Διευκρινίσεις για την τροπολογία του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής
Αθήνα, 30/11/2017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Διευκρινίσεις για την τροπολογία του Υ.ΨΗ.Π.Τ.Ε.
Σχετικά με την τροπολογία με αριθμό 1367/16 30.11.2017, που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή και αφορά α) Ρύθμιση θεμάτων εκλογής και θητείας των αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων και των αναπληρωτών τους στα ενιαία υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και β) Κατάργηση υφιστάμενων περιορισμών της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με τη λειτουργία ραδιοφωνικών σταθμών ελεύθερης λήψης, την αδειοδότηση για τη παροχή συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών κ.λπ. διευκρινίζεται ότι:
Με την παράγραφο στ.) του πρώτου άρθρου της τροπολογίας (σελ. 18 http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb91713a9/10490678.pdf ), στο άρθρο 56 (Μεταβατικές διατάξεις) του Ν. 4339/2015 προστίθεται μία επί πλέον παράγραφος που προβλέπει ότι για τους ήδη υπηρετούντες σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας του Εξωτερικού, οι οποίοι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 συμπληρώνουν τέσσερα συνεχόμενα έτη σε αυτά ή οκτώ χρόνια συνεχούς υπηρεσίας στο εξωτερικό, ότι παραμένουν στη θέση τους μέχρι την αντικατάστασή τους και όχι πέραν της 31ης Αυγούστου 2018.
Συνεπώς καμία άλλη αλλαγή δεν επέρχεται στο συγκεκριμένο άρθρο όπως λανθασμένα αναπαράγεται στο διαδίκτυο.
Ολόκληρη η τροπολογία:
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ:
«Ανανέωση - τροποποίηση - κωδικοποίηση της σύμβασης περί παροχής ειδικής άδειας εκμετάλλευσης του αποκλειστικού δικαιώματος του Ελληνικού Δημοσίου στη πρόσβαση και χρήση της ονομαστικής θέσης των 39ο ανατολικώς επί της τροχιάς των τεχνητών γεωστατικών δορυφόρων της Γης και των συσχετισμένων αυτής ραδιοσυχνοτήτων τηλεπικοινωνίας δια της κατασκευής, εκτόξευσης, λειτουργίας και εμπορικής εκμετάλλευσης ενός συστήματος δορυφορικών τηλεπικοινωνιών πανελλήνιας και διασυνοριακής εμβέλειας υπό την επωνυμία: ΕΛΛΑΣ SAT (HELLAS SAT).».
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
1. Με τις προτεινόμενες διατάξεις του πρώτου άρθρου ρυθμίζονται θέματα εκλογής και θητείας των αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης στα ενιαία υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια του Υπουργείου. Περαιτέρω ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα μεταθέσεων των υπαλλήλων στα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας στο Εξωτερικό, καθώς και θέματα αποσπάσεων λόγω συνυπηρέτησης συζύγων των υπηρετούντων υπαλλήλων σε ΓΤΕ εξωτερικού. Επίσης με τις προτεινόμενες διατάξεις ρυθμίζεται η διαδικασία της πρώτης στελέχωσης του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία: «Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας Α.Ε. - Ε.Κ.Ο.Μ.Ε.», το οποίο εποπτεύεται από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του ΥΠΗΨΤΕ και παράλληλα διευκρινίζονται θέματα σύστασης, λειτουργίας και δημοσιότητας του ΕΚΟΜΕ για την εύρυθμη λειτουργία του. Ειδικότερα:
Με τις προτεινόμενες διατάξεις της α' παραγράφου, επιχειρείται η σύντμηση των προθεσμιών εκλογής των αιρετών μελών που θα στελεχώσουν τα ενιαία υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια του Υπ.Ψη.Π.Τ.Ε., όπως οι προθεσμίες αυτές προβλέπονται στην ΔΙΚΠΡ/Φ80/30/8703/16.9.1988 (Β' 684) απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, ως ισχύει, έτσι ώστε η συγκρότηση των συμβουλίων αυτών, να ολοκληρωθεί μέχρι και το τέλος Ιανουαρίου 2018, για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του Υπουργείου.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις της β' παραγράφου, προβλέπεται η δυνατότητα απόσπασης λόγω συνυπηρέτησης των συζύγων υπηρετούντων υπαλλήλων σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας εξωτερικού, οι οποίοι είναι μόνιμοι υπάλληλοι ή με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, σύμφωνα με το εκάστοτε ισχύον Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις της ν' παραγράφου αναπροσαρμόζονται οι προθεσμίες δημοσιοποίησης των θέσεων των Γραφείων Τύπου και Επικοινωνίας Εξωτερικού που πρόκειται να κενωθούν, καθώς και οι προθεσμίες υποβολής των αιτήσεων προς κάλυψη των κενωθέντων θέσεων στα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας του εξωτερικού.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις της δ' παραγράφου επιχειρείται η ρύθμιση θεμάτων σύστασης, λειτουργίας και δημοσιότητας του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας Α.Ε. (Ε.Κ.Ο.Μ.Ε.) Με τις προτεινόμενες διατάξεις της ε' παραγράφου ρυθμίζεται η διαδικασία της πρώτης στελέχωσης του ΕΚΟΜΕ και προβλέπεται η κάλυψη των θέσεων προσωπικού να γίνει μόνο με αποσπάσεις μονίμων υπαλλήλων ή υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης κατόπιν δημοσίευσης σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Τέλος με τις προτεινόμενες διατάξεις της στ' παραγράφου προβλέπεται για τους ήδη υπηρετούντες σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας του Εξωτερικού, οι οποίοι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 συμπληρώνουν τέσσερα συνεχόμενα έτη σε αυτά ή οκτώ χρόνια συνεχούς υπηρεσίας στο εξωτερικό, ότι παραμένουν στη θέση τους μέχρι την αντικατάστασή τους και όχι πέραν της 31ης Αυγούστου 2018.
2. Με τις προτεινόμενες διατάξεις του δεύτερου άρθρου καταργούνται ή τροποποιούνται διατάξεις νόμων προς το σκοπό αποσαφήνισης και επικαιροποίησης του νομοθετικού πλαισίου και ενίσχυσης των συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού. Ειδικότερα:
1. Ως προς τις καταργούμενες διατάξεις:
α. Η κατάργηση των διατάξεων των παραγράφων 1, 2, 3 και 5 του άρθρου 8 του ν. 3021/2002 (Α' 143) κρίνεται απαραίτητη, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο έχει καταστεί ανενεργό και καλύπτεται από τις μεταγενέστερες διατάξεις του άρθρου 65 του ν. 4155/2013 (Α' 120), όπως τροποποιήθηκε με το αρ. 64 του ν. 4313/2014 (Α' 261) και ισχύει,
β. Η αποσαφήνιση του νομοθετικού πλαισίου, με την υιοθέτηση στο ν. 2644/1998 των κριτηρίων που προβλέπονται στο ν. 3592/2007, καθιστά επιβεβλημένη την κατάργηση της παρ. 5 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233), σε συνδυασμό με την κατωτέρω υπό στοιχ. 2. ε. αναφερόμενη αντικατάσταση της παρ. 4 του ίδιου άρθρου.
γ. Προς το σκοπό ενίσχυσης του ανταγωνισμού στη σχετική αγορά κρίνεται απαραίτητη η άρση υφιστάμενων περιορισμών στη δραστηριοποίηση ορισμένων κατηγοριών φυσικών προσώπων με την κατάργηση της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του ν. 2644/1998 (Α' 233).
δ. Η ενδυνάμωση των συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού καθιστά επιβεβλημένη την κατάργηση του άρθρου 50 του ν. 3801/2009 (Α' 163).
2. Ως προς τις τροποποιούμενες διατάξεις:
α - β. Η τροποποίηση της περίπτωσης α' της παρ. 10 και της παρ. 11 του άρθρου 13 του ν. 2328/1995 (Α' 159) κρίνεται αναγκαία προς το σκοπό επικαιροποίησης της νομοθεσίας και εναρμόνισης του νομοθετικού πλαισίου, με την υιοθέτηση στην παρ. 11 του άρθρου 13 του ν. 2328/1995 των ίδιων κριτηρίων με τις περιπτώσεις β' και γ' της παρ. 3 του άρθρου 5 του ν. 3592/2007 (Α' 161). γ. Η αποσαφήνιση του νομοθετικού πλαισίου, με την υιοθέτηση στο ν. 2644/1998 των κριτηρίων που προβλέπονται στο ν. 3592/2007, καθιστά επιβεβλημένη την αντικατάσταση της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233).
δ - ε - στ. Η τροποποίηση των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 1 και η προσθήκη νέας παραγράφου 7Α στο άρθρο 9 του ν. 2644/1998 (Α' 233), όπως ισχύει, κρίνεται επιβεβλημένη, προκειμένου να ανταποκρίνεται η νομοθεσία στα σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα της σχετικής αγοράς και να ενισχυθούν οι συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.
ζ - η. Η εκκαθάριση του νομοθετικού πλαισίου από ασαφείς διατάξεις που προκαλούν σύγχυση και ανασφάλεια δικαίου καθιστούν αναγκαία την τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233), όπως αυτή αντικαταστάθηκε αρχικά με την παρ. 18 του άρθρου 12 του ν. 3310/2005 (ΦΕΚ Α'30) και εν συνεχεία με την παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 3414/2005 (ΦΕΚ Α' 279) και ισχύει, με την τροποποίηση του τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του ανωτέρω άρθρου και την προσθήκη νέου εδαφίου, μετά το εδάφιο αυτό.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο ...
α. Ως ημερομηνία έναρξης της διαδικασίας εκλογής για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων και των αναπληρωτών τους στα ενιαία υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης ορίζεται η επόμενη από τη δημοσίευση του παρόντος. Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης μπορούν να συντμηθούν οι προθεσμίες της διαδικασίας εκλογής, όπως αυτές προβλέπονται στην ΔΙΚΠΡ/Φ80/30/8703/16.9.1988 (Β' 684) απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, όπως ισχύει, με τελευταία πάντως προθεσμία για τη διεξαγωγή των εκλογών την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Ιανουαρίου 2018. Η διάρκεια της θητείας των αιρετών μελών που θα αναδειχθούν κατά την ανωτέρω διαδικασία ορίζεται έως την 31.12.2018.
Μέχρι την έκδοση των αποφάσεων ορισμού των μελών των υπηρεσιακών και πειθαρχικών συμβουλίων το προσωπικό των υπηρεσιών που μεταφέρθηκαν στο Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, δυνάμει του άρθρου 4 του π.δ. 123/2016 (Α'208), εξακολουθεί να υπάγεται στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια στα οποία υπαγόταν έως τη σύσταση του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.
Με την έκδοση των αποφάσεων του προηγουμένου εδαφίου, το υπηρεσιακό και το πειθαρχικό συμβούλιο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας παύουν να υφίστανται.
β. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 32 του ν. 4339/2015 (Α' 133), διαγράφεται η φράση: «οι οποίοι είναι μόνιμοι υπάλληλοι του Δημοσίου ή εργάζονται στο Δημόσιο με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου» και αντικαθίσταται από τη φράση: «οι οποίοι είναι μόνιμοι υπάλληλοι ή με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, όπως εκάστοτε ορίζεται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης»,
γ. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 9 του άρθρου 39 του ν. 4339/2015 οι λέξεις «15 Νοεμβρίου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «15 Δεκεμβρίου». Ομοίως στο δεύτερο εδάφιο της ίδιας παραγράφου οι λέξεις «15 Ιανουαρίου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «30 Ιανουαρίου». Το τρίτο εδάφιο της ίδιας παραγράφου διαγράφεται.
δ. Στο άρθρο 44 του ν. 4339/2015, προστίθεται παρ. 4, ως εξής:
«4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εγκρίνεται το καταστατικό της Εταιρείας και καταχωρίζεται στο ΓΕ.ΜΗ., σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί δημοσιότητας. Το καταστατικό της Εταιρείας μπορεί να τροποποιείται και να κωδικοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης»,
ε. Στην παρ. 3 του άρθρου 49 του ν. 4339/2015 προστίθεται τρίτο εδάφιο ως εξής:
«Ειδικά για την πρώτη στελέχωση του ΕΚΟΜΕ οι θέσεις προσωπικού του παρόντος άρθρου μπορούν να καλύπτονται με αποσπάσεις μονίμων υπαλλήλων ή υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, κατόπιν δημοσίευσης σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Οι αποσπάσεις του παραπάνω εδαφίου διαρκούν μέχρι τρία (3) χρόνια. Οι πράξεις αποσπάσεων διενεργούνται, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, με κοινή απόφαση των Υπουργών Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, ύστερα από πρόταση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΕΚΟΜΕ. Η δαπάνη μισθοδοσίας των υπαλλήλων που αποσπώνται στο ΕΚΟΜΕ βαρύνει τον φορέα προέλευσης. Οι υπάλληλοι αυτοί δύνανται να αναλάβουν θέσεις ευθύνης στο ΕΚΟΜΕ.».
στ. Μετά την παράγραφο 15 του άρθρου 56 του ν. 4339/2015 (Α' 133) προστίθεται παράγραφος 16, ως εξής:
«16. Οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, οι οποίοι υπηρετούν σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας του Εξωτερικού και κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 συμπληρώνουν τέσσερα συνεχόμενα έτη σε αυτά ή οκτώ χρόνια συνεχούς υπηρεσίας στο εξωτερικό, παραμένουν στη θέση τους μέχρι την αντικατάστασή τους και όχι πέραν της 31ης Αυγούστου 2018.».
Άρθρο...
1. Καταργούνται:
α) οι παρ. 1, 2, 3 και 5 του άρθρου 8 του ν. 3023/2002 (Α' 143).
β) η παρ. 5 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233).
γ) η παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 2644/1998.
δ) το άρθρο 50 του ν. 3801/2009 (Α' 163).
2.α) Στην περίπτ. α' της παρ. 10 του άρθρου 13 του ν. 2328/1995 (Α' 159), διαγράφονται οι λέξεις «από τις οποίες μία μόνο πρωινή και μία μόνο απογευματινή».
β) Η παρ. 11 του άρθρου 13 του ν. 2328/1995 αντικαθίσταται ως εξής:
«11.Ο περιορισμός της προηγούμενης παραγράφου ισχύει και για τους συζύγους και τους συγγενείς σε ευθεία γραμμή απεριορίστως και εκ πλαγίου μέχρι και τρίτου βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας υπό την προϋπόθεση ότι αποδεικνύεται ότι ασκείται αθέμιτη επιρροή. Ως αθέμιτη επιρροή νοείται η παράβαση των κανόνων της πολυφωνίας, της αντικειμενικής και ίσης ενημέρωσης και του ανταγωνισμού. Οι προϋποθέσεις αυτές ισχύουν μόνο για τους συζύγους ή συγγενείς των ημεδαπών φυσικών προσώπων και εφόσον πρόκειται για μετόχους επιχειρήσεων που δεν είναι εισηγμένες στα Χρηματιστήρια Κρατών - Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.). Οι ανωτέρω περιπτώσεις αθέμιτης επιρροής, μέσω παρένθετων προσώπων, στη λήψη αποφάσεων της επιχείρησης εξετάζονται από το Ε.Σ.Ρ. ή την Επιτροπή Ανταγωνισμού, σύμφωνα με την κατά το ν. 3592/2007 (Α' 161), όπως ισχύει, προβλεπόμενη αρμοδιότητά τους, αυτεπαγγέλτως με ειδικώς αιτιολογημένη απόφασή τους ή κατόπιν καταγγελίας πλήρως και προσηκόντως αιτιολογημένης.».
γ) Η παράγραφος 4 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«4. Η κάτοχος άδειας του παρόντος ή οι μέτοχοι της μπορούν να κατέχουν και άδεια λειτουργίας ενός μόνο ραδιοφωνικού και ενός μόνο τηλεοπτικού σταθμού ελεύθερης λήψης. Τυχόν συμμετοχή της κατόχου άδειας του παρόντος ή των μετόχων της και σε άλλη επιχείρηση που κατέχει άδεια λειτουργίας ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού ελεύθερης λήψης επιτρέπεται εφόσον δεν υφίσταται έλεγχος αυτής. Έλεγχος υφίσταται όταν η κάτοχος της άδειας του παρόντος ή οι μέτοχοι της (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) που κατέχουν και άδεια λειτουργίας ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού ελεύθερης λήψης, συμμετέχουν και σε άλλη επιχείρηση που κατέχει άδεια λειτουργίας τηλεοπτικού ή ραδιοφωνικού σταθμό ελεύθερης λήψης και επηρεάζουν με οποιονδήποτε τρόπο ουσιωδώς τη λήψη αποφάσεων της επιχείρησης αυτής σχετικά με τον τρόπο διοίκησης και εν γένει τη λειτουργία της. Ειδικότερα έλεγχος υφίσταται εφόσον οποιοδήποτε των ανωτέρω (φυσικών ή νομικών) προσώπων: α) κατέχει στην επιχείρηση αυτή την ιδιότητα του ιδιοκτήτη, του διευθυντικού στελέχους, του μέλους οργάνου διοίκησης, του διαχειριστή, του εταίρου ή μετόχου, ο οποίος κατατάσσεται ανάμεσα στους δέκα μεγαλύτερους μετόχους, εταίρους ή κατόχους δικαιωμάτων ψήφου της επιχείρησης, εξ αιτίας του αριθμού των μετοχών, μεριδίων ή των δικαιωμάτων ψήφου που κατέχει από οποιαδήποτε αιτία στην τελευταία, πριν από την υποβολή της υποψηφιότητας, Γενική Συνέλευση ή το τελευταίο πρακτικό Συνέλευσης μετόχων ή εταίρων, υπό την προϋπόθεση ότι είναι κύριος αριθμού μετοχών, μεριδίων ή δικαιωμάτων ψήφου, είτε απευθείας είτε μέσω τρίτων, που αντιστοιχούν τουλάχιστον σε ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) του συνολικού μετοχικού ή εταιρικού κεφαλαίου ή του συνόλου δικαιωμάτων ψήφου στη Γενική Συνέλευση ή στο πρακτικό Συνέλευσης των εταίρων της επιχείρησης, ή β) έχει από το νόμο ή το καταστατικό της επιχείρησης ή από εκχώρηση σχετικού δικαιώματος άλλου μετόχου ή εταίρου, το δικαίωμα να διορίζει ή να ανακαλεί τουλάχιστον ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης αυτής ή τον διαχειριστή της.»,
δ) Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2644/1998 (Α' 233) προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Επίσης ως παροχή συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών θεωρείται η παροχή γραμμικών τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω ευρυζωνικών δικτύων.».
ε) Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 2644/1998 (Α' 233), μετά τις λέξεις «Ελληνικό Δημόσιο», προστίθεται φράση ως εξής: «εξαιρουμένης της παροχής γραμμικών τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω ευρυζωνικών δικτύων, για την οποία ισχύουν τα οριζόμενα στο άρθρο 15 του ν. 3592/2007 (Α' 161)».
στ) Μετά την παρ 7 του άρθρου 9 του ν. 2644/1998, προστίθεται παράγραφος 7Α ως εξής:
«7Α. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετά από πρόταση της Ε.Ε.Τ.Τ. και σύμφωνη γνώμη του Ε.Σ.P., καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού και καταλογισμού και το ύφος του οικονομικού ανταλλάγματος που οφείλει να καταβάλλει τόσο εφάπαξ, κατά την απόκτηση της άδειας ή τη χορήγηση της έγκρισης περιεχομένου από το Ε.Σ.P., όσο και ετησίως, η κάτοχος άδειας παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών μέσω δορυφόρου ή καλωδιακών δικτύων ή ο πάροχος γραμμικών τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω ευρυζωνικών δικτύων. Μέχρι την έκδοση της ανωτέρω κοινής απόφασης και όχι αργότερα από την 31-12-2017, εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις της παραγράφου 7. Με την έκδοση της ανωτέρω κοινής απόφασης παύει η ισχύς της παραγράφου 7».
ζ) Στο τρίτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233), μετά τη φράση «για τις αλλοδαπές εταιρείες, οι οποίες» διαγράφεται η φράση «διαθέτουν υψηλή οικονομική φερεγγυότητα και δραστηριοποιούνται αποδεδειγμένα τρία τουλάχιστον έτη στον ευρύτερο χώρο των ραδιοτηλεοπτικών ή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και».
η) Μετά το τρίτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Στην περίπτωση αυτή προσκομίζεται σχετική βεβαίωση από αρμόδια αρχή του κράτους αυτού, εφόσον υπάρχει σχετική πρόβλεψη, διαφορετικά προσκομίζεται υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της εταιρείας.».
https://www.taxheaven.gr
Αθήνα, 30/11/2017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Διευκρινίσεις για την τροπολογία του Υ.ΨΗ.Π.Τ.Ε.
Σχετικά με την τροπολογία με αριθμό 1367/16 30.11.2017, που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή και αφορά α) Ρύθμιση θεμάτων εκλογής και θητείας των αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων και των αναπληρωτών τους στα ενιαία υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και β) Κατάργηση υφιστάμενων περιορισμών της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με τη λειτουργία ραδιοφωνικών σταθμών ελεύθερης λήψης, την αδειοδότηση για τη παροχή συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών κ.λπ. διευκρινίζεται ότι:
Με την παράγραφο στ.) του πρώτου άρθρου της τροπολογίας (σελ. 18 http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb91713a9/10490678.pdf ), στο άρθρο 56 (Μεταβατικές διατάξεις) του Ν. 4339/2015 προστίθεται μία επί πλέον παράγραφος που προβλέπει ότι για τους ήδη υπηρετούντες σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας του Εξωτερικού, οι οποίοι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 συμπληρώνουν τέσσερα συνεχόμενα έτη σε αυτά ή οκτώ χρόνια συνεχούς υπηρεσίας στο εξωτερικό, ότι παραμένουν στη θέση τους μέχρι την αντικατάστασή τους και όχι πέραν της 31ης Αυγούστου 2018.
Συνεπώς καμία άλλη αλλαγή δεν επέρχεται στο συγκεκριμένο άρθρο όπως λανθασμένα αναπαράγεται στο διαδίκτυο.
Ολόκληρη η τροπολογία:
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ:
«Ανανέωση - τροποποίηση - κωδικοποίηση της σύμβασης περί παροχής ειδικής άδειας εκμετάλλευσης του αποκλειστικού δικαιώματος του Ελληνικού Δημοσίου στη πρόσβαση και χρήση της ονομαστικής θέσης των 39ο ανατολικώς επί της τροχιάς των τεχνητών γεωστατικών δορυφόρων της Γης και των συσχετισμένων αυτής ραδιοσυχνοτήτων τηλεπικοινωνίας δια της κατασκευής, εκτόξευσης, λειτουργίας και εμπορικής εκμετάλλευσης ενός συστήματος δορυφορικών τηλεπικοινωνιών πανελλήνιας και διασυνοριακής εμβέλειας υπό την επωνυμία: ΕΛΛΑΣ SAT (HELLAS SAT).».
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
1. Με τις προτεινόμενες διατάξεις του πρώτου άρθρου ρυθμίζονται θέματα εκλογής και θητείας των αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης στα ενιαία υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια του Υπουργείου. Περαιτέρω ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα μεταθέσεων των υπαλλήλων στα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας στο Εξωτερικό, καθώς και θέματα αποσπάσεων λόγω συνυπηρέτησης συζύγων των υπηρετούντων υπαλλήλων σε ΓΤΕ εξωτερικού. Επίσης με τις προτεινόμενες διατάξεις ρυθμίζεται η διαδικασία της πρώτης στελέχωσης του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία: «Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας Α.Ε. - Ε.Κ.Ο.Μ.Ε.», το οποίο εποπτεύεται από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του ΥΠΗΨΤΕ και παράλληλα διευκρινίζονται θέματα σύστασης, λειτουργίας και δημοσιότητας του ΕΚΟΜΕ για την εύρυθμη λειτουργία του. Ειδικότερα:
Με τις προτεινόμενες διατάξεις της α' παραγράφου, επιχειρείται η σύντμηση των προθεσμιών εκλογής των αιρετών μελών που θα στελεχώσουν τα ενιαία υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια του Υπ.Ψη.Π.Τ.Ε., όπως οι προθεσμίες αυτές προβλέπονται στην ΔΙΚΠΡ/Φ80/30/8703/16.9.1988 (Β' 684) απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, ως ισχύει, έτσι ώστε η συγκρότηση των συμβουλίων αυτών, να ολοκληρωθεί μέχρι και το τέλος Ιανουαρίου 2018, για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του Υπουργείου.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις της β' παραγράφου, προβλέπεται η δυνατότητα απόσπασης λόγω συνυπηρέτησης των συζύγων υπηρετούντων υπαλλήλων σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας εξωτερικού, οι οποίοι είναι μόνιμοι υπάλληλοι ή με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, σύμφωνα με το εκάστοτε ισχύον Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις της ν' παραγράφου αναπροσαρμόζονται οι προθεσμίες δημοσιοποίησης των θέσεων των Γραφείων Τύπου και Επικοινωνίας Εξωτερικού που πρόκειται να κενωθούν, καθώς και οι προθεσμίες υποβολής των αιτήσεων προς κάλυψη των κενωθέντων θέσεων στα Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας του εξωτερικού.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις της δ' παραγράφου επιχειρείται η ρύθμιση θεμάτων σύστασης, λειτουργίας και δημοσιότητας του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας Α.Ε. (Ε.Κ.Ο.Μ.Ε.) Με τις προτεινόμενες διατάξεις της ε' παραγράφου ρυθμίζεται η διαδικασία της πρώτης στελέχωσης του ΕΚΟΜΕ και προβλέπεται η κάλυψη των θέσεων προσωπικού να γίνει μόνο με αποσπάσεις μονίμων υπαλλήλων ή υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης κατόπιν δημοσίευσης σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Τέλος με τις προτεινόμενες διατάξεις της στ' παραγράφου προβλέπεται για τους ήδη υπηρετούντες σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας του Εξωτερικού, οι οποίοι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 συμπληρώνουν τέσσερα συνεχόμενα έτη σε αυτά ή οκτώ χρόνια συνεχούς υπηρεσίας στο εξωτερικό, ότι παραμένουν στη θέση τους μέχρι την αντικατάστασή τους και όχι πέραν της 31ης Αυγούστου 2018.
2. Με τις προτεινόμενες διατάξεις του δεύτερου άρθρου καταργούνται ή τροποποιούνται διατάξεις νόμων προς το σκοπό αποσαφήνισης και επικαιροποίησης του νομοθετικού πλαισίου και ενίσχυσης των συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού. Ειδικότερα:
1. Ως προς τις καταργούμενες διατάξεις:
α. Η κατάργηση των διατάξεων των παραγράφων 1, 2, 3 και 5 του άρθρου 8 του ν. 3021/2002 (Α' 143) κρίνεται απαραίτητη, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο έχει καταστεί ανενεργό και καλύπτεται από τις μεταγενέστερες διατάξεις του άρθρου 65 του ν. 4155/2013 (Α' 120), όπως τροποποιήθηκε με το αρ. 64 του ν. 4313/2014 (Α' 261) και ισχύει,
β. Η αποσαφήνιση του νομοθετικού πλαισίου, με την υιοθέτηση στο ν. 2644/1998 των κριτηρίων που προβλέπονται στο ν. 3592/2007, καθιστά επιβεβλημένη την κατάργηση της παρ. 5 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233), σε συνδυασμό με την κατωτέρω υπό στοιχ. 2. ε. αναφερόμενη αντικατάσταση της παρ. 4 του ίδιου άρθρου.
γ. Προς το σκοπό ενίσχυσης του ανταγωνισμού στη σχετική αγορά κρίνεται απαραίτητη η άρση υφιστάμενων περιορισμών στη δραστηριοποίηση ορισμένων κατηγοριών φυσικών προσώπων με την κατάργηση της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του ν. 2644/1998 (Α' 233).
δ. Η ενδυνάμωση των συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού καθιστά επιβεβλημένη την κατάργηση του άρθρου 50 του ν. 3801/2009 (Α' 163).
2. Ως προς τις τροποποιούμενες διατάξεις:
α - β. Η τροποποίηση της περίπτωσης α' της παρ. 10 και της παρ. 11 του άρθρου 13 του ν. 2328/1995 (Α' 159) κρίνεται αναγκαία προς το σκοπό επικαιροποίησης της νομοθεσίας και εναρμόνισης του νομοθετικού πλαισίου, με την υιοθέτηση στην παρ. 11 του άρθρου 13 του ν. 2328/1995 των ίδιων κριτηρίων με τις περιπτώσεις β' και γ' της παρ. 3 του άρθρου 5 του ν. 3592/2007 (Α' 161). γ. Η αποσαφήνιση του νομοθετικού πλαισίου, με την υιοθέτηση στο ν. 2644/1998 των κριτηρίων που προβλέπονται στο ν. 3592/2007, καθιστά επιβεβλημένη την αντικατάσταση της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233).
δ - ε - στ. Η τροποποίηση των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 1 και η προσθήκη νέας παραγράφου 7Α στο άρθρο 9 του ν. 2644/1998 (Α' 233), όπως ισχύει, κρίνεται επιβεβλημένη, προκειμένου να ανταποκρίνεται η νομοθεσία στα σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα της σχετικής αγοράς και να ενισχυθούν οι συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.
ζ - η. Η εκκαθάριση του νομοθετικού πλαισίου από ασαφείς διατάξεις που προκαλούν σύγχυση και ανασφάλεια δικαίου καθιστούν αναγκαία την τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233), όπως αυτή αντικαταστάθηκε αρχικά με την παρ. 18 του άρθρου 12 του ν. 3310/2005 (ΦΕΚ Α'30) και εν συνεχεία με την παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 3414/2005 (ΦΕΚ Α' 279) και ισχύει, με την τροποποίηση του τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του ανωτέρω άρθρου και την προσθήκη νέου εδαφίου, μετά το εδάφιο αυτό.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο ...
α. Ως ημερομηνία έναρξης της διαδικασίας εκλογής για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων και των αναπληρωτών τους στα ενιαία υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης ορίζεται η επόμενη από τη δημοσίευση του παρόντος. Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης μπορούν να συντμηθούν οι προθεσμίες της διαδικασίας εκλογής, όπως αυτές προβλέπονται στην ΔΙΚΠΡ/Φ80/30/8703/16.9.1988 (Β' 684) απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, όπως ισχύει, με τελευταία πάντως προθεσμία για τη διεξαγωγή των εκλογών την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Ιανουαρίου 2018. Η διάρκεια της θητείας των αιρετών μελών που θα αναδειχθούν κατά την ανωτέρω διαδικασία ορίζεται έως την 31.12.2018.
Μέχρι την έκδοση των αποφάσεων ορισμού των μελών των υπηρεσιακών και πειθαρχικών συμβουλίων το προσωπικό των υπηρεσιών που μεταφέρθηκαν στο Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, δυνάμει του άρθρου 4 του π.δ. 123/2016 (Α'208), εξακολουθεί να υπάγεται στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια στα οποία υπαγόταν έως τη σύσταση του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.
Με την έκδοση των αποφάσεων του προηγουμένου εδαφίου, το υπηρεσιακό και το πειθαρχικό συμβούλιο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας παύουν να υφίστανται.
β. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 32 του ν. 4339/2015 (Α' 133), διαγράφεται η φράση: «οι οποίοι είναι μόνιμοι υπάλληλοι του Δημοσίου ή εργάζονται στο Δημόσιο με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου» και αντικαθίσταται από τη φράση: «οι οποίοι είναι μόνιμοι υπάλληλοι ή με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, όπως εκάστοτε ορίζεται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης»,
γ. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 9 του άρθρου 39 του ν. 4339/2015 οι λέξεις «15 Νοεμβρίου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «15 Δεκεμβρίου». Ομοίως στο δεύτερο εδάφιο της ίδιας παραγράφου οι λέξεις «15 Ιανουαρίου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «30 Ιανουαρίου». Το τρίτο εδάφιο της ίδιας παραγράφου διαγράφεται.
δ. Στο άρθρο 44 του ν. 4339/2015, προστίθεται παρ. 4, ως εξής:
«4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εγκρίνεται το καταστατικό της Εταιρείας και καταχωρίζεται στο ΓΕ.ΜΗ., σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί δημοσιότητας. Το καταστατικό της Εταιρείας μπορεί να τροποποιείται και να κωδικοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης»,
ε. Στην παρ. 3 του άρθρου 49 του ν. 4339/2015 προστίθεται τρίτο εδάφιο ως εξής:
«Ειδικά για την πρώτη στελέχωση του ΕΚΟΜΕ οι θέσεις προσωπικού του παρόντος άρθρου μπορούν να καλύπτονται με αποσπάσεις μονίμων υπαλλήλων ή υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, κατόπιν δημοσίευσης σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Οι αποσπάσεις του παραπάνω εδαφίου διαρκούν μέχρι τρία (3) χρόνια. Οι πράξεις αποσπάσεων διενεργούνται, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, με κοινή απόφαση των Υπουργών Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, ύστερα από πρόταση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΕΚΟΜΕ. Η δαπάνη μισθοδοσίας των υπαλλήλων που αποσπώνται στο ΕΚΟΜΕ βαρύνει τον φορέα προέλευσης. Οι υπάλληλοι αυτοί δύνανται να αναλάβουν θέσεις ευθύνης στο ΕΚΟΜΕ.».
στ. Μετά την παράγραφο 15 του άρθρου 56 του ν. 4339/2015 (Α' 133) προστίθεται παράγραφος 16, ως εξής:
«16. Οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, οι οποίοι υπηρετούν σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας του Εξωτερικού και κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 συμπληρώνουν τέσσερα συνεχόμενα έτη σε αυτά ή οκτώ χρόνια συνεχούς υπηρεσίας στο εξωτερικό, παραμένουν στη θέση τους μέχρι την αντικατάστασή τους και όχι πέραν της 31ης Αυγούστου 2018.».
Άρθρο...
1. Καταργούνται:
α) οι παρ. 1, 2, 3 και 5 του άρθρου 8 του ν. 3023/2002 (Α' 143).
β) η παρ. 5 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233).
γ) η παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 2644/1998.
δ) το άρθρο 50 του ν. 3801/2009 (Α' 163).
2.α) Στην περίπτ. α' της παρ. 10 του άρθρου 13 του ν. 2328/1995 (Α' 159), διαγράφονται οι λέξεις «από τις οποίες μία μόνο πρωινή και μία μόνο απογευματινή».
β) Η παρ. 11 του άρθρου 13 του ν. 2328/1995 αντικαθίσταται ως εξής:
«11.Ο περιορισμός της προηγούμενης παραγράφου ισχύει και για τους συζύγους και τους συγγενείς σε ευθεία γραμμή απεριορίστως και εκ πλαγίου μέχρι και τρίτου βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας υπό την προϋπόθεση ότι αποδεικνύεται ότι ασκείται αθέμιτη επιρροή. Ως αθέμιτη επιρροή νοείται η παράβαση των κανόνων της πολυφωνίας, της αντικειμενικής και ίσης ενημέρωσης και του ανταγωνισμού. Οι προϋποθέσεις αυτές ισχύουν μόνο για τους συζύγους ή συγγενείς των ημεδαπών φυσικών προσώπων και εφόσον πρόκειται για μετόχους επιχειρήσεων που δεν είναι εισηγμένες στα Χρηματιστήρια Κρατών - Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.). Οι ανωτέρω περιπτώσεις αθέμιτης επιρροής, μέσω παρένθετων προσώπων, στη λήψη αποφάσεων της επιχείρησης εξετάζονται από το Ε.Σ.Ρ. ή την Επιτροπή Ανταγωνισμού, σύμφωνα με την κατά το ν. 3592/2007 (Α' 161), όπως ισχύει, προβλεπόμενη αρμοδιότητά τους, αυτεπαγγέλτως με ειδικώς αιτιολογημένη απόφασή τους ή κατόπιν καταγγελίας πλήρως και προσηκόντως αιτιολογημένης.».
γ) Η παράγραφος 4 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«4. Η κάτοχος άδειας του παρόντος ή οι μέτοχοι της μπορούν να κατέχουν και άδεια λειτουργίας ενός μόνο ραδιοφωνικού και ενός μόνο τηλεοπτικού σταθμού ελεύθερης λήψης. Τυχόν συμμετοχή της κατόχου άδειας του παρόντος ή των μετόχων της και σε άλλη επιχείρηση που κατέχει άδεια λειτουργίας ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού ελεύθερης λήψης επιτρέπεται εφόσον δεν υφίσταται έλεγχος αυτής. Έλεγχος υφίσταται όταν η κάτοχος της άδειας του παρόντος ή οι μέτοχοι της (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) που κατέχουν και άδεια λειτουργίας ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού ελεύθερης λήψης, συμμετέχουν και σε άλλη επιχείρηση που κατέχει άδεια λειτουργίας τηλεοπτικού ή ραδιοφωνικού σταθμό ελεύθερης λήψης και επηρεάζουν με οποιονδήποτε τρόπο ουσιωδώς τη λήψη αποφάσεων της επιχείρησης αυτής σχετικά με τον τρόπο διοίκησης και εν γένει τη λειτουργία της. Ειδικότερα έλεγχος υφίσταται εφόσον οποιοδήποτε των ανωτέρω (φυσικών ή νομικών) προσώπων: α) κατέχει στην επιχείρηση αυτή την ιδιότητα του ιδιοκτήτη, του διευθυντικού στελέχους, του μέλους οργάνου διοίκησης, του διαχειριστή, του εταίρου ή μετόχου, ο οποίος κατατάσσεται ανάμεσα στους δέκα μεγαλύτερους μετόχους, εταίρους ή κατόχους δικαιωμάτων ψήφου της επιχείρησης, εξ αιτίας του αριθμού των μετοχών, μεριδίων ή των δικαιωμάτων ψήφου που κατέχει από οποιαδήποτε αιτία στην τελευταία, πριν από την υποβολή της υποψηφιότητας, Γενική Συνέλευση ή το τελευταίο πρακτικό Συνέλευσης μετόχων ή εταίρων, υπό την προϋπόθεση ότι είναι κύριος αριθμού μετοχών, μεριδίων ή δικαιωμάτων ψήφου, είτε απευθείας είτε μέσω τρίτων, που αντιστοιχούν τουλάχιστον σε ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) του συνολικού μετοχικού ή εταιρικού κεφαλαίου ή του συνόλου δικαιωμάτων ψήφου στη Γενική Συνέλευση ή στο πρακτικό Συνέλευσης των εταίρων της επιχείρησης, ή β) έχει από το νόμο ή το καταστατικό της επιχείρησης ή από εκχώρηση σχετικού δικαιώματος άλλου μετόχου ή εταίρου, το δικαίωμα να διορίζει ή να ανακαλεί τουλάχιστον ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης αυτής ή τον διαχειριστή της.»,
δ) Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2644/1998 (Α' 233) προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Επίσης ως παροχή συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών θεωρείται η παροχή γραμμικών τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω ευρυζωνικών δικτύων.».
ε) Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 2644/1998 (Α' 233), μετά τις λέξεις «Ελληνικό Δημόσιο», προστίθεται φράση ως εξής: «εξαιρουμένης της παροχής γραμμικών τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω ευρυζωνικών δικτύων, για την οποία ισχύουν τα οριζόμενα στο άρθρο 15 του ν. 3592/2007 (Α' 161)».
στ) Μετά την παρ 7 του άρθρου 9 του ν. 2644/1998, προστίθεται παράγραφος 7Α ως εξής:
«7Α. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετά από πρόταση της Ε.Ε.Τ.Τ. και σύμφωνη γνώμη του Ε.Σ.P., καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού και καταλογισμού και το ύφος του οικονομικού ανταλλάγματος που οφείλει να καταβάλλει τόσο εφάπαξ, κατά την απόκτηση της άδειας ή τη χορήγηση της έγκρισης περιεχομένου από το Ε.Σ.P., όσο και ετησίως, η κάτοχος άδειας παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών μέσω δορυφόρου ή καλωδιακών δικτύων ή ο πάροχος γραμμικών τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω ευρυζωνικών δικτύων. Μέχρι την έκδοση της ανωτέρω κοινής απόφασης και όχι αργότερα από την 31-12-2017, εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις της παραγράφου 7. Με την έκδοση της ανωτέρω κοινής απόφασης παύει η ισχύς της παραγράφου 7».
ζ) Στο τρίτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233), μετά τη φράση «για τις αλλοδαπές εταιρείες, οι οποίες» διαγράφεται η φράση «διαθέτουν υψηλή οικονομική φερεγγυότητα και δραστηριοποιούνται αποδεδειγμένα τρία τουλάχιστον έτη στον ευρύτερο χώρο των ραδιοτηλεοπτικών ή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και».
η) Μετά το τρίτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α' 233) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Στην περίπτωση αυτή προσκομίζεται σχετική βεβαίωση από αρμόδια αρχή του κράτους αυτού, εφόσον υπάρχει σχετική πρόβλεψη, διαφορετικά προσκομίζεται υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της εταιρείας.».
https://www.taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου