«Πράσινος» Δακτύλιος από την 1η Μαΐου
Το νέο «Πράσινο» Δακτύλιο παρουσίασε χθες στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής ο υπουργός ΠΕΚΑ
15/12/2011
Το νέο «Πράσινο» Δακτύλιο παρουσίασε χθες στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή
Περιβάλλοντος της Βουλής ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
Ειδικότερα ο υπουργός τόνισε, μεταξύ άλλων, πως η περιβαλλοντική
βελτίωση των αστικών μεταφορών είναι θεμελιώδους σημασίας για την
οικονομία και την κοινωνία.
Ο υπουργός ανέφερε πως ο «Πράσινος» Δακτύλιος αποτελεί συνέχεια των όσων είχε δηλώσει σχετικά με το θέμα της πετρελαιοκίνησης. Αλλωστε η σύγχρονη τεχνολογία οχημάτων EURO 5 και 6 στα πετρελαιοκίνητα οχήματα, μέσω ειδικών καταλυτών και φίλτρων, εξασφαλίζει πλέον πολύ χαμηλές εκπομπές καυσαερίων. Εκπομπές Ειδικότερα τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. έχουν τις ίδιες ή και χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων αζώτου (NOx), υδρογονανθράκων (HC) και μονοξειδίου του άνθρακα (CO), χαμηλότερες εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο, μεγαλύτερη αξιοπιστία και ανθεκτικότητα. Οσον αφορά στο Δακτύλιο ο οποίος θα ισχύσει από την 1η Μαΐου του 2012 ο κ. Παπακωνσταντίνου ανέφερε πως με τις σχετικές απαγορεύσεις στην κυκλοφορία των παλιών ρυπογόνων Ι.Χ. και φορτηγών σύμφωνα με σχετική μελέτη του ΕΜΠ θα οδηγούσε μια τυπική ημέρα του 2015 σε μειώσεις κατά 54% του μονοξειδίου του άνθρακα, 45% στους υδρογονάθρακες, 13% στα οξείδια του αζώτου, 10% στο διοξείδιο του αζώτου, 28% στο μεθάνιο και 10% στο διοξείδιο του άνθρακα. Τέλος ο κ. Παπακωνσταντίνου ανέφερε πως έδωσε ρητή εντολή στην αρμόδια Διεύθυνση Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΔΕΔΑΚ) να εντατικοποιήσει τους ελέγχους ώστε να αντιμετωπιστούν και τυχόν κρούσματα λαθρεμπορίας ενόψει και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. Παράλληλα τόνισε πως η εξίσωση φόρου κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης και πετρελαίου κίνησης, που θα ισχύσει από το 2012, θα περιορίσει στο ελάχιστο τη λαθρεμπορία και την παράνομη χρήση πετρελαίου. Γιώργος Ανδρής ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: ΕΛΛΑΔΑ | ||||||
Ποια αυτοκίνητα θα μπαίνουν στον «πράσινο» δακτύλιο
15/12/2011
Την απαγόρευση εισόδου στο κέντρο της Αθήνας από την 1η Μαΐου
2012 στο 10% των οχημάτων ΙΧ που κυκλοφορούν σήμερα στην Αττική, στο 1/3
των φορτηγών κάτω των 12 τόνων και στο 1/3 του συνολικού στόλου των
λεωφορείων συνεπάγεται ο «πράσινος δακτύλιος», όπως ανακοίνωσε χθες στη
Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος, ενημερώνοντας την αρμόδια
κοινοβουλευτική επιτροπή.
Ο Γ. Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι το μέτρο του Πράσινου Δακτυλίου θα τεθεί σε ισχύ πρώτα στην Περιφέρεια της Αττικής, καθώς αποτελεί την πρώτη σε πληθυσμό και πιο πυκνοκατοικημένη περιφέρεια της Ελλάδας, ενώ σημείωσε ότι στον μικρό «πράσινο δακτύλιο», τα όρια του οποίου αναμένεται να καθοριστούν, θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα όλα τα οχήματα νέας τεχνολογίας EURO 5 ή μεταγενέστερης, με άδεια όμως πρώτης κυκλοφορίας από 1.1.2011 και μετά και εφόσον αυτά εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Θα κυκλοφορούν επίσης υβριδικά EURO 4 ή νεότερα με αντίστοιχες εκπομπές αερίων. Αντίθετα τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας προ του 1990 δεν θα μπορούν να εισέρχονται στον πράσινο δακτύλιο παρά μόνον τις ημέρες που δεν θα ισχύει.
Ολα τα υπόλοιπα οχήματα, δηλαδή όσα έχουν άδεια κυκλοφορίας ανάμεσα στο 1990 και το 2011 θα επιτρέπεται να κινούνται εντός του πράσινου δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα μονών-ζυγών.
Οσον αφορά τον μεγάλο δακτύλιο, θα απαγορεύεται πλήρως η κυκλοφορία φορτηγών και λεωφορείων από 2,2 έως 12 τόνους και ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1.1.1990. Ολοσχερής απαγόρευση εισόδου θα ισχύει και για τα πολύ μεγάλα φορτηγά άνω των 12 τόνων.
Νωρίτερα ο υπουργός είχε εμφανιστεί ικανοποιημένος από την ανταπόκριση των πολιτών στη ρύθμιση για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Τη χαρακτήρισε μάλιστα μεγαλύτερη από εκείνη για τους ημιυπαίθριους χώρους.
«Είμαστε περίπου στις 7.000 αιτήσεις ημερησίως παρά το γεγονός ότι τα νοικοκυριά βρίσκονται σε μια δύσκολη οικονομικά συγκυρία» ανέφερε. Εκτίμησε μάλιστα ότι τα έσοδα για το Δημόσιο από τις ήδη κατατεθειμένες αιτήσεις θα φτάσουν το 1 δισ. ευρώ.
Πηγή: ΕΘΝΟΣ
Ο Γ. Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι το μέτρο του Πράσινου Δακτυλίου θα τεθεί σε ισχύ πρώτα στην Περιφέρεια της Αττικής, καθώς αποτελεί την πρώτη σε πληθυσμό και πιο πυκνοκατοικημένη περιφέρεια της Ελλάδας, ενώ σημείωσε ότι στον μικρό «πράσινο δακτύλιο», τα όρια του οποίου αναμένεται να καθοριστούν, θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα όλα τα οχήματα νέας τεχνολογίας EURO 5 ή μεταγενέστερης, με άδεια όμως πρώτης κυκλοφορίας από 1.1.2011 και μετά και εφόσον αυτά εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Θα κυκλοφορούν επίσης υβριδικά EURO 4 ή νεότερα με αντίστοιχες εκπομπές αερίων. Αντίθετα τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας προ του 1990 δεν θα μπορούν να εισέρχονται στον πράσινο δακτύλιο παρά μόνον τις ημέρες που δεν θα ισχύει.
Ολα τα υπόλοιπα οχήματα, δηλαδή όσα έχουν άδεια κυκλοφορίας ανάμεσα στο 1990 και το 2011 θα επιτρέπεται να κινούνται εντός του πράσινου δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα μονών-ζυγών.
Οσον αφορά τον μεγάλο δακτύλιο, θα απαγορεύεται πλήρως η κυκλοφορία φορτηγών και λεωφορείων από 2,2 έως 12 τόνους και ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1.1.1990. Ολοσχερής απαγόρευση εισόδου θα ισχύει και για τα πολύ μεγάλα φορτηγά άνω των 12 τόνων.
Νωρίτερα ο υπουργός είχε εμφανιστεί ικανοποιημένος από την ανταπόκριση των πολιτών στη ρύθμιση για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Τη χαρακτήρισε μάλιστα μεγαλύτερη από εκείνη για τους ημιυπαίθριους χώρους.
«Είμαστε περίπου στις 7.000 αιτήσεις ημερησίως παρά το γεγονός ότι τα νοικοκυριά βρίσκονται σε μια δύσκολη οικονομικά συγκυρία» ανέφερε. Εκτίμησε μάλιστα ότι τα έσοδα για το Δημόσιο από τις ήδη κατατεθειμένες αιτήσεις θα φτάσουν το 1 δισ. ευρώ.
Πηγή: ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου