη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων
- (ΣτΕ 2721/2016).
- Φορολόγηση ψηφιακής οικονομίας: Τη φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας έχει θέσει στο στόχαστρο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή,
- στο πλαίσιο στρατηγικής για τη δίκαιη και εύλογη φορολογία των επιχειρήσεων.
- Η ραγδαία ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας και η ασυμβατότητα των υφιστάμενων φορολογικών κανόνων με τις επιχειρήσεις
- τεχνολογίας απαιτούν τη στρατηγική δημιουργία ενός φορολογικού συστήματος, σε ευρωπαϊκό και σε παγκόσμιο επίπεδο,
- ώστε να προστατευθεί η φορολογική βάση των κρατών. Συνεπώς, θα πρέπει να αναθεωρηθούν οι ισχύοντες διεθνείς κανόνες
- φορολογίας των εταιρειών για τη μόνιμη εγκατάσταση, την ενδοομιλική τιμολόγηση (transfer pricing) και τον καταλογισμό κερδών,
- ώστε να προσδιοριστεί ο τόπος όπου προκύπτει η αξία των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και ο τρόπος που θα βεβαιώνεται
- για φορολογικούς σκοπούς.
- Στόχος είναι η υιοθέτηση συντονισμένης θέσης εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ώστε να διασφαλίζεται ότι τα κέρδη
- που παράγονται στην ευρωπαϊκή επικράτεια θα φορολογούνται πράγματι από τα κράτη-μέλη και θα ανακατανέμονται δίκαια,
- ώστε να σταθεροποιηθεί η φορολογική βάση των κρατών-μελών, να διασφαλίζεται ο θεμιτός ανταγωνισμός και η άνθηση
- των εταιρειών που δραστηριοποιούνται εντός της ενιαίας αγοράς.
- Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με φορολογικά θέματα, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το τμήμα Tax & Outsourcing
- της Grant Thornton στο email: tax@gr.gt.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου