Δευτέρα 13 Μαΐου 2019

Βουτιά στα αχαρτογράφητα νερά του TAXIS Χρηστικές πληροφορίες για να μην χαθείτε στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης



Βουτιά στα αχαρτογράφητα νερά του TAXIS

Χρηστικές πληροφορίες για να μην χαθείτε στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης

Οι κωδικοί του taxisnet έχουν γίνει βασικό κλειδί για να ανοίξουμε τις «πόρτες» της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του δημοσίου, καθώς με αυτούς τους κωδικούς «μπαίνουμε» σε αρκετές υπηρεσίες .

Από την αποστολή φορολογικών δηλώσεων και την επικοινωνία μας με το υπουργείο οικονομικών, τα ασφαλιστικά ταμεία, το κτηματολόγιο μέχρι και την εγγραφή των παιδιών μας στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και σε επαγγελματικά λύκεια.

Γι’ αυτό προτείνεται πλέον όλοι οι φορολογούμενοι να αποκτήσουν κωδικούς taxis. Ειδικά από φέτος του ακόμη και στις κοινές δηλώσεις ζευγαριών όπου θα έχουμε δυο εκκαθαριστικά , ένα για τον κάθε σύζυγο.

Μπορεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσιών Εσόδων (ΑΑΔΕ) να έδωσε την λύση η σύζυγος να βλέπει το εκκαθαριστικό της με τους κωδικούς του συζύγου, αλλά δεν θα μπορεί να έχει πρόσβαση στην «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση», οφειλές κλπ.

Ας δούμε όμως σήμερα πως θα επιλύσουμε ορισμένα από τα προβλήματα που παρουσιάζονται, βάσει των οδηγιών που έχει δώσει η ΑΑΔΕ.

Για να μην «κλειδωθείτε» έξω από το taxisnet

Πολλές φορές ενώ προσπαθούμε να «μπούμε» στο taxisnet, βλέπουμε το μήνυμα «Ο λογαριασμός σας έχει κλειδωθεί. Ειδοποιήστε το διαχειριστή του συστήματος». Αυτό συμβαίνει, κυρίως, γιατί έχουμε βάλει αρκετές φορές λανθασμένους κωδικούς. Ας δούμε όμως πως θα ξεπεράσουμε αυτό το πρόβλημα.

        i.            Κατά την είσοδο μου στο σύστημα εμφανίζεται το μήνυμα : «Ο λογαριασμός σας έχει κλειδωθεί. Ειδοποιήστε το διαχειριστή του συστήματος» . Τι πρέπει να κάνω;

Αν έχετε καταχωρήσει λανθασμένα πάνω από έξι φορές τους κωδικούς πρόσβασης, για την εισαγωγή σας στον λογαριασμό σας, το σύστημα κλειδώνει. Ο λογαριασμός ξεκλειδώνει μετά από δέκα λεπτά, εφόσον σταματήσετε τις προσπάθειες εισόδου στο σύστημα. Αν παρ’ όλα αυτά ο λογαριασμός σας παραμένει κλειδωμένος, επικοινωνήστε με την Υπηρεσία μας, αναφέροντας το αίτημα μαζί με τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο, Α.Φ.Μ., username και τηλέφωνο επικοινωνίας).

       ii.            Σε ποιες περιπτώσεις απαιτείται να γίνει επανεγγραφή ;

Υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται να πραγματοποιηθεί επανεγγραφή στο σύστημα.
α) Αν είστε Παλαιός χρήστης (χρήστης πριν τις 06/12/2010) και δεν θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης.
β) Αν είστε  Νέος/ Παλαιός Χρήστης που έχετε ενεργοποιήσει τον λογαριασμό στο Νέο TAXISnet και χάσατε κωδικό (password) και κλειδάριθμο. Μετά την επανεγγραφή θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Δ.Ο.Υ. για την παραλαβή νέου κλειδαρίθμου.

     iii.            Έκανα εγγραφή νέου χρήστη ή επανεγγραφή και ξέχασα το username. Τι πρέπει να κάνω;

Μετά την παραλαβή του κλειδάριθμου από τη Δ.Ο.Υ,  το σύστημα  σας αποστέλλει e-mail, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας της έγκρισης της αίτησης και σας υπενθυμίζει και το username.

     iv.            Ξέχασα τον κωδικό (password). Πώς μπορώ να τον ανακτήσω;

Η επιλογή «Ξέχασα τον κωδικό μου» μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από χρήστες  που έχουν ενεργοποιήσει με κλειδάριθμο τον λογαριασμό τους. Για την είσοδο στην υπηρεσία αυτή είναι απαραίτητος και  ο κλειδάριθμος.

       v.            Πώς μπορώ να κάνω αλλαγή username;

Δεν υπάρχει δυνατότητα άμεσης αλλαγής του username με το νέο σύστημα.
Για να αλλάξετε το username, πρέπει  από τις υπηρεσίες πιστοποίησης να κάνετε επανεγγραφή, όπου έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε νέο username.  Μετά την επανεγγραφή θα πάτε στη Δ.Ο.Υ. να πάρετε νέο κλειδάριθμο και στη συνέχεια ενεργοποίηση του λογαριασμού σας.

     vi.            Γιατί χρειάζεται να πάω στη Δ.Ο.Υ. για να αποκτήσω κλειδάριθμο; Γιατί δεν μου τον στέλνετε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο;

Υποθέστε ότι λαμβάνουμε  ένα mail (ηλεκτρονικό μήνυμα) που μας ζητάει κλειδάριθμο από τη διεύθυνση forologoumenos@gmail.com (όχι δηλαδή την αυθεντική δική σας) και δίνουμε κλειδάριθμο για πρόσβαση στα δικά μας στοιχεία (εισοδήματα, ακίνητα, ΙΧ, ιατρικά έξοδα, αποδείξεις, οφειλές, δεδομένα της επιχείρησης) σε κάποιον τρίτο, πιθανώς κακόβουλο, χρήστη.  Ακόμα και αν ζητήσουμε πρόσθετα στοιχεία για επιβεβαίωση της ταυτότητας, μπορεί ο χρήστης αυτός να τα έχει βρει από φωτοτυπία του εκκαθαριστικού σας που δώσατε π.χ. σε μια τράπεζα ή εταιρία κινητής τηλεφωνίας.  Θα ήσασταν διατεθειμένος να αναλάβετε αυτό τον μικρό αλλά υπαρκτό κίνδυνο προκειμένου να εξυπηρετηθείτε χωρίς να χρειαστεί να πάτε στη Δ.Ο.Υ.;

   vii.            Γιατί δεν έλαβα στο e-mail μου μήνυμα με το username παρόλο που έχω παραλάβει τον κλειδάριθμο από τη Δ.Ο.Υ;

α) Αν είστε νέος χρήστης το πιθανότερο είναι κατά την εγγραφή σας να πληκτρολογήσατε λανθασμένα το e-mail  σας
β) Αν είστε παλιός χρήστης το πιθανότερο είναι να έχετε αλλάξει το e-mail σας και να μην έχετε ενημερώσει την υπηρεσία μας.

 viii.            Είμαι παλιός χρήστης, έχω χάσει τους κωδικούς μου και έχω αλλάξει το e-mail μου χωρίς να ενημερώσω το TAXISnet για την αλλαγή. Τι πρέπει να κάνω για να αποκτήσω τους κωδικούς πρόσβασης;

Θα πρέπει, από την ενότητα «εγγραφή νέου χρήστη» να επιλέξετε «επανεγγραφή» όπου θα ορίσετε νέο username και κωδικό (φροντίστε να τους σημειώσετε πριν την υποβολή της αίτησης επανεγγραφής). Μετά την επανεγγραφή θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Δ.Ο.Υ. για την παραλαβή νέου κλειδαρίθμου και στη συνέχεια να ενεργοποιήσετε τον λογαριασμό σας. Αφού ενεργοποιήσετε τον λογαριασμό σας μπορείτε να δηλώσετε την αλλαγή του e-mail σας από τα στοιχεία επικοινωνίας.

Απόστολος Αλωνιάτης

Οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α' Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Finance & Markets Voice, την  Πέμπτη 9 Μαΐου 2019.

Δεν υπάρχουν σχόλια: