Τη γλίτωσαν 1 εκατ. ιδιοκτήτες ανασφάλιστων ΙΧ λόγω... Σαββαΐδου
Πρώτη καταχώρηση: 27/10/2015 - 12:48
Τελευταία δημοσίευση: 12:48Οικονομία
Η αποπομπή της Κατερίνα Σαββαΐδου από τη θέση της γ.γ. της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων πηγαίνει πίσω την αποστολή των ειδοποιητηρίων σε περίπου 1 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων που τα κινούν ανασφάλιστα.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr
Τη γλίτωσαν 1 εκατ. ιδιοκτήτες ανασφάλιστων ΙΧ λόγω... Σαββαΐδου
Πρώτη καταχώρηση: 27/10/2015 - 12:25
Τελευταία δημοσίευση: 12:25Auto
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Η αποπομπή της Κατερίνα Σαββαΐδου από τη θέση της γ.γ. της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων πηγαίνει πίσω την αποστολή των ειδοποιητηρίων σε περίπου 1 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων που τα κινούν ανασφάλιστα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia η αποστολή των ειδοποιητηρίων αναμένεται να πραγματοποιηθεί το νωρίτερο στα τέλη Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου ενώ κάποια στελέχη από τον ασφαλιστικό κλάδο εκτιμούν πως θα αποσταλούν το 2016 καθώς μέχρι τέλος του έτους πρέπει να καταβληθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και οι δόσεις του ΕΝΦΙΑ και του φόρου εισοδήματος...
'Αλλωστε ο νέος γ.γ. στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά με τα ανασφάλιστα οχήματα και να αποφασίσει για τις όποιες λεπτομέρειες πρέπει να εφαρμοστούν.
Την ίδια στιγμή η αναβλητικότητα της απόφασης για την αποστολή των ειδοποιητηρίων στους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων έχει αυξήσει τον αριθμό των συμβολαίων που δεν ανανεώνονται.
Να υπενθυμίσουμε πως ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα ισχύει από τον Μάιο του 2014 προβλέπει υψηλά πρόστιμα τα οποία βέβαια επιβάλλονται μόνο σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία.
Ειδικότερα τα πρόστιμα που προβλέπει ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα περιλαμβάνει:
Διοικητικές κυρώσεις:
• Αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 10 μέρες.
• Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για 3 χρόνια, σε περίπτωση υποτροπής.
• Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
Ποινικές κυρώσεις:
Ποινικές κυρώσεις:
• Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.
Αξίζει να σημειώσουμε πως πριν από την επιβολή του προστίμου η διαδικασία προβλέπει την αποστολή από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου ειδοποιητηρίου, βάσει του οποίου θα τον καλεί να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες και να πληρώσει παράβολο 250 ευρώ.
Αν ο κάτοχος του αυτοκινήτου δε συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ σε συνδυασμό με τις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.
500.000 ευρώ ημερησίως χάνει το κράτος λόγω των Τελών Κυκλοφορίας
Πρώτη καταχώρηση: 26/10/2015 - 11:05
Τελευταία δημοσίευση: 26/10/2015 11:05Auto
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Τουλάχιστον 500.000 ευρώ ημερησίως χάνει το κράτος εξαιτίας της αναβλητικότητας των αποφάσεων για τα Τέλη Κυκλοφορίας που θα καταβληθούν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015 και έχουν «παγώσει» τις πωλήσεις καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia οι παραγγελίες καινούριων αυτοκινήτων έχουν μειωθεί σε ποσοστό άνω του 50% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα μεταχειρισμένα εγχώρια και εισαγόμενα έχει ξεπεράσει το 80% και 95% αντίστοιχα.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Εnikonomia πως αν συνεχιστεί η αναβλητικότητα στην απόφαση του οικονομικού επιτελείου σχετικά με τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016 το κράτος θα συνεχίσει να χάνει έσοδα, κυρίως από τον ΦΠΑ, καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές περιμένουν να ξεκαθαρίσει το τοπίο ώστε να αποφασίσουν ποιο μοντέλο να επιλέξουν.
«Το κράτος χάνει πάνω από 500.000 ευρώ ημερησίως μόνο από την πτώση στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων λόγω ΦΠΑ με αποτέλεσμα τις τελευταίες ημέρες που έχει "ανοίξει" το θέμα αλλαγής των Τελών Κυκλοφορίας το κράτος έχει χάσει πάνω από 7,5 εκατ. ευρώ μόνο από τη μη καταβολή του ΦΠΑ εξαιτίας του "παγώματος" στις πωλήσεις ΙΧ. Αν προσθέσει κανείς και τις απώλειες που δημιουργούνται και από το Τέλος Ταξινόμησης τότε οι απώλεις ξεπερνούν τα 10 εκατ. ευρώ.» επισημαίνουν στο Enikonomia στελέχη της αγοράς.
'Οσον αφορά στα εγχώρια μεταχειρισμένα ΙΧ οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν επίσης «παγώσει» τις αγοραπωλησίες καθώς αναμένουν επίσης να δουν τις τελικές αποφάσεις του οικονομικού επιτελείου για να αποφασίσουν ποιο μεταχειρισμένο τους συμφέρει να αποκτήσουν.
Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ η κατάσταση που καταγράφεται είναι πολύ χειρότερη καθώς η εφαρμογή της οδηγίας Euro6 έκανε απαγορευτική την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Euro5 καθώς το οικονομικό επιτελείο δεν είχε προβλέψει την παράταση του εκτελωνισμού τους με μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να εκδοθεί η πολυαναμενόμενη παράταση τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 2016 και να ξεκινήσουν και πάλι οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ.
Αλλαγές μόνο στα ποσά των Τελών Κυκλοφορίας
'Οσο πλησιάζει ο Νοέμβριος τόσο στενεύουν τα περιθώρια του οικονομικού επιτελείου ώστε να λάβουν τις τελικές αποφάσεις σχετικά με τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το σύστημα μηχανοργάνωσης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων μπορεί σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα να αλλάξει στο σύστημα μόνο τα ποσά των συντελεστών ποσόστωσης των Τελών Κυκλοφορίας και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να εφαρμόσει ένα περίπλοκο συνδυαστικό σύστημα υπολογισμού των Τελών που θα περιλαμβάνει και Αξίες Λιανικής.
Με δεδομένο λοιπόν πως μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου θα πρέπει να έχουν αναρτηθεί τα ποσά των Τελών Κυκλοφορίας που αναλογούν σε κάθε όχημα το μόνο που θα αλλάξει είναι τα ποσά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia στα αυτοκίνητα που τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 θα υπάρξουν αλλαγές αρχικά σε όσα διαθέτουν ρύπους χαμηλότερους από 100 γρ. CO2 και έχουν Μηδενικά Τέλη.
Το ποσό που θα καλεστούν να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ με εκπομπές από 80 γρ. CO2 και άνω αναμένεται να κυμανθεί στα 50 ευρώ.
Παράλληλα εξετάζεται και η αύξηση των συντελεστών στα αυτοκίνητα που εκπμέμπουν από 140 γρ. CO2.
Ωστόσο στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως οι όποιες αυξήσεις και αν επιβληθούν στα αυτοκίνητα με Μηδενικά Τέλη ή με εκπομπές CO2 πάνω από 140 γρ. σε καμία περίπτωση δεν θα επιφέρουν τα επιθυμητά έσοδα καθώς αφορούν μερικές χιλιάδες ΙΧ.
Από την άλλη μεριά στα παλιαότερα ΙΧ που τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου έχουν εισέλθει τα αυτοκίνητα με κινητήρες 1.600 και 1.800 κ.εκ. που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους ανέρχονται σε 265 και 300 ευρώ αντίστοιχα και υπάρχει τεράστια διαφορά με την επόμενη κατηγορία Τελών που αφορά στα ΙΧ με κινητήρες έως 2 λίτρα που το κόστος ανέρχεται σε 660 ευρώ.
Στις δύο συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων ο στόλος των κυκλοφορούντων ΙΧ ξεπερνά το 1,1 εκατ. αυτοκίνητα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου