Στον αέρα το "κουτσουρεμένο" επίδομα θέρμανσης
Πρώτη καταχώρηση: 15/10/2015 - 08:58
Τελευταία δημοσίευση: 09:24Οικονομία
Ξεκινά η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης με τιμή από 85 έως και 87 λεπτά το λίτρο με το υπουργείο να μην έχει διευκρινίσει ακόμη τον τρόπο με τον οποίο θα δοθεί το επίδομα θέρμανσης το οποίο για φέτος θα είναι μειωμένο κατά 50% σε σχέση με το 2014.
Συνολικά το περασμένο έτος διατέθηκαν για επίδομα θέρμανσης 210 εκατ. ευρώ από το οποίο ευεργετήθηκαν περίπου 1 εκατομμύριο νοικοκυριά.
Για φέτος στελέχη του υπουργείου οικονομικών λένε απλώς ότι η επιδότηση θα είναι πιο «στοχευμένη» και προσαρμοσμένη στα χαμηλά επίπεδα των διεθνών τιμών πετρελαίου χωρίς όμως να έχουν καταλήξει στο τελικό σενάριο της απόδοσης του.
Δείτε περισσότερα στο enikonomia.gr
Δείτε επίσης
'Αγνωστο σε ποιους θα καταβληθεί το μειωμένο κατά 50% επίδομα θέρμανσης
Πρώτη καταχώρηση: 15/10/2015 - 08:15
Τελευταία δημοσίευση: 08:15My Money
Του Τάσου Δασόπουλου
Ξεκίνησε η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης με τιμή από 0,85 έως και 0,87 ευρώ το λίτρο με το υπουργείο να μην έχει διευκρινίσει ακόμη τον τρόπο με τον οποίο θα δοθεί το επίδομα θέρμανσης το οποίο για φέτος θα είναι μειωμένο κατά 50% σε σχέση με το 2014.
Συνολικά το περασμένο έτος διατέθηκαν για επίδομα θέρμανσης 210 εκατ. ευρώ από το οποίο ευεργετήθηκαν περίπου 1 εκατομμύριο νοικοκυριά.
Για φέτος στελέχη του υπουργείου οικονομικών λένε απλώς ότι η επιδότηση θα είναι πιο «στοχευμένη» και προσαρμοσμένη στα χαμηλά επίπεδα των διεθνών τιμών πετρελαίου χωρίς όμως να έχουν καταλήξει στο τελικό σενάριο της απόδοσης του.
΄Ένα πρώτο σενάριο που εξετάζεται να δοθεί το ίδιο ποσό επιδότησης με πέρσι (0,35 ευρώ στο λίτρο) αλλά να αλλάξουν επι το αυστηρότερο τα εισοδηματικά κριτήρια για την χορήγηση του ώστε να το πάρουν αυτοί που έχουν μεγαλύτερη οικονομική ανάγκη . Αν το σενάριο αυτό υλοποιηθεί και διευκρινιστούν και τα νέα κριτήρια η τελική τιμή για τους δικαιούχους του επιδόματος θα κυμανθεί από 0,50 έως και 0,52 ευρώ το λίτρο.
Δεύτερο σενάριο είναι τα εισοδηματικά κριτήρια να παραμένουν όμοια με τα περσινά αλλά να μειωθεί η επιδότηση ανά λίτρο στα 0,17 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα περσινά κριτήρια δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης ήταν:
-Κάθε άγαμος φορολογούμενος με ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 30.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 200.000 ευρώ.
-Κάθε ζευγάρι εγγάμων με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα μέχρι 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ.
-Κάθε μονογονεϊκή οικογένεια με ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 43.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ.
-Για κάθε προστατευόμενο τέκνο του ενδιαφερόμενου το εισοδηματικό όριο των 40.000 ή 43.000 ευρώ προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ.
Αν το ΥΠΟΙΚ ακολουθήσει αυτό το σενάριο η τελική τιμή του πετρελαίου θα είναι από 67 μέχρι και 69 ευρώ το λίτρο .
Μια τρίτη λύση που προτείνεται από τους βενζινοπώλες είναι η μείωση του φόρου ειδικής κατανάλωσης στα 0,13 ευρώ το λίτρο -από 0,23 ευρώ που ήταν πέρυσι και να μην δοθεί καθόλου επίδομα θέρμανσης.
Στην περίπτωση αυτή, η λιανική τιμή διαμορφώνεται γύρω στα 0,75 ευρώ το λίτρο. Η λύση αυτή είναι πιο πολύπλοκή αφού θα πρέπει να ενημερωθούν και να συμφωνήσουν οι δανειστές συνθήκη που υπάρχει για όλα τα φορολογικά μέτρα που αλλάζουν στο τρίτο μνημόνιο.
Η ΠΟΠΕΚ
Η ένωση βενζινοπωλών (ΠΟΠΕΚ), σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, επεσήμανε τις εκκρεμότητες του θεσμικού πλαισίου, τις υπουργικές αποφάσεις που καθυστερούν να εκδοθούν για πάνω από δύο χρόνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα δύο σκάφη του Λιμενικού που αγοράσθηκαν έναντι 2,03 εκατ. ευρώ, για τον έλεγχο διακίνησης ναυτιλιακών καυσίμων, παραμένουν παροπλισμένα, όπως είπε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Γιώργος Ασμάτογλου.
Τονίστηκε επίσης ότι δεν εφαρμόζεται ακόμη η διάταξη για υποχρεωτική εγκατάσταση ηλεκτρονικού σήματος εντοπισμού σε πλωτά εφοδιαστικά μέσα και βυτιοφόρα.
Όπως ανέφεραν οι έλεγχοι από το ειδικό σώμα που έχει συσταθεί για τα καύσιμα (ΚΕΔΑΚ) περιορίζονται μόνο σε πρατήρια και κατά προτίμηση στα πρατήρια του Νομού Αττικής και δεν προβλέπεται η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών στις εγκαταστάσεις εταιρειών με στόλους αυτοκινήτων, από τα πρατήρια των οποίων, όπως είπε ο κ. Ασμάτογλου, διακινείται το 40% του πετρελαίου κίνησης.