Αντί ενός ευνοϊκότερου επιτοκίου στην πιστωτική κάρτα ή ενός θετικού επιτοκίου στον λογαριασμό καταθέσεων, οι τράπεζες ενεργοποιούν ένα σύστημα που κυρίως βασίζεται σε πόντους εξαγορών.
Για τη Eurobank, το loyalty ακούει στο όνομα €πιστροφή, όπου ανάλογα με τη χρήση της κάρτας, ο πελάτης παίρνει πίσω ευρώ. Είναι το μοναδικό πρόγραμμα που επιστρέφει ευρώ και όχι πόντους.
Στις υπόλοιπες τρεις τράπεζες, υπάρχει σύστημα πόντων, που προφανώς και πάλι αντιστοιχεί σε ευρώ με σχέσεις και «ισοτιμίες» που έχουν ορίσει η κάθε μία ανάλογα με τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις της.
Στην Alpha Bank κάθε 500 bonus πόντοι αντιστοιχούν σε 1 ευρώ. Στην Εθνική Τράπεζα, μέσω του προγράμματος go for more κάθε 2.000 πόντους αντιστοιχούν σε 5 ευρώ και στην Τράπεζα Πειραιώς, κάθε 1.500 πόντοι yellow αντιστοιχούν σε εξαργύρωση 3 ευρώ
Ενδεικτικά παραδείγματα εξαργύρωσης πόντων και συγκέντρωσης ευρώ- κυρίως σε μεγάλες αγορές:
– Καταναλωτής αγοράζει μία τηλεόραση αξίας 1.000 ευρώ, συλλέγει πόντους αξίας 200 ευρώ (τρέχει διαφημιστική καμπάνια με 20% προσφορά πόντων). Εξαργυρώνοντας τους πόντους που συνέλεξε, καλύπτει βασικά έξοδα του supermarket.
– Αντίστοιχα, με μία ανάλογη προσφορά, καταναλωτής αγοράζει οικιακές συσκευές από μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών. Πληρώνει μέσω της κάρτας του το ποσό των 700 ευρώ για ένα πλυντήριο ρούχων, συγκεντρώνει πόντους και του επιστρέφονται στην εξαργύρωση 140 ευρώ. Ποσό με τα οποία καλύπτει κάποιες από τις καταναλωτικές του ανάγκες.