Νέο Τέλος Ταξινόμησης: Φθηνότερα τα Diesel και τα «φτωχά» ΙΧ
δημοσιεύθηκε: 12:36
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
andris@enikonomia.gr
Χάος έχει προκαλέσει στην αγορά ΙΧ ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αλλά και οι συντελεστές που αυξομειώνουν το τελικό κόστος εκτελωνισμού λόγω εκπομπών CO2 που ευνοούν τα πετρελαιοκίνητα και φθηνά αυτοκίνητα.
To Enikonomia.gr αποτυπώνει σε σχετικά παραδείγματα πως το οικονομικό επιτελείο «επιδοτεί» τα πετρελαιοκίνητα και φθηνά αυτοκίνητα έναντι των αντίστοιχων βενζινοκίνητων ενώ παράλληλα θα οδηγήσει τους καταναλωτές σε οχήματα με «φτωχό» εξοπλισμό τα οποία σίγουρα δεν θα διαθέτουν τα κορυφαία συστήματα ασφάλειας αλλά και οικονομίας καυσίμου.
Ειδικότερα το νέο Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζεται σε ποσοστό:
- 4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
- 8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
-16% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
- 24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
- 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Σύμφωνα με τους παραπάνω συντελεστές αν ένα αυτοκίνητο έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων 13.999 ευρώ τότε το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται σε 560 ευρώ.
Αν ωστόσο ο αγοραστής του επιθυμεί να έχει μεταλλικό χρώμα τότε αμέσως η Αξία Λιανικής προ Φόρων αυξάνεται στα 15.000 ευρώ γεγονός που μεταφράζεται σε Τέλος Ταξινόμησης 1.200 ευρώ!
Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι θα γίνει αν ο υποψήφιος αγοραστής επιθυμεί και επιπλέον πρόσθετο εξοπλισμό που περιλαμβάνει αισθητήρες παρκαρίσματος, «αυτόματο φρενάρισμα» ή άλλα συστήματα ασφαλείας και οικονομίας...
Επιδότηση των αυτοκινήτων Diesel!
Το δεύτερο μεγάλο «αγκάθι» στο νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης έχει να κάνει με την αύξηση ή την μείωση του τελικού ποσού λόγω εκπομπών CO2.
To Enikonomia.gr αποτυπώνει σε σχετικά παραδείγματα πως το οικονομικό επιτελείο «επιδοτεί» τα πετρελαιοκίνητα και φθηνά αυτοκίνητα έναντι των αντίστοιχων βενζινοκίνητων ενώ παράλληλα θα οδηγήσει τους καταναλωτές σε οχήματα με «φτωχό» εξοπλισμό τα οποία σίγουρα δεν θα διαθέτουν τα κορυφαία συστήματα ασφάλειας αλλά και οικονομίας καυσίμου.
Ειδικότερα το νέο Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζεται σε ποσοστό:
- 4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
- 8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
-16% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
- 24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
- 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Σύμφωνα με τους παραπάνω συντελεστές αν ένα αυτοκίνητο έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων 13.999 ευρώ τότε το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται σε 560 ευρώ.
Αν ωστόσο ο αγοραστής του επιθυμεί να έχει μεταλλικό χρώμα τότε αμέσως η Αξία Λιανικής προ Φόρων αυξάνεται στα 15.000 ευρώ γεγονός που μεταφράζεται σε Τέλος Ταξινόμησης 1.200 ευρώ!
Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι θα γίνει αν ο υποψήφιος αγοραστής επιθυμεί και επιπλέον πρόσθετο εξοπλισμό που περιλαμβάνει αισθητήρες παρκαρίσματος, «αυτόματο φρενάρισμα» ή άλλα συστήματα ασφαλείας και οικονομίας...
Επιδότηση των αυτοκινήτων Diesel!
Το δεύτερο μεγάλο «αγκάθι» στο νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης έχει να κάνει με την αύξηση ή την μείωση του τελικού ποσού λόγω εκπομπών CO2.
Ειδικότερα:
- Για ΙΧ με εκπομπές CO2 έως 100 γρ. προβλέπεται μείωση 5%.
- Για ΙΧ με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. δεν υπάρχει καμία μεταβολή.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 121 έως 140 γρ. προβλέπεται αύξηση 10%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 141 έως 160 γρ. προβλέπεται αύξηση 20%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 161έως 180 γρ. προβλέπεται αύξηση 30%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 181 έως 200 γρ. προβλέπεται αύξηση 40%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 201 έως 250 γρ. προβλέπεται αύξηση 60%.
Σύμφωνα με τους παραπάνω συντελεστές είναι ξεκάθαρο πως «επιδοτούνται» τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα εξαιτίας των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2 σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα.
Για παράδειγμα το γνωστό Audi A4 στην βενζινοκίνητη έκδοση 1,4 TFSi εκπέμπει 128 CO2 οπότε με το νέο σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβαρυνθεί σε ποσοστό 10% λόγω ρύπων.
Αντίθετα στο ίδιο μοντέλο με πετρελαιοκινητήρα το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται σε ποσοστό 5% λόγω χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Στο Ford Focus η βενζινοκίνητη έκδοση 1,5Τ θα επιβαρυνθεί με 10% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται σε ποσοστό 5%.
- Για ΙΧ με εκπομπές CO2 έως 100 γρ. προβλέπεται μείωση 5%.
- Για ΙΧ με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. δεν υπάρχει καμία μεταβολή.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 121 έως 140 γρ. προβλέπεται αύξηση 10%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 141 έως 160 γρ. προβλέπεται αύξηση 20%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 161έως 180 γρ. προβλέπεται αύξηση 30%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 181 έως 200 γρ. προβλέπεται αύξηση 40%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 201 έως 250 γρ. προβλέπεται αύξηση 60%.
Σύμφωνα με τους παραπάνω συντελεστές είναι ξεκάθαρο πως «επιδοτούνται» τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα εξαιτίας των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2 σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα.
Για παράδειγμα το γνωστό Audi A4 στην βενζινοκίνητη έκδοση 1,4 TFSi εκπέμπει 128 CO2 οπότε με το νέο σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβαρυνθεί σε ποσοστό 10% λόγω ρύπων.
Αντίθετα στο ίδιο μοντέλο με πετρελαιοκινητήρα το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται σε ποσοστό 5% λόγω χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Στο Ford Focus η βενζινοκίνητη έκδοση 1,5Τ θα επιβαρυνθεί με 10% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται σε ποσοστό 5%.
Στην BMW 320 (1.6) η βενζινοκίνητη έκδοση 1,6Τ θα επιβαρυνθεί με 10% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση στο Τέλος Ταξινόμησης δεν υπάρχει επιβάρυνση λόγω χαμηλών ρύπων.
Στο Honda Civic η βενζινοκίνητη έκδοση 1,6 θα επιβαρυνθεί με 10% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται σε ποσοστό 5%.
Στο Hyundai i30 η βενζινοκίνητη έκδοση 1,4 θα επιβαρυνθεί με 10% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση στο Τέλος Ταξινόμησης δεν υπάρχει επιβάρυνση λόγω χαμηλών ρύπων.
Στην Jaguar XE η βενζινοκίνητη έκδοση 2,0 θα επιβαρυνθεί με 30% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται σε ποσοστό 5%.
Στο Land Rover Evoque η βενζινοκίνητη έκδοση 2,0 θα επιβαρυνθεί με 40% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση το Τέλος Ταξινόμησης αυξάνεται σε ποσοστό 10%.
Στην Mercedes E200 η βενζινοκίνητη έκδοση θα επιβαρυνθεί με 10% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση στο Τέλος Ταξινόμησης δεν υπάρχει επιβάρυνση λόγω χαμηλών ρύπων.
Στο Nissan Qashqai η βενζινοκίνητη έκδοση 1.2T θα επιβαρυνθεί με 10% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται σε ποσοστό 5%.
Στο Mitsubishi ASX η βενζινοκίνητη έκδοση 1,6 θα επιβαρυνθεί με 10% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται σε ποσοστό 5%.
Στην Porsche Macan η βενζινοκίνητη έκδοση 3,0 θα επιβαρυνθεί με 60% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση το Τέλος Ταξινόμησης αυξάνεται σε ποσοστό 20%.
Στο Toyota Avensis η βενζινοκίνητη έκδοση 1,6 θα επιβαρυνθεί με 20% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση το Τέλος Ταξινόμησης δεν αυξάνεται.
Στο VW Golf η βενζινοκίνητη έκδοση 1,4Τ θα επιβαρυνθεί με 10% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται σε ποσοστό 5%.
Στο Volvo S60 η βενζινοκίνητη έκδοση 1,5Τ θα επιβαρυνθεί με 10% στο Τέλος Ταξινόμησης ενώ στην πετρελαιοκίνηση έκδοση το Τέλος Ταξινόμησης δεν υπάρχει επιβάρυνση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου