Τρίτη 19 Ιουλίου 2016

Τα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας φέρνουν νέες επιβαρύνσεις

Τα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας φέρνουν νέες επιβαρύνσεις

Έτσι, τουλάχιστον ένα εκατομμύριο οδηγοί που αγόρασαν προ 7-8 ετών 1200άρια ή 1400άρια, θα κινδυνέψουν να πληρώσουν ακόμη περισσότερα τέλη.
ta-prasina-teli-kukloforias-fernoun-nees-epibarunseis
 
«Οικολογική» πρόταση για την νέα αλλαγή των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων η οποία όμως θα φέρει πρόσθετες επιβαρύνσεις σε εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς –ειδικά αυτούς που έχουν αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφόρησε από το 2007 μέχρι τα τέλη του 2010- επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με την πρόταση, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους, δεν θα ισχύει μόνο για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους μετά τον Νοέμβριο του 2010 αλλά και γι’ αυτά που ταξινομήθηκαν μετά το 2007. Δεδομένου ότι αυτά τα ΙΧ πληρούν παλαιότερα περιβαλλοντικά πρότυπα –Euro 4 στην πλειοψηφία τους ενώ έχουμε ήδη φτάσει στο Euro 6- οι εκπομπές ρύπων είναι αυξημένες.
Έτσι, για έναν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων –υπολογίζεται ότι ξεπερνά το ένα εκατομμύριο- αναμένεται να προκύψουν και σημαντικές επιβαρύνσεις. Το ύψος των επιβαρύνσεων, θα εξαρτηθεί από τον κυβισμό του οχήματος –κάτι το οποίο καθορίζει σήμερα το ύψος των τελών κυκλοφορίας- αλλά και από τους ρύπους που εκπέμπει.
               Το … οικολογικό της πρότασης συνίσταται στο ότι το υπουργείο Οικονομικών, εφόσον προχωρήσει αυτή η πρόταση, θα επικαλεστεί ότι ο ρυπαίνων θα πληρώνει περισσότερο. Επίσης, βασικό επιχείρημα υπέρ της πρότασης –πέραν του ότι οι περισσότερες χώρες στην Ευρώπη χρησιμοποιούν τους ρύπους για τα τέλη κυκλοφορίας και όχι τον κυβισμό όπως κάνει η Ελλάδα στα περισσότερα οχήματα- είναι ότι θα ελαφρυνθούν οι ιδιοκτήτες οχημάτων μεγάλου κυβισμού κάτι που δημιουργεί προϋποθέσεις να αναστραφεί το κύμα κατάθεσης πινακίδων.
Τα αυτοκίνητα που τέθηκαν σε κυκλοφορία από το 2007 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2010 (τότε θεσπίστηκε ο υπολογισμός των τελών βάσει ρύπων) ανέρχονται σε περίπου 1,2-1,3 εκατομμύρια. Έτσι, τουλάχιστον ένα εκατομμύριο οδηγοί που αγόρασαν προ 7-8 ετών 1200άρια ή 1400άρια, θα κινδυνέψουν να πληρώσουν ακόμη περισσότερα τέλη.
1.      Εφόσον το όχημα έχει κινητήρα από 1072 έως 1357 κυβικά, θα προκύπτουν επιβαρύνσεις εφόσον το όχημα εκπέμπει περισσότερα από 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Οι επιβαρύνσεις θα ξεκινούν από τα 10 ευρώ και θα κλιμακώνονται ανάλογα με τους ρύπους.  
2.      Για τα οχήματα με κινητήρα από 1358 έως 1548 κυβικά, επιβαρύνσεις θα υπάρξουν για τα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από 160 γραμμάρια.
3.      Για τα οχήματα από τα 1549 έως τα 1738 κυβικά, το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Όποιος ξεπερνά αυτό το όριο θα πληρώνει περισσότερα.
Για τα περισσότερα οχήματα μεγάλου κυβισμού, είναι δεδομένο ότι η υιοθέτηση αυτού του συστήματος θα φέρει ελαφρύνσεις. Και αυτό διότι ακόμη και αν εκπέμπουν πάνω από 220 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, θα υπάρχουν ελαφρύνσεις σε σχέση με τα τέλη που καταβάλλονται σήμερα (τουλάχιστον 620 ευρώ ανάλογα και με την ηλικία του οχήματος)

Δεν υπάρχουν σχόλια: