ΑΠΟ ΤΟ 2009
Απώλειες 1,5 δισ. από τη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης
Απώλειες εσόδων που εκτιμώνται στο 1,5 δισ. ευρώ, κατέγραψε το ελληνικό δημόσιο από το 2009 και εντεύθεν μόνο από τη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης, συνεπεία της αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο καύσιμο, σε μια περίοδο κατά την οποία η εθνική οικονομία είναι σε εντεινόμενη κρίση.
Την εκτίμηση αυτή διατύπωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος κ. Δ. Τριμπόνιας και προειδοποίησε πως “αν επιμείνουν στην πολιτική των αυξήσεων στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης, και τα έσοδα του δημοσίου θα μειωθούν και οι πολίτες δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στην κάλυψη βασικών αναγκών τους όπως η θέρμανση”.
Για να ενισχύσει την επιχειρηματολογία του, περί της αναποτελεσματικότητας της τακτικής των αυξήσεων της φορολογίας, ο κ. Τριμπόνιας ανέφερε, επίσης πως στον κλάδο του αυτοκινήτων ενώ τα έσοδα από τις ταξινομήσεις ήταν το 2004 στα 900 εκ. ευρώ, το 2011 “έπεσαν” στα 100 εκ. ευρώ και στο πρώτο εξάμηνο του 2012 είναι μόλις στα 25 εκ. ευρώ. Ο συνδικαλιστής που μίλησε νωρίτερα στο πλαίσιο ημερίδας της Ομοσπονδίας στη Θεσσαλονίκη, επισήμανε πως οι τάσεις απάτης αυξάνονται ιδιαίτερα στους τομείς όπου υπάρχει μεγάλη φορολογική επιβάρυνση, καθώς είναι ισχυρό το κίνητρο που προκύπτει για όσους αναλάμβάνουν το ρίσκο της παρανομίας.
Λ. Λιάμης
ΣΕΕΠΕ
Μεταξύ 300-500 εκ. ευρώ ο τζίρος από λαθρεμπόριο καυσίμων
Σε ένα ποσό που κυμαίνεται μεταξύ των περίπου 300- 500 εκατ. ευρώ, υπολογίζει ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος τον κύκλο εργασιών που πραγματοποιείται γύρω από τη λαθρεμπορία καυσίμων, αποδίδοντας σε άγνοια ή σε πονηρές σκέψεις, τις αναφορές που ανεβάζουν το συγκεκριμένο τζίρο σε επίπεδα 4 – 6 δισ. ευρώ.
«Νομίζω ότι δεν πέφτουμε πολύ έξω στον υπολογισμό μας», επισήμανε νωρίτερα από τη Θεσσαλονίκη ο γενικός διευθυντής του ΣΕΕΠΕ κ. Αν. Πετριανίδης, διευκρινίζοντας πως βάσει εκτιμήσεων του Συνδέσμου, περί το 20% του συνολικού όγκου του πετρελαίου κίνησης, είναι στην πραγματικότητα ή πετρέλαιο θέρμανσης, είτε ναυτιλιακό πετρέλαιο, ενώ σχεδόν 1%-2% της βενζίνης είναι νοθευμένη.
Όσον αφορά στα κρούσματα καταδολίευσης των αντλιών στα πρατήρια, υποστήριξε πως ο καταναλωτής, όπου συμβαίνει αυτό, χρεώνεται περίπου 3,5% - 7% περισσότερο από το καύσιμο που εισέρχεται στο ρεζερβουάρ του.
«Η παρανομία πάντα προηγείται» τόνισε ο κ. Πετριανίδης από το βήμα συνεδρίου για τη λαθρεμπορία καυσίμων και αναφέρθηκε σε περιπτώσεις λογισμού, το οποίο τοποθετείται μέσα στην αντλία και είναι δύσκολο να ανιχνευθεί.
Λ. Λιάμης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου