Επιβάρυνση 5,1 δισ. ευρώ από τη μείωση συντάξεων και αφορολόγητου προβλέπει το μεσοπρόθεσμο - Στα 4,1 δισ. ευρώ τα αντίμετρα
10:17 μμ, Παρασκευή 08 Ιουν 2018
Οικονομία
Την περικοπή των συντάξεων από το 2019 και τη μείωση του αφορολόγητου από το 2020 καταγράφει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα 2018-2022 (ΜΠΔΣ) που κατατέθηκε στη Βουλή, ενσωματωμένο στο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα. Η επιβάρυνση των πολιτών από τα μέτρα αυτά πλησιάζει τα 5 δισ. ευρώ και φθάνει τα 5,1 δισ. ευρώ, αν προστεθούν και 143 εκατ. ευρώ από παρεμβάσεις σε κοινωνικά επιδόματα και εισφορές κοινωνικής ασφάλισης. Ειδικότερα, από τη μείωση των συντάξεων η επιβάρυνση φθάνει τα 2,918 δισ. ευρώ και από τη μείωση του αφορολόγητου τα 2,058 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, το ΜΠΔΣ προβλέπει αντίμετρα, με τη μορφή φορολογικών ελαφρύνσεων και κοινωνικών παροχών, συνολικού ύψους 4,1 δισ. ευρώ έως το 2022. Ειδικότερα, προβλέπει φορολογικές ελαφρύνσεις 2,089 δισ. ευρώ, μέτρα για την κοινωνική προστασία 1,170 δισ. ευρώ, επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ, μέτρα για την απασχόληση 240 εκατ. ευρώ και για την υγειονομική περίθαλψη 240 εκατ. ευρώ. Πρέπει να σημειωθεί ότι προϋπόθεση για την εφαρμογή των αντίμετρων είναι η επίτευξη των πολύ υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων, άνω του 3,5% του ΑΕΠ, που προβλέπει το μεσοπρόθεσμο.
Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει και μία σειρά από φορολογικές διατάξεις
- Διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του τεκμηρίου απόκτησης περιουσιακών στοιχείων (πόθεν έσχες) προκειμένου να περιληφθεί σε αυτό και η δαπάνη των φορολογούμενων για ασφαλιστικά συμβόλαια επενδυτικού χαρακτήρα (π.χ. αγοράς μεριδίων αμοιβαίων κεφαλαίων). Υπενθυμίζεται ότι το πόθεν έσχες ισχύει ήδη σε κάθε μορφή απευθείας αγοράς επενδυτικών προϊόντων, όπως είναι οι μετοχές, τα ομόλογα και τα αμοιβαία κεφάλαια)
- Επεκτείνεται και στα φυσικά πρόσωπα που έχουν πτωχεύσει η υποχρέωση καταβολής εγγύησης στο δημόσιο προκειμένου να προχωρήσουν σε νέα έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας
- Απαλλάσσεται από την εισφορά αλληλεγγύης το τεκμαρτό εισόδημα που προκύπτει για τους ιδιοκτήτες που παραχωρούν δωρεάν τη χρήση κατοικίας επιφάνειας έως 200 τετραγωνικών μέτρων σε ανιόντες (π.χ. γονείς) ή κατιόντες (π.χ. τέκνα) ή στο δημόσιο. Το τεκμαρτό εισόδημα υπολογίζεται με συντελεστή 3% επί της αντικειμενικής αξίας του παραχωρούμενου ακινήτου
- Ενσωματώνεται στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και μονιμοποιείται η διάταξη για την απαλλαγή από τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογούμενων που έχουν πενιχρά και περιστασιακά εισοδήματα. Κάθε χρόνο δημιουργούνταν η ανάγκη για ανανέωση της σχετικής διάταξης αλλά πλέον ενσωματώνεται στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Η διάταξη προβλέπει ότι οι φορολογούμενοι που έχουν πραγματικό εισόδημα έως 6.000 ευρώ ή τεκμαρτό έως 9.500 ευρώ και δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών, δηλαδή με την έκπτωση φόρου 1.900 έως 2.100 ευρώ που οδηγεί σε αφορολόγητο όριο
- Αυστηροποιείται η διάταξη για τον χαρακτηριστικό ενός κράτος ώς φορολογικά μη συνεργάσιμου από τις επιχειρήσεις του οποίου δεν αναγνωρίζονται τιμολόγια πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών. Αν το κράτος δεν έχει υπογράψει συμφωνία ανταλλαγής πληροφοριών από το τρέχον έτος και μετά τότε θεωρείται μη συνεργάσιμο
- Κλείνουν διάφορα νομοτεχνικά παράθυρα στη νομοθεσία ΦΠΑ που οδηγούσαν σε υποτιμολογήσεις μεταξύ συγγενικών ή συνδεδεμένων επιχειρήσεων
- Θεσπίζονται φορολογικά κίνητρα για τις κινηματογραφικές παραγωγές στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, από τις δαπάνες που πραγματοποιούνται εκπίπτει το 30% αλλά το συνολικό ποσοστό έκπτωσης με παραστατικά δεν μπορεί να ξεπεράσει το 50% των δαπανών
- Δίνονται κίνητρα με τη μορφή αυξημένων συντελεστών απόσβεσης για τις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν επενδύσεις εξοικονόμησης νερού και ενεργειακής αναβάθμισης
- Ξεκαθαρίζεται νομοθετικά ότι δεν αποτελεί επενδυτική και επιχειρηματική πράξη οποιαδήποτε πώληση ακινήτου το οποίο έχει προέλθει από κληρονομιά ή δωρεά συγγενικού προσώπου μέχρι δεύτερου βαθμού συγγένειας ή εφόσον το ακίνητο έχει διακρατηθεί για περισσότερο από 5 έτη
- Χαλαρώνει σε εφαρμογή της νομολογίας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η διάταξη για το πότε ένας εργαζόμενος στο εξωτερικό θεωρείται φορολογικός κάτοικος Ελλάδας και φορολογείται με τους ελληνικούς φορολογικούς συντελεστές και για το εισόδημά τους εκτός συνόρων. Ενώ η προηγούμενη διάταξη προέβλεπε ότι θεωρείται φορολογικός κάτοικος Ελλάδας εφόσον έχει τους προσωπικούς ή οικονομικούς ή κοινωνικούς δεσμούς του στην Ελλάδα (δηλαδή διαζευκτικά), η νέα διάταξη προβλέπει ότι αυτοί οι δεσμοί πρέπει να υπάρχουν ταυτόχρονα.
Πηγή: enikonomia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου