ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ Μ
«Πάγωσαν» οι μεταβιβάσεις των ΙΧ!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Με τη χρήση μια εγκυκλίου που απεστάλη στις εφορίες όλης της χώρας τον Ιούλιο του 2013 «πάγωσαν» όλες οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων στα οποία έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας με την αιτιολογία της προσωρινής ακινησίας.
Ο λόγος βέβαια αποστολής της εγκυκλίου δεν είχε να κάνει με τις μεταβιβάσεις αλλά με τις πινακίδες Μ που εκδίδουν οι εφορίες και επιτρέπουν στους κατόχους των ΙΧ που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους έναντι 4 ευρώ ημερησίως να κυκλοφορούν τα οχήματά τους για 2 ημέρες κάθε μήνα με την αιτιολογία της επίδειξης, συντήρησης ή επισκευής.
Ωστόσο η μεγάλη προσέλευση ιδιοκτητών αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας δημιούργησε έντονο πρόβλημα στις εφορίες με αποτέλεσμα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών να αποστείλουν την συγκεκριμένη εγκύκλιο στις 29 Ιουλίου 2013 στην οποία αναγράφεται χαρακτηριστικά πως για να κάνει κάποιος χρήσης των πινακίδων Μ θα πρέπει να προσκομίσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο από το οποίο να προκύπτει ότι το εν λόγω όχημα είναι ασφαλισμένο κατά το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα κυκλοφορήσει!
Τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών όμως δεν είχαν υπολογίσει τις εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα που έχουν στις εκθέσεις τους έμποροι, εισαγωγείς αυτοκινήτων αλλά και ιδιώτες καταναλωτές με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πραγματοποιηθούν μεταβιβάσεις αυτοκινήτων που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας τους...
Το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης μιλώντας στην «Η» σχετικά με το «πάγωμα» των μεταβιβάσεων τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Το 2014 ξεκίνησε με τεράστια προβλήματα για ένα κλάδο που πραγματικά έχει βιώσει τα χειρότερα την τελευταία 5ετία. Ειδικότερα όλοι οι έμποροι αυτοκινήτων που προσπάθησαν να κάνουν κάποια μεταβίβαση σε όχημα που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας τους δεν κατέστη εφικτό καθώς στις εφορίες ζητούν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του οχήματος που έχουν ακινητοποιημένο στα καταστήματά τους. Μάλιστα για να πραγματοποιηθεί μια μεταβίβαση οι εφοριακοί ζητούν όχι το προσωρινό σήμα ασφάλισης αλλά το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για να προβούν αρχικά σε άρση της ακινησίας και κατόπιν να συνεχίσουν την διαδικασία της μεταβίβασης. Οι εφοριακοί μάλλον δεν γνωρίζουν πως για να ασφαλιστεί ένα όχημα θα πρέπει να προσκομιστεί η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος που από τη στιγμή που έχουν κατατεθεί οι πινακίδες βρίσκεται στην εκάστοτε εφορία. Μέχρι πρότινος οι εφορίες πραγματοποιούσαν την άρση ακινησίας χωρίς να ζητούν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και αφού γινόταν η μεταβίβαση το όχημα έφευγε από τα καταστήματα των εμπόρων ασφαλισμένο έστω και με προσωρινό σήμα, στο όνομα του νέου ιδιοκτήτη. Το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για να εκδοθεί χρειάζεται τουλάχιστον 1 μήνα και δεν είναι δυνατόν να «παγώσουν» όλες οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες καθώς βάσει της εγκυκλίου θα πρέπει να το ασφαλίζει πρώτα ο έμπορος και μετά να το ασφαλίζει ο νέος ιδιοκτήτης. Αλλωστε όλοι έμποροι έχουν πινακίδες ΔΟΚ που είναι ασφαλισμένες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για οχήματα που έχουν πινακίδες. Το μόνο που έχει καταφέρει η εγκύκλιος είναι να παγώσει εντελώς την αγορά αυτοκινήτου και κατ' επέκταση τα δημόσια έσοδα.».
Δυσοίωνο το μέλλον των πινακίδων Μ
Μετά το μπάχαλο που έχει προκληθεί στις εφορίες από την προσέλευση ιδιωτών καταναλωτών για την προμήθεια πινακίδων Μ και το πάγωμα της αγοράς αυτοκινήτου έπεσε στο τραπέζι η πρόταση κατάργησης των πινακίδων Μ από τις εφορίες για συντήρηση, επισκευή ή επίδειξη και θα δίδονται μόνο για την περίπτωση μεταφοράς του οχήματος σε κάποιο κέντρο ανακύκλωσης δηλαδή για να αποσυρθεί ή να διαγραφεί.
Από την άλλη μεριά η απαίτηση προσκόμισης ασφαλιστήριου συμβολαίου για την έκδοση πινακίδων Μ κάνει την προμήθειά τους εξαιρετικά δύσκολη καθώς η έκδοση του συμβολαίου χρειάζεται τουλάχιστον 1 μήνα για να εκδοθεί και χρειάζεται οπωσδήποτε η προσκόμιση στην ασφαλιστική του αντίγραφου της Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος.
Οπότε με αυτό τον τρόπο περιορίζεται πάρα πολύ η χρήση των πινακίδων Μ από τους ιδιοκτήτες που μπορούσαν να κινήσουν έστω και για 2 ημέρες το μήνα το ακινητοποιημένο όχημά τους με κόστος μόλις 4 ευρώ την ημέρα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου