Αικ. Παπανάτσιου: «Ο προηγούμενος τρόπος υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης, ήταν άδικος για όλους τους πολίτες - Εξομοιώνονται φορολογικά οι βουλευτές με το σύνολο των πολιτών»
Σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή απάντησε η υφυπουργός Αικ. Παπανάτσιου σχετικά με την μείωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για πολιτικά πρόσωπα.
Τμήματα της ερώτησης και της απάντησης στη Βουλή.
ΗΛΙΑΣ ΚΑΣΙΔΙΑΡΗΣ: Πέρασαν δεκατέσσερις ημέρες, έχει 20 ο μήνας σήμερα και θέλω να πω στην Υπουργό ότι ήδη γνωρίζω την απάντησή της γιατί έσπευσε και ο Πρόεδρος της Βουλής να πει κάποιες δικαιολογίες για τα κανάλια και το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών βγήκε να εκθέσει κάποιες ιδέες, κάποιες απόψεις, του στυλ «τα ίδια και χειρότερα έκανε και ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος».
Δηλαδή σε μια περίοδο που κυριολεκτικά πένονται οι Έλληνες πολίτες, έχουν στοχοποιηθεί όλα τα λαϊκά στρώματα, όλοι οι φτωχοί Έλληνες είναι στοχοποιημένοι από τη μνημονιακή Κυβέρνηση της Αριστεράς, η δικαιολογία σας είναι ότι τα ίδια έκανε και ο Σαμαράς με τον Βενιζέλο.
Αυτό που λέω με την παρούσα ερώτηση είναι ότι η κοινωνία απαιτεί επιτέλους να καταργηθούν όλα αυτά τα προνόμια του πολιτικού συστήματος. Δεν ερωτώ τι έχετε σκοπό να κάνετε. Γνωρίζω πολύ καλά τι έχετε σκοπό να κάνετε. Θα συνεχίσετε να δημιουργείτε νέα προνόμια και δεν είναι μόνο η μειωμένη εισφορά αλληλεγγύης, είναι και η μειωμένη έως ανύπαρκτη φορολογία που πληρώνουν οι Βουλευτές, που έχω αποκαλύψει εδώ μέσα τα στοιχεία αυτά από το 2014 επί Νέας Δημοκρατίας, που κάνουν σήμερα την ψευτο-αντιπολίτευση και που ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει όλα αυτά τα προνόμια να τα κρατάει εν ζωή δυστυχώς, την ώρα που έχουν χτυπηθεί αλύπητα όλοι οι φτωχοί Έλληνες πολίτες.
Απαιτώ, λοιπόν, με την παρούσα ερώτηση, δεν ερωτώ, την κατάργηση όλων αυτών των προνομίων που αδίκως διαθέτει σήμερα το πολιτικό σύστημα, το ίδιο πολιτικό σύστημα που ευθύνεται για τη μνημονιακή λαίλαπα σε βάρος του λαού.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ : Αρχικά θα πρέπει να σας πω ότι θα απαντήσω για θέματα που ανήκουν αποκλειστικά στην αρμοδιότητά μου. Ας μιλήσουμε, λοιπόν, για το θέμα της εισφοράς αλληλεγγύης.
Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης επιβλήθηκε αρχικά το 2011 και υπολογιζόταν επί του καθαρού συνολικού εισοδήματος ως εξής: Για συνολικό καθαρό εισόδημα από 12.001 έως 20.000 υπολογιζόταν με συντελεστή 1% επί ολοκλήρου του ποσού. Για συνολικό καθαρό εισόδημα από 20.001 έως 50.000 υπολογιζόταν με συντελεστή 2% επί ολοκλήρου του ποσού. Για συνολικό καθαρό εισόδημα από 50.001 έως 100.000 υπολογιζόταν με συντελεστή 3% επί ολοκλήρου του ποσού. Για συνολικό καθαρό εισόδημα από 100.001 και άνω υπολογιζόταν με συντελεστή 4% επί ολοκλήρου του ποσού. Για το συνολικό καθαρό εισόδημα των πολιτικών προσώπων εν γένει υπολογιζόταν με συντελεστή 5% επί ολοκλήρου του ποσού.
Το 2014 η συγκυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ με τον ν. 4305/2014 μείωσε όλους τους συντελεστές της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης κατά 30%, συμπεριλαμβανομένου και του 5% για τα πολιτικά πρόσωπα τότε, το οποίο κατά συνέπεια θα γινόταν 3,5%.
Η διάταξη αυτή, όμως, τροποποιήθηκε πριν την έναρξη ισχύος της από την Κυβέρνησή μας με τον ν. 4334/2015 που επέβαλε το 8% στα πρόσωπα που κατέχουν τις συγκεκριμένες δημόσιες θέσεις.
Με τον ίδιο νόμο για τους απλούς φορολογούμενους ίσχυαν πολύ μικρότεροι συντελεστές ειδικής εισφοράς 0% έως συνολικό εισόδημα 12.000, 0.7% έως τις 20.000 ευρώ, 1,4% έως τις 30.000 ευρώ, 2% έως τις 50.000 ευρώ, 4% έως τις 100.000 ευρώ, 6% έως τις 500.000 ευρώ και 8% από 500.000 ευρώ και πάνω.
Όπως και προηγουμένως, ο συντελεστής επιβαλλόταν στο σύνολο του εισοδήματος και όχι μόνο στο αντίστοιχο κλιμάκιο. Κατά συνέπεια, στα πολιτικά πρόσωπα επιβλήθηκε ο ανώτατος συντελεστής που ίσχυε για απλούς φορολογούμενους με συνολικό εισόδημα άνω των 500.000 ευρώ, ακόμη κι αν αυτά είχαν πολύ χαμηλότερα εισοδήματα.
Εν συνεχεία, με τον ν. 4387/2016 άλλαξε ριζικά η φορολογία εισοδήματος και έγινε δικαιότερη για το σύνολο των πολιτών, έστω και εντός του ασφυκτικού πλαισίου των στόχων για έσοδα. Ελαφρύνθηκαν τα χαμηλά εισοδήματα και επιβαρύνθηκαν τα υψηλότερα. Επιπλέον, η ειδική εισφορά αλληλεγγύης ενσωματώθηκε στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Οι κλίμακες και οι συντελεστές φορολογίας αναμορφώθηκαν με τρόπο που να λαμβάνεται υπ’ όψιν η συνολική επιβάρυνση όλων των φορολογουμένων από τη φορολογία εισοδήματος και από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης.
Η μεταρρύθμιση αυτή αφορά όλους τους φορολογούμενους και όχι ειδικά τα πρόσωπα που κατέχουν τις συγκεκριμένες δημόσιες θέσεις.
Το προηγούμενο σύστημα υπολογισμού της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, που εισήχθη με τον ν. 3986/2011, ήταν άδικο για όλους τους πολίτες, γιατί ο συντελεστής εισφοράς υπολογιζόταν σε ολόκληρο το εισόδημα και όχι στο κλιμάκιο του εισοδήματος. Μια μικρή διαφορά στο εισόδημα μεταξύ δύο φορολογουμένων μπορεί να οδηγούσε σε μεγάλη διαφορά στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης.
Με τον ν. 4387/2016 οι συντελεστές της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης επιβάλλονταν πλέον προοδευτικά ανά κλιμάκιο εισοδήματος, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους συντελεστές του φόρου εισοδήματος. Επιπλέον, ο ανώτατος συντελεστής της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης είναι πλέον 10% και όχι 8% που ήταν το 2015 ή 5% το 2014.
Τονίζω και πάλι ότι η δομή των συντελεστών λαμβάνει υπ’ υπόψιν τη συνολική επιβάρυνση από τον φόρο εισοδήματος και από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης.
Λόγω της νέας αυτής δομής στα πρόσωπα που κατέχουν συγκεκριμένες δημόσιες θέσεις επιβάλλεται πλέον η ειδική εισφορά αλληλεγγύης με τον ίδιο τρόπο που επιβάλλεται σε όλους τους πολίτες. Δεν υπάρχει ειδική διάταξη για τα πολιτικά πρόσωπα.
Αναφορικά με τη φορολόγηση της βουλευτικής αποζημίωσης, από 1.1.2014 καταργήθηκε ο ειδικός τρόπος φορολόγησης, που οριζόταν από το άρθρο 5 του Ζ΄ Ψηφίσματος του 1975 και της Ε΄ Αναθεωρητικής Βουλής, που ίσχυε για τους Βουλευτές-Δικαστές. Δεν καταργήθηκαν τα δύο τελευταία, σύμφωνα με τα οποία κατά την εκκαθάριση του φόρου εισοδήματος από την αρμόδια ΔΟΥ αφαιρείται ποσό ίσο με το 25% του ακαθάριστου ποσού της βουλευτικής αποζημίωσης σαν τεκμαρτό ποσό για την κάλυψη των δαπανών μίσθωσης πολιτικών γραφείων και λοιπών δαπανών άσκησης του λειτουργήματος. Υπενθυμίζουμε ότι από τις πρώτες ενέργειες της Κυβέρνησής μας ήταν η μείωση των βουλευτικών αποδοχών κατά 10%.
Θα καταθέσω στα Πρακτικά το αντίστοιχο ΦΕΚ, με το οποίο μειώθηκε περαιτέρω η βουλευτική αποζημίωση. Είναι το ΦΕΚ 151Α/19.11.2015, κατά το οποίο μειώθηκε περαιτέρω η βουλευτική αποζημίωση κατά 10%, με αποτέλεσμα μια συνολική μείωση 38% σε σχέση με τις αποδοχές του Προέδρου του Αρείου Πάγου. Η εισφορά αλληλεγγύης εξομοιώθηκε με εκείνην που ισχύει για όλους τους φορολογούμενους και το ίδιο θα γίνει συνολικά με τη φορολογία των εισοδημάτων τους.
Όσον αφορά τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων, αν και το συγκεκριμένο ερώτημα θα έπρεπε να απευθύνεται στο Υπουργείο Εσωτερικών λόγω αρμοδιότητας, από στοιχεία που μας εστάλησαν από το εν λόγω Υπουργείο προκύπτει σαφώς η μειούμενη χρηματοδότησή τους στα πλαίσια του εξορθολογισμού των δαπανών του κράτους, ακριβώς λόγω της οικονομικής κρίσης και γενικότερα λόγω της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας.
Έτσι, το 2009 συνολικά ήταν 85.135.000, το 2010 48.800.0000, το 2011 54.000.018, το 2012 45.000.000, το 2013 21.827.000, το 2014 14.978.000, το 2015 18.393.000, το 2016 13.500.000 και το 2107 7.785.000. Για το 2017 το ποσό του 1.557.000 δεν έχει καταβληθεί ακόμη.
ΗΛΙΑΣ ΚΑΣΙΔΙΑΡΗΣ: ....Να τα πάρω ένα, ένα: Εις ό,τι αφορά το αφορολόγητο των Βουλευτών, οι Βουλευτές παραμένουν αφορολόγητοι. Και αν θέλετε μπείτε στο taxis -είναι μια πολύ απλή εφαρμογή- «χτυπήστε» –γνωρίζετε ότι το πρόσωπο του Βουλευτή έχει ένα συγκεκριμένο εισόδημα, πάνω από 50.000 ευρώ τον χρόνο- βάλτε τον φορολογικό συντελεστή που πληρώνει ένας ελεύθερος επαγγελματίας με τα ίδια εισοδήματα και θα δείτε ότι ο Βουλευτής πληρώνει όχι απλώς λιγότερα, αλλά το ποσό που πληρώνει ένας ελεύθερος επαγγελματίας σε φόρο είναι εικοσαπλάσιο από αυτό που πληρώνει ο Βουλευτής.
Για να μην πάω και στις βουλευτικές συντάξεις, όπου γίνεται ντόρος σήμερα και βλέπαμε τον κ. Κατρούγκαλο στα κανάλια να δικαιολογείται ότι θα υπάρξουν περικοπές. Ποιες περικοπές; Το ερώτημα είναι γιατί υπάρχει βουλευτική σύνταξη. Είναι εδώ κανείς σε αυτή την Αίθουσα να κολλάει βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα; Η Αίθουσα είναι άδεια, είναι μονίμως άδεια. Για ποιον λόγο; Θα μου εξηγήσετε για ποιον λόγο να υπάρχει βουλευτική σύνταξη; Δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Η μόνη απάντηση είναι πως το πολιτικό σύστημα θέλει να έχει καλοθρεμμένους τους δικούς του ανθρώπους, για να στηρίζουν αυτή την πορεία προς τη μνημονιακή υποταγή της χώρας.
Και βέβαια, όσον αφορά το ζήτημα που έθιξα με την ερώτησή μου για την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, όσα και να λέτε, όσες αναλύσεις και να κάνετε οικονομοτεχνικού περιεχομένου, η ερώτηση που θέτω είναι πολύ απλή και η απάντηση θα μπορούσε να είναι απλούστερη: Γιατί οι Βουλευτές πληρώνουν 2.000 ευρώ λιγότερο από ό,τι τους αντιστοιχεί; Και 2.000 ευρώ επί τριακόσιους Βουλευτές μας κάνουν 600.000 ευρώ τον χρόνο. Αυτό είναι σημαντικό για τα έσοδα του κράτους, αυτό θεωρώ.
Και από εκεί και πέρα, για το ύψος της βουλευτικής αποζημίωσης -το οποίο μου είπατε μόλις ότι μειώσατε- είναι δυνατόν να μιλάτε για μειώσεις, την ώρα που η βουλευτική αποζημίωση ξεπερνά τις 6.000 ευρώ; Αυτά τα στοιχεία τα είχα βγάλει από το 2012 στο δεύτερο μνημόνιο και τα έλεγα από αυτό εδώ το Βήμα. Ήταν η Νέα Δημοκρατία τότε κυβέρνηση και τσίριζαν και έλεγαν κάποιοι από κάτω ότι έλεγα ψέματα. Δεν έλεγα ψέματα ούτε τότε ούτε και σήμερα. Η ίδια πολιτική ασκείται και σήμερα. Παχυλότατες αποδοχές για τους Βουλευτές, προνόμια για τους Βουλευτές, εκατομμύρια χρηματοδοτήσεις για τα κόμματα από μια αριστερή κυβέρνηση που δεν έχει αλλάξει σε τίποτα από όλες τις προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις του παλαιού πολιτικού συστήματος.
Κλείνω, λοιπόν, όχι με ερώτηση, διότι ποτέ σε αυτή την Αίθουσα δεν έχω λάβει μια ουσιαστική απάντηση, αλλά εκφράζοντας το λαϊκό αίτημα επιτέλους να καταργηθούν όλα αυτά τα προνόμια του πολιτικού συστήματος.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών)
............. Δεν κάνουμε εμείς τη μεγάλη ζωή -και ο κόσμος το ξέρει- παρά τα όσα λέγονται και γράφονται από τα μέσα ενημέρωσης. Δεν μας ενδιαφέρει τι κάνουν οι άλλοι. Εμείς τη βουλευτική αποζημίωση την ξοδεύουμε για να κάνουμε τη δουλειά μας, για να πληρώνουμε τα γραφεία μας, για να λειτουργούν οι οργανώσεις μας. Άλλωστε, έχουμε συμφωνήσει και κατευθείαν το 40% το παραχωρούμε στο κόμμα μας για να μπορέσει στοιχειωδώς να λειτουργήσει. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει πάρει τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ -δανεικά και αγύριστα-, που πήραν από τις τράπεζες κάποια άλλα κόμματα.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Συνάδελφοι, ο αντικοινοβουλευτικός κιτρινισμός που υποθάλπεται στις μέρες μας από συγκεκριμένους κύκλους, στόχο έχει να αποδυναμώσει τη Βουλή, να αποδυναμώσει τη δημοκρατία, να αποκλείσει την εκπροσώπηση των λαϊκών τάξεων.
Εμείς δεν θέλουμε μία Βουλή της αριστοκρατίας. Εμείς δεν θέλουμε μία Βουλή από επαγγελματίες πολιτικούς, αλλά μία Βουλή στην οποία εκπροσωπούνται πλήρως και άμεσα οι λαϊκές τάξεις.
Γι’ αυτό χρειάζεται να το ξανασκεφτούν όσοι συντάσσονται με αυτόν τον κιτρινισμό, μήπως ρίχνουν νερό σε άλλον μύλο από αυτόν που νομίζουν.
Ευχαριστώ.
https://www.taxheaven.gr
Σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή απάντησε η υφυπουργός Αικ. Παπανάτσιου σχετικά με την μείωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για πολιτικά πρόσωπα.
Τμήματα της ερώτησης και της απάντησης στη Βουλή.
ΗΛΙΑΣ ΚΑΣΙΔΙΑΡΗΣ: Πέρασαν δεκατέσσερις ημέρες, έχει 20 ο μήνας σήμερα και θέλω να πω στην Υπουργό ότι ήδη γνωρίζω την απάντησή της γιατί έσπευσε και ο Πρόεδρος της Βουλής να πει κάποιες δικαιολογίες για τα κανάλια και το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών βγήκε να εκθέσει κάποιες ιδέες, κάποιες απόψεις, του στυλ «τα ίδια και χειρότερα έκανε και ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος».
Δηλαδή σε μια περίοδο που κυριολεκτικά πένονται οι Έλληνες πολίτες, έχουν στοχοποιηθεί όλα τα λαϊκά στρώματα, όλοι οι φτωχοί Έλληνες είναι στοχοποιημένοι από τη μνημονιακή Κυβέρνηση της Αριστεράς, η δικαιολογία σας είναι ότι τα ίδια έκανε και ο Σαμαράς με τον Βενιζέλο.
Αυτό που λέω με την παρούσα ερώτηση είναι ότι η κοινωνία απαιτεί επιτέλους να καταργηθούν όλα αυτά τα προνόμια του πολιτικού συστήματος. Δεν ερωτώ τι έχετε σκοπό να κάνετε. Γνωρίζω πολύ καλά τι έχετε σκοπό να κάνετε. Θα συνεχίσετε να δημιουργείτε νέα προνόμια και δεν είναι μόνο η μειωμένη εισφορά αλληλεγγύης, είναι και η μειωμένη έως ανύπαρκτη φορολογία που πληρώνουν οι Βουλευτές, που έχω αποκαλύψει εδώ μέσα τα στοιχεία αυτά από το 2014 επί Νέας Δημοκρατίας, που κάνουν σήμερα την ψευτο-αντιπολίτευση και που ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει όλα αυτά τα προνόμια να τα κρατάει εν ζωή δυστυχώς, την ώρα που έχουν χτυπηθεί αλύπητα όλοι οι φτωχοί Έλληνες πολίτες.
Απαιτώ, λοιπόν, με την παρούσα ερώτηση, δεν ερωτώ, την κατάργηση όλων αυτών των προνομίων που αδίκως διαθέτει σήμερα το πολιτικό σύστημα, το ίδιο πολιτικό σύστημα που ευθύνεται για τη μνημονιακή λαίλαπα σε βάρος του λαού.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ : Αρχικά θα πρέπει να σας πω ότι θα απαντήσω για θέματα που ανήκουν αποκλειστικά στην αρμοδιότητά μου. Ας μιλήσουμε, λοιπόν, για το θέμα της εισφοράς αλληλεγγύης.
Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης επιβλήθηκε αρχικά το 2011 και υπολογιζόταν επί του καθαρού συνολικού εισοδήματος ως εξής: Για συνολικό καθαρό εισόδημα από 12.001 έως 20.000 υπολογιζόταν με συντελεστή 1% επί ολοκλήρου του ποσού. Για συνολικό καθαρό εισόδημα από 20.001 έως 50.000 υπολογιζόταν με συντελεστή 2% επί ολοκλήρου του ποσού. Για συνολικό καθαρό εισόδημα από 50.001 έως 100.000 υπολογιζόταν με συντελεστή 3% επί ολοκλήρου του ποσού. Για συνολικό καθαρό εισόδημα από 100.001 και άνω υπολογιζόταν με συντελεστή 4% επί ολοκλήρου του ποσού. Για το συνολικό καθαρό εισόδημα των πολιτικών προσώπων εν γένει υπολογιζόταν με συντελεστή 5% επί ολοκλήρου του ποσού.
Το 2014 η συγκυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ με τον ν. 4305/2014 μείωσε όλους τους συντελεστές της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης κατά 30%, συμπεριλαμβανομένου και του 5% για τα πολιτικά πρόσωπα τότε, το οποίο κατά συνέπεια θα γινόταν 3,5%.
Η διάταξη αυτή, όμως, τροποποιήθηκε πριν την έναρξη ισχύος της από την Κυβέρνησή μας με τον ν. 4334/2015 που επέβαλε το 8% στα πρόσωπα που κατέχουν τις συγκεκριμένες δημόσιες θέσεις.
Με τον ίδιο νόμο για τους απλούς φορολογούμενους ίσχυαν πολύ μικρότεροι συντελεστές ειδικής εισφοράς 0% έως συνολικό εισόδημα 12.000, 0.7% έως τις 20.000 ευρώ, 1,4% έως τις 30.000 ευρώ, 2% έως τις 50.000 ευρώ, 4% έως τις 100.000 ευρώ, 6% έως τις 500.000 ευρώ και 8% από 500.000 ευρώ και πάνω.
Όπως και προηγουμένως, ο συντελεστής επιβαλλόταν στο σύνολο του εισοδήματος και όχι μόνο στο αντίστοιχο κλιμάκιο. Κατά συνέπεια, στα πολιτικά πρόσωπα επιβλήθηκε ο ανώτατος συντελεστής που ίσχυε για απλούς φορολογούμενους με συνολικό εισόδημα άνω των 500.000 ευρώ, ακόμη κι αν αυτά είχαν πολύ χαμηλότερα εισοδήματα.
Εν συνεχεία, με τον ν. 4387/2016 άλλαξε ριζικά η φορολογία εισοδήματος και έγινε δικαιότερη για το σύνολο των πολιτών, έστω και εντός του ασφυκτικού πλαισίου των στόχων για έσοδα. Ελαφρύνθηκαν τα χαμηλά εισοδήματα και επιβαρύνθηκαν τα υψηλότερα. Επιπλέον, η ειδική εισφορά αλληλεγγύης ενσωματώθηκε στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Οι κλίμακες και οι συντελεστές φορολογίας αναμορφώθηκαν με τρόπο που να λαμβάνεται υπ’ όψιν η συνολική επιβάρυνση όλων των φορολογουμένων από τη φορολογία εισοδήματος και από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης.
Η μεταρρύθμιση αυτή αφορά όλους τους φορολογούμενους και όχι ειδικά τα πρόσωπα που κατέχουν τις συγκεκριμένες δημόσιες θέσεις.
Το προηγούμενο σύστημα υπολογισμού της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, που εισήχθη με τον ν. 3986/2011, ήταν άδικο για όλους τους πολίτες, γιατί ο συντελεστής εισφοράς υπολογιζόταν σε ολόκληρο το εισόδημα και όχι στο κλιμάκιο του εισοδήματος. Μια μικρή διαφορά στο εισόδημα μεταξύ δύο φορολογουμένων μπορεί να οδηγούσε σε μεγάλη διαφορά στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης.
Με τον ν. 4387/2016 οι συντελεστές της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης επιβάλλονταν πλέον προοδευτικά ανά κλιμάκιο εισοδήματος, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους συντελεστές του φόρου εισοδήματος. Επιπλέον, ο ανώτατος συντελεστής της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης είναι πλέον 10% και όχι 8% που ήταν το 2015 ή 5% το 2014.
Τονίζω και πάλι ότι η δομή των συντελεστών λαμβάνει υπ’ υπόψιν τη συνολική επιβάρυνση από τον φόρο εισοδήματος και από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης.
Λόγω της νέας αυτής δομής στα πρόσωπα που κατέχουν συγκεκριμένες δημόσιες θέσεις επιβάλλεται πλέον η ειδική εισφορά αλληλεγγύης με τον ίδιο τρόπο που επιβάλλεται σε όλους τους πολίτες. Δεν υπάρχει ειδική διάταξη για τα πολιτικά πρόσωπα.
Αναφορικά με τη φορολόγηση της βουλευτικής αποζημίωσης, από 1.1.2014 καταργήθηκε ο ειδικός τρόπος φορολόγησης, που οριζόταν από το άρθρο 5 του Ζ΄ Ψηφίσματος του 1975 και της Ε΄ Αναθεωρητικής Βουλής, που ίσχυε για τους Βουλευτές-Δικαστές. Δεν καταργήθηκαν τα δύο τελευταία, σύμφωνα με τα οποία κατά την εκκαθάριση του φόρου εισοδήματος από την αρμόδια ΔΟΥ αφαιρείται ποσό ίσο με το 25% του ακαθάριστου ποσού της βουλευτικής αποζημίωσης σαν τεκμαρτό ποσό για την κάλυψη των δαπανών μίσθωσης πολιτικών γραφείων και λοιπών δαπανών άσκησης του λειτουργήματος. Υπενθυμίζουμε ότι από τις πρώτες ενέργειες της Κυβέρνησής μας ήταν η μείωση των βουλευτικών αποδοχών κατά 10%.
Θα καταθέσω στα Πρακτικά το αντίστοιχο ΦΕΚ, με το οποίο μειώθηκε περαιτέρω η βουλευτική αποζημίωση. Είναι το ΦΕΚ 151Α/19.11.2015, κατά το οποίο μειώθηκε περαιτέρω η βουλευτική αποζημίωση κατά 10%, με αποτέλεσμα μια συνολική μείωση 38% σε σχέση με τις αποδοχές του Προέδρου του Αρείου Πάγου. Η εισφορά αλληλεγγύης εξομοιώθηκε με εκείνην που ισχύει για όλους τους φορολογούμενους και το ίδιο θα γίνει συνολικά με τη φορολογία των εισοδημάτων τους.
Όσον αφορά τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων, αν και το συγκεκριμένο ερώτημα θα έπρεπε να απευθύνεται στο Υπουργείο Εσωτερικών λόγω αρμοδιότητας, από στοιχεία που μας εστάλησαν από το εν λόγω Υπουργείο προκύπτει σαφώς η μειούμενη χρηματοδότησή τους στα πλαίσια του εξορθολογισμού των δαπανών του κράτους, ακριβώς λόγω της οικονομικής κρίσης και γενικότερα λόγω της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας.
Έτσι, το 2009 συνολικά ήταν 85.135.000, το 2010 48.800.0000, το 2011 54.000.018, το 2012 45.000.000, το 2013 21.827.000, το 2014 14.978.000, το 2015 18.393.000, το 2016 13.500.000 και το 2107 7.785.000. Για το 2017 το ποσό του 1.557.000 δεν έχει καταβληθεί ακόμη.
ΗΛΙΑΣ ΚΑΣΙΔΙΑΡΗΣ: ....Να τα πάρω ένα, ένα: Εις ό,τι αφορά το αφορολόγητο των Βουλευτών, οι Βουλευτές παραμένουν αφορολόγητοι. Και αν θέλετε μπείτε στο taxis -είναι μια πολύ απλή εφαρμογή- «χτυπήστε» –γνωρίζετε ότι το πρόσωπο του Βουλευτή έχει ένα συγκεκριμένο εισόδημα, πάνω από 50.000 ευρώ τον χρόνο- βάλτε τον φορολογικό συντελεστή που πληρώνει ένας ελεύθερος επαγγελματίας με τα ίδια εισοδήματα και θα δείτε ότι ο Βουλευτής πληρώνει όχι απλώς λιγότερα, αλλά το ποσό που πληρώνει ένας ελεύθερος επαγγελματίας σε φόρο είναι εικοσαπλάσιο από αυτό που πληρώνει ο Βουλευτής.
Για να μην πάω και στις βουλευτικές συντάξεις, όπου γίνεται ντόρος σήμερα και βλέπαμε τον κ. Κατρούγκαλο στα κανάλια να δικαιολογείται ότι θα υπάρξουν περικοπές. Ποιες περικοπές; Το ερώτημα είναι γιατί υπάρχει βουλευτική σύνταξη. Είναι εδώ κανείς σε αυτή την Αίθουσα να κολλάει βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα; Η Αίθουσα είναι άδεια, είναι μονίμως άδεια. Για ποιον λόγο; Θα μου εξηγήσετε για ποιον λόγο να υπάρχει βουλευτική σύνταξη; Δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Η μόνη απάντηση είναι πως το πολιτικό σύστημα θέλει να έχει καλοθρεμμένους τους δικούς του ανθρώπους, για να στηρίζουν αυτή την πορεία προς τη μνημονιακή υποταγή της χώρας.
Και βέβαια, όσον αφορά το ζήτημα που έθιξα με την ερώτησή μου για την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, όσα και να λέτε, όσες αναλύσεις και να κάνετε οικονομοτεχνικού περιεχομένου, η ερώτηση που θέτω είναι πολύ απλή και η απάντηση θα μπορούσε να είναι απλούστερη: Γιατί οι Βουλευτές πληρώνουν 2.000 ευρώ λιγότερο από ό,τι τους αντιστοιχεί; Και 2.000 ευρώ επί τριακόσιους Βουλευτές μας κάνουν 600.000 ευρώ τον χρόνο. Αυτό είναι σημαντικό για τα έσοδα του κράτους, αυτό θεωρώ.
Και από εκεί και πέρα, για το ύψος της βουλευτικής αποζημίωσης -το οποίο μου είπατε μόλις ότι μειώσατε- είναι δυνατόν να μιλάτε για μειώσεις, την ώρα που η βουλευτική αποζημίωση ξεπερνά τις 6.000 ευρώ; Αυτά τα στοιχεία τα είχα βγάλει από το 2012 στο δεύτερο μνημόνιο και τα έλεγα από αυτό εδώ το Βήμα. Ήταν η Νέα Δημοκρατία τότε κυβέρνηση και τσίριζαν και έλεγαν κάποιοι από κάτω ότι έλεγα ψέματα. Δεν έλεγα ψέματα ούτε τότε ούτε και σήμερα. Η ίδια πολιτική ασκείται και σήμερα. Παχυλότατες αποδοχές για τους Βουλευτές, προνόμια για τους Βουλευτές, εκατομμύρια χρηματοδοτήσεις για τα κόμματα από μια αριστερή κυβέρνηση που δεν έχει αλλάξει σε τίποτα από όλες τις προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις του παλαιού πολιτικού συστήματος.
Κλείνω, λοιπόν, όχι με ερώτηση, διότι ποτέ σε αυτή την Αίθουσα δεν έχω λάβει μια ουσιαστική απάντηση, αλλά εκφράζοντας το λαϊκό αίτημα επιτέλους να καταργηθούν όλα αυτά τα προνόμια του πολιτικού συστήματος.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών)
............. Δεν κάνουμε εμείς τη μεγάλη ζωή -και ο κόσμος το ξέρει- παρά τα όσα λέγονται και γράφονται από τα μέσα ενημέρωσης. Δεν μας ενδιαφέρει τι κάνουν οι άλλοι. Εμείς τη βουλευτική αποζημίωση την ξοδεύουμε για να κάνουμε τη δουλειά μας, για να πληρώνουμε τα γραφεία μας, για να λειτουργούν οι οργανώσεις μας. Άλλωστε, έχουμε συμφωνήσει και κατευθείαν το 40% το παραχωρούμε στο κόμμα μας για να μπορέσει στοιχειωδώς να λειτουργήσει. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει πάρει τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ -δανεικά και αγύριστα-, που πήραν από τις τράπεζες κάποια άλλα κόμματα.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Συνάδελφοι, ο αντικοινοβουλευτικός κιτρινισμός που υποθάλπεται στις μέρες μας από συγκεκριμένους κύκλους, στόχο έχει να αποδυναμώσει τη Βουλή, να αποδυναμώσει τη δημοκρατία, να αποκλείσει την εκπροσώπηση των λαϊκών τάξεων.
Εμείς δεν θέλουμε μία Βουλή της αριστοκρατίας. Εμείς δεν θέλουμε μία Βουλή από επαγγελματίες πολιτικούς, αλλά μία Βουλή στην οποία εκπροσωπούνται πλήρως και άμεσα οι λαϊκές τάξεις.
Γι’ αυτό χρειάζεται να το ξανασκεφτούν όσοι συντάσσονται με αυτόν τον κιτρινισμό, μήπως ρίχνουν νερό σε άλλον μύλο από αυτόν που νομίζουν.
Ευχαριστώ.
https://www.taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου