Σημαντική ήταν η επίδραση της πανδημίας στην κυκλοφορία οχημάτων σε μεγάλους οδικούς άξονες, ιδίως όπου υπάρχουν σταθμοί διοδίων. Μια «ματιά» σε σχετικό γράφημα για την Αττική Οδό, όπως αυτό αποτυπώθηκε σε σχετική παρουσίαση του ομίλου Ελλάκτωρ προς αναλυτές μετά την ανακοίνωση αποτελεσμάτων για το 2020, καταδεικνύει τη μείωση των διελεύσεων λόγω της υγειονομικής κρίσης. Ειδικότερα, όπως αποτυπώθηκε στην εν λόγω παρουσίαση, αναφορικά με δύο παραχωρήσεις-οδικούς άξονες στους οποίους η Ελλάκτωρ έχει αυξημένη συμμετοχή, οι διελεύσεις στην Αττική Οδό υποχώρησαν το 2020 κατά 24% σε σύγκριση με το 2019 ενώ στον οδικό άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα (κοινοπραξία Μορέας) η πτώση έφτασε το 23%.
Στο γράφημα, που μοιάζει με … «καρδιογράφημα», φαίνεται ότι η κίνηση, που αρχικά ήταν ανοδική τους μήνες Ιανουάριο-Φεβρουάριο, πήγε στο -57% από τα μέσα Μαρτίου (όταν άρχισε σταδιακά το lockdown), έγραψε χαμηλό με -72% τον Απρίλιο, τον Μάιο (άρχισε σταδιακά να αίρεται μέρος των περιορισμών) κινήθηκε στο -44%, μέχρι το καλοκαίρι ανέκαμψε προς το -16% για να περάσει σε θετικό πρόσημο πάλι τον Αύγουστο. Σταδιακά όμως, άρχισε πάλι μια μείωση στις διελεύσεις που έφτασε έως το -51% και πάλι το διάστημα Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου (οι νέοι περιορισμοί).
Πάντως, κατά το γράφημα, υπήρχε μια μικρή αποκλιμάκωση της πτώσης Ιανουάριο 2021 με αρχές Φεβρουαρίου, νέα «βουτιά» ακολούθως (-56%) και… εκτίναξη 29% τον Μάρτιο 2021. Βέβαια, οι στατιστικές του τριμήνου αυτού είναι ένα θέμα αν... είναι συγκρίσιμα με τα νούμερα του 2020, τα οποία όπως αναφέρθηκε σημείωσαν "βουτιά" .
Για την περυσινή χρονιά τα έσοδα της Αττική Οδός ΑΕ υποχώρησαν πέρυσι στα 151,56 εκατ. από 192,7 εκατ. ευρώ στη χρήση 2019. Να σημειωθεί ότι ανάλογη πτώση πέριξ του 20% εμφάνισαν και οι άλλες οδικές παραχωρήσεις στις οποίες έχει παρουσία ο όμιλος.
Όπως αναφερόταν σε ανακοίνωση της Ελλάκτωρ για τα οικονομικά αποτελέσματα 2020, στις Παραχωρήσεις, τo EBITDA διαμορφώθηκε σε 120 εκατ. ευρώ το 2020, έναντι 152 εκατ. ευρώ το 2019, μειωμένο κατά 22%, επηρεαζόμενο από το lockdown. Ενδεικτικά, κατά τη διάρκεια της χρήσης 2020 η κίνηση της Αττικής Οδού και του Μορέα παρουσίασε μείωση 24% και 23% αντίστοιχα σε σχέση με τη χρήση 2019, ενώ τα έσοδα κατά 22% και 21% αντίστοιχα. Τα έσοδα του κλάδου των Παραχωρήσεων διαμορφώθηκαν σε 202 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2020, μειωμένα κατά 15,8%, έναντι εσόδων 240 εκατ. ευρώ το 2019. Η μείωση των εσόδων κατά τη χρήση 2020 οφείλεται στη μειωμένη κυκλοφορία ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων μετακίνησης που επιβλήθηκαν από την Κυβέρνηση λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Για το 2020 τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 30,2 εκατ. ευρώ έναντι 60,4 εκατ. ευρώ το 2019 (-50%).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου