Ανοίγει την 1η Μαρτίου το Γραφείο Ενημέρωσης των Δανειοληπτών
Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι το ΓΕΥΔ δεν θα λειτουργεί ως μηχανισμός διαμεσολάβησης ανάμεσα στους οφειλέτες και στους πιστωτές τους, δεν θα παρέχει δηλαδή λύσεις ρύθμισης των οφειλών.
Παροχή συμβουλών προς τους υπερχρεωμένους δανειολήπτες θα μπορεί να παρέχει από την 1η Μαρτίου το πρώτο Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΓΕΥΔ) ενώ για τον ίδιο σκοπό από την ερχόμενη εβδομάδα θα τεθεί σε λειτουργία και η ηλεκτρονική σελίδα www.keyd.gov.gr.
Εμφαση θα δίνεται σε όσους έχουν οφειλές από στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια και όχι σε όσους έχουν οφειλές από επιχειρηματικά ή μόνο οφειλές στο Δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία.
Στόχος είναι μέσω των συγκεκριμένων Γραφείων να διευθετηθούν στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια πολιτών, ύψους 20 δις ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι ετησίως θα εξυπηρετούνται 40.000 δανειολήπτες. Ενώ μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας σε πλήρη λειτουργία να μπορεί να εξυπηρετεί 1.800.000 πολίτες μέσω των 250 χρηστών - υπαλλήλων των Κέντρων.
Το πρώτο αυτό γραφείο θα στεγάζεται στην κεντρική υπηρεσία της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ), επί της Λεωφόρου Θηβών 196-198, στην περιοχή του Ρέντη (πρώην εργοστάσιο Κεράνη).
Οι ώρες λειτουργίας θα είναι από τις 9 π.μ. έως τις 5 μ.μ. και οι δανειολήπτες θα γίνονται δεκτοί έπειτα από ραντεβού. Το τηλέφωνο που θα εξυπηρετεί τους πολίτες για το πρώτο ΓΕΥΔ είναι το 213-21.25.730.
Μηχανισμός διαμεσολάβησης
Τα ΓΕΥΔ θα ενημερώνουν τους πολίτες από που να αναζητήσουν δωρεάν νομική βοήθεια ή διαμεσολάβηση
Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι το ΓΕΥΔ δεν θα λειτουργεί ως μηχανισμός διαμεσολάβησης ανάμεσα στους οφειλέτες και στους πιστωτές τους, δεν θα παρέχει δηλαδή λύσεις ρύθμισης των οφειλών. Για τον λόγο αυτό άλλωστε τα ΓΕΥΔ δεν παρέχουν νομική βοήθεια, ούτε έρχονται σε επικοινωνία με τις τράπεζες.
Μέσα από την κωδικοποίηση των σχετικών νόμων, οι υπάλληλοι των ΓΕΥΔ θα μπορούν μέσα από μερικές ερωτήσεις προς τον δανειολήπτη, να αντιλαμβάνονται το είδος του προβλήματος και να τον συμβουλεύουν για τις νομοθετικές διατάξεις που δίνουν λύση.
Επιπλέον, οι δανειολήπτες θα ενημερώνονται από τα ΓΕΥΔ για το πού μπορούν να αναζητήσουν δωρεάν νομική βοήθεια ή διαμεσολάβηση, π.χ. από καταναλωτικές οργανώσεις ή από τον Συνήγορο του Καταναλωτή ή ακόμη και από τη δωρεάν νομική βοήθεια που παρέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις από τους κατά τόπους δικηγορικούς συλλόγους.
Στόχος τα 120 κέντρα
Στον σχεδιασμό του υπουργείου Οικονομίας είναι και εντός του Μαρτίου να λειτουργήσουν τα δύο επόμενα σε Αθήνα και Πειραιά και συνέχεια άλλα 12 στις υπόλοιπες πρωτεύουσες των Περιφερειών της χώρας.
Τελικός στόχος είναι ως το τέλος του Ά εξαμήνου του 2017 να λειτουργούν 120 κέντρα εκ των οποίων τα 30 θα μετεξελιχθούν σε Κέντρα Ενημέρωσης και υποστήριξης Δανειοληπτών εντός του Β' εξαμήνου με συντονιστικό ρόλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου