Αλλάζουν τα όρια του ελάχιστου μετοχικού κεφάλαιο των ΠΑΕ
Με τις διατάξεις της τροπολογίας που κατέθεσε το Υπ. Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στο σχέδιο νόμου «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης - Κατασκευής - Χρηματοδότησης - Λειτουργίας - Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη - Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων.», μεταξύ άλλων, επαναπροσδιορίζεται το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο των Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιριών (Π.Α.Ε.).
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ
https://www.taxheaven.gr
Με τις διατάξεις της τροπολογίας που κατέθεσε το Υπ. Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στο σχέδιο νόμου «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης - Κατασκευής - Χρηματοδότησης - Λειτουργίας - Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη - Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων.», μεταξύ άλλων, επαναπροσδιορίζεται το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο των Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιριών (Π.Α.Ε.).
Με την παρ. 2 του πρώτου άρθρου τροποποιείται το άρθρο 109 του ν. 2725/1999 και εξορθολογίζονται τα κατώτατα ανά κατηγορία όρια του ελάχιστου μετοχικού κεφάλαιο των Π.Α.Ε.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ
2. Το άρθρο 109 του ν. 2725/1999 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 109 Ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο Π.Α.Ε
1. Το μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Α1 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SuperLeague 1) δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ.
2. Το μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Α2 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SuperLeague 2) δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ.
3. Το μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Β' Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (FootballLeague) δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ.
4. Το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο των παρ. 1 έως 3 καταβάλλεται κατά τη σύσταση της Π.Α.Ε ή με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 68 και 70.
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και Πολιτισμού και Αθλητισμού μπορούν να αναπροσαρμόζονται τα κατώτερα όρια του μετοχικού κεφαλαίου των Π.Α.Ε. των παρ. 1 έως 3.»3. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος και στο εξής, όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται ο όρος «Α' Εθνική Κατηγορία ποδοσφαίρου» νοείται η Α1 Εθνική Κατηγορία ποδοσφαίρου της περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 108 του ν. 2725/1999, όπως αυτό αντικαθίσταται με την παρ. 1 του παρόντος.
4. Π.Α.Ε., οι οποίες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν μετοχικό κεφάλαιο μικρότερο από το ελάχιστο ποσό που απαιτείται για την επαγγελματική κατηγορία στην οποία ανήκουν σύμφωνα με το άρθρο 109 του ν. 2725/1999, όπως αυτό αντικαθίσταται με την παρ. 2 του παρόντος, υποχρεούνται σε αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου τουλάχιστον μέχρι το ελάχιστο όριο που απαιτείται για την κατηγορία αυτή. Η καταβολή του ποσού της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου πρέπει να έχει πιστοποιηθεί το αργότερο δέκα (10) ημέρες πριν από την έναρξη του οικείου πρωταθλήματος. Αν παρέλθει άπρακτη η παραπάνω καταληκτική προθεσμία, η ομάδα της ενδιαφερόμενης Π.Α.Ε αποβάλλεται από το πρωτάθλημα της κατηγορίας, στην οποία ανήκει, κατ' ανάλογη εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 70 του ν. 2725/1999.
5. Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από την αγωνιστική περίοδο 2019 - 2020.
«Άρθρο 109 Ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο Π.Α.Ε
1. Το μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Α1 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SuperLeague 1) δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ.
2. Το μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Α2 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SuperLeague 2) δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ.
3. Το μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Β' Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (FootballLeague) δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ.
4. Το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο των παρ. 1 έως 3 καταβάλλεται κατά τη σύσταση της Π.Α.Ε ή με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 68 και 70.
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και Πολιτισμού και Αθλητισμού μπορούν να αναπροσαρμόζονται τα κατώτερα όρια του μετοχικού κεφαλαίου των Π.Α.Ε. των παρ. 1 έως 3.»3. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος και στο εξής, όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται ο όρος «Α' Εθνική Κατηγορία ποδοσφαίρου» νοείται η Α1 Εθνική Κατηγορία ποδοσφαίρου της περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 108 του ν. 2725/1999, όπως αυτό αντικαθίσταται με την παρ. 1 του παρόντος.
4. Π.Α.Ε., οι οποίες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν μετοχικό κεφάλαιο μικρότερο από το ελάχιστο ποσό που απαιτείται για την επαγγελματική κατηγορία στην οποία ανήκουν σύμφωνα με το άρθρο 109 του ν. 2725/1999, όπως αυτό αντικαθίσταται με την παρ. 2 του παρόντος, υποχρεούνται σε αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου τουλάχιστον μέχρι το ελάχιστο όριο που απαιτείται για την κατηγορία αυτή. Η καταβολή του ποσού της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου πρέπει να έχει πιστοποιηθεί το αργότερο δέκα (10) ημέρες πριν από την έναρξη του οικείου πρωταθλήματος. Αν παρέλθει άπρακτη η παραπάνω καταληκτική προθεσμία, η ομάδα της ενδιαφερόμενης Π.Α.Ε αποβάλλεται από το πρωτάθλημα της κατηγορίας, στην οποία ανήκει, κατ' ανάλογη εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 70 του ν. 2725/1999.
5. Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από την αγωνιστική περίοδο 2019 - 2020.
Ισχύουσα διάταξη | Νέα διάταξη |
1. Το Μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στην Α' εθνική κατηγορία δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο του ενός εκατομμυρίου ευρώ. 2. Το Μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στη Β' εθνική κατηγορία δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο των *τριακοσίων χιλιάδων ευρώ(πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ). 3. Το Μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στην Γ' εθνική κατηγορία δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο του εκάστοτε προβλεπόμενου στον κ.ν. 2190/1920 ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου. 4. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και του Υπουργού Ανάπτυξης μπορούν να αναπροσαρμόζονται τα κατώτερα όρια του μετοχικού κεφαλαίου των Π.Α.Ε., αν αναδιαρθρωθούν τα επαγγελματικά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου. 5. Το ελάχιστο κατά κατηγορία κεφάλαιο καταβάλλεται κατά τη σύσταση της εταιρείας ή με την αύξηση αντίστοιχα του κεφαλαίου της, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 68 και 70. 6. Ποδοσφαιρικές Α.Ε. οι οποίες κατά την θέση σε ισχύ του παρόντος έχουν μετοχικό κεφάλαιο μικρότερο των κατώτατων ορίων, σύμφωνα με το παρόν άρθρο, υποχρεούνται σε αύξηση κεφαλαίου μέχρι τα κατώτατα αυτά όρια, μέχρι την 31.12.2006. *Με την απόφαση 23396/2013 (ΦΕΚ Β' 2209/06-09-2013) αναπροσαρμόστηκε το κατώτερο όριο του μετοχικού κεφαλαίου των Π.Α.Ε. της παραγράφου 2 | 1. Το μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Α1 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SuperLeague 1) δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ. 2. Το μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Α2 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SuperLeague 2) δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ. 3. Το μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Β' Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (FootballLeague) δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ. 4. Το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο των παρ. 1 έως 3 καταβάλλεται κατά τη σύσταση της Π.Α.Ε ή με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 68 και 70. 5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και Πολιτισμού και Αθλητισμού μπορούν να αναπροσαρμόζονται τα κατώτερα όρια του μετοχικού κεφαλαίου των Π.Α.Ε. των παρ. 1 έως 3.» |
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ
Μέσα στα πλαίσια της αυτοδιοίκητης λειτουργίας του ποδοσφαίρου, όπως αυτή θεσπίστηκε με την παρ. 12 του άρθρου 29 του ν. 3479/2006 (Α' 152) και επαναοριοθετήθηκε με το άρθρο 15 του ν. 4326/2015 (Α' 49), η εκτελεστική επιτροπή (Ε.Ε.) της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (Ε.Π.Ο), κατά τη συνεδρίαση της 24ης/08/2018 αποφάσισε την αναδιάρθρωση των επαγγελματικών κατηγοριών ποδοσφαίρου από την αγωνιστική περίοδο 2019-2020. Η άνω απόφαση της Ε.Ε. της Ε.Π.Ο κοινοποιήθηκε στον αρμόδιο Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού με σκοπό να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την απαιτούμενη τροποποίηση του ν. 2725/1999 (ΑΊ21). Κατόπιν εκτενούς διαβούλευσης με τους αρμόδιους εκπροσώπους της Ε.Π.Ο και των επαγγελματικών συνδέσμων SuperLeague και FootballLeague, η Ε.Ε. της Ε.Π.Ο σε νεότερη συνεδρίασή της στις 9/04/2019, στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι των υπερκείμενων ποδοσφαιρικών συνομοσπονδιών, ενέκρινε εκ νέου το πλάνο αναδιάρθρωσης των ποδοσφαιρικών πρωταθλημάτων από την αγωνιστική περίοδο 2019-2020, όπως είχε αποφασιστεί κατά τη συνεδρίαση της 24ης/08/2018, και αποφάσισε να κοινοποιήσει στον αρμόδιο Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού τη σχετική απόφασή της, προκειμένου να δρομολογηθούν άμεσα οι δέουσες νομοθετικές παρεμβάσεις. Ακολούθησε περαιτέρω διαβούλευση μεταξύ των ενδιαφερόμενων φορέων, η οποία κατέληξε στην προτεινόμενη τροπολογία.
Με την προτεινόμενη τροπολογία η ως άνω απόφαση της ποδοσφαιρικής αρχής για την αναδιάρθρωση των επαγγελματικών πρωταθλημάτων ποδοσφαίρου από την αγωνιστική περίοδο 2019-2020 περιβάλλεται το ένδυμα τυπικού νόμου και επέρχονται οι αναγκαίες και σκόπιμες τροποποιήσεις στο ν. 2725/1999, με ισχύ από την αγωνιστική περίοδο 2019-2020.
Ειδικότερα:
Με την παρ. 1 του πρώτου άρθρου τροποποιείται το άρθρο 108 του ν. 2725/1999 και καθορίζονται τρεις κατηγορίες επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Σε σχέση με τις υφιστάμενες κατηγορίες παρατηρείται η θέσπιση νέας ενδιάμεσης επαγγελματικής κατηγορίας, της Α2 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SuperLeague 2) και η μετονομασία της υφιστάμενης Α' Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SuperLeague) σε ΑΙ Εθνική Κατηγορία ανδρών (SuperLeague 1). Επίσης, επαναλαμβάνεται ο κανόνας ότι στα επαγγελματικά πρωταθλήματα συμμετέχουν μόνο ομάδες ποδοσφαιρικών ανωνύμων εταιριών (Π.Α.Ε.) με επαγγελματίες ποδοσφαιριστές. Η υφιστάμενη ερασιτεχνική Ε' Εθνική Κατηγορία ανδρών παραμένει ως έχει, ενώ επαναλαμβάνεται η υποχρέωση των σωματείων που θα προβιβαστούν από τη Ε' Εθνική Κατηγορία ανδρών στη Β' Εθνική Κατηγορία ανδρών (FootballLeague) να μετατραπούν σε Π.Α.Ε μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την επικύρωση του βαθμολογικού πίνακα, με την ποινή αποβολής.
Με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου τροποποιείται το άρθρο 109 του ν. 2725/1999 και εξορθολογίζονται τα κατώτατα ανά κατηγορία όρια του ελάχιστου μετοχικού κεφάλαιο των Π.Α.Ε.
Με την παρ. 1 του δεύτερου άρθρου τροποποιείται το άρθρο 97 του ν. 2725/1999 και ορίζεται ότι από την αγωνιστική περίοδο 2019-2020 :
(α) ο υφιστάμενος κατά τη δημοσίευση της προτεινόμενης τροπολογίας επαγγελματικός σύνδεσμος «Σούπερλιγκ Ελλάδα Συνεταιρισμός Περιορισμένης Ευθύνης» (SuperLeague) παραμένει σε ισχύ, μετονομάζεται σε «Σούπερλιγκ Ένα Ελλάδα Συνεταιρισμός Περιορισμένης Ευθύνης» (SuperLeague 1), έχει μέλη τις Π.Α.Ε που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της ΑΙ Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SuperLeague 1) και είναι αρμόδιος για τη διοργάνωση του πρωταθλήματος αυτού
(β) η υφιστάμενη κατά τη δημοσίευση της προτεινόμενης τροπολογίας «Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Β' και Ε' Εθνικής Κατηγορίας» (FootballLeague) μετονομάζεται σε «Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Α2 και Β' Εθνικής Κατηγορίας SuperLeague 2 - FootballLeague» (SuperLeague 2 - FootballLeague)» παραμένει σε ισχύ, μετονομάζεται σε «Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Α2 και Β' Εθνικής Κατηγορίας SuperLeague 2 - FootballLeague» (SuperLeague 2 - FootballLeague), έχει μέλη τις Π.Α.Ε που συμμετέχουν σε αμφότερα τα πρωταθλήματα SuperLeague 2 και FootballLeague και είναι αρμόδια για τη διοργάνωση των πρωταθλημάτων αυτών.
Επισημαίνεται ότι το άρθρο 97Α του ν. 2725/1999, με το οποίο ιδρύθηκε ο άνω επαγγελματικός σύνδεσμος (SuperLeague 1) καταργείται με την παρ. 6 του τέταρτου άρθρου της προτεινόμενης τροπολογίας, ώστε στο εξής να καθορίζονται σε ένα άρθρο οι υφιστάμενοι επαγγελματικοί σύνδεσμοι.
Με την παρ. 2 του δεύτερου άρθρου της προτεινόμενης τροπολογίας επέρχονται επιμέρους λεκτικές τροποποιήσεις στο άρθρο 98 του ν. 2725/1999, οι οποίες κρίνονται αναγκαίες ενόψει της αναδιάρθρωσης των επαγγελματικών κατηγοριών ποδοσφαίρου. Επίσης, καταργείται η παρ. 2 του άρθρου 98 του ν. 2725/1999 καθόσον το ζήτημα των γενικών και ειδικών κανονισμών στο χώρο του ποδοσφαίρου ρυθμίζεται ειδικά στα άρθρα 96 και 101Δ του ν. 2725/1999, όπως αυτά τροποποιούνται με το τέταρτο άρθρο της προτεινόμενης τροπολογίας.
Με την παρ. 3 του δεύτερου άρθρου τροποποιείται το άρθρο 100 του ν. 2725/1999 σχετικά με τους πόρους των επαγγελματικών συνδέσμων. Μεταξύ των πόρων αυτών κατονομάζονται ρητά τα ποσοστά που παρακρατούν οι επαγγελματικοί σύνδεσμοι από την εκμετάλλευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των πρωταθλημάτων που διοργανώνουν. Ο επαγγελματικός σύνδεσμος SuperLeague 1 παρακρατά ποσοστό 2 % από την εκμετάλλευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του πρωταθλήματος SuperLeague 1 σύμφωνα με το άρθρο 84 και ο επαγγελματικός σύνδεσμος SuperLeague 2 - FootballLeagueπαpακpατά : α) ποσοστό 4 % από την κεντρική εκμετάλλευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του πρωταθλήματος SuperLeague 2 και β) ποσοστό 5 % από την κεντρική εκμετάλλευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του πρωταθλήματος FootballLeague.
Με την παρ. 4 τροποποιείται το άρθρο 101 του ν. 2725/1999 και καθορίζονται τα όργανα των επαγγελματικών συνδέσμων ποδοσφαίρου: γενική συνέλευση (γ.σ.), διοικητικό συμβούλιο (δ.σ.), πρωτοβάθμιο δικαιοδοτικό όργανο κατά το άρθρο 119 και κάθε άλλο όργανο που καθορίζεται στο καταστατικό τους. Ειδικά για τον επαγγελματικό σύνδεσμο SuperLeague 2 - FootballLeague περιλαμβάνεται πρόβλεψη ότι για συγκεκριμένα θέματα που σχετίζονται αποκλειστικά με τη διοργάνωση του πρωταθλήματος SuperLeague 2 ή αποκλειστικά με τη διοργάνωση του πρωταθλήματος FootballLeague, το καταστατικό μπορεί να προβλέπει τη λήψη απόφασης αποκλειστικά από τους εκπροσώπους των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα SuperLeague 2 ή στο πρωτάθλημα FootballLeague αντίστοιχα. Τέλος, μέσα στα πλαίσια της αυτοδιοίκητης λειτουργίας των ποδοσφαιρικών αρχών, ορίζεται ρητά ότι τα όργανα των επαγγελματικών συνδέσμων, οι αρμοδιότητές τους και κάθε θέμα σχετικό με τη συγκρότηση, τη σύνθεση, τη θητεία, τη συμμετοχή των μελών σε αυτά και τη λήψη αποφάσεων, την οργάνωση και την εν γένει λειτουργία τους καθορίζονται με το καταστατικό τους, το οποίο πρέπει να είναι σύμφωνο με το καταστατικό και τους κανονισμούς της Ε.Π.Ο και της ευρωπαϊκής και διεθνούς συνομοσπονδίας ποδοσφαίρου.
Με την παρ. 1 του τρίτου άρθρου της προτεινόμενης τροπολογίας προστίθεται νέο άρθρο 84Α στο ν. 2725/1999, σύμφωνα με το οποίο τα τηλεοπτικά δικαιώματα των πρωταθλημάτων SuperLeague 2 και FootballLeague αποτελούν, κάθε πρωτάθλημα αυτοτελώς και χωριστά, αντικείμενο κεντρικής εκμετάλλευσης και διαχείρισης από τη διοργανώτρια αυτών αρχή, ήτοι από τον επαγγελματικό σύνδεσμο SuperLeague 2 - FootballLeague. Ειδικότερα, οι Π.Α.Ε που συμμετέχουν στα πρωταθλήματα SuperLeague 2 και FootballLeague εκχωρούν και μεταβιβάζουν αυτομάτως και αυτοδικαίως στον άνω επαγγελματικό σύνδεσμο - διοργανώτρια αρχή, το αποκλειστικό δικαίωμα εμπορικής εκμετάλλευσης και διαχείρισης των τηλεοπτικών τους δικαιωμάτων, με σκοπό η διοργανώτρια αρχή α) Να παραχωρεί, έναντι ανταλλάγματος, αποκλειστικές ή μη, άδειες εγγραφής, απευθείας μετάδοσης, αναμετάδοσης ή κατά παραγγελία μετάδοσης, σε όλη την ελληνική επικράτεια ή και στην αλλοδαπή, του οπτικοακουστικού περιεχομένου των αγώνων του οικείου πρωταθλήματος, ορισμένης διάρκειας, η οποία δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα τρία (3) έτη. Οι παραχωρούμενες άδειες μπορεί να αφορούν είτε όλους στις αγώνες του πρωταθλήματος ως ένα ενιαίο τηλεοπτικό πακέτο είτε μερικότερα πακέτα αγώνων, (β) Να εισπράττει και διανέμει τα έσοδα που προκύπτουν από την παραχώρηση των αδειών της περίπτ. α', (γ) Να παρακολουθεί τη χρήση των αδειών που παραχωρεί κατά την περίπτ. α' και να προβαίνει, στο δικό της όνομα, σε κάθε εξώδικη ή δικαστική ή διοικητική ενέργεια για τη νόμιμη προστασία τους. Με τις παρ. 4 και 5 του ίδιου άρθρου καθορίζονται τα ποσοστά που παρακρατούνται από την κεντρική εκμετάλλευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των πρωταθλημάτων SuperLeague 2 και FootballLeague: Ποσοστό πέντε τοις εκατό (5 %) παρακρατά ο πάροχος υπέρ της Ε.Π.Ο., ενώ η διοργανώτρια αρχή παρακρατά για την ίδια (α) ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4 %) για το πρωτάθλημα SuperLeague 2 και (β) ποσοστό πέντε τοις εκατό (5 %) αν οι άδειες αφορούν στο πρωτάθλημα FootballLeague. Κάθε ποσό που εισπράττει η διοργανώτρια αρχή κατατίθεται σε χωριστό λογαριασμό, απαγορευμένης ρητά κάθε χρήσης τους για σκοπό άλλο, πλην, της διανομής του στις δικαιούχους Π.Α.Ε.
Με την παρ. 2 αποσαφηνίζεται ότι δε θίγονται άδειες εκμετάλλευσης τηλεοπτικών δικαιωμάτων Π.Α.Ε που έχουν παραχωρηθεί κατά το άρθρο 84 του ν. 2725/1999 πριν από τη δημοσίευση της προτεινόμενης τροπολογίας. Π.Α.Ε. οι οποίες α) έχουν δικαίωμα, να συμμετέχουν στο πρωτάθλημα SuperLeague 2 ή στο πρωτάθλημα FootballLeague την αγωνιστική περίοδο 2019-2020 και β) έχουν παραχωρήσει άδεια εκμετάλλευσης των τηλεοπτικών τους δικαιωμάτων πριν από τη δημοσίευση, εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 84 Α του ν. 2725/1999 που προστίθεται με την παρ. 1 του παρόντος, εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του μέχρι την καθ' οιονδήποτε τρόπο λήξη ή λύση της άδειας που έχουν παραχωρήσει.
Με το τέταρτο άρθρο της προτεινόμενης τροπολογίας επέρχονται περαιτέρω τροποποιήσεις στα άρθρα 84, 88, 96, 101Δ και 105 του ν. 2725/1999, με σκοπό την εναρμόνιση με : (α) με τις άνω διατάξεις του ν. 2725/1999 που τροποποιούνται με τα τρία πρώτα άρθρα, λαμβανομένων υπόψη και των κανονισμών των διεθνών συνομοσπονδιών ποδοσφαίρου και (β) στο π.δ. 109/2010 (Α' 190) για την εναρμόνιση της ελληνικής ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2010/13/ΕΕ (EE L 95 της 15.4.2010) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, με την οποία κωδικοποιήθηκαν οι διατάξεις της Οδηγίας 89/552/ΕΟΚ (EE L 298 της 17.10.1989) του Συμβουλίου, όπως ίσχυε μετά την τελευταία τροποποίηση της από την Οδηγία 2007/65/ ΕΚ (EE L 332 της 18.12.2007) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για το συντονισμό ορισμένων νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων των κρατών μελών σχετικά με την παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων. Εια τον ίδιο σκοπό, με το ίδιο άρθρο, καταργούνται τα άρθρα 97Α, 99, 101 Α, 102, 110, 112, 112Α του ν. 2725/1999, καθώς και η παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 3479/2006 (Α' 152).
Μέσα στα πλαίσια της αυτοδιοίκητης λειτουργίας του ποδοσφαίρου, όπως αυτή θεσπίστηκε με την παρ. 12 του άρθρου 29 του ν. 3479/2006 (Α' 152) και επαναοριοθετήθηκε με το άρθρο 15 του ν. 4326/2015 (Α' 49), η εκτελεστική επιτροπή (Ε.Ε.) της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (Ε.Π.Ο), κατά τη συνεδρίαση της 24ης/08/2018 αποφάσισε την αναδιάρθρωση των επαγγελματικών κατηγοριών ποδοσφαίρου από την αγωνιστική περίοδο 2019-2020. Η άνω απόφαση της Ε.Ε. της Ε.Π.Ο κοινοποιήθηκε στον αρμόδιο Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού με σκοπό να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την απαιτούμενη τροποποίηση του ν. 2725/1999 (ΑΊ21). Κατόπιν εκτενούς διαβούλευσης με τους αρμόδιους εκπροσώπους της Ε.Π.Ο και των επαγγελματικών συνδέσμων SuperLeague και FootballLeague, η Ε.Ε. της Ε.Π.Ο σε νεότερη συνεδρίασή της στις 9/04/2019, στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι των υπερκείμενων ποδοσφαιρικών συνομοσπονδιών, ενέκρινε εκ νέου το πλάνο αναδιάρθρωσης των ποδοσφαιρικών πρωταθλημάτων από την αγωνιστική περίοδο 2019-2020, όπως είχε αποφασιστεί κατά τη συνεδρίαση της 24ης/08/2018, και αποφάσισε να κοινοποιήσει στον αρμόδιο Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού τη σχετική απόφασή της, προκειμένου να δρομολογηθούν άμεσα οι δέουσες νομοθετικές παρεμβάσεις. Ακολούθησε περαιτέρω διαβούλευση μεταξύ των ενδιαφερόμενων φορέων, η οποία κατέληξε στην προτεινόμενη τροπολογία.
Με την προτεινόμενη τροπολογία η ως άνω απόφαση της ποδοσφαιρικής αρχής για την αναδιάρθρωση των επαγγελματικών πρωταθλημάτων ποδοσφαίρου από την αγωνιστική περίοδο 2019-2020 περιβάλλεται το ένδυμα τυπικού νόμου και επέρχονται οι αναγκαίες και σκόπιμες τροποποιήσεις στο ν. 2725/1999, με ισχύ από την αγωνιστική περίοδο 2019-2020.
Ειδικότερα:
Με την παρ. 1 του πρώτου άρθρου τροποποιείται το άρθρο 108 του ν. 2725/1999 και καθορίζονται τρεις κατηγορίες επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Σε σχέση με τις υφιστάμενες κατηγορίες παρατηρείται η θέσπιση νέας ενδιάμεσης επαγγελματικής κατηγορίας, της Α2 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SuperLeague 2) και η μετονομασία της υφιστάμενης Α' Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SuperLeague) σε ΑΙ Εθνική Κατηγορία ανδρών (SuperLeague 1). Επίσης, επαναλαμβάνεται ο κανόνας ότι στα επαγγελματικά πρωταθλήματα συμμετέχουν μόνο ομάδες ποδοσφαιρικών ανωνύμων εταιριών (Π.Α.Ε.) με επαγγελματίες ποδοσφαιριστές. Η υφιστάμενη ερασιτεχνική Ε' Εθνική Κατηγορία ανδρών παραμένει ως έχει, ενώ επαναλαμβάνεται η υποχρέωση των σωματείων που θα προβιβαστούν από τη Ε' Εθνική Κατηγορία ανδρών στη Β' Εθνική Κατηγορία ανδρών (FootballLeague) να μετατραπούν σε Π.Α.Ε μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την επικύρωση του βαθμολογικού πίνακα, με την ποινή αποβολής.
Με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου τροποποιείται το άρθρο 109 του ν. 2725/1999 και εξορθολογίζονται τα κατώτατα ανά κατηγορία όρια του ελάχιστου μετοχικού κεφάλαιο των Π.Α.Ε.
Με την παρ. 1 του δεύτερου άρθρου τροποποιείται το άρθρο 97 του ν. 2725/1999 και ορίζεται ότι από την αγωνιστική περίοδο 2019-2020 :
(α) ο υφιστάμενος κατά τη δημοσίευση της προτεινόμενης τροπολογίας επαγγελματικός σύνδεσμος «Σούπερλιγκ Ελλάδα Συνεταιρισμός Περιορισμένης Ευθύνης» (SuperLeague) παραμένει σε ισχύ, μετονομάζεται σε «Σούπερλιγκ Ένα Ελλάδα Συνεταιρισμός Περιορισμένης Ευθύνης» (SuperLeague 1), έχει μέλη τις Π.Α.Ε που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της ΑΙ Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SuperLeague 1) και είναι αρμόδιος για τη διοργάνωση του πρωταθλήματος αυτού
(β) η υφιστάμενη κατά τη δημοσίευση της προτεινόμενης τροπολογίας «Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Β' και Ε' Εθνικής Κατηγορίας» (FootballLeague) μετονομάζεται σε «Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Α2 και Β' Εθνικής Κατηγορίας SuperLeague 2 - FootballLeague» (SuperLeague 2 - FootballLeague)» παραμένει σε ισχύ, μετονομάζεται σε «Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Α2 και Β' Εθνικής Κατηγορίας SuperLeague 2 - FootballLeague» (SuperLeague 2 - FootballLeague), έχει μέλη τις Π.Α.Ε που συμμετέχουν σε αμφότερα τα πρωταθλήματα SuperLeague 2 και FootballLeague και είναι αρμόδια για τη διοργάνωση των πρωταθλημάτων αυτών.
Επισημαίνεται ότι το άρθρο 97Α του ν. 2725/1999, με το οποίο ιδρύθηκε ο άνω επαγγελματικός σύνδεσμος (SuperLeague 1) καταργείται με την παρ. 6 του τέταρτου άρθρου της προτεινόμενης τροπολογίας, ώστε στο εξής να καθορίζονται σε ένα άρθρο οι υφιστάμενοι επαγγελματικοί σύνδεσμοι.
Με την παρ. 2 του δεύτερου άρθρου της προτεινόμενης τροπολογίας επέρχονται επιμέρους λεκτικές τροποποιήσεις στο άρθρο 98 του ν. 2725/1999, οι οποίες κρίνονται αναγκαίες ενόψει της αναδιάρθρωσης των επαγγελματικών κατηγοριών ποδοσφαίρου. Επίσης, καταργείται η παρ. 2 του άρθρου 98 του ν. 2725/1999 καθόσον το ζήτημα των γενικών και ειδικών κανονισμών στο χώρο του ποδοσφαίρου ρυθμίζεται ειδικά στα άρθρα 96 και 101Δ του ν. 2725/1999, όπως αυτά τροποποιούνται με το τέταρτο άρθρο της προτεινόμενης τροπολογίας.
Με την παρ. 3 του δεύτερου άρθρου τροποποιείται το άρθρο 100 του ν. 2725/1999 σχετικά με τους πόρους των επαγγελματικών συνδέσμων. Μεταξύ των πόρων αυτών κατονομάζονται ρητά τα ποσοστά που παρακρατούν οι επαγγελματικοί σύνδεσμοι από την εκμετάλλευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των πρωταθλημάτων που διοργανώνουν. Ο επαγγελματικός σύνδεσμος SuperLeague 1 παρακρατά ποσοστό 2 % από την εκμετάλλευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του πρωταθλήματος SuperLeague 1 σύμφωνα με το άρθρο 84 και ο επαγγελματικός σύνδεσμος SuperLeague 2 - FootballLeagueπαpακpατά : α) ποσοστό 4 % από την κεντρική εκμετάλλευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του πρωταθλήματος SuperLeague 2 και β) ποσοστό 5 % από την κεντρική εκμετάλλευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του πρωταθλήματος FootballLeague.
Με την παρ. 4 τροποποιείται το άρθρο 101 του ν. 2725/1999 και καθορίζονται τα όργανα των επαγγελματικών συνδέσμων ποδοσφαίρου: γενική συνέλευση (γ.σ.), διοικητικό συμβούλιο (δ.σ.), πρωτοβάθμιο δικαιοδοτικό όργανο κατά το άρθρο 119 και κάθε άλλο όργανο που καθορίζεται στο καταστατικό τους. Ειδικά για τον επαγγελματικό σύνδεσμο SuperLeague 2 - FootballLeague περιλαμβάνεται πρόβλεψη ότι για συγκεκριμένα θέματα που σχετίζονται αποκλειστικά με τη διοργάνωση του πρωταθλήματος SuperLeague 2 ή αποκλειστικά με τη διοργάνωση του πρωταθλήματος FootballLeague, το καταστατικό μπορεί να προβλέπει τη λήψη απόφασης αποκλειστικά από τους εκπροσώπους των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα SuperLeague 2 ή στο πρωτάθλημα FootballLeague αντίστοιχα. Τέλος, μέσα στα πλαίσια της αυτοδιοίκητης λειτουργίας των ποδοσφαιρικών αρχών, ορίζεται ρητά ότι τα όργανα των επαγγελματικών συνδέσμων, οι αρμοδιότητές τους και κάθε θέμα σχετικό με τη συγκρότηση, τη σύνθεση, τη θητεία, τη συμμετοχή των μελών σε αυτά και τη λήψη αποφάσεων, την οργάνωση και την εν γένει λειτουργία τους καθορίζονται με το καταστατικό τους, το οποίο πρέπει να είναι σύμφωνο με το καταστατικό και τους κανονισμούς της Ε.Π.Ο και της ευρωπαϊκής και διεθνούς συνομοσπονδίας ποδοσφαίρου.
Με την παρ. 1 του τρίτου άρθρου της προτεινόμενης τροπολογίας προστίθεται νέο άρθρο 84Α στο ν. 2725/1999, σύμφωνα με το οποίο τα τηλεοπτικά δικαιώματα των πρωταθλημάτων SuperLeague 2 και FootballLeague αποτελούν, κάθε πρωτάθλημα αυτοτελώς και χωριστά, αντικείμενο κεντρικής εκμετάλλευσης και διαχείρισης από τη διοργανώτρια αυτών αρχή, ήτοι από τον επαγγελματικό σύνδεσμο SuperLeague 2 - FootballLeague. Ειδικότερα, οι Π.Α.Ε που συμμετέχουν στα πρωταθλήματα SuperLeague 2 και FootballLeague εκχωρούν και μεταβιβάζουν αυτομάτως και αυτοδικαίως στον άνω επαγγελματικό σύνδεσμο - διοργανώτρια αρχή, το αποκλειστικό δικαίωμα εμπορικής εκμετάλλευσης και διαχείρισης των τηλεοπτικών τους δικαιωμάτων, με σκοπό η διοργανώτρια αρχή α) Να παραχωρεί, έναντι ανταλλάγματος, αποκλειστικές ή μη, άδειες εγγραφής, απευθείας μετάδοσης, αναμετάδοσης ή κατά παραγγελία μετάδοσης, σε όλη την ελληνική επικράτεια ή και στην αλλοδαπή, του οπτικοακουστικού περιεχομένου των αγώνων του οικείου πρωταθλήματος, ορισμένης διάρκειας, η οποία δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα τρία (3) έτη. Οι παραχωρούμενες άδειες μπορεί να αφορούν είτε όλους στις αγώνες του πρωταθλήματος ως ένα ενιαίο τηλεοπτικό πακέτο είτε μερικότερα πακέτα αγώνων, (β) Να εισπράττει και διανέμει τα έσοδα που προκύπτουν από την παραχώρηση των αδειών της περίπτ. α', (γ) Να παρακολουθεί τη χρήση των αδειών που παραχωρεί κατά την περίπτ. α' και να προβαίνει, στο δικό της όνομα, σε κάθε εξώδικη ή δικαστική ή διοικητική ενέργεια για τη νόμιμη προστασία τους. Με τις παρ. 4 και 5 του ίδιου άρθρου καθορίζονται τα ποσοστά που παρακρατούνται από την κεντρική εκμετάλλευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των πρωταθλημάτων SuperLeague 2 και FootballLeague: Ποσοστό πέντε τοις εκατό (5 %) παρακρατά ο πάροχος υπέρ της Ε.Π.Ο., ενώ η διοργανώτρια αρχή παρακρατά για την ίδια (α) ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4 %) για το πρωτάθλημα SuperLeague 2 και (β) ποσοστό πέντε τοις εκατό (5 %) αν οι άδειες αφορούν στο πρωτάθλημα FootballLeague. Κάθε ποσό που εισπράττει η διοργανώτρια αρχή κατατίθεται σε χωριστό λογαριασμό, απαγορευμένης ρητά κάθε χρήσης τους για σκοπό άλλο, πλην, της διανομής του στις δικαιούχους Π.Α.Ε.
Με την παρ. 2 αποσαφηνίζεται ότι δε θίγονται άδειες εκμετάλλευσης τηλεοπτικών δικαιωμάτων Π.Α.Ε που έχουν παραχωρηθεί κατά το άρθρο 84 του ν. 2725/1999 πριν από τη δημοσίευση της προτεινόμενης τροπολογίας. Π.Α.Ε. οι οποίες α) έχουν δικαίωμα, να συμμετέχουν στο πρωτάθλημα SuperLeague 2 ή στο πρωτάθλημα FootballLeague την αγωνιστική περίοδο 2019-2020 και β) έχουν παραχωρήσει άδεια εκμετάλλευσης των τηλεοπτικών τους δικαιωμάτων πριν από τη δημοσίευση, εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 84 Α του ν. 2725/1999 που προστίθεται με την παρ. 1 του παρόντος, εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του μέχρι την καθ' οιονδήποτε τρόπο λήξη ή λύση της άδειας που έχουν παραχωρήσει.
Με το τέταρτο άρθρο της προτεινόμενης τροπολογίας επέρχονται περαιτέρω τροποποιήσεις στα άρθρα 84, 88, 96, 101Δ και 105 του ν. 2725/1999, με σκοπό την εναρμόνιση με : (α) με τις άνω διατάξεις του ν. 2725/1999 που τροποποιούνται με τα τρία πρώτα άρθρα, λαμβανομένων υπόψη και των κανονισμών των διεθνών συνομοσπονδιών ποδοσφαίρου και (β) στο π.δ. 109/2010 (Α' 190) για την εναρμόνιση της ελληνικής ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2010/13/ΕΕ (EE L 95 της 15.4.2010) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, με την οποία κωδικοποιήθηκαν οι διατάξεις της Οδηγίας 89/552/ΕΟΚ (EE L 298 της 17.10.1989) του Συμβουλίου, όπως ίσχυε μετά την τελευταία τροποποίηση της από την Οδηγία 2007/65/ ΕΚ (EE L 332 της 18.12.2007) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για το συντονισμό ορισμένων νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων των κρατών μελών σχετικά με την παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων. Εια τον ίδιο σκοπό, με το ίδιο άρθρο, καταργούνται τα άρθρα 97Α, 99, 101 Α, 102, 110, 112, 112Α του ν. 2725/1999, καθώς και η παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 3479/2006 (Α' 152).
https://www.taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου