ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
10 απαντήσεις «κλειδιά» για την ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης
Της Μαρίας Βουργάνα
Την ηλεκτρονική οδό θα πρέπει να ακολουθήσουν υποχρεωτικά φέτος περίπου 6 εκατομμύρια φορολογούμενοι για να υποβάλουν τη φορολογική δήλωση. Η «πύλη» άνοιξε την Παρασκευή, ωστόσο οι φορολογούμενοι αναμένουν τις αναλυτικές οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών για τη συμπλήρωση των δηλώσεων, οι οποίες ενδεχομένως να εκδοθούν σήμερα.
Οσοι θα υποβάλουν για πρώτη φορά ηλεκτρονική δήλωση, όπως οι συνταξιούχοι με εισοδήματα έως 12.000 ευρώ που μέχρι πέρυσι υπέβαλαν χειρόγραφες δηλώσεις, αλλά και οι νέοι που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και δεν είναι προστατευόμενα μέλη, απαιτείται να διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει πρώτα να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση και μετά να προμηθευτούν από το Μητρώο της ΔΟΥ τον κλειδάριθμο.
Απαντήσεις σε 10 πιο συχνές ερωτήσεις πολιτών που αφορούν την ηλεκτρονική υποβολή της φορολογικής δήλωσης παρέχει το υπουργείο Οικονομικών.
1. Πώς μπορώ να εγγραφώ στο TAXISnet;
Η διαδικασία εγγραφής ολοκληρώνεται σε τρία βήματα:
Πρώτο βήμα: Εγγραφή.
Από την ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ (www.gsis.gr), επιλέγετε Υπηρεσίες προς Πολίτες / επιχειρήσεις / επιτηδευματίες και στη συνέχεια Αρχική εγγραφή και συμπληρώνετε την αίτηση δηλώνοντας, όνομα χρήστη (username) και κωδικό (password) που επιθυμείτε.
Δεύτερο βήμα: Παραλαβή κλειδάριθμου.
Τυπώνεται το σημείωμα στο οποίο αναγράφονται ο ΑΦΜ, η ημερομηνία και η ώρα υποβολής καθώς επίσης και η προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να μεταβείτε σε οποιαδήποτε ΔΟΥ για την έγκριση της αίτησης και την παραλαβή του κλειδάριθμου.
Τρίτο βήμα: Ενεργοποίηση του λογαριασμού.
Από τις υπηρεσίες πιστοποίησης επιλέγετε Ενεργοποίηση Λογαριασμού. Συμπληρώνετε: α) username και κωδικό (password) που επιλέξατε β) τον κλειδάριθμο που σας δόθηκε στη ΔΟΥ Και ο λογαριασμός ενεργοποιείται.
2. Είμαι ήδη χρήστης του TAXISnet αλλά έχω ξεχάσει τους κωδικούς πρόσβασης, τι θα πρέπει να κάνω;
Στην περίπτωση που είστε ήδη χρήστης του TAXISnet αλλά έχετε ξεχάσει το username σας ή έχετε ξεχάσει τον κωδικό και τον κλειδάριθμό σας ή έχετε απενεργοποιήσει τον λογαριασμό σας και θέλετε να τον ενεργοποιήσετε, θα πρέπει στις υπηρεσίες Πιστοποίησης να επιλέξετε «Επανεγγραφή». Για την επανεγγραφή σας θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία με αυτήν της αρχικής εγγραφής.
3. Θέλω να δηλώσω προστατευόμενα μέλη. Ποιον πίνακα συμπληρώνω;
Θα πρέπει να συμπληρώσετε τον πίνακα 9 με τα στοιχεία των προστατευόμενων μελών που σας βαρύνουν και αυτόματα θα συμπληρωθεί ο πίνακας 3 με τον αριθμό των τέκνων. Συμπληρώστε υποχρεωτικά τον ΑΜΚΑ για όλα τα τέκνα σας και επιπλέον τον ΑΦΜ για τα ενήλικα μέλη.
4. Έχω αλλάξει κύρια κατοικία μέσα στο 2012, πώς το δηλώνω;
Θα επιλέξετε το κίτρινο πλαίσιο και θα εισάγετε και τα στοιχεία της άλλης κατοικίας, θα την χαρακτηρίσετε, θα την καταχωρίσετε και θα επιλέξετε μεταφορά στη δήλωση. Τέλος, θα επιλέξετε την τελευταία κύρια κατοικία και ξανά μεταφορά στη δήλωση. Τα στοιχεία της τελευταίας κύριας κατοικίας θα εμφανισθούν στον πίνακα 5.1α, ενώ το ποσό της αντικειμενικής δαπάνης της άλλης κύριας κατοικίας, θα μεταφερθεί στον κωδικό 707 για τον υπόχρεο και 708 για τη σύζυγο.
5. Πώς θα συμπληρώσω τη δήλωσή μου όταν είμαι φιλοξενούμενος;
Σε περίπτωση φιλοξενίας , αναγράψτε στον κωδικό 801 τον ΑΦΜ του προσώπου που σας φιλοξενεί και συμπληρώστε τους κωδικούς 092, 091 και 097.
6. Πώς μπορώ να τροποποιήσω τα στοιχεία ενός ακινήτου;
Θα επιλέξετε το κίτρινο πλαίσιο και στο υποπαράθυρο που εμφανίζεται, αφού επιλέξετε την εγγραφή που θέλετε να τροποποιήσετε, θα κάνετε διαγραφή της εγγραφής και στη συνέχεια εισαγωγή νέας εγγραφής με τα σωστά στοιχεία. Αφού ολοκληρώσετε τις ενέργειές σας, επιλέξτε μεταφορά στη δήλωση.
7. Ποιος είναι ο Αριθμός Παροχής Ρεύματος;
Θα τον αναζητήσετε στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος που σας αποστέλλονται από τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας ή πάνω στον μετρητή κατανάλωσης. Θα αναγράψετε τα εννέα πρώτα ψηφία χωρίς κενά. Στην περίπτωση που στο ακίνητο δεν υπάρχει μετρητής κατανάλωσης για να ηλεκτροδοτείται θα συμπληρώσετε 999999999
8. Το ακίνητό μου δεν ηλεκτροδοτείται ύστερα από αίτηση διακοπής που είχα καταθέσει στη ΔΕΗ και επομένως δεν έχω αριθμό παροχής. Τι πρέπει να συμπληρώσω στον αντίστοιχο κωδικό;
Δεν είναι σωστό ότι δεν έχετε αριθμό παροχής, αφού είναι ένας μοναδικός αριθμός ο οποίος αναγράφεται πάνω στον μετρητή κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος (ρολόι) και χαρακτηρίζει τη σύνδεση του συγκεκριμένου ακινήτου με το δίκτυο παροχής ηλεκτρικού ρεύματος. Θα τον αναζητήσετε σε παλιότερους λογαριασμούς που σας έχουν αποσταλεί.
9. Το αυτοκίνητό μου παρέμεινε σε ακινησία το 2012, αφού είχα καταθέσει τις πινακίδες στο αρμόδιο τμήμα της ΔΟΥ. Πρέπει να το διαγράψω από την κατάσταση των αυτοκινήτων που μου εμφανίζεται;
Στην περίπτωση αυτή θα κάνετε τροποποίηση της εγγραφής. Πρώτα κάντε Διαγραφή της εγγραφής και στη συνέχεια εισαγωγή Νέας εγγραφής όπου καταχωρίζετε τα στοιχεία του αυτοκινήτου και στη λίστα που ανοίγει στη στήλη Λόγος μη εφαρμογής αντικειμενικής δαπάνης επιλέγετε ακινησία. Αφού ολοκληρώσετε τις ενέργειές σας επιλέξτε Μεταφορά στη Δήλωση.
10. Τι πρέπει να κάνω στην περίπτωση που υπέβαλα τη δήλωση Ε1 οριστικά και ξέχασα να συμπληρώσω κάποιον κωδικό;
Ενημερωθείτε από τις οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης, και αν ο κωδικός που ξεχάσατε επιδέχεται τροποποίηση απευθυνθείτε στην αρμόδια ΔΟΥ για να κάνετε τροποποιητική δήλωση.
Συντάξεις
Και μέσω ΚΕΠ οι βεβαιώσεις για την εφορία. Οι συνταξιούχοι του ΙΚΑ, του ΟΓΑ και του ΝΑΤ που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο θα μπορούν να λαμβάνουν τις βεβαιώσεις των συντάξεών τους για την εφορία εκτυπωμένες από τα ΚΕΠ, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Εργασίας Γ. Βρούτσης.
Και μέσω ΚΕΠ οι βεβαιώσεις για την εφορία. Οι συνταξιούχοι του ΙΚΑ, του ΟΓΑ και του ΝΑΤ που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο θα μπορούν να λαμβάνουν τις βεβαιώσεις των συντάξεών τους για την εφορία εκτυπωμένες από τα ΚΕΠ, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Εργασίας Γ. Βρούτσης.
Μόνο οι συνταξιούχοι των παραπάνω τριών Ταμείων έχουν τη δυνατότητα να εκτυπώνουν τη βεβαίωση συντάξεων από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες στους ιστότοπους του ΙΚΑ (www.ika.gr) , του ΟΓΑ (www.oga.gr) και του ΝΑΤ (www.nat.gr) ενώ σχετική δυνατότητα δεν υπάρχει για άλλα Ταμεία κύριας και επικουρικής Ασφάλισης που ετοιμάζονται να στείλουν ταχυδρομικά τις βεβαιώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου