Του Σπύρου Δημητρέλη
Σειρά παρεμβάσεων με τις οποίες μειώνεται το φορολογικό βάρος των εργαζόμενων για τις παροχές σε είδος που λαμβάνουν από τον εργοδότη τους περιλαμβάνονται στο φορολογικό νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή. Πρόκειται για παρεμβάσεις που μειώνουν το φορολογικό κόστος των σχετικών παροχών όχι μόνο για τον εργαζόμενο που τις λαμβάνει αλλά και για την επιχείρηση που τις παρέχει. Οι παρεμβάσεις αυτές λειτουργούν συμπληρωματικά προς τις γενικές ελαφρύνσεις που έρχονται για τους μισθωτούς μέσω της φορολογικής κλίμακας, επιχειρώντας να δώσουν μεγαλύτερο μερίδιο στους εργαζόμενους από την πίτα της ανάκαμψης της οικονομίας.
Οι σημαντικότερες από αυτές τις παρεμβάσεις είναι:
- η μείωση του εισοδήματος που προστίθεται στους εργαζόμενους από τη λήψη εταιρικού οχήματος από τον εργοδότη τους. Με την αλλαγή της λειτουργίας της φορολογικής κλίμακας για τον υπολογισμό του σχετικού εισοδήματος που πλέον θα λειτουργεί προοδευτικά επέρχεται μείωση του σχετικού ποσού εισοδήματος που προστίθεται στους εργαζόμενους.
Η νέα κλίμακα υπολογισμού του εισοδήματος που το καθορίζει ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων του παρεχόμενου οχήματος έχει ως εξής:
Αξία Οχήματος Συντελεστής Ποσό (€)
0-14.000 4% 560
14.000-17000 20% 1160
17000-20000 33% 2150
20000-25000 35% 3900
25000-30000 37% 5750
30000+ 20%
Από την καθιέρωση της παραπάνω κλίμακας υπολογισμού του εισοδήματος που προστίθεται στους εργαζόμενους για τη λήψη εταιρικού οχήματος επέρχονται μειώσεις και όφελος με τη μορφή της μείωσης του φόρου εισοδήματος.
Για παράδειγμα ένας εργαζόμενος είχε ετήσιο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες ύψους 35.000 ευρω. Η επιχείρηση του παρέχει όχημα Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) ύψους 20.000 ευρώ. Με το υφιστάμενο καθεστώς "χρεωνόταν" με πρόσθετο εισόδημα ύψους 2800 ευρώ. Με τη νέα κλίμακα υπολογισμού "χρεώνεται" με πρόσθετο εισόδημα 2150 ευρω. Αυτό, μεταφράζεται σε μείωση του φόρου εισοδήματος κατά 254 ευρώ λόγω της ευνοϊκής αλλαγής του τρόπου υπολογισμού της παροχής σε είδος.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε άλλη διάταξη του φορολογικού νομοσχεδίου προβλέπεται ότι το ποσό του εισοδήματος από την παροχή ΙΧ ΛΤΠΦ .έως 40.000 ευρώ στον εργαζόμενο μηδενίζεται για οχήματα με ρύπους έως 50 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Πρόκειται για ένα ουσιαστικό κίνητρο παροχής ηλεκτρικών οχημάτων ή πολύ χαμηλών ρύπων (π.χ. υβριδικών).
- καθιερώνεται πρόσθετη έκπτωση 30% της αξίας της κάρτας από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων των δαπανών τους για χορήγηση στους εργαζομένους τους ετήσιων καρτών απεριορίστων διαδρομών στα μέσα μαζικής μεταφοράς
- η παροχή δικαιωμάτων μετοχών στους εργαζόμενους φορολογείται αυτοτελώς με συντελεστή 15% (αντί για τη φορολογική κλίμακα που φθάνει σε συντελεστή έως 44%) εφόσον οι μετοχές διακρατηθούν για περισσότερους από 24 μήνες
- ως παροχή σε είδος δεν θα λογίζεται πλέον το σύνολο του ποσού του δανείου που παρέχει μια επιχείρηση στον εργαζόμενό της, αλλά η διαφορά των τόκων που προκύπτει με βάση το επιτόκιο με το οποίο βαρύνεται το δάνειο που λαμβάνει ο εργαζόμενος και του επιτοκίου με το οποίο θα βαρυνόταν αν λάμβανε το δάνειο με επιτόκιο ίσο με το μέσο επιτόκιο της αγοράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου