Οι παράνομες διασκευές οχημάτων δεν συνιστούν λαθρεμπορία αλλά απλή τελωνειακή παράβαση
Η Γενική Διευθύντρια Τελωνείων απάντησε εγγράφως σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή αναφέροντας τα εξής:
Κατόπιν σχετικής, ερώτησης στη Βουλή σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
α. Ως προς το τέλος ταξινόμησης:
Σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης ζ' της παραγράφου 1 του άρθρου 123 του ν.2960/2001 (265 Α'), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ως αυτοκίνητο όχημα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα νοείται όχι μόνο αυτό που εκ κατασκευής το αμάξωμά του είναι κλειστό, αλλά και αυτό που προκύπτει με την προσθήκη στο αμάξωμα ανοικτού φορτηγού της περίπτωσης β' της ίδιας παραγράφου, καθώς και στον ανοικτό χώρο φόρτωσης των οχημάτων της περίπτωσης ε' της ίδιας παραγράφου, καλύμματος από άκαμπτα στερεά υλικά, ανεξάρτητα αν αφαιρείται εύκολα ή δύσκολα ή αν το πίσω μέρος του αμαξώματος παραμένει ανοικτό.
Με τις ως άνω διατάξεις ορίζεται επίσης ότι για τα αυτοκίνητα οχήματα που καθορίζονται στις περιπτώσεις β' και ε' του εν λόγω άρθρου, τα οποία με την προσθήκη στον ανοικτό χώρο Φόρτωσης καλύμματος από άκαμπτο στερεό υλικό, διασκευάζονται σε οχήματα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα των δασμολογικών κλάσεων 87.04 και 87.03, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 1573/1985 (201 Α').
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 123 του ν.2960/2001, τα ανοικτά φορτηγά αυτοκίνητα που διασκευάζονται σε κλειστά, υποβάλλονται αντί των φορολογικών επιβαρύνσεων που προβλέπονται από το άρθρο 6 του ν. 1573/1985 (διαφορά τέλους ταξινόμησης), σε τέλος ταξινόμησης, το ύψος του οποίου κυμαίνεται από 733 έως 2.347 ευρώ ανάλογα με το κυλίνδρισμά του κινητήρα τους.
β. Ως προς τα πρόστιμα:
Με τις διατάξεις της περίπτωσης 2 της υποπαραγράφου Δ5 του ν.4254/2014 ( Κεφάλαιο Β, άρθρο τρίτο, παράγραφος Δ: Φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις σχετικά με τα οχήματα) προστέθηκε περίπτωση 12 στη παράγραφο Γ του άρθρου 137 του ν.2960/2001 «περί Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα».
Η εν λόγω διάταξη κρίθηκε απαραίτητη καθώς υπήρχε πολυνομία όσον αφορά τον κολασμό της διασκευής οχημάτων χωρίς την τήρηση των προβλεπόμενων διατυπώσεων και για το λόγο αυτό προβλέφθηκε η αντικατάσταση - κατάργηση των παλαιότερων διατάξεων, ήτοι του άρθρου 9 του ν.1573/1985 και των παραγράφων 11 και 12 του άρθρου 15 του ν.2386/1996.
Με το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης 12 αντιμετωπίζονται οι διασκευές οχημάτων χωρίς την έγκριση της τελωνειακής αρχής με την επιβολή προστίμου ίσου με το 1/5 του αναλογούντος σε αυτά τέλους ταξινόμησης, με ανώτατο όριο το ποσό των δύο χιλιάδων ευρώ (2.000).
Με το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης 12, παρέχεται η δυνατότητα επαναφοράς των αυτοκινήτων οχημάτων που διασκευάστηκαν παράτυπα στην αρχική τους μορφή χωρίς την καταβολή των αναλογουσών φορολογικών επιβαρύνσεων υπό την προϋπόθεση καταβολής του οφειλόμενου προστίμου.
Σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτεθέντα οι παράνομες διασκευές δεν συνιστούν λαθρεμπορία αλλά απλή τελωνειακή παράβαση με την επιβολή διοικητικού προστίμου.
https://www.taxheaven.gr
Η Γενική Διευθύντρια Τελωνείων απάντησε εγγράφως σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή αναφέροντας τα εξής:
Κατόπιν σχετικής, ερώτησης στη Βουλή σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
α. Ως προς το τέλος ταξινόμησης:
Σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης ζ' της παραγράφου 1 του άρθρου 123 του ν.2960/2001 (265 Α'), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ως αυτοκίνητο όχημα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα νοείται όχι μόνο αυτό που εκ κατασκευής το αμάξωμά του είναι κλειστό, αλλά και αυτό που προκύπτει με την προσθήκη στο αμάξωμα ανοικτού φορτηγού της περίπτωσης β' της ίδιας παραγράφου, καθώς και στον ανοικτό χώρο φόρτωσης των οχημάτων της περίπτωσης ε' της ίδιας παραγράφου, καλύμματος από άκαμπτα στερεά υλικά, ανεξάρτητα αν αφαιρείται εύκολα ή δύσκολα ή αν το πίσω μέρος του αμαξώματος παραμένει ανοικτό.
Με τις ως άνω διατάξεις ορίζεται επίσης ότι για τα αυτοκίνητα οχήματα που καθορίζονται στις περιπτώσεις β' και ε' του εν λόγω άρθρου, τα οποία με την προσθήκη στον ανοικτό χώρο Φόρτωσης καλύμματος από άκαμπτο στερεό υλικό, διασκευάζονται σε οχήματα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα των δασμολογικών κλάσεων 87.04 και 87.03, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 1573/1985 (201 Α').
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 123 του ν.2960/2001, τα ανοικτά φορτηγά αυτοκίνητα που διασκευάζονται σε κλειστά, υποβάλλονται αντί των φορολογικών επιβαρύνσεων που προβλέπονται από το άρθρο 6 του ν. 1573/1985 (διαφορά τέλους ταξινόμησης), σε τέλος ταξινόμησης, το ύψος του οποίου κυμαίνεται από 733 έως 2.347 ευρώ ανάλογα με το κυλίνδρισμά του κινητήρα τους.
β. Ως προς τα πρόστιμα:
Με τις διατάξεις της περίπτωσης 2 της υποπαραγράφου Δ5 του ν.4254/2014 ( Κεφάλαιο Β, άρθρο τρίτο, παράγραφος Δ: Φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις σχετικά με τα οχήματα) προστέθηκε περίπτωση 12 στη παράγραφο Γ του άρθρου 137 του ν.2960/2001 «περί Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα».
Η εν λόγω διάταξη κρίθηκε απαραίτητη καθώς υπήρχε πολυνομία όσον αφορά τον κολασμό της διασκευής οχημάτων χωρίς την τήρηση των προβλεπόμενων διατυπώσεων και για το λόγο αυτό προβλέφθηκε η αντικατάσταση - κατάργηση των παλαιότερων διατάξεων, ήτοι του άρθρου 9 του ν.1573/1985 και των παραγράφων 11 και 12 του άρθρου 15 του ν.2386/1996.
Με το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης 12 αντιμετωπίζονται οι διασκευές οχημάτων χωρίς την έγκριση της τελωνειακής αρχής με την επιβολή προστίμου ίσου με το 1/5 του αναλογούντος σε αυτά τέλους ταξινόμησης, με ανώτατο όριο το ποσό των δύο χιλιάδων ευρώ (2.000).
Με το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης 12, παρέχεται η δυνατότητα επαναφοράς των αυτοκινήτων οχημάτων που διασκευάστηκαν παράτυπα στην αρχική τους μορφή χωρίς την καταβολή των αναλογουσών φορολογικών επιβαρύνσεων υπό την προϋπόθεση καταβολής του οφειλόμενου προστίμου.
Σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτεθέντα οι παράνομες διασκευές δεν συνιστούν λαθρεμπορία αλλά απλή τελωνειακή παράβαση με την επιβολή διοικητικού προστίμου.
https://www.taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου