Εφορία: Χωρίς πολλά... δώρα η νέα πάγια ρύθμιση οφειλών
Ο ρόλος των κερδών από ANFAs και SMPs στο «παζάρι» για τη μείωση του στόχου για τα πρωτογενή πλεονάσματα. Οι επιδιώξεις του οικονομικού επιτελείου. Γιατί μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο οι επιδιώξεις για ελαστικοποίησης της πάγιας ρύθμισης.
Ανοιχτά παραμένουν όλα τα ενδεχόμενα αναφορικά με τις αλλαγές στην πάγια ρύθμιση οφειλών στην εφορία και το οικονομικό επιτελείο δεν αποκλείεται να κάνει «εκπτώσεις» στους αρχικούς του σχεδιασμούς στο πλαίσιο της παράλληλης διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης για τα πλεονάσματα.
Στη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, ο υπουργός Οικονομικών ΧρήστοςΣταϊκούρας αφού είχε διαμηνύσει ότι η τρέχουσα ρύθμιση των 120 δόσεων είναι «η τελευταία» είχε προαναγγείλει για τη συνέχεια ένα σχήμα εξόφλησης οφειλών «μόνιμο, οικονομικά εύλογο και δίκαιο το οποίο παράλληλα θα αποτρέπει την ανάγκη καταφυγής σε έκτακτες ρυθμίσεις».
Σήμερα, η πάγια ρύθμιση οφειλών για χρέη στην εφορία δίνει τη δυνατότητα 12 μηνιαίων δόσεων για τακτικές οφειλές (ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ , φόρος εισοδήματος) ή 24 δόσεις για έκτακτους φόρους που προέρχονται για παράδειγμα από κληρονομιές. Η κυβέρνηση θα ήθελε να αυξήσει τον αριθμό των δόσεων εξόφλησης οφειλών, ενώ προεκλογικά είχαν δοθεί υποσχέσεις για επαναφορά της έκπτωσης φόρου σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης οφειλών.
Τα σχέδια αυτά αναμένεται ότι θα μπουν στο τραπέζι των συζητήσεων με τους θεσμούς με μικρότερη ένταση, καθώς προτεραιότητα έχει η διαπραγμάτευση για τη μείωση των στόχων επί των πρωτογενών πλεονασμάτων.
Πληροφορίες αναφέρουν πως επιδίωξη της κυβέρνησης είναι να συμφωνήσει έστω και έμμεσα μειωμένο πρωτογενές πλεόνασμα για το 2020 με τη χρήση των κερδών από ANFA’s και SMP’s . Τα κεφάλαια αυτά, από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων στο ευρωσύστημα, αγγίζουν το 1,2 δισ. ευρώ το χρόνο και στο πλαίσιο της συμφωνίας του Eurogroup τον Ιούνιο του 2018, αποδίδονται στην Ελλάδα ανά εξάμηνο μετά την επιτυχή ολοκλήρωση δύο τριμηνιαίων μεταμνημονιακών αξιολογήσεων.
Παρ’ ότι στον ορισμό της Eurostat τα κεφάλαια αυτά λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό του πρωτογενούς πλεονάσματος, δεν ισχύει το ίδιο και με τον ορισμό του πλεονάσματος «κατά πρόγραμμα». Τυχόν συμφωνία του Eurogroup να μετρούν στον υπολογισμό του πλεονάσματος κατά πρόγραμμα θα σήμαινε ότι αντί για πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ, το υπουργείο Οικονομικών θα μπορούσε να χαμηλώσει πρακτικά τον πήχη στην περιοχή του 3% του ΑΕΠ για το επόμενο έτος.
Οι συζητήσεις, παρ’ ότι δεν επιβεβαιώνεται επισήμως, έχουν ξεκινήσει σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες και στο πλαίσιο αυτό το οικονομικό επιτελείο φέρεται να βάζει σε δεύτερο πλάνο τις επιδιώξεις για ελαστικοποίηση της πάγιας ρύθμισης οφειλών στην εφορία.
Στο ίδιο πλαίσιο άλλωστε και με δεδομένη την «αλλεργία» των θεσμών αφενός σε έκτακτες ρυθμίσεις, αφετέρου σε παρατάσεις προθεσμιών , ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, αναφέρουν πληροφορίες, δέχεται εισηγήσεις να μην υπάρξει παράταση της προθεσμίας υπαγωγής ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 120 δόσεις η οποία εκπνέει στις 30 Σεπτεμβρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου