Μόνο με συμβόλαιο οι οδηγοί της Uber; Τι θα προβλέπει το νομοσχέδιο
0Προς ψήφιση στη Βουλή αναμένεται να κατατεθεί το ερχόμενο διάστημα σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, το οποίο θα ρυθμίζει το καθεστώς λειτουργίας των εταιριών όπως η Uber, που είναι ανταγωνιστικές προς τα ταξί.
Μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) Θύμιος Λυμπερόπουλος, υποστήριξε ότι η λειτουργία εταιριών μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών χωρίς κανόνες δυναμιτίζουν την οικονομία καθώς σημειώνεται μεγάλη φοροδιαφυγή από την λειτουργία τους.
Σύμφωνα με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας το προηγούμενο διάστημα, το σχέδιο νόμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, πως υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών μπορούν να παρέχουν μόνο αδειοδοτημένες εταιρίες και μόνο με δημοσίας χρήσεως αυτοκίνητα (δηλαδή μόνο με ταξί). Μάλιστα οι εταιρίες πρέπει να έχουν συγκεκριμένους οδηγούς, με τους οποίους έχουν υπογράψει τριετή συμβόλαια.
Οι προβλέψεις του σχεδίου νόμου δεν επηρεάζουν μόνο την Uber αλλά και εταιρίες όπως η Beat (πρώην Taxibeat, που εξαγοράστηκε από τη γερμανική MyTaxi), καθώς θα πρέπει και αυτές να υπογράψουν τριετή συμβόλαια με τους οδηγούς. Σε αντίθεση με την Uber, η Beat χρησιμοποίησε από την αρχή μόνο επαγγελματίες οδηγούς ταξί, αλλά τώρα θα κληθεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του νόμου προκειμένου να αδειοδοτηθεί.
Προς το παρόν, σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου, το σχέδιο νόμου βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της επεξεργασίας.
Ωστόσο η διοίκηση της ΠΟΕΙΑΤΑ υποστηρίζει πως στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης είτε υπάρχουν δικαστικές προσφυγές και αποφάσεις ή προωθούνται νομοθετικές πρωτοβουλίες κατά της Uber, είτε έχει ήδη εκδιωχθεί. Η εταιρεία βρίσκεται εκτός και από μεγάλες αγορές όπως ο Καναδάς, η Κίνα, η Ινδία κλπ.
Γνωμοδότηση του Γενικού Εισαγγελέα του Δικαστηρίου της ΕΕ
Στο μεταξύ ο Γενικός Εισαγγελέας του Δικαστηρίου της ΕΕ γνωμοδότησε ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα Uber, αν και καινοτόμος σύλληψη, άπτεται του τομέα των μεταφορών, οπότε μπορεί πράγματι να υποχρεούται να κατέχει τις άδειες και τις εγκρίσεις που απαιτούνται από το εθνικό δίκαιο.
Ο Εισαγγελέας επισημαίνει ότι δεν ισχύει υπέρ της Uber η αρχή της ελεύθερης παροχής των υπηρεσιών την οποία διασφαλίζει το δίκαιο της Ένωσης για τις υπηρεσίες της κοινωνίας της πληροφορίας, θεωρώντας ότι δεν είναι δυνατό να χαρακτηριστεί ως τέτοια.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στις προτάσεις, «η υπηρεσία μεταφοράς συνιστά, από οικονομικής άποψης, το κύριο στοιχείο, ενώ η υπηρεσία της μεσολάβησης για την επαφή των επιβατών με τους οδηγούς, μέσω της εφαρμογής για smartphones, αποτελεί δευτερεύον στοιχείο», συνεπώς η υπηρεσία της πλατφόρμας Uber πρέπει να χαρακτηριστεί, σύμφωνα με τον Εισαγγελέα ως «υπηρεσία στον τομέα των μεταφορών».
Οι προτάσεις του Γεν. Εισαγγελέα αφορούν σε προδικαστικό ερώτημα που έφτασε στο Δικαστήριο της ΕΕ έπειτα από παραπομπή ισπανικών δικαστηρίων στα οποία προσέφυγαν Ισπανοί οδηγοί ταξί, κατηγορώντας την Uber για αθέμιτο ανταγωνισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου