Της ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥΚόλαφος για τις κυβερνητικές επιλογές με στόχο την απομάκρυνση δημοσίων υπαλλήλων από το Δημόσιο είναι η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας η οποία έκρινε αντισυνταγματική και παράνομη την πρώτη εφεδρεία στο Δημόσιο που προβλέπεται στο Μνημόνιο 1.
Αν και η εφεδρεία του 2011 αντικαταστάθηκε στο Μνημόνιο 2 με τη διαθεσιμότητα, η οποία αφορούσε περισσότερους εργαζομένους, η συγκεκριμένη απόφαση καταδεικνύει περίτρανα την αυθαιρεσία και την προχειρότητα με την οποία αποφασίζουν οι κυβερνώντες, αλλάζοντας δραματικά μέσα σε μια νύχτα τις ζωές χιλιάδων πολιτών. Οπως εκτιμούσαν νομικοί κύκλοι, η συγκεκριμένη απόφαση, λόγω και της δεδομένης στιγμής που εκδίδεται, έχει περισσότερο νομική και συμβολική αξία, αφού έχει ξεπεραστεί στην πράξη.
Σε διάσκεψη κεκλεισμένων των θυρών οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν κατά πλειοψηφία ότι το μέτρο της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας για τους υπαλλήλους του στενού αλλά και του ευρύτερου δημόσιου τομέα που απασχολούνται αποκλειστικά με σχέση Δημοσίου Δικαίου αντίκειται στο Σύνταγμα. Οι δικαστές κατέληξαν σε αυτή την απόφαση κρίνοντας ότι ουσιαστικά η κυβέρνηση πήρε την απόφαση… στο πόδι αφού δεν εξετάστηκε εάν πλήττεται ή όχι η οργανωτική δομή των δημοσίων υπηρεσιών και δεν ερευνήθηκε αν δημιουργούνται προβλήματα στην οργάνωση των δημοσίων υπηρεσιών από την εφαρμογή του καθεστώτος της εφεδρείας, αλλά ούτε ερευνήθηκαν οι ανάγκες οι οποίες θα δημιουργηθούν από τα κενά που θα υπάρξουν στο έμψυχο υλικό του δημοσίου τομέα.
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχουν προσφύγει η ΑΔΕΔΥ και άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις υποστηρίζοντας ότι ο επίμαχος νόμος που αφορά στο ενιαίο μισθολόγιο και την εργασιακή εφεδρεία, όπως και η σχετική υπουργική απόφαση, είναι αντίθετες σε διατάξεις του Συντάγματος, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Στην προσφυγή τους υποστηρίζουν ότι η προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα ουσιαστικά συνιστά παύση από τα καθήκοντά τους. Αυτό όμως παραβιάζει το άρθρο 103 του Συντάγματος, το οποίο προβλέπει ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν μπορούν να παυθούν χωρίς προηγούμενη απόφαση του υπηρεσιακού τους συμβουλίου.
Η απόφαση της Ολομέλειας αναμένεται να δημοσιευθεί σε περίπου δύο μήνες.
------------------------------------------------
ΟΙ 12 ΔΗΜΟΙ ΠΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙΑπαιτείται χρόνος για τη μεταρρύθμιση του κράτους, τονίζει σε άρθρο του στην εφημερίδα «Le Monde» ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Α. Μανιτάκης, αναφερόμενος με σαφήνεια στον στόχο της μείωσης του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων ως συνέπεια του μακροοικονομικού υπολογισμού των αναγκών χρηματοδότησης του ελληνικού κράτους. Από λειτουργική άποψη είναι πολύ φιλόδοξος, της τάξης του -21% σε διάστημα πέντε ετών, σημειώνει ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης προσθέτοντας ότι για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, χρειάζεται πρωτοφανής μετακίνηση προσωπικού, καθώς και σχέδιο επαναξιολόγησης των φορέων.
Εν τω μεταξύ, λίγες ώρες μετά την αναχώρηση του Φ. Ολάντ από την Αθήνα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τους Γάλλους εμπειρογνώμονες της Task Force. Οπως ανακοινώθηκε, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης δρομολογεί, σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Υγείας, την πιλοτική αξιολόγηση φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων. Ως προς τις δομές της αυτοδιοίκησης, η αξιολόγηση θα αφορά σε πρώτη φάση τους δήμους Αθηναίων, Αμφιλοχίας, Εδεσσας, Θεσσαλονίκης, Καλλιθέας (Αττικής), Κω, Λαρισαίων, Λειβαδιάς, Λίμνης Πλαστήρα, Σκύρου, Παιονίας και Καρδίτσας, καθώς και τις περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας.
Ημ.δημοσίευσης: Πέμπτη 21-2-13
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου