Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

ΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΑΛΛΟ Σοκ με τα ληξιπρόθεσμα χρέη: Αυξήθηκαν 1,28 δισ. ευρώ μέσα σε ένα μήνα

ΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΑΛΛΟ

Σοκ με τα ληξιπρόθεσμα χρέη: Αυξήθηκαν 1,28 δισ. ευρώ μέσα σε ένα μήνα

Σοκ με τα ληξιπρόθεσμα χρέη: Αυξήθηκαν 1,28 δισ. ευρώ μέσα σε ένα μήνα

Εκτός ελέγχου είναι πλέον η κατάσταση με τα έσοδα του κράτους καθώς οι ολοένα και περισσότεροι φόροι έχουν τινάξει στον αέρα τους προϋπολογισμούς των οικογενειών. Πλέον είναι αδύνατη η καταβολή των φόρων και γι' αυτό αυξάνονται δραματικά οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το κράτος.

Τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων είναι αποκαλυπτικά:
- Μέσα σε έναν μόνο μήνα, τον Σεπτέμβριο, τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία αυξήθηκαν κατά 1,28 δισ. ευρώ. Από 7,755 δισ. που είχαν φτάσει τον Αύγουστο, αυξήθηκαν στα 9,035 δισ. ευρώ τον επόμενο μήνα. Ως «νέο ληξιπρόθεσμο χρέος» ορίζεται το ληξιπρόθεσμο χρέος που δημιουργείται μέσα στο τρέχον έτος. Ωστόσο εμφανίζεται στα συγκεκριμένα στοιχεία που δημοσιοποιεί η ΓΓΔΕ με ένα μήνα καθυστέρηση (άρα δεν έχουν «πιαστεί» ακόμα όσοι άφησαν απλήρωτους φόρους εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ που συνεισπράχθηκαν τον Σεπτέμβριο). Αυτό σημαίνει επίσης ότι σε 9 μήνες (Δεκέμβριος 2015-Αύγουστος 2016) παρέμεναν απλήρωτα κατά μέσο όσο 1 δισ. ευρώ μηνιαίως από τρέχοντες φόρους.

- Την ίδια στιγμή, τον μήνα Σεπτέμβριο, τα «παλαιά ληξιπρόθεσμα χρέη», δηλαδή αυτά που είχαν καταστεί ληξιπρόθεσμα ήδη πριν το 2016,  ανήλθαν σε 82,418 δισ. ευρώ. Σε έναν μήνα τα παλαιά χρέη μειώθηκαν κατά μόλις 178 εκατ. ευρώ (έναντι 82,596 που ήταν τον Αύγουστο) και κατά 2,054 δισ. σε σχέση με τις αρχές του έτους (τότε ήταν 84,472 δισ. ευρώ).

- Συνολικά οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, «παλαιές»  και «νέες» μαζί,  ξεπέρασαν τα 92,75 δισ. ευρώ. Το υπουργείο Οικονομικών κατάφερε να εισπράξει από την αρχή του χρόνου 2 δισ. από «παλαιά» χρέη και άλλα 1,54 δισ. από τα «νέα χρέη».

Υπάρχει όμως μια ποιοτική διαφορά, που δείχνει το πρόβλημα που δημιουργεί το «κυνήγι» παλαιών χρεών, ενώ δημιουργούνται πολλαπλάσια νέα κάθε μήνα: τα παλαιά χρέη χρονολογούνται από δεκαετίες και απαιτούν πολύ περισσότερο κόπο και χρόνο να εισπραχθούν από την εφορία, ενώ όσο «παλαιώνουν» μειώνεται και το ποσοστό εισπραξιμότητος που μπορεί να επιτύχει το δημόσιο. Αντιθέτως από τα νέα χρέη, που είναι «φρέσκα» και οι οφειλέτες «ζωντανοί», έχει πολύ καλύτερες πιθανότητες επιτυχίας να τα εισπράξει (με τηλεφωνήματα υπενθύμισης κλπ).  Και αυτό αποδεικνύεται και από τα ίδια στοιχεία που δείχνουν πως ενώ τον Σεπτέμβριο έμειναν απλήρωτα νέα χρέη  10,340 δισ. ευρώ, την ίδια στιγμή το δημόσιο βρήκε τρόπο να εισπράξει 1,3 δισ. και να τα μειώσει τελικά στα 9,035 δισ. ευρώ. Εισέπραξε δηλαδή σε 1 μήνα 1,35 δισ. «νέα χρέη», ενώ χρειάστηκε 9 μήνες για να εισπράξει 2 δισ. από τα παλαιά χρέη.

Ποιο ήταν το αποτέλεσμα των μέτρων υπερφορολόγησης των πολιτών;
- ο συνολικός αριθμός των φορολογούμενων  με ληξιπρόθεσμες οφειλές τον Σεπτέμβριο έφτασε σε 4.374.475 έναντι 4.030.950 τον Αύγουστο. Δηλαδή 1 στους 2 οφειλέτες εμφανίζονται με χρέη στην εφορία. Περισσότεροι από 340.000 φορολογούμενοι προστέθηκαν μέσα σε ένα μήνα στον κατάλογο των οφειλετών  στην εφορία, χωρίς να έχουν ρυθμίσει τα χρέη τους .

- οι οφειλέτες στους οποίους δύναται να επιβληθούν αναγκαστικά μέτρα είσπραξης με βάση τα στοιχεία Σεπτεμβρίου ανέρχονται σε 1.618.460 έναντι 1.541.970 που ήταν τον Αύγουστο. Θεωρητικά δηλαδή, ένας στους πέντε φορολογούμενους βρίσκεται πλέον εκτεθειμένος σε κατασχέσεις

- οι οφειλέτες στους οποίους  τον Σεπτέμβριο είχαν επιβληθεί αναγκαστικά μέτρα είσπραξης ανέρχονταν σε 788.947  έναντι 774.321 τον Αύγουστο. Περίπου ένας στους δέκα εμφανίζεται έτσι να έχει υποστεί αναγκαστικά μέτρα είσπραξης παρόλα αυτά, δεν παύει να προκαλεί εντύπωση πως παρά τα σχεδόν 3,5 δισ. που εισέπραξε το δημόσιο από απλήρωτα χρέη (παλαιά και νέα), τον Σεπτέμβριο εμφανίζονται να έχουν πληρώσει -και με το παραπάνω μάλιστα- και τους τρέχοντες φόρους που ανέμενε το δημόσιο από ΕΝΦΙΑ και β΄δόση φόρου εισοδήματος. Πώς γίνεται να πληρώνουν οι φορολογούμενοι και παλαιά χρέη, και νέα χρέη, αλλά και τους τρέχοντες φόρους Σεπτεμβρίου, είναι κάτι που δεν μπορούν εύκολα να εξηγήσουν ούτε καν στο υπουργείο Οικονομικών. Ίσως η απάντηση να κρύβεται στην λέξη "συμψηφισμοί" φόρων που είχαν βεβαιωθεί προκαταβολικά, ενώ στη συνέχεια αποδείχθηκε πως τα εισοδήματα ήταν χαμηλότερα και πιστώθηκαν οι επιστροφές τους, χωρίς να χρειαστεί ούτε το Κράτος, ούτε οι πολίτες να βάλουν το χέρι να τα πληρώσουν.

Νέα αύξηση στα «φέσια» προς το δημόσιο

Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2016 10:06
 
UPD:10:10
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο αριθμός των οφειλετών προς το δημόσιο αυξήθηκε σε 4.374.475 άτομα, έναντι 4.030.950 ατόμων τον Αύγουστο.

Νέα αύξηση εμφάνισαν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των φορολογούμενων προς το δημόσιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της γενικής γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, για τον μήνα Σεπτέμβριο.
Συγκεκριμένα, οι νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές αυξήθηκαν σε 9,035 δισ. ευρώ, έναντι 7,755 δισ. ευρώ τον Αύγουστο, καταγράφοντας άνοδο κατά 1,25 δισ. ευρώ.
Συμπεριλαμβανομένων και των μη φορολογικών οφειλών, το σύνολο των χρεών ανήλθε σε 10,34 δισ. ευρώ, έναντι 8,966 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.
Οι παλαιές οφειλές, οι οποίες είχαν δημιουργηθεί έως την 31η Δεκεμβρίου του 2015, ανέρχονται σε 82,418 δισ. ευρώ, με αποτέλεσμα το σύνολο των χρεών (παλαιών και νέων) να διαμορφώνεται σε 92,758 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο αριθμός των οφειλετών προς το δημόσιο αυξήθηκε σε 4.374.475 άτομα, έναντι 4.030.950 ατόμων τον Αύγουστο.


«ΜΑΥΡΟ» ΧΡΗΜΑ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

«Πεντάστερη» φοροδιαφυγή - μαμούθ αποκάλυψαν οι «Ράμπο»

«Πεντάστερη» φοροδιαφυγή - μαμούθ αποκάλυψαν οι «Ράμπο»

Φοροδιαφυγή – μαμούθ σε πεντάστερα ξενοδοχεία, κι όχι μόνο, διαπίστωσαν οι Ράμπο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Μια ομάδα εξ αυτών, χρησιμοποιώντας μια νέα, ειδική μεθοδολογία, άρχισε να ερευνά τις κρατήσεις και τις τιμές μέσω ίντερνετ. Ανέλυσε τα στοιχεία σε ένα δείγμα ξενοδοχείων που υπήρχαν π.χ. στην Trivago ή στο booking και στη συνέχεια ξεκίνησε τους ελέγχους.
Οι ελεγκτές άρχισαν να παίρνουν τηλέφωνο στα ξενοδοχεία προσποιούμενοι τους πελάτες και έπαιρναν τιμές, τις συνέκριναν με τα στοιχεία από το ίντερνετ και κατέληξαν σε εντυπωσιακά συμπεράσματα. Ρωτούσαν εάν υπάρχουν ελεύθερα δωμάτια, καθώς και για να βγάλουν έναν μέσο όρο στις τιμές διανυκτέρευσης.
Κυρίως ότι επικρατεί το απόλυτο χάος, κυκλοφορεί μεγάλης έκτασης «μαύρο» χρήμα και αποκλίσεις που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν τα 3 εκατ. ευρώ σε σχέση με όσα είχαν δηλώσει οι ξενοδόχοι.
Από τις διασταυρώσεις που έγιναν, μόνο για το μήνα Ιούλιο, η ΓΓΔΕ αποφάσισε ότι από τις 901 μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες πρέπει να περάσουν από έλεγχο οι 525. Μάλιστα, για 114 εξ αυτών έχουν ήδη βγει εντολές ελέγχου. 
Για 53 από τις περιπτώσεις αυτές είτε δεν υποβλήθηκε δήλωση ΦΠΑ είτε υποβλήθηκε μηδενική δήλωση ΦΠΑ.
Σε άλλες 64 υποθέσεις οι αποκλείσεις στο τζίρο ξεπερνάνε τις 100.000 ευρώ και σε άλλες 384 υποθέσεις διαπιστώθηκαν αποκλίσεις μικρότερες των 100.000 ευρώ
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση πεντάστερου ξενοδοχείου που έκρυψε 4 εκατ. Ευρώ σε ένα μήνα. 
Εκτός αυτών υπάρχουν τρεις περιπτώσεις ακόμη που ενώ θα έπρεπε με βάση τα στοιχεία να έχουν δηλώσει τζίρο 18.000 με 20.000 ευρώ, τον Ιούλιο σε μια περίπτωση υπέβαλε μηδενικό τζίρο, σε άλλη 147 ευρώ και σε άλλη 148 ευρώ. Ολα αυτά ενώ η πληρότητά τους ήταν πάνω από 95%. 
Οι έρευνες
Σύμφωνα με τα στοιχεία, στο στόχαστρο των ελεγκτών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων είχαν μπει 1.545 ξενοδοχεία, τα οποία ερευνώνται ως προς τη δηλούμενη πληρότητα και τις τιμές διανυκτέρευσης.
Αμέσως μετά τα πρώτα στοιχεία που θα καταθέσουν θα προχωρήσουν σε πρόχειρους υπολογισμούς ως προς τον οφειλόμενο ΦΠΑ. Στην περίπτωση που υπάρχει σημαντική απόκλιση μεταξύ των υπολογισμών του υπουργείου Οικονομικών και του δηλούμενου ΦΠΑ από την επιχείρηση, θα διενεργείται επιτόπιος έλεγχος στο ξενοδοχείο και θα ελέγχονται τα βιβλία.
Σύμφωνα με στελέχη της ΓΓΔΕ, η φορολογική αρχή μέσα στο καλοκαίρι αναλυτική κατάσταση όλων των ξενοδοχείων που λειτουργούν στην Ελλάδα, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν αυτά πληρώνουν τους αναλογούντες φόρους. Συγκεκριμένα, εάν πληρώνεται ο ΦΠΑ καθώς και εάν τα δηλούμενα κέρδη συσχετίζονται με τις κρατήσεις και τον αριθμό των διανυκτερεύσεων.
Το υπουργείο Τουρισμού ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα των φορολογικών αρχών, αποστέλλοντας λίστα με 10.114 ξενοδοχεία. Από τα ξενοδοχεία αυτά επιλέχθηκαν μέσω του συστήματος ανάλυσης κινδύνου (Risk Analysis) 1.545, σε ορισμένα από τα οποία έχει ήδη ξεκινήσει ο έλεγχος. Στα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου που έθεσαν τα στελέχη της ΓΓΔΕ περιλαμβάνονται:
• Η περιοχή, δηλαδή επιλέχθηκαν δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί.
• Η κατηγορία που εντάσσεται το ξενοδοχείο.
• Ο αριθμός των δωματίων.
• Η διαθεσιμότητα του προσωπικού διεύθυνσης (άντληση πληροφοριών από τους υπαλλήλους).
Οι έλεγχοι έγιναν σε τρεις φάσεις. Η πρώτη φάση ξεκινάει από τις 16 Ιουλίου, η δεύτερη από 1η Αυγούστου μέχρι και 15 Αυγούστου και η τελευταία από 16 Αυγούστου μέχρι 31 Αυγούστου.
Οι έλεγχοι με βάση τη μεθοδολογία της ανάλυσης κινδύνου θα επεκταθούν και σε άλλους κλάδους της οικονομίας, όπως για παράδειγμα, τον κατασκευαστικό, τα νοσοκομεία, τις ασφαλιστικές εταιρείες, τα συνεργεία αυτοκινήτων κ.λπ. Σε όλες τις περιπτώσεις θα λαμβάνονται υπόψη τα οικονομικά δεδομένα κάθε κλάδου από μελέτες που έχουν γίνει τόσο από το υπουργείο Οικονομικών όσο και ιδιωτικές εταιρείες.
Σημειώνεται ότι μέχρι το τέλος του έτους εφορίες, ΚΕΦΟΜΕΠ και ΚΕΜΕΕΠ θα πρέπει να εισπράξουν έσοδα ύψους 31,892 δισ. ευρώ και να επιστρέψουν φόρους 3,268 δισ. ευρώ.

ΕΦΟΡΙΑ

Επιτέλους: Συμψηφισμοί των οφειλών στην εφορία με τις επιστροφές

Επιτέλους: Συμψηφισμοί των οφειλών στην εφορία με τις επιστροφές

Επειτα από πολλούς μήνες καθυστέρησης η εφορία αποφάσισε να κάνει το αυτονόητο, να συμψηφίσει οφειλές στην εφορία με επιστροφές. Ετσι, περισσότεροι από 140.000 φορολογούμενοι οι οποίοι είχαν πιστώσει στον τραπεζικό λογαριασμό της εφορίας 8,73 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα από αυτά που όφειλαν, εμφανίζονται από το περασμένο Σάββατο να έχουν εξοφλήσει αντίστοιχες βεβαιωμένες οφειλές.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων προχώρησαν το Σάββατο στον συμψηφισμό των λεγόμενων «υπερεισπράξεων» (σ.σ προκύπτει αν ένας φορολογούμενος πληρώσει για κάποιο λόγο περισσότερα από όσα έχουν βεβαιωθεί) με βεβαιωμένες ή ληξιπρόθεσμες οφειλές των φορολογούμενων.
Όπως προκύπτει και από τη σχετική ανακοίνωση της ΓΓΔΕ, «ολοκληρώθηκε το Σάββατο, 22 Οκτωβρίου, σε όλες τις Δ.Ο.Υ., μαζική διενέργεια συμψηφισμού με ανοιχτές αρρύθμιστες οφειλές. Ειδικότερα, συμψηφίστηκαν 201.740 υπερεισπράξεις, που αφορούν 141.161 Α.Φ.Μ. και σε συμψηφιζόμενο ποσό 8,73 εκατομμύρια ευρώ».
Στους ενδιαφερόμενους πολίτες θα αποσταλεί ηλεκτρονικό μήνυμα από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, ώστε μέσω της εφαρμογής «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση» του TAXISnet να ενημερωθούν για το νέο και μειωμένο ποσό της οφειλής τους.
Στην ίδια ανακοίνωση η  Γ.Γ.Δ.Ε αναφέρει ότι θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα σε περισσότερες περιπτώσεις συμψηφισμών με κεντρική επεξεργασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, προωθείται μέσα στις επόμενες ημέρες ο συμψηφισμός των επιστροφών φόρου εισοδήματος με τον ΕΝΦΙΑΓια όσους φορολογούμενους δεν έχουν εισπράξει ακόμη την επιστροφή φόρου εισοδήματος μέσω τράπεζας ή για όσους δεν έκαναν από μόνοι τους τον συμψηφισμό με επίσκεψη στην εφορία, η διαδικασία να γίνει αυτόματα και το ποσό της επιστροφής θα συμψηφιστεί με τις επόμενες δόσεις του ΕΝΦΙΑ. 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Βεβαιώσεις φόρου - μαμούθ από τις λίστες και τα εμβάσματα

Βεβαιώσεις φόρου - μαμούθ από τις λίστες και τα εμβάσματα

Συγκεντρωτικά στοιχεία για τα βαριά πρόστιμα που βεβαιώνει ο ελεγκτικός μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών κατά τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων κυρίως σε φορολογούμενους μεγάλου πλούτου αλλά και σε διάφορες λίστες φοροφυγάδων δόθηκαν στη δημοσιότητα.
Τα στοιχεία τα οποία έδωσε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης πιστοποιούν μέση βεβαίωση τεράστιων ποσών φόρων ανά υπόθεση, που αγγίζει το μισό εκατομμύριο ευρώ για κάθε μία από τις 623 υποθέσεις εμβασμάτων στο εξωτερικό, για τις οποίες έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος και προσεγγίζει το 1,3 εκατ. ευρώ για κάθε μία από τις 177 υποθέσεις της λίστας Λαγκάρντ για τις οποίες επίσης ο έλεγχος έχει ολοκληρωθεί.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία κατατέθηκαν στη Βουλή:
1. Λίστα Λαγκάρντ. Εντός του 2014 -με τη γνωστή μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με τον χρόνο παραλαβής του περίφημου stick- ξεκίνησε ο έλεγχος 153 υποθέσεων και ολοκληρώθηκε σε μόλις 38.
Όπως έχουν πολλές φορές επισημάνει στελέχη του ελεγκτικού μηχανισμού, πρόκειται για μια πολύ δύσκολη διαδικασία διασταυρώσεων στοιχείων και κυρίως συλλογής στοιχείων που να «δένουν] την παράβαση, αν και το βάρος της απόδειξης της μη παράβασης φέρει ο φορολογούμενος. Τα συνολικά ποσά που βεβαιώθηκαν το 2014 φτάνουν τα 23,4 εκατ. ευρώ και ο μέσος φόρος που βεβαιώθηκε ανά υπόθεση αγγίζει τις 617.794 ευρώ.
Το επόμενο έτος, ο ελεγκτικός μηχανισμός φαίνεται να πατά γκάζια.Ανοίγουν 85 νέες υποθέσεις της λίστας, ολοκληρώνονται 96 και βεβαιώνονται 173,9 εκατ. ευρώ. Η μέση βεβαίωση φόρου ανά υπόθεση στο 1,8 εκατ. ευρώ.
Το 2016 μπαίνει με όχι και τόσο εντυπωσιακούς ρυθμούς. Τον Ιανουάριο ανοίγουν τέσσερις νέες υποθέσεις, τον Φεβρουάριο 5, τον Μάρτιο 8, τον Απρίλιο μία υπόθεση. Στη συνέχεια, ο ρυθμός επιταχύνει για να φτάσουμε στο άνοιγμα 53 νέων υποθέσεων τον Αύγουστο και συνολικά, από το 2014 έως και το τέλος Αυγούστου, στις 365 υποθέσεις. Οι ολοκληρωμένες υποθέσεις όμως είναι δυόμισι χρόνια μετά μόλις 177 (σε σύνολο 2.062), τα συνολικά βεβαιωθέντα ποσά φτάνουν τα 255 εκατ. ευρώ, με τη μέση βεβαίωση ανά υπόθεση στο 1,273 εκατ. ευρώ (!), αλλά οι εισπράξεις είναιμόλις 37,5 εκατομμύρια. Δια μέσου της λίστας Λαγκάρντ, ο ελεγκτικός μηχανισμός εντόπισε 9 περιπτώσεις συσχετιζόμενων προσώπων στους οποίους βεβαιώθηκαν φόροι 8,5 εκατ. ευρώ.
2. Λίστα Μπόργιανς. Παρελήφθη στα τέλη του 2015, αλλά έως τον Μάρτιο δεν άνοιξε καμία υπόθεση. Τον Απρίλιο ξεκίνησε ο έλεγχος σε 55 υποθέσεις και συνολικά έως τον Αύγουστο σε 60, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα καμία υπόθεση και προφανώς δεν έχει βεβαιωθεί ή πολλαπλάσια εισπραχθείτίποτα. Από τη λίστα Μπόργιανς, όμως, ξεκίνησε έλεγχος σε 22 συσχετιζόμενα πρόσωπα.
3. Εμβάσματα εξωτερικού. Έως το τέλος του 2015, είχε ξεκινήσει ο έλεγχος σε 1.482 υποθέσεις και είχε ολοκληρωθεί σε 584 εξ αυτών, με τα συνολικά βεβαιωθέντα ποσά στα 263 εκατ. ευρώ (451.645 ευρώ ανά υπόθεση). Το πρώτο εξάμηνο του 2016 δεν άνοιξε καμία νέα υπόθεση εμβασμάτων και μόνο το δίμηνο Ιουλίου- Αυγούστου ξεκίνησε ο έλεγχος 9 υποθέσεων. Οι 1.482 υποθέσεις έως το τέλος του 2016 έγιναν στο τέλος Αυγούστου 1.491 (ενδεχομένως να μην υπάρχει πλέον φορολογικό ενδιαφέρον;) και οι ολοκληρωμένοι έλεγχοι από 584 αυξήθηκαν σε 623.
Οι βραδείς ρυθμοί έναρξης ελέγχου νέων υποθέσεων ενδεχομένως να σχετίζονται και με το γεγονός της συσσώρευσης μεγάλου όγκου υποθέσεων που δεν έχουν κλείσει ακόμα (ούτε μία στις δύο). Τα συνολικά βεβαιωθέντα ποσά φτάνουν τα 308 εκατ. ευρώ, ο μέσος φόρος ανά υπόθεση στις 495.785 ευρώ. Ο πλέον παραγωγικός μήνας ήταν μάλλον ο περασμένος Αύγουστος, όταν μόλις 7 υποθέσεις απέδωσαν βεβαίωση 21,6 εκατ. ευρώ ή περίπου 3,1 εκατ. ευρώ έκαστη.
4. Έλεγχοι τουριστικής περιόδου. Το καλοκαίρι, ο ελεγκτικός μηχανισμός δίνει ρέστα. Φέτος δε, οι έλεγχοι αυτοί σε συνδυασμό με την επιβολή των capital controls και την αναγκαστική χρήση πλαστικού χρήματος αλλά και εξαιτίας της αύξησης του ΦΠΑ, φαίνεται να απέδωσαν πολλαπλάσια στα ταμεία του δημοσίου. Τα στοιχεία δείχνουν 7.115 ελέγχους τουριστικής περιόδου το καλοκαίρι του 2013, 22.275 το επόμενο, έκρηξη ελέγχων σε 39.614 το καλοκαίρι του 2015 και 28.5413 ελέγχους το καλοκαίρι που πέρασε. Παράλληλα στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου έγιναν 2.099 πλήρεις έλεγχοι από τις Δ.Ο.Υ, 12.774 μερικοί έλεγχοι, 2.276 έλεγχοι φορολογίας κεφαλαίου και συνολικά 17.149 έλεγχοι με βεβαίωση εσόδων1,273 δισ. ευρώ.
5. ΚΕΦΟΜΕΠ- ΚΕΜΕΕΠ. Για το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, παρατίθενται στοιχεία ( 173 έλεγχοι στο οκτάμηνο με βεβαίωση ποσών 393 εκατ. ευρώ) αναφορικά με τους ελέγχους που έγιναν στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου και τη μέση βεβαίωση εσόδων (1,460 εκατ. ευρώ για φορολογούμενους μεγάλου πλούτου, 2,690 εκατ. ευρώ για τα εμβάσματα και 837.801 ευρώ για τις offshore). Για το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων παρατίθενται και στοιχεία εισπραξιμότητας. Μόλις 16,95% το ποσοστό είσπραξης προς βεβαίωση για τους 141 ελέγχουςπου ολοκληρώθηκαν στο οκτάμηνο (βεβαιώθηκαν 435 εκατ. ευρώ, εισπράχθηκαν 73 εκατ. ευρώ). Σαφώς υψηλότερα ποσοστά εισπραξιμότητας καταγράφεται στα αποτελέσματα των μερικών ελέγχων. Έγιναν 97 έλεγχοι, βεβαιώθηκαν φόροι και πρόστιμα 39,161 εκατ. ευρώ και εισπράχθηκαν 23,4 εκατ. ευρώ (59,97%).
6. Τελωνεία. Καταγράφεται κάθετη πτώση των ελέγχων για καύσιμα. Από τις 27.365 ελέγχους στο πεδίο των καυσίμων το 2014, τα στοιχεία δείχνουν μείωση σε 8.859 το 2015, ενώ στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2016 έχουν γίνει μόλις 2.567. Συνακόλουθα τα ποσά που βεβαιώθηκαν από 18 εκατ. ευρώ το 2014 υποχώρησαν σε 13,7 εκατ. ευρώ πέρυσι και σε 2,4 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο.
Αθροιστικά λιγότεροι είναι αντίστοιχα και οι έλεγχοι για λαθρεμπόριο καπνού (από 11.754 σε 6.585 και 4.531 στο εννιάμηνο) αλλά οι φόροι και τα πρόστιμα που βεβαιώνονται είναι υπερπολλαπλάσια. Παρά τους λιγότερους αθροιστικά ελέγχους για καπνικά, οι φόροι έφτασαν τα 59 εκατ. ευρώ το 2014, σχεδόν τριπλασιάστηκαν σε 147 εκατ. ευρώ το 2015 και ήδη στο εννιάμηνο οι βεβαιώσεις φόρων και προστίμων φτάνουν τα 279 εκατ. ευρώ. Πόσα από αυτά θα εισπραχθούν, άγνωστο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: