Απόσυρση ΙΧ και το 2015
Πρώτη καταχώρηση: 21/12/2014 - 13:05
Τελευταία δημοσίευση: 14:25Οικονομία
Την Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Enikonomia, ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Μαυραγάνης θα καταθέσει στη Βουλή τροπολογία σύμφωνα με την οποία παρατείνεται το μέτρο της απόσυρσης έως τις 20 Δεκεμβρίου του 2015.
Η παράταση της απόσυρσης οχημάτων αναμένεται να τονώσει περαιτέρω τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων ενώ παράλληλα θα βελτιωθεί και η εικόνα του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων που αυτή τη στιγμή συγκαταλέγεται στους γηραιότερους της Ευρώπης.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr...
Απόσυρση ΙΧ και το 2015!
Πρώτη καταχώρηση: 21/12/2014 - 11:57
Τελευταία δημοσίευση: 11:57Επικαιρότητα
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Την Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Enikonomia, ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Μαυραγάνης θα καταθέσει στη Βουλή τροπολογία σύμφωνα με την οποία παρατείνεται το μέτρο της απόσυρσης έως τις 20 Δεκεμβρίου του 2015!
Η παράταση της απόσυρσης οχημάτων αναμένεται να τονώσει περαιτέρω τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων ενώ παράλληλα θα βελτιωθεί και η εικόνα του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων που αυτή τη στιγμή συγκαταλέγεται στους γηραιότερους της Ευρώπης.
Ωστόσο στο μέτρο της απόσυρσης υπήρξαν αλλαγές και σύμφωνα με αποκλειστκές πληροφορίες του Enikonomia τελικά θα μπορούν να αποσυρθούν οχήματα με 1η άδεια κυκλοφορίας μέχρι και τις 31/12/2001 ενώ το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την απόσυρση οχημάτων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μέχρι τις 31/12/2002.
70.000 αποσύρθηκαν το 2014
Περίπου 70.000 οχήματα αποσύρθηκαν το 2014 σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) καταγράφοντας μικρή πτώση (περίπου 10%) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Ο γενικός διευθυντής της ΕΔΟΕ κ. Νώντας Βοναζούντας σχετικά με την παράταση του μέτρου της απόσυρσης και το 2015 δήλωσε στο Enikonomia πως: «Η απόσυρση παλαιών οχημάτων αποτελεί ανάσα ζωής τόσο για την αγορά αυτοκινήτου όσο και για το περιβάλλον καθώς από τη μία μεριά τονώνονται οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και από την άλλη αποσύρονται από την κυκλοφορία παλαιά, ρυπογόνα και επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια οχήματα.».
Να υπενθυμίσουμε πως το όφελος της απόσυρσης είναι «μεταβιβάσιμο» και οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων αν δεν επιθυμούν να αντικαταστήσουν το παλαιό τους όχημα μπορούν να «μεταβιβάσουν» το δικαίωμα σε κάποιον άλλον…
Κέρδος έως 2.800 ευρώ
Σημαντικά είναι το όφελος που αποκομίζουν όσοι αποσύρουν οχήματα και τα αντικαθιστούν με καινούρια αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν πως η έκπτωση ορίζεται από το κυβισμό και τη φορολογητέα αξία του καινούργιου αυτοκινήτου.
Σημαντικά είναι το όφελος που αποκομίζουν όσοι αποσύρουν οχήματα και τα αντικαθιστούν με καινούρια αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν πως η έκπτωση ορίζεται από το κυβισμό και τη φορολογητέα αξία του καινούργιου αυτοκινήτου.
Συγκεκριμένα, προκύπτει όφελος:
έως 300 ευρώ αν αγοράσετε αυτοκίνητο έως 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ
έως 300 ευρώ αν αγοράσετε αυτοκίνητο έως 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ
έως 960 ευρώ αν αγοράσετε αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ
έως 1.430 ευρώ αν αγοράσετε αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ
έως 2.800 ευρώ αν αγοράσετε αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ.
ΑΠό την άλλη μεριά αν κάποιος δεν επιθυμεί να κάνει χρήση του δικαιώματος απόσυρσης τότε θα «κερδίσει» από 200 έως και 500 ευρώ «μεταβιβάζοντας» το δικαίωμα σε κάποιον που επιθυμεί να αγοράσει κάποιο καινούριο όχημα αλλά δεν έχει κάποιο παλαιό ΙΧ να αποσύρει...
Μειωμένα Τέλη για τα ΙΧ που βγαίνουν από την ακινησία και το 2015
Μαζί με την τροπολογία παράτασης του μέτρου της απόσυρσης και το 2015 αναμένεται να κατατεθεί και η παράταση του μέτρου καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε όσους ιδιοκτήτες οχημάτων πραγματοποιούν άρση της ακινησίας.
Το συγκεκριμένο μέτρο ίσχυσε «πειραματικά» από τον Απρίλιο του 2014 και όπως αποδείχθηκε χιλιάδες ήταν οι ιδιοκτήτες αλλά και εκατοντάδες εταιρείες ενοικιάσεων που έκαναν χρήση της ρύθμισης βγάζοντας από την ακινησία τα οχήματά τους και κατέβαλαν μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ παράλληλα μειώθηκε τόσο το τεκμήριο όσο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο στο Enikonomia
andris@enikonomia.gr
Μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας και το 2015
για όσους κάνουν άρση ακινησίας!
Πρώτη καταχώρηση: 06/12/2014 - 13:26
Τελευταία δημοσίευση: 06/12/2014 13:50Οικονομία
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Τη διατήρηση των χαμηλότερων Τελών Κυκλοφορίας για όσους ιδιοκτήτες πραγματοποιούν άρση ακινησίας των οχημάτων τους ανακοίνωσε πριν από λίγο ο Υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη συζήτηση επί του Κρατικού Προϋπολογισμού 2015...
Ειδικότερα το σύστημα καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που οι κάτοχοί τους πραγματοποιούσαν Αρση Ακινησίας εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2014 με αποτέλεσμα εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων μπόρεσαν να κινήσουν και πάλι τα αυτοκίνητά τους με χαμηλότερο κόστος χρήσης αλλά και να μειώσουν στο ελάχιστο το τεκμήριο διαβίωσης αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης (για ΙΧ με κινητήρες από 2.000 κ.εκ. και άνω).
Ο υφυπουργός Οικονομικών κατά τη διάρκειά της ομιλίας του δήλωσε χαρακτηριστικά πως: «Στη φορολογία του αυτοκινήτου προβλέψαμε για πρώτη φορά το 2014 και σύντομα επεκτείνουμε και για τα επόμενα χρόνια τη δυνατότητα καταβολής των τελών κυκλοφορίας στη βάση των πραγματικών μηνών κυκλοφορίας μετά την άρση της ακινησίας.».
Ολοι είναι κερδισμένοι
Από την διατήρηση της ρύθμισης για καταβολή μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας δεν βγαίνει μόνο το κράτος κερδισμένο εξαιτίας της αύξησης των εσόδων αλλά και οι εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων, οι χρονομισθωτικές και βέβαια οι ιδιώτες καταναλωτές.
Ειδικότερα οι εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομισθωτικές με πολύ μεγάλους στόλους οχημάτων εξαιτίας της νομοθεσίας για τα ανασφάλιστα οχήματα αναγκάστηκαν να καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους για να γλιτώσουν από τα πρόστιμα.
Αν υπήρχε μια πρόβλεψη με σχετική ρύθμιση για τις συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών ίσως το κράτος εισέπραττε περισσότερα χρήματα τονίζουν με έμφαση στο Enikonomia στελέχη της αγοράς.
Από την άλλη μεριά οι ιδιώτες καταναλωτές που είχαν σε ακινησία τα αυτοκίνητά τους εξαιτίας των υπέρογκων Τελών Κυκλοφορίας, των Τεκμηρίων αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης μπόρεσαν έστω και για λίγους μήνες να κινήσουν τα οχήματά τους συνεισφέροντας έτσι επιπλέον έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό.
Ειδικότερα οι εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομισθωτικές με πολύ μεγάλους στόλους οχημάτων εξαιτίας της νομοθεσίας για τα ανασφάλιστα οχήματα αναγκάστηκαν να καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους για να γλιτώσουν από τα πρόστιμα.
Αν υπήρχε μια πρόβλεψη με σχετική ρύθμιση για τις συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών ίσως το κράτος εισέπραττε περισσότερα χρήματα τονίζουν με έμφαση στο Enikonomia στελέχη της αγοράς.
Από την άλλη μεριά οι ιδιώτες καταναλωτές που είχαν σε ακινησία τα αυτοκίνητά τους εξαιτίας των υπέρογκων Τελών Κυκλοφορίας, των Τεκμηρίων αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης μπόρεσαν έστω και για λίγους μήνες να κινήσουν τα οχήματά τους συνεισφέροντας έτσι επιπλέον έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό.
Πως υπολογίζονται τα μειωμένα Τέλη
Πάντως να υπενθυμίσουμε πως η καταβολή των Τελών σε περίπτωση άρσης ακινησίας υπολογίζεται με τους υπόλοιπους μήνες που μένουν μέχρι τα τέλη του έτους από τη στιγμή που λαμβάνονται από την εφορία οι πινακίδες κυκλοφορίας.
Αν δηλαδή κάποιος πραγματοποιήσει τον Δεκέμβριο άρση ακινησίας στο όχημά του τότε θα καταβάλει μόλις το 1/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας ενώ επίσης το Τεκμήριο αλλά και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα ανέρχεται σε επίσης 1/12 του ετήσιου ποσού.
Πάντως να υπενθυμίσουμε πως η καταβολή των Τελών σε περίπτωση άρσης ακινησίας υπολογίζεται με τους υπόλοιπους μήνες που μένουν μέχρι τα τέλη του έτους από τη στιγμή που λαμβάνονται από την εφορία οι πινακίδες κυκλοφορίας.
Αν δηλαδή κάποιος πραγματοποιήσει τον Δεκέμβριο άρση ακινησίας στο όχημά του τότε θα καταβάλει μόλις το 1/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας ενώ επίσης το Τεκμήριο αλλά και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα ανέρχεται σε επίσης 1/12 του ετήσιου ποσού.
andris@enikonomia.gr
Πολιτικοί: Γιώργος Μαυραγάνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου