Οι μίζες πήγαιναν με το… Μετρό - Χρήμα σε βαλίτσες, χέρι με χέρι
Τα στοιχεία από τη Γερμανία. Ημερολόγιο πληρωμών και αναφορές για «προμήθειες σε κόμματα». Ο ρόλος του «θείου Μίμη»
Δημοσιεύθηκε: 04 Μαρτίου 2018, 10:30 , Τελευταία Ενημέρωση: 04/03/2018, 13:53
Με γερμανική σχολαστικότητα και ακρίβεια η γραμματέας κορυφαίου στελέχους της Deutshe Bahnn International (DBI) κατέγραφε τις μίζες που η εταιρεία κατέβαλε στην Ελλάδα την περίοδο 2003-2007, για τις συμβάσεις έργων του Μετρό. Τώρα όλα αυτά τα στοιχεία βρίσκονται στα χέρια ανακριτών και εισαγγελέων. Δεν περιλαμβάνουν όμως ονόματα πολιτικών προσώπων, παρά μόνον αναφορές για «προμήθειες σε κόμματα».
Η δικαστική έρευνα καλείται τώρα να ξετυλίξει το κουβάρι της υπόθεσης, ιχνηλατώντας τα κανάλια διακίνησης του μαύρου χρήματος.
Η προσπάθεια είναι δυσχερής επειδή τα μεγαλύτερα ποσά διακινήθηκαν «χέρι με χέρι». Όπως έχει προκύψει από την παράλληλα δικαστική έρευνα που διεξάγεται επί χρόνια στη Γερμανία, η Deutshe Bahnn International σταμάτησε το 2004 να δίνει μίζες μέσω τραπεζικού λογαριασμού, προς αποφυγήν κινδύνων εντοπισμού και αποκάλυψης των παράνομων δραστηριοτήτων της.
O «θείος Μίμης» που μοίραζε λεφτά
Τα ποσά που προορίζονταν για μίζες στην Ελλάδα έφευγαν από «μαύρα ταμεία» στο εξωτερικό και κατέληγαν σε Ελληνα επιχειρηματία, ο οποίος μετέφερε τα χρήματα σε βαλίτσες και έκανε τις πληρωμές «χέρι με χέρι», ώστε να μην υπάρχουν ίχνη.
Το πρόσωπο αυτό αναφέρεται στις καταθέσεις μαρτύρων και στα σημειωματάρια της γραμματέως ως «θείος Μίμης». Την ταυτότητα του έχει αποκαλύψει στους Γερμανούς ανακριτές προστατευόμενος μάρτυρας, πρώην στέλεχος της η Deutshe Bahnn International που συμμετείχε σε παράνομες δραστηριότητας της και είχε ρόλο στη διακίνηση μαύρου χρήματος στηνΕλλάδα.
Ο συγκεκριμένος μάρτυρας έχει καταθέσει επίσης ότι στις οικονομικές προσφορές που κατέθετε η εταιρεία του για την ανάληψη έργων στην Ελλάδα, πρόσθετε στον προϋπολογισμό ένα «καπέλο» της τάξεως του 5%-7%,που πήγαινε για μίζες σε πολιτικά κόμματα.
Από το 2008
Επισημαίνεται ότι το σκάνδαλο με τις μίζες στο Μετρό έχει απασχολήσει τις εισαγγελικές αρχές από το 2008.Τότε είχε διαταχθεί προκαταρκτική έρευνα από την εισαγγελία Πρωτοδικών. Η σχετική δικογραφία μπήκε στο αρχείο καθώς δεν κατέστη δυνατόν να εντοπιστούν στοιχεία που θα στοιχειοθετούσαν κατηγορίες.
Επισημαίνεται ότι το σκάνδαλο με τις μίζες στο Μετρό έχει απασχολήσει τις εισαγγελικές αρχές από το 2008.Τότε είχε διαταχθεί προκαταρκτική έρευνα από την εισαγγελία Πρωτοδικών. Η σχετική δικογραφία μπήκε στο αρχείο καθώς δεν κατέστη δυνατόν να εντοπιστούν στοιχεία που θα στοιχειοθετούσαν κατηγορίες.
Όμως οι εισαγγελείς είχαν μεριμνήσει να αποστείλουν αιτήματα δικαστικής συνδρομής στην γερμανική Δικαιοσύνη, η οποία ερευνούσε επίσης την υπόθεση σε σχέση με το ρόλο που διαδραμάτισαν γερμανικές εταιρείες.
Οταν οι Γερμανοί διαβίβασαν στοιχεία, η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο και άρχισαν δύο παράλληλες έρευνες – από την εισαγγελία Πρωτοδικών όσο και την εισαγγελία Διαφθοράς. Και οι δύο κατέληξαν στις ίδιες διαπιστώσεις: Ότι η Deutshe Bahnn International και άλλες δύο συνεργαζόμενες εταιρείας (Lahmeyer και ΟΜΕΚ) «λάδωναν» κόμματα και κρατικούς λειτουργούς για να παίρνουν συμβάσεις έργων.
Οταν οι Γερμανοί διαβίβασαν στοιχεία, η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο και άρχισαν δύο παράλληλες έρευνες – από την εισαγγελία Πρωτοδικών όσο και την εισαγγελία Διαφθοράς. Και οι δύο κατέληξαν στις ίδιες διαπιστώσεις: Ότι η Deutshe Bahnn International και άλλες δύο συνεργαζόμενες εταιρείας (Lahmeyer και ΟΜΕΚ) «λάδωναν» κόμματα και κρατικούς λειτουργούς για να παίρνουν συμβάσεις έργων.
Διαβάστε επίσης: Μίζες σε κόμματα για έργα του Μετρό
Μίζες σε κόμματα για έργα του Μετρό
Νέες ποινικές διώξεις με βάση στοιχεία που συγκέντρωσαν Γερμανοί εισαγγελείς
Δημοσιεύθηκε: 01 Μαρτίου 2018, 18:40 , Τελευταία Ενημέρωση: 01/03/2018, 19:21
Στην επικαιρότητα επανέρχονται υποθέσεις που σχετίζονται με μίζες σε κρατικούς αξιωματούχους και διασπάθιση δημοσίου χρήματος για την υλοποίηση του έργου του Μετρό στην Αθήνα κατά το χρονικό διάστημα 2003 – 2007. Όπως γίνεται γνωστό, η γερμανική δικαιοσύνη έστειλε στοιχεία στην Ελλάδα για «λαδώματα» της Deutsche Bahn. Στέλεχος της εταιρείας υποστηρίζει μάλιστα σε κατάθεση του πως είχε τιμολογηθεί ποσοστό 5% επιπλέον της αξίας των συμβάσεων για μίζες σε πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα!
Σύμφωνα με διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας που είχε συμμετοχή στην υλοποίηση της σύμβασης για την κατασκευή του Μετρό στην Αθήνα, οι καταβολές των χρημάτων να γίνονταν από τη γερμανική εταιρεία σιδηροδρόμων Deutsche Bahn.
Η εταιρεία αυτή αυτή ήταν επικεφαλής κοινοπραξίας που είχε αναλάβει τον σχεδιασμό και την επίβλεψη των έργων κατασκευής του μετρό.
Στην κοινοπραξία συμμετείχαν επίσης οι εταιρείες Thales (γνωστή στις ελληνικές Αρχές από τα εξοπλιστικά προγράμματα, καθώς εμπλέκεται στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου ), Lahmeyer και ΟΜΕΚ.
Βάσει των νέων στοιχείων η Εισαγγελία άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις σε βάρος δύο εκπροσώπων των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ, για ενεργητική δωροδοκία σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του Δημοσίου.
Και οι δύο ήδη είναι κατηγορούμενοι από τον περασμένο Νοέμβριο για μίζες μέσω εικονικών τιμολογίων στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων έργων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου