Παρασκευή 24 Αυγούστου 2018

Πώς θα ελέγχουν οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικά τον πελάτη με τον οποίο θα συνεργαστούν

Πώς θα ελέγχουν οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικά τον πελάτη με τον οποίο θα συνεργαστούν

 0
Σε συνεργάτη της εφορίας μετατρέπει η ΑΑΔΕ τους φορολογούμενους. Θα μπορούν να ελέγχουν διαδικτυακά ή και μέσω ειδικών εφαρμογών για συσκευές smart phones αν ο πελάτης ή προμηθευτής τους με τον οποίον συναλλάσσονται είναι «ύποπτος» και μπορεί να εμπλέκεται σε υποθέσεις φοροδιαφυγής, πλαστών και εικονικών τιμολογίων.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έθεσε σε παραγωγική λειτουργία μια νέα διαδικτυακή υπηρεσία «Βασικά Στοιχεία Φορολογουμένου». Η υπηρεσία αυτή αφορά προς το παρόν αποκλειστικά επιχειρήσεις και όχι φυσικά πρόσωπα.
Στόχος πλέον είναι όχι μόνον να διευκολύνεται η κάθε επιχείρηση για να αντλεί τα στοιχεία Μητρώου των συναλλασσομένων της, προκειμένου να συντάσσει καταστάσεις και να υποβάλλει δηλώσεις, αλλά κυρίως να απομονώσει τα ύποπτα επαγγελματικά ΑΦΜ από την υπόλοιπη αγορά. Βάζοντας τις επιχειρήσεις να τσεκάρουν με ποιους συναλλάσσονται, στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να περιορίσει τα πλαστά τιμολόγια και τις εικονικές συναλλαγές (ειδικά με ανύπαρκτες επιχειρήσεις σφραγίδες), ενώ η εφορία θα διευκολύνεται περισσότερο στους ελέγχους της κατά της φοροδιαφυγής.
Η υπηρεσία λειτουργεί σαν φορολογικός «Τειρεσίας» και προσφέρει στις επιχειρήσεις την δυνατότητα που προβλέπει ο νόμος να πληροφορείται μέσω του διαδικτύου σημαντικά στοιχεία για το με ποια εταιρία συνεργάζεται.
Αρχικά πρέπει ο συναλλασσόμενος επιτηδευματίας να επισκεφθεί την ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ και να επιλέξει «υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις» – «Φορολογικές υπηρεσίες» – «Μητρώο» και, στη συνέχεια, την υπηρεσία «Αναζήτησης βασικών στοιχείων μητρώου επιχειρήσεων».
Η υποδομή αναπτύχθηκε από την ΑΑΔΕ αλλά προσφέρεται και σε προγραμματιστές που θα μπορούν να αναπτύξουν ειδικό λογισμικό που θα διαθέτουν σε πελάτες τους, για χρήση από υπολογιστή, tablet ή smart κινητά τηλέφωνα, για να κάνουν ευκολότερη την πρόσβαση και χρήση της νέας υπηρεσίας σε όλους τους ενδιαφερόμενους, στο γραφείο ή και όπου αλλού αυτοί και αν βρίσκονται.
Χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet αλλά και έναν πρόσθετο κωδικό που απαιτείται για την διασφάλιση της πρόσβασης στα στοιχεία τρίτων επιχειρήσεων, μπορούν να κάνουν είσοδο στην υπηρεσία και να αναγράψουν το ΑΦΜ ενός επιτηδευματία με τον οποίον πρόκειται να συνάψουν συμφωνίες και συναλλαγές. Τότε αποκαλύπτονται μπροστά τους όλα τα βασικά στοιχεία του αντισυμβαλλόμενου για τον οποίο ενδιαφέρονται, όπως:
ΑΦΜ
Κωδικός Δ.Ο.Υ.
Περιγραφή Δ.Ο.Υ.
Ένδειξη Απενεργοποίησης ΑΦΜ (1=ΕΝΕΡΓΟ 2=ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ)
Καθεστώς ΦΠΑ
Επωνυμία
Τίτλος
Οδός Αλληλογραφίας
Αριθμός Αλληλογραφίας
Ταχ. κωδικός Αλληλογραφίας
Περιοχή Αλληλογραφίας
Ημ/νία Έναρξης
Ημ/νία Διακοπής
Τηλέφωνο Επιχείρησης
Fax Επιχείρησης
Κύρια Δραστηριότητα
Περιγραφή Κύριας Δραστηριότητας

Δεν υπάρχουν σχόλια: