Κίνδυνος «Black Out» στα τελωνεία της χώρας την 1η Ιουνίου!
δημοσιεύθηκε: 11:45
ενημερώθηκε: 14:19
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Χάος έχει προκαλέσει στα τελωνεία όλη της χώρας ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά και φορτηγά καθώς δεν υπάρχουν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα να εγκυμονεί ο κίνδυνος «Black Out» στα τελωνεία όλης της χώρας!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τα Τελωνεία δεν είναι σε θέση να εκτελωνίσουν κανένα αυτοκίνητο από την 1η Ιουνίου, όποτε και θα τεθεί σε ισχύ η νέα νομοθεσία, καθώς δεν υπάρχουν πουθενά οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων που θα πρέπει να κατατεθούν για κάθε ένα μοντέλο ξεχωριστά.
Eκτελωνιστές μιλώντας στο Enikonomia.gr σχετικά με τον νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης επισημαίνουν πως στα καινούρια αυτοκίνητα είναι πιθανό να επιτευχθεί ο εκτελωνισμός καθώς οι εισαγωγικές εταιρείες θα καταθέσουν τους τιμοκαταλόγους στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου οπότε να μπορεί να υπολογιστεί ο φόρος. Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα όμως ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα είναι ακατόρθωτος καθώς δεν υπάρχουν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων για αυτοκίνητα 5ετίας ή 8ετίας με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκτελωνιστούν σύμφωνα με το νέο καθεστώς.
Παράλληλα οι εκτελωνιστές αφήνουν και αιχμές για το νέο σύστημα τονίζοντας ότι: «Κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει πως οι Λιανικές Αξίες προ Φόρων που θα καταθέσουν στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου οι εισαγωγικές εταιρείες θα είναι οι πραγματικές καθώς μπορούν να αυξήσουν τις τιμές στα παλιά αυτοκίνητα και να κάνουν ασύμφορο το κόστος εκτελωνισμού τους».
Επίσης οι τελωνειακοί αδυνατούν να εκτελωνίσουν αυτοκίνητα με τον νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αναφέροντας στο Enikonomia.gr ότι: «Οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων είναι μοναδικές για το κάθε αυτοκίνητο και αλλάζουν ανάλογα με τον εξοπλισμό. Παράλληλα υπάρχουν ίδια μοντέλα που εκπέμπουν διαφορετικούς ρύπους οπότε αλλάζουν και οι συντελεστές απομείωσης ή αύξησης του Τέλους Ταξινόμησης. Επίσης δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τα αυτοκινούμενα οχήματα τα οποία είναι "χτισμένα" επάνω σε καρότσες επαγγελματικών οχημάτων αλλά εξαιτίας του βάρους οι ρύποι που εκπέμπουν είναι πολύ υψηλότεροι. Παράλληλα στα επαγγελματικά αυτοκίνητα άνω των 3,5 τόνων υπάρχει τεράστιο θέμα καθώς εισάγονται ως αμαξώματα (καρότσες) πάνω στις οποίες "χτίζονται" φορτηγά ψυγεία, γερανοφόρα, κ.ά. και δεν υπάρχουν Αξίες Λιανικής προ Φόρων!».
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr την ερχόμενη εβδομάδα το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζεται να καταθέσει τροπολογίες σχετικά με τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων ώστε να αποφευχθεί το Black Out στα τελωνεία της χώρας οι οποίες θα περιλαμβάνουν ένα μέσο όρο Αξιών Λιανικής προ Φόρων μέχρι να υλοποιηθεί η βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλα τα μοντέλα που εισάγονται στην Ελλάδα.
Τώρα για μοντέλα που δεν έχουν εισαχθεί ποτέ στην χώρα μας ακόμη δεν αποφασιστεί πως θα υπολογίζεται το Τέλος Ταξινόμησης καθώς δεν υπάρχουν καθόλου Αξίες Λιανικής προ Φόρων από τις εισαγωγικές εταιρείες.
andris@enikonomia.gr
Χάος έχει προκαλέσει στα τελωνεία όλη της χώρας ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά και φορτηγά καθώς δεν υπάρχουν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα να εγκυμονεί ο κίνδυνος «Black Out» στα τελωνεία όλης της χώρας!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τα Τελωνεία δεν είναι σε θέση να εκτελωνίσουν κανένα αυτοκίνητο από την 1η Ιουνίου, όποτε και θα τεθεί σε ισχύ η νέα νομοθεσία, καθώς δεν υπάρχουν πουθενά οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων που θα πρέπει να κατατεθούν για κάθε ένα μοντέλο ξεχωριστά.
Eκτελωνιστές μιλώντας στο Enikonomia.gr σχετικά με τον νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης επισημαίνουν πως στα καινούρια αυτοκίνητα είναι πιθανό να επιτευχθεί ο εκτελωνισμός καθώς οι εισαγωγικές εταιρείες θα καταθέσουν τους τιμοκαταλόγους στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου οπότε να μπορεί να υπολογιστεί ο φόρος. Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα όμως ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα είναι ακατόρθωτος καθώς δεν υπάρχουν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων για αυτοκίνητα 5ετίας ή 8ετίας με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκτελωνιστούν σύμφωνα με το νέο καθεστώς.
Παράλληλα οι εκτελωνιστές αφήνουν και αιχμές για το νέο σύστημα τονίζοντας ότι: «Κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει πως οι Λιανικές Αξίες προ Φόρων που θα καταθέσουν στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου οι εισαγωγικές εταιρείες θα είναι οι πραγματικές καθώς μπορούν να αυξήσουν τις τιμές στα παλιά αυτοκίνητα και να κάνουν ασύμφορο το κόστος εκτελωνισμού τους».
Επίσης οι τελωνειακοί αδυνατούν να εκτελωνίσουν αυτοκίνητα με τον νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αναφέροντας στο Enikonomia.gr ότι: «Οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων είναι μοναδικές για το κάθε αυτοκίνητο και αλλάζουν ανάλογα με τον εξοπλισμό. Παράλληλα υπάρχουν ίδια μοντέλα που εκπέμπουν διαφορετικούς ρύπους οπότε αλλάζουν και οι συντελεστές απομείωσης ή αύξησης του Τέλους Ταξινόμησης. Επίσης δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τα αυτοκινούμενα οχήματα τα οποία είναι "χτισμένα" επάνω σε καρότσες επαγγελματικών οχημάτων αλλά εξαιτίας του βάρους οι ρύποι που εκπέμπουν είναι πολύ υψηλότεροι. Παράλληλα στα επαγγελματικά αυτοκίνητα άνω των 3,5 τόνων υπάρχει τεράστιο θέμα καθώς εισάγονται ως αμαξώματα (καρότσες) πάνω στις οποίες "χτίζονται" φορτηγά ψυγεία, γερανοφόρα, κ.ά. και δεν υπάρχουν Αξίες Λιανικής προ Φόρων!».
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr την ερχόμενη εβδομάδα το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζεται να καταθέσει τροπολογίες σχετικά με τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων ώστε να αποφευχθεί το Black Out στα τελωνεία της χώρας οι οποίες θα περιλαμβάνουν ένα μέσο όρο Αξιών Λιανικής προ Φόρων μέχρι να υλοποιηθεί η βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλα τα μοντέλα που εισάγονται στην Ελλάδα.
Τώρα για μοντέλα που δεν έχουν εισαχθεί ποτέ στην χώρα μας ακόμη δεν αποφασιστεί πως θα υπολογίζεται το Τέλος Ταξινόμησης καθώς δεν υπάρχουν καθόλου Αξίες Λιανικής προ Φόρων από τις εισαγωγικές εταιρείες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου