Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020

Ρύθμιση δανείων τ.ΟΕΚ: Παράταση υποβολής αιτήσεων μέχρι 31.12.2020

Ρύθμιση δανείων τ.ΟΕΚ: Παράταση υποβολής αιτήσεων μέχρι 31.12.2020

Οικονομικές Ειδήσεις

15 Σεπτέμβριος 2020

Taxheaven.gr


Με νέα απόφαση του Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, παρατείνεται η ημερομηνία υποβολής αιτήσεων, σύμφωνα με την 52246/3173/18 «Ρυθμίσεις αποπληρωμής οφειλών δανειοληπτών που χορηγήθηκαν από ίδια κεφάλαια του καταργηθέντος ΟΕΚ.», μέχρι την 31η.12.2020.

Βλέπε νέα απόφαση 34920/1896/04-09-2020 καθώς και την κωδικοποιημένη 52246/3173/2018 και για τις υπόλοιπες αλλαγές


Παρατίθεται το σχετικό δελτίο τύπου:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΟΑΕΔ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εθνικής Αντίστασης 8, Άνω Καλαμάκι, e-mail: press@oaed.gr
 
Αθήνα, 15.09.2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παράταση μέχρι το τέλος του έτους για τη ρύθμιση οφειλών δανειοληπτών τ. ΟΕΚ

Παρατάθηκε μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020, η προθεσμία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων για τη ρύθμιση αποπληρωμής οφειλών δανειοληπτών που χορηγήθηκαν από ίδια κεφάλαια του τέως Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ), ύστερα από την αρ. 3038/59/2.06.2020 απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού.

Κατόπιν της δημοσίευσης της αρ. 34920/1896/4.09.2020 απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο ΦΕΚ 3907/τ. Β/14.09.2020, από σήμερα επαναλειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα αιτήσεων των δανειοληπτών για ρύθμιση στον ιστότοπο του ΟΑΕΔ www.oaed.gr

Συγκεκριμένα, στο πεδίο «Κοινωνική Πολιτική» οι ενδιαφερόμενοι δανειολήπτες επιλέγουν «Ρύθμιση οφειλών δανειοληπτών από ίδια κεφάλαια του τ. ΟΕΚ» και εισέρχονται στην εφαρμογή με τους κωδικούς πρόσβασης ΤaxisNet.

Στη συνέχεια ακολουθούν τις οδηγίες που δίδονται αναλυτικά στον «Οδηγό Συμπλήρωσης Αίτησης Υπαγωγής για τις ρυθμίσεις».

Η εξάμηνη παράταση της προθεσμίας, που έληγε στις 30 Ιουνίου 2020, έχει ως στόχο οι δανειολήπτες να ωφεληθούν από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις αποπληρωμής των οφειλών τους. Οι δανειολήπτες δικαιούνται να υπαχθούν στις ρυθμίσεις μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020.

34920/1896/2020

Τροποποίηση της υπ’ αρ. 52246/3173/26.1.2018 (Β΄ 539) υπουργικής απόφασης «Ρυθμίσεις Αποπληρωμής οφειλών δανειοληπτών που χορηγήθηκαν από ίδια κεφάλαια του καταργηθέντος ΟΕΚ», όπως αυτή ισχύει

4 Σεπ 2020


Taxheaven.gr
Αριθμ. οικ. 34920/1896/2020
(ΦΕΚ Β' 3907/14-09-2020)

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη

1. Την παρ. 4 του άρθρου 21 του Συντάγματος της Ελλάδος σχετικά με την «Προστασία οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδικής ηλικίας, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες».

2. Τις διατάξεις του άρθρου 34 παρ. 6 περ. β) υποπερ. εε) του ν. 4144/2013 (Α΄ 88) «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.»

3. Τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 33 του ν. 2224/1994 (Α΄ 112), όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση του β΄ εδαφίου της παρ. 1 με το άρθρο 66 του ν. 4445/2016 (Α΄ 236) «Εθνικός Μηχανισμός Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής, ρυθμίσεις για την κοινωνική αλληλεγγύη και εφαρμοστικές διατάξεις του ν. 4387/2016 και άλλες διατάξεις».

4. Τον ν. 2956/2001 (Α΄ 258) «Περί Αναδιάρθρωσης του ΟΑΕΔ» και ειδικά το άρθρο 2 αυτού, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 25 του ν. 4144/2013 (Α΄ 88).

5. Τις διατάξεις των άρθρων 25 και 35 παρ. 1 του ν. 4144/2013 (Α΄ 88) «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.», δυνάμει του οποίου ο ΟΑΕΔ κατέστη καθολικός διάδοχος, υπεισερχόμενος σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του καταργηθέντος Ο.Ε.Κ., καθώς και τις διατάξεις του.

6. Τις διατάξεις των άρθρων 24 και 77 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143) «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις», όπως αυτές ισχύουν.

7. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του π.δ. 63/2005 (Α΄98 ).

8. Τις διατάξεις του π.δ. 134/2017 (Α΄ 168) «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν.

9. Τις διατάξεις του άρθρου  4  του  π.δ.  81/2019 (Α΄ 119) «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων.»

10. Τις διατάξεις του π.δ. 83/2019 (Α΄ 121) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.»

11. Τις διατάξεις του π.δ. 84/2019 (Α΄ 123) «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων.»

12. Την υπ’ αρ. 3038/59/2.06.2020 απόφαση Δ.Σ. Ο.Α.Ε.Δ., η οποία μας διαβιβάσθηκε με το υπ’ αρ. 929/4.06.2020 έγγραφο του Οργανισμού.

13. Την υπό στοιχεία οικ. 31614/1732/31.7.2020 εισήγηση της Προϊσταμένης Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, σύμφωνα με την παρ.5(ε) του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143 ).

14. Το γεγονός ότι σύμφωνα με το Πρωτόκολλο 26 το οποίο προσαρτήθηκε στη Συνθήκη της Λισαβόνας, η κύρια αρμοδιότητα στον τομέα της ανάθεσης, παροχής, χρηματοδότησης και οργάνωσης των υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος, εναπόκειται στα κράτη μέλη ευρεία διακριτική ευχέρεια επί του θέματος και ελευθερία δημοκρατικών επιλογών και ότι το ως άνω Πρωτόκολλο επιβάλλει, μεταξύ άλλων, στα κράτη μέλη να μεριμνούν για την εξασφάλιση «υψηλού επιπέδου οικονομικής προσιτότητας», και για την προώθηση της καθολικής πρόσβασης των ΥΓΟΣ τους.

15. Το γεγονός ότι, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεν υπάρχει ενιαίος ορισμός της «υψηλού επιπέδου οικονομικής προσιτότητας» μιας  ΥΓΟΣ, όπως επίσης  δεν υπάρχει εργαλείο για τη μέτρησή της, ουδόλως απαλλάσσει τα κράτη μέλη από τη νομική υποχρέωση να εξασφαλίσουν οπωσδήποτε για όλες τις ΥΓΟΣ, της κοινωνικής στέγασης συμπεριλαμβανομένης, ένα «υψηλό επίπεδο οικονομικής προσιτότητας».

16. Την επίγνωση ότι ενδεχόμενη παράλειψη κράτους μέλους να διασφαλίσει «υψηλό επίπεδο οικονομικής προσιτότητας» στην κοινωνική στέγαση θα συνεπαγόταν ματαίωση της εφαρμογής του πρωτοκόλλου αριθ. 26 για τις ΥΓΟΣ, πλήττοντας με τον τρόπο αυτό την «αρχή της πλήρους αποτελεσματικότητας του ευρωπαϊκού ενωσιακού δικαίου», αρχή, η οποία αποτυπώνεται ρητά με το άρθρο 4 παρ. 3 εδάφια β΄ και γ΄ της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και σύμφωνα με την οποία: «Τα κράτη μέλη λαμβάνουν κάθε γενικό ή ειδικό μέτρο ικανό να διασφαλίσει την εκτέλεση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις Συνθήκες ή προκύπτουν από πράξεις των θεσμικών οργάνων της Ένωσης. Τα κράτη μέλη διευκολύνουν την Ένωση στην εκπλήρωση της αποστολής της και απέχουν από τη λήψη οποιουδήποτε μέτρου ικανού να θέσει σε κίνδυνο την πραγματοποίηση των στόχων της Ένωσης».

17. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού ενώ από την αναίρεση περιορισμών ένταξης περιπτώσεων στις εν λόγω ρυθμίσεις και την παράταση στην υποβολή της αίτησης από τους δικαιούχους του ΟΑΕΔ ενδέχεται να υπάρχει αύξηση εσόδων στον προϋπολογισμό του Φορέα,

αποφασίζουμε:

Τροποποιούμε την υπ’ αρ. 52246/3173/2018 (Β΄ 539) υπουργική απόφαση, «Ρυθμίσεις Αποπληρωμής οφειλών δανειοληπτών που χορηγήθηκαν από ίδια κεφάλαια του καταργηθέντος ΟΕΚ», όπως αυτή ισχύει μέχρι σήμερα ως εξής:

1. Η δεύτερη παράγραφος της περίπτωσης 5 του πρώτου Κεφαλαίου τροποποιείται ως εξής:
«Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων ορίζεται η 31η.12.2020.»

2. Στο τέλος του τέταρτου Κεφαλαίου προστίθεται η εξής παράγραφος:
«Οι ανωτέρω αιτήσεις δανειοληπτών εξετάζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ ή από εξουσιοδοτημένο από αυτό όργανο»

3. Το β΄ εδάφιο της πρώτης παραγράφου της περίπτωσης 1 του έκτου Κεφαλαίου τροποποιείται ως εξής:
«Κατ’ εξαίρεση μπορεί να υπαχθεί στις ρυθμίσεις της παρούσας και δικαιούχος, ο οποίος δεν ιδιοκατοικεί και δεν κάνει χρήση της κατοικίας του κατά τα ανωτέρω οριζόμενα λόγω ανυπαίτιου  κωλύματος και εφόσον σε καμία περίπτωση δεν προκύπτει εκμετάλλευση της κατοικίας του, που να συνεπάγεται αύξηση εσόδων και πλουτισμού του, όπως εξειδικεύεται ενδεικτικά στις ακόλουθες περιπτώσεις, ήτοι όταν:
α.) έχει επέλθει θάνατος του δανειολήπτη και η υποχρέωση εξυπηρέτησης του δανείου έχει περιέλθει στους νόμιμους κληρονόμους του.
β.) η κατοικία για την οποία χορηγήθηκε το δάνειο ή τμήμα αυτής, είναι ημιτελής, προκύπτει δε τούτο μετά από αυτοψία αρμοδίων υπαλλήλων.
γ.) η κατοικία για την οποία χορηγήθηκε το δάνειο είναι κενή (ανεκμετάλλευτη), αν ο δικαιούχος έχει μετοικήσει προκειμένου να εργαστεί στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, αν ο δικαιούχος έχει μετοικήσει λόγω αναγκαστικής συγκατοίκησης με συγγενικό πρόσωπο που χρήζει συμπαράστασης τρίτου ή αν ο δικαιούχος αδυνατεί να κατοικήσει στην χορηγηθείσα σε αυτόν κατοικία για άλλη σοβαρή αιτία.
δ.) Η κατοικία για την οποία χορηγήθηκε το δάνειο, δεν πληροί πλέον τους όρους στεγαστικής αποκατάστασης του δικαιούχου, αν τυχόν μεταβλήθηκε η σύνθεση της οικογένειάς του λόγω αύξησης των μελών της ή λόγω λύσης γάμου, αν τυχόν προέκυψε αναπηρία εξαιτίας της οποίας απαιτούνται ειδικά διαμορφωμένοι χώροι προς αυτοεξυπηρέτηση.
Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις ,αλλά και για κάθε άλλη περίπτωση ,που εκ φεύγει των ανωτέρω περιπτώσεων α) –δ), αποφαίνεται το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ ή το όργανο (ή τα όργανα) που αυτό κάθε φορά ορίζει ,το οποίο δύναται να ζητά την προσκόμιση δικαιολογητικών που κρίνει απαραίτητα για την αιτιολόγηση της απόφασής του.
Σε κάθε περίπτωση, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ δύνανται, κατά την κρίση τους, να προβαίνουν σε επιτόπιους ελέγχους για την αιτιολόγηση των αποφάσεών τους».

Κατά τα λοιπά ισχύει η υπ’ αρ. 52246/3173/2018 (Β΄ 539) υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει μέχρι σήμερα.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 4 Σεπτεμβρίου 2020

O Υπουργός
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ


Taxheaven.gr

Αριθμ. 52246/3173/2018

Ρυθμίσεις αποπληρωμής οφειλών δανειοληπτών που χορηγήθηκαν από ίδια κεφάλαια του καταργηθέντος ΟΕΚ.



Σχόλια:
Όπως τροποποιήθηκε με την απόφαση υπ' αριθμ. Β1/ΟΑΕΔ/16.04.2019, την 57457/4983/04-02-2020 και την 34920/1896/04-09-2020.


26 Ιαν 2018


Taxheaven.gr
Αριθμ. 52246/3173

(ΦΕΚ Β' 539/16-02-2018)

H YΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 21 παρ. 4 του Συντάγματος της Ελλάδος σχετικά με την «Προστασία οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδικής ηλικίας, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες».

2. Τις διατάξεις του άρθρου 34 παρ. 6 περ. β) υποπερ. εε) του ν.4144/2013 (Α΄ 88) «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας».

3. Τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 33 του ν. 2224/1994 (Α 112),όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση του β εδαφίου της παρ. 1 με το άρθρο 66 του ν. 4445/2016 (Α΄236) «Εθνικός Μηχανισμός Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής, ρυθμίσεις για την κοινωνική αλληλεγγύη και εφαρμοστικές διατάξεις του ν. 4387/2016 και άλλες διατάξεις».

4. Τις διατάξεις των άρθρων 25 και 35, παρ. 1 του ν.4144/2013 (Α΄ 88) «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές δια τάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας», δυνάμει του οποίου ο ΟΑΕΔ κατέστη καθολικός διάδοχος, υπεισερχόμενος σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του καταργηθέντος Ο.Ε.Κ., καθώς και τις διατάξεις του.

5. Τον ν. 2956/2001 (Α΄ 258) «Περί Αναδιάρθρωσης του ΟΑΕΔ» και ειδικά το άρθρο 2 αυτού, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 25 του ν. 4144/2013 (Α΄ 88).

6. Τις διατάξεις των άρθρων, 24 και 77 του ν. 4270/2014 (Α΄143) «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις», όπως αυτές ισχύουν.

7. Τις διατάξεις του άρθρου 27 του ν.4320/2015 (Α΄29) «Ρυθμίσεις για τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την οργάνωση της Κυβέρνησης και των κυβερνητικών οργάνων και λοιπές διατάξεις».

8. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του π.δ. 63/2005 (Α΄98 ).

9. Τις διατάξεις του Π.Δ.134/2017 (Α΄168) Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

10. Τις διατάξεις του π.δ. 125/2016 (Α΄210) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

11. Tην εισηγητική έκθεση της Ομάδας Εργασίας συσταθείσης με τις υπ’ αριθμ. 37887/24.5.2017 και 47350/27.6.2017 αποφάσεις Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ.

12. Την υπ’ αριθ. 3036/69/31.10.2017 (θέμα 79ο) απόφαση Δ.Σ. Ο.Α.Ε.Δ., η οποία μας διαβιβάσθηκε με το αριθ. 934/7.11.2017 έγγραφο του Οργανισμού.

13. Την με αρ. πρωτ. 57378/3567.13/.12/.2017 εισήγηση της Προϊσταμένης Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, σύμφωνα με την παρ. 5(ε) του άρθρου 24 του ν.4270/2014 (Α 143 ).

14. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και οι εν λόγω ρυθμίσεις δεν επηρεάζουν το δημοσιονομικό αποτέλεσμα του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ,

αποφασίζουμε:

Προοίμιο


Η παρούσα αφορά την ρύθμιση οφειλών δικαιούχων δανειοληπτών από ίδια κεφάλαια του καταργηθέντος Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ) και συγκεκριμένα τον τρόπο επαναπροσδιορισμού του χορηγηθέντος δανείου, τον τρόπο εξόφλησης άληκτου κεφαλαίου, ληξιπρόθεσμών οφειλών, τόκων κεφαλαίου, τόκων υπερημερίας, κεφαλαιοποιημένων τόκων καθώς και την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των οφειλών των δανειοληπτών.

Τα δάνεια που αφορά η παρούσα χορηγήθηκαν βάσει των ν. 1138/1972, ν. 1641/1986, ν. 1849/1989, ν. 2736/1999 και ν. 3518/2006 και οι προβλεπόμενες ρυθμίσεις αφορούν το σύνολο των προαναφερθέντων και αφορούν δάνεια από ίδια κεφάλαια του τ. ΟΕΚ, καθώς και τα Προγράμματα Αγοράς Κατοικιών και Διαμερισμάτων ΠΑ.ΚΑ.ΔΙ. (Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου υπ΄αριθμ. 94/9.7.1982, που κυρώθηκε με το άρθρο 20 του ν.1332/1983 (Α΄ 30), υπουργική απόφαση υπ΄αριθμ. 50635/1992 (Β΄ 419) και υπουργική απόφαση υπ΄αριθμ. 50442/1998 (Β΄ 867).

Κεφάλαιο πρώτο Ένταξη στις ρυθμίσεις

1. Δικαίωμα ένταξης στις νέες ρυθμίσεις έχουν όλοι οι όσοι έχουν λάβει δάνειο από ίδια κεφάλαια του τ. Ο.Ε.Κ. και πληρούν τους όρους που καθορίζονται στην παρούσα απόφαση (Έκτο Κεφάλαιο παρ 1).

2. Στις ρυθμίσεις της παρούσας εντάσσεται και ο δανειολήπτης που τυχόν έχει καταθέσει αίτηση του άρθρου 4 του ν. 3869/2010 (Α΄ 130).

3. Δανειολήπτης του τ. Ο.Ε.Κ., στον οποίο έχει χορηγηθεί δάνειο από ίδια κεφάλαια και δεν έχει ολοκληρωθεί η τμηματική εκταμίευση του συνόλου της παροχής και που με αίτησή του δηλώνει ότι δεν επιθυμεί την συνέχιση της δανειοδότησης, μπορεί να ζητά την σύνταξη τροποποιητικής σύμβασης, το ύψος της οποίας θα ανέρχεται στο ποσό που έχει εκταμιευτεί και έχει λάβει. Η νέα δανειακή σύμβαση μπορεί να ενταχθεί στις ρυθμίσεις της παρούσας.

4. Δανειολήπτης που έχει λάβει ’’μικτό δάνειο’’(από ίδια κεφάλαια του τ. ΟΕΚ και τραπεζικά κεφάλαια) δύναται να ενταχθεί στις ρυθμίσεις της παρούσας μόνο κατά το μέρος του δανείου που προέρχεται από τα ίδια κεφάλαια του τ. ΟΕΚ.

5. Για την ένταξη στις ρυθμίσεις απαιτείται υποβολή αίτησης από τον δανειολήπτη (η ένταξη δεν γίνεται αυτόματα).
Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων ορίζεται η 31η.12.2020.

Κεφάλαιο δεύτερο Γενικές ρυθμίσεις


1. Αυξάνεται κατά δέκα έτη ο χρόνος αποπληρωμής όλων των κατηγοριών των δανείων από ίδια κεφάλαια του τ. ΟΕΚ, που είναι σε ισχύ ο συμβατικός χρόνος εξόφλησής τους.

Η παράταση του χρόνου αποπληρωμής κατά δέκα έτη ισχύει και για δανειακές συμβάσεις, ο χρόνος αποπληρωμής των οποίων έχει ολοκληρωθεί, χωρίς να έχει επιτευχθεί η αποπληρωμή του δανείου. Στην περίπτωση αυτή η επιμήκυνση του χρόνου εκκινεί από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης ένταξης στις ρυθμίσεις της παρούσας.

2. Δανειολήπτη το συνολικό χρέος του οποίου κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ένταξης (άληκτο κεφάλαιο + ληξιπρόθεσμες οφειλές +τόκοι κεφαλαίου +τόκοι υπερημερίας ) είναι μικρότερο ή ίσον των 6.000,00 €, θεωρείται ότι έχει αποπληρώσει το δάνειό του και δεν υφίσταται καμία εκκρεμότητα οφειλής του προς τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.).

3. Τόκοι Κεφαλαίου Τόκοι Υπερημερίας Κεφαλαιοποιημένοι Τόκοι

α. Τόκοι κεφαλαίου ή τόκοι υπερημερίας που τυχόν έχουν καταβληθεί από τον δανειολήπτη έως και την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ένταξης, αφαιρούνται από το κεφάλαιο του δανείου.

β. Τόκοι κεφαλαίου ή υπερημερίας που έχουν επιβληθεί και δεν έχουν εισπραχθεί, διαγράφονται και δεν επιβαρύνουν πλέον τον δανειολήπτη.

γ. Τυχόν κεφαλαιοποιημένοι τόκοι διαγράφονται

4. Η όποια οφειλή προκύψει για τον δανειολήπτη, μετά την εφαρμογή των ρυθμίσεων της παρούσας, παραμένει άτοκη και δεν υπόκειται σε τόκους υπερημερίας.

5. Πραγματοποιείται μείωση κατά 15% στο αρχικό ποσό δανεισμού για όλους τους δανειολήπτες και για όλες τις κατηγορίες δανείων από ίδια κεφάλαια του τ ΟΕΚ.

6. Για τους δανειολήπτες που κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ένταξης έχουν καταβάλει ποσό που αντιστοιχεί ή υπερβαίνει το 60% του Τελικού Ποσού Δανείου τους (Πέμπτο Κεφάλαιο παρ 3), το χορηγηθέν δάνειο θεωρείται εξοφληθέν και καμία απαίτηση δεν υφίσταται έναντι αυτών.

7. Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, ανά περίπτωση, για κάθε ειδική ρύθμιση της παρούσας απόφασης,ορίζονται από τον ΟΑΕΔ.

Κεφάλαιο τρίτο Ειδικές ρυθμίσεις

1. Ευάλωτες ομάδες δανειοληπτών

α. Κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης, δανειολήπτης που αποδεδειγμένα και αιτιολογημένα ανήκει έστω σε μία από τις ευάλωτες ομάδες των τριτέκνων, συνταξιούχων, περιπτώσεων χηρείας με προστατευόμενο μέλος, μονογονεϊκών οικογενειών, οικογενειών με μέλος ΑΜΕΑ, σεισμοπλήκτων-πυρόπληκτων, πλημμυροπαθών, ατόμων με αναπηρία 67% και άνω, δικαιούται έκπτωσης 10% στο ποσό του δανείου που έχει προκύψει μετά την διαγραφή ποσοστού 15% από το ποσό του αρχικού δανείου (Κεφάλαιο δεύτερο παράγραφος 5).

Δανειολήπτης που εμπίπτει σε περισσότερες της μίας των κατηγοριών των παραπάνω ευάλωτων ομάδων, επιλέγει να ενταχθεί μόνο σε μία εξ’ αυτών.

β. Πολύτεκνος δανειολήπτης, καθώς και δανειολήπτης που αποδεδειγμένα και αιτιολογημένα κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης ανήκει στην ομάδα των πολυτέκνων, όπως αυτή ορίζεται από τις διατάξεις της νομοθεσίας, δικαιούται εκπτώσεως 20% στο ποσό του δανείου που έχει προκύψει μετά την διαγραφή ποσοστού 15% από το ποσό του αρχικού δανείου (Κεφάλαιο δεύτερο παράγραφος 5).

2. Ταχύτερη αποπληρωμή δανείου

Από την ημερομηνία ορισμού του τελικού ποσού δανείου και της τελικής οφειλής από τον ΟΑΕΔ (Κεφάλαιο πέμπτο παράγραφοι 2 και 3), ο δανειολήπτης, όποτε επιθυμεί εντός των προβλεπομένων κατωτέρω χρονικών ορίων, δύναται να ωφεληθεί των παρακάτω εκπτώσεων, εάν καταβάλει ποσό, που μαζί με το ήδη καταβληθέν αντιστοιχεί στα παρακάτω ποσοστά του τελικού ποσού δανείου, όπως αυτό ορίζεται στην παράγραφο 2 του πέμπτου κεφαλαίου της παρούσης, ήτοι:

α. Έκπτωση 40% στο τελικό ποσό δανείου εάν εντός πέντε ετών καταβάλει το 60% αυτού.

β. Έκπτωση 20% στο τελικό ποσό δανείου εάν εντός οκτώ ετών καταβάλει το 80% αυτού.

Κεφάλαιο τέταρτο
Ρυθμίσεις για άνεργους χαμηλά εισοδήματα έχοντες αδυναμία πληρωμής


1. Δανειολήπτης που αποδεδειγμένα εντάσσεται στην κατηγορία των ανέργων, δύναται με αιτιολογημένη αίτησή του προς το Δ.Σ. του ΟΑΕΔ, να ζητήσει την εξαίρεσή του από την υποχρέωση καταβολής της μηνιαίας δόσης, για χρονικό διάστημα 6 μηνών, επαναλαμβανόμενο καθ’όλη τη χρονική διάρκεια του δανείου, μέχρι να συμπληρωθούν τρία έτη συνολικά. Ο συνολικός χρόνος της εξαίρεσης από την καταβολή της δόσης, δεν υπολογίζεται και δεν προσμετράται στο χρόνο εξόφλησης του δανείου και δεν επιφέρει καμία άλλη συνέπεια σε βάρος του δανειολήπτη.

2. Δανειολήπτης που αποδεδειγμένα αδυνατεί να καταβάλλει τις μηνιαίες δόσεις του δανείου του δύναται με αιτιολογημένη αίτησή του προς το Δ.Σ. του ΟΑΕΔ, να ζητήσει την εξαίρεση της καταβολής για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, την μείωση της δόσης και την αύξηση του χρόνου αποπληρωμής.

3. Δανειολήπτης δύναται με αιτιολογημένη αίτησή του προς τον ΟΑΕΔ, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά, να ενταχθεί στις παρακάτω ρυθμίσεις καταβολής ελάχιστης μηνιαίας δόσης, αναλόγως του συνολικού χρέους και του οικογενειακού εισοδήματος ήτοι:

α. Δανειολήπτης με συνολικό χρέος έως 26.000,00 € και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 25.000,00 €, καταβάλει το 10% του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος σε 12 ισόποσες μηνιαίες δόσεις.

β. Δανειολήπτης με συνολικό χρέος μεγαλύτερο των 26.000,00 € και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 35.000,00 €, καταβάλει το 10% του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος σε 12 ισόποσες μηνιαίες δόσεις.

Ο ΟΑΕΔ, υποχρεούται να επανεξετάζει το ύψος του οικογενειακού εισοδήματος του δανειολήπτη που έχει ενταχθεί στην ως άνω ρύθμιση, κάθε δύο χρόνια, ή τυχόν ενωρίτερα εφ’ όσον το αιτηθεί ο δανειολήπτης, προκειμένου να αναπροσαρμοστεί η μηνιαία δόση του.

Δανειολήπτης ανάλογα με το χρονικό διάστημα που εντάσσεται στην ως άνω ρύθμιση, καθώς και με το ύψος της ελάχιστης μηνιαίας δόσης, δικαιούται αντίστοιχης επιμήκυνσης του χρόνου αποπληρωμής, ακόμα και πέραν του προβλεπομένου.

Δανειολήπτης που δεν έχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά ένταξης στην ως άνω ρύθμιση, καταβάλει την μηνιαία δόση όπως αυτή προκύπτει σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στις παραγράφους 3 και 4 του πέμπτου κεφαλαίου της παρούσας.

Ο δανειολήπτης έχει δικαίωμα χρήσης των διατάξεων του παρόντος κεφαλαίου καθ’όλη την χρονική διάρκεια του δανείου.
4. Οι ανωτέρω αιτήσεις δανειοληπτών εξετάζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ ή από εξουσιοδοτημένο από αυτό όργανο

Κεφάλαιο πέμπτο
Νέο ποσό δανείου οφειλής


1. Νέο Ποσό Δανείου

Επί του αρχικού ποσού δανεισμού (αρχικό δάνειο) εφαρμόζεται μείωση κατά 15% και ορίζεται το Νέο Ποσό Δανείου. Η μείωση εφαρμόζεται σε όλες τις κατηγορίες δανείων που αφορά η παρούσα (Προοίμιο).

2. Τελικό Ποσό Δανεισμού

Στο Νέο Ποσό Δανείου εφαρμόζονται, ανάλογα, οι ειδικές ρυθμίσεις που προβλέπονται στο Τρίτο Κεφάλαιο παρ. 1α κ 1β, και ορίζεται το Τελικό Ποσό Δανείου.

Σε περίπτωση που ο δανειολήπτης δεν εντάσσεται σε κάποια από τις ειδικές ρυθμίσεις, ως Τελικό Ποσό Δανείου νοείται το Νέο Ποσό Δανείου της παρ 1.

3. Τελική Οφειλή

Από το Τελικό Ποσό Δανείου αφαιρούνται τα ήδη καταβληθέντα από τον δανειολήπτη ποσά είτε αφορούν τόκους κεφαλαίου, είτε τόκους υπερημερίας, είτε κεφαλαιοποιημένους τόκους, είτε κεφάλαιο και ορίζεται η Τελική Οφειλή του.

Τυχόν τόκοι κεφαλαίου ή υπερημερίας που έχουν επιβληθεί και δεν έχουν καταβληθεί από τον δανειολήπτη, διαγράφονται και δεν λαμβάνονται υπόψη κατά την διαδικασία υπολογισμού της Τελικής Οφειλής του δανειολήπτη.

4. Μηνιαία Δόση

Η Τελική Οφειλή του δανειολήπτη κατανέμεται σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις για τον εναπομένοντα, ανά περίπτωση χρόνο αποπληρωμής (Δεύτερο Κεφάλαιο παρ 1). Οι μηνιαίες δόσεις παραμένουν άτοκες και δεν επιβαρύνονται με τόκους υπερημερίας έως και την λήξη του χρόνου αποπληρωμής του δανείου.

Κεφάλαιο έκτο
Κοινωνικός χαρακτήρας των ρυθμίσεων


1. Μοναδική προϋπόθεση ένταξης στις ρυθμίσεις της παρούσας αποτελεί η ιδιοκατοίκηση και η χρήση της κατοικίας από τον δανειολήπτη (γονείς-τέκνα συγγενείς α και β βαθμού), για την υπολειπόμενη διάρκεια του δανείου (Δεύτερο Κεφάλαιο παρ 1).

Κατ’ εξαίρεση μπορεί να υπαχθεί στις ρυθμίσεις της παρούσας και δικαιούχος, ο οποίος δεν ιδιοκατοικεί και δεν κάνει χρήση της κατοικίας του κατά τα ανωτέρω οριζόμενα λόγω ανυπαίτιου  κωλύματος και εφόσον σε καμία περίπτωση δεν προκύπτει εκμετάλλευση της κατοικίας του, που να συνεπάγεται αύξηση εσόδων και πλουτισμού του, όπως εξειδικεύεται ενδεικτικά στις ακόλουθες περιπτώσεις, ήτοι όταν:
α.) έχει επέλθει θάνατος του δανειολήπτη και η υποχρέωση εξυπηρέτησης του δανείου έχει περιέλθει στους νόμιμους κληρονόμους του.
β.) η κατοικία για την οποία χορηγήθηκε το δάνειο ή τμήμα αυτής, είναι ημιτελής, προκύπτει δε τούτο μετά από αυτοψία αρμοδίων υπαλλήλων.
γ.) η κατοικία για την οποία χορηγήθηκε το δάνειο είναι κενή (ανεκμετάλλευτη), αν ο δικαιούχος έχει μετοικήσει προκειμένου να εργαστεί στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, αν ο δικαιούχος έχει μετοικήσει λόγω αναγκαστικής συγκατοίκησης με συγγενικό πρόσωπο που χρήζει συμπαράστασης τρίτου ή αν ο δικαιούχος αδυνατεί να κατοικήσει στην χορηγηθείσα σε αυτόν κατοικία για άλλη σοβαρή αιτία.
δ.) Η κατοικία για την οποία χορηγήθηκε το δάνειο, δεν πληροί πλέον τους όρους στεγαστικής αποκατάστασης του δικαιούχου, αν τυχόν μεταβλήθηκε η σύνθεση της οικογένειάς του λόγω αύξησης των μελών της ή λόγω λύσης γάμου, αν τυχόν προέκυψε αναπηρία εξαιτίας της οποίας απαιτούνται ειδικά διαμορφωμένοι χώροι προς αυτοεξυπηρέτηση.
Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις ,αλλά και για κάθε άλλη περίπτωση ,που εκ φεύγει των ανωτέρω περιπτώσεων α) –δ), αποφαίνεται το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ ή το όργανο (ή τα όργανα) που αυτό κάθε φορά ορίζει, το οποίο δύναται να ζητά την προσκόμιση δικαιολογητικών που κρίνει απαραίτητα για την αιτιολόγηση της απόφασής του.
Σε κάθε περίπτωση, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ δύνανται, κατά την κρίση τους, να προβαίνουν σε επιτόπιους ελέγχους για την αιτιολόγηση των αποφάσεών τους
 
Τα αναγκαία δικαιολογητικά ιδιοκατοίκησης, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ένταξης, ορίζονται από τον ΟΑΕΔ, που διατηρεί και το δικαίωμα ελέγχου για την υπολειπόμενη διάρκεια του δανείου.

2. Εάν ο δανειολήπτης δεν εξυπηρετεί τις νέες συμβατικές του υποχρεώσεις για διάστημα έξι μηνών, ο ΟΑΕΔ υποχρεούται να τον ενημερώνει εγγράφως και να ζητά την καταβολή των εκπρόθεσμων δόσεών του ή την προσκόμιση δικαιολογητικών αδυναμίας πληρωμής.

3. Στην περίπτωση που ο δανειολήπτης αδιαφορήσει, δεν προσκομίσει τα αναγκαία δικαιολογητικά, δεν αποδείξει την αδυναμία πληρωμής ή δεν καταβάλλει τις εκπρόθεσμες δόσεις του, θεωρείται ότι από τον Οργανισμό έχει εξαντληθεί κάθε δυνατό όριο διευκόλυνσης (Τέταρτο Κεφάλαιο παρ 1,2,3 ) και ο ΟΑΕΔ υποχρεούται, μετά από νέα ειδοποίηση, να βεβαιώσει το σύνολο της υπολειπόμενης οφειλής στην αρμόδια ΔΟΥ, εντός των επόμενων έξι μηνών.

4. Η παραπάνω υποχρέωση του ΟΑΕΔ ισχύει και για όσους τυχόν δανειολήπτες δεν θελήσουν να ενταχθούν στις ρυθμίσεις της παρούσας και συστηματικά δεν ανταποκρίνονται στις συμβατικές τους υποχρεώσεις, στις ειδοποιήσεις του ΟΑΕΔ ή δεν προσκομίζουν δικαιολογητικά αδυναμίας πληρωμής.

Κεφάλαιο έβδομο
Ρυθμίσεις προγραμμάτων αγοράς κατοικιών ή διαμερισμάτων (πακάδι) (ΦΕΚ 30/Α΄/1983, ΦΕΚ 419/Β/1992 ΦΕΚ /Β΄ 867 /1998 )


1. Οι δικαιούχοι της κατηγορίας αυτής θεωρούνται ως δανειολήπτες από κεφάλαια του τ. ΟΕΚ και εντάσσονται στις ρυθμίσεις δανείων της παρούσας απόφασης.

2. Για τους δικαιούχους της κατηγορίας αυτής για τους οποίους έχουν εκδοθεί οριστικά παραχωρητήρια, ως αρχικό ποσό δανεισμού θεωρείται το συμφωνηθέν τίμημα παραχώρησης. Επί του τιμήματος αυτού εφαρμόζονται όλες οι ρυθμίσεις δανείων που αναφέρονται στην παρούσα.

3. Για τις κατοικίες της κατηγορίας αυτής για τις οποίες δεν έχουν εκδοθεί οριστικά παραχωρητήρια, το τίμημα παραχώρησης ορίζεται με νέα, πρόσφατη εκτίμηση ορκωτού εκτιμητή, με ευθύνη του δικαιούχου ή του ΟΑΕΔ. (ανεξαρτήτως της τιμής αγοράς κατά τον χρόνο απόκτησης της κατοικίας από τον τ ΟΕΚ).

Το τίμημα αυτό θεωρείται ως το ποσό δανεισμού και επί αυτού εφαρμόζονται όλες οι ρυθμίσεις της παρούσας απόφασης.

4. Για την κατηγορία αυτή (ΠΑ.ΚΑ.ΔΙ.) διατηρείται η πρόβλεψη έκπτωσης 50% για τους πολύτεκνους και για τις δύο περιπτώσεις που αναφέρονται παραπάνω (παρ. 2 και 3). Η ιδιότητα του πολυτέκνου εξετάζεται κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, ενώ διατηρείται για όσους δικαιούχους την είχαν κατά την έκδοση του οριστικού παραχωρητηρίου.

5. Οι πολύτεκνοι της κατηγορίας αυτής δεν δικαιούνται των λοιπών εκπτώσεων που προβλέπονται στην παρούσα αλλά μπορούν να κάνουν χρήση όλων των άλλων προβλεπόμενων διευκολύνσεων (επιμήκυνση χρόνου, προστασία ανέργων, ταχεία αποπληρωμή, μέγιστη μηνιαία δόση κ.λπ.).

6. Οι δικαιούχοι της κατηγορίας αυτής (ΠΑ.ΚΑ.ΔΙ.) εντάσσονται στις ρυθμίσεις της παρούσας, υπό τον όρο ότι πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης σε αυτήν. (Πρώτο Κεφάλαιο παρ 5, Πέμπτο Κεφάλαιο παρ 1).

7. Οι δικαιούχοι της κατηγορίας αυτής (ΠΑ.ΚΑ.ΔΙ.) για τις κατοικίες των οποίων δεν έχουν εκδοθεί οριστικά παραχωρητήρια, έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης υπαγωγής στην ρύθμιση μέχρι την έκδοση των οριστικών παραχωρητηρίων τους.

Κεφάλαιο όγδοο Επίλυση διάφορων

Κάθε διαφορά που θα προκύπτει κατά την εφαρμογή της απόφασης αυτής,θα τίθεται υπόψη του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ και θα επιλύεται με απόφαση του.

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 26 Ιανουαρίου 2018

Η Υπουργός
ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ

Taxheaven.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: