(upd) Παγώνει η τροπολογία για τα κανάλια τις μη εκπιπτόμενες δαπάνες και την νέα παράταση στην απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζόμενων.
http://taxheaven.gr
Τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας και άλλες διατάξεις», ωστόσο με δήλωση του ο υπουργός Επικρατείας Ν. Παππά "παγώνει" μέχρι τη συνεδρίαση της διάσκεψης των προέδρων της Βουλής
Οι δηλώσεις του Κου Παππά αργά το βράδυ της Παρασκευής μετά την κατάθεση της τροπολογίας:
«Είχα πριν από λίγο επικοινωνία με τον πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, τον κ. Βούτση. Εξέφρασε την άποψη ότι η οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία για την μετάβαση στο νέο τηλεοπτικό τοπίο είναι καλύτερο να λάβει χώρα μετά τη νέα προσπάθεια συγκρότησης του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης μέσω της Διάσκεψης των Προέδρων της βουλής», δήλωσε ο κ. Παππάς. «Αυτό και θα κάνουμε», τόνισε.
Ο κ. Παππάς υπογράμμισε ότι «είναι η ώρα να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια συναινέσεων, τόσο για τη συγκρότηση της ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής, του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης όσο και για τις ευρύτατες δυνατές συναινέσεις σε σχέση με τον τρόπο μετάβασης στο νέο τηλεοπτικό τοπίο».
«Ήρθε η ώρα νομίζω», είπε ο κ. Παππάς, «όλα τα κόμματα να κινηθούν με γνώμονα την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος και όχι με γνώμονα την υπεράσπιση ειδικών, ιδιαίτερων, συμφερόντων».
Με την τροπολογία :
Οι δηλώσεις του Κου Παππά αργά το βράδυ της Παρασκευής μετά την κατάθεση της τροπολογίας:
«Είχα πριν από λίγο επικοινωνία με τον πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, τον κ. Βούτση. Εξέφρασε την άποψη ότι η οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία για την μετάβαση στο νέο τηλεοπτικό τοπίο είναι καλύτερο να λάβει χώρα μετά τη νέα προσπάθεια συγκρότησης του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης μέσω της Διάσκεψης των Προέδρων της βουλής», δήλωσε ο κ. Παππάς. «Αυτό και θα κάνουμε», τόνισε.
Ο κ. Παππάς υπογράμμισε ότι «είναι η ώρα να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια συναινέσεων, τόσο για τη συγκρότηση της ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής, του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης όσο και για τις ευρύτατες δυνατές συναινέσεις σε σχέση με τον τρόπο μετάβασης στο νέο τηλεοπτικό τοπίο».
«Ήρθε η ώρα νομίζω», είπε ο κ. Παππάς, «όλα τα κόμματα να κινηθούν με γνώμονα την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος και όχι με γνώμονα την υπεράσπιση ειδικών, ιδιαίτερων, συμφερόντων».
Με την τροπολογία :
1.Επέρχονται τροποποιήσεις σε διατάξεις του ν. 4339/2015 περί αδειοδότησης παροχών περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης κ.λπ. και ειδικότερα:
Τίθενται προθεσμίες για την μετάδοση σε πρότυπο υψηλής ευκρίνειας, από τους αδειοδοτούμένους παρόχους περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου, του περιεχομένου του προγράμματος τους.
Προβλέπεται η επιβολή ποινικών και διοικητικών κυρώσεων σε βάρος παροχών μη αδειοδοτημένων κατά τις διατάξεις του ανωτέρω νόμου, για τις αναφερόμενες περιπτώσεις παροχής, διανομής κ.λπ. προγραμμάτων, εκπομπών ή περιεχομένου.
Αυστηροποιούνται οι επιβαλλόμενες ποινικές κυρώσεις για τις ανωτέρω παραβάσεις με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους και με χρηματική ποινή ύψους από είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ [σήμερα επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών και χρηματική ποινή ύψους από τρεις (3.000) χιλιάδες ευρώ].
2.Προστίθενται στις περιπτώσεις μη εκπιπτόμενων επιχειρηματικών δαπανών του άρθρου 23 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ΚΦΕ), δαπάνες που αφορούν σε οπτικοακουστικές εμπορικές ανακοινώσεις, εφόσον μεταδίδονται, καταχωρούνται, εντάσσονται ή τοποθετούνται σε τηλεοπτικές υπηρεσίες που παρέχονται από μη αδειοδοτημένους παρόχους περιεχομένου ελεύθερης ή συνδρομητικής λήψης εθνικής εμβέλειας.
3.Μετατίθεται εκ νέου κατά τρεις (3) μήνες, δηλαδή από 1.1.2017 αντί από 1.10.2016 που ισχύει σήμερα, η εφαρμογή της διαδικασίας για την απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζόμενων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ). Επομένως, για το χρονικό διάστημα που παρεμβάλλεται μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία, εξακολουθεί να εφαρμόζεται η ισχύουσα διαδικασία για την τιμολόγηση των διαφημιζόμενων βάσει τιμοκαταλόγου που υποβάλλεται στην οικεία ΔΟΥ από τα ΜΜΕ, καθώς και η δυνατότητα τιμολόγησης στις διαφημιστικές εταιρείες που μεσολαβούν.
Αναλυτικά
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με τις προτεινόμενες διατάξεις των παρ. 1-6 επιδιώκεται η ρύθμιση του νέου τηλεοπτικού πεδίου μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης των παροχών περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου ενημερωτικού χαρακτήρα κατ' εφαρμογήν του ν. 4339/2015, προκειμένου αφενός να διασφαλίζεται, σύμφωνα με την αρχή του κράτους δικαίου, η εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία των επιχειρήσεων αυτών και η προστασία των εννόμων συμφερόντων και της αξίας της επένδυσής τους έναντι πράξεων αθέμιτου ή παράνομου ανταγωνισμού, αφετέρου να προβλέπεται η επιβολή αυστηρών ποινικών και διοικητικών κυρώσεων σε οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο παραβιάζει τις σχετικές διατάξεις του ν. 4339/2015, καθώς και τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 15.2 Σ, που υπάγει τη δραστηριότητα των παροχών περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής σε καθεστώς προηγούμενης διοικητικής άδειας.
Επίσης, σύμφωνα με την αρχή της χρηστής διοίκησης, προβλέπεται μεταβατική περίοδος προσαρμογής του μεταδιδόμενου και παραγόμενου προγράμματος των αδειοδοτημένων παροχών στο πρότυπο υψηλής ευκρίνειας (high definition-HD), προκειμένου να δοθεί επαρκής χρόνος για την πραγματοποίηση της απαιτούμενης τεχνολογικής επένδυσης εκ μέρους των παροχών, καθώς και για την ενδεχόμενη αντικατάσταση τηλεοπτικών δεκτών από ορισμένους χρήστες.
Τέλος, με την παρ. 7 προτείνεται η παράταση κατά τρεις (3) μήνες της ισχύος των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Ν. 2328/1995 (Α' 159), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο πέμπτο του ν. 4279/2014 (Α' 158), ήτοι μέχρι 31.12.2016. Η παράταση αυτή κρίνεται αναγκαία επειδή οι προθεσμίες της ως άνω διάταξης, παρά τις παρατάσεις που δόθηκαν, έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ασφυκτικές για τις επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον διαφημιστικό τομέα και είναι ακόμη σε εξέλιξη η διαβούλευση του σχεδίου νόμου «Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου».
Σχέδιο νόμου
Άρθρο
1. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 2Α του ν. 4339/2015 προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια:
«Η υποχρέωση μετάδοσης υψηλής ευκρίνειας (high definition-HD), σύμφωνα με το παρόν άρθρο, αφορά αποκλειστικά στο πρότυπο μετάδοσης/διανομής του περιεχομένου προς το κοινό. Η προθεσμία μετάδοσης σε πρότυπο υψηλής ευκρίνειας (high definition-HD) του περιεχομένου των αδειοδοτούμενων παροχών ορίζεται σε έξι (6) μήνες από την χορήγηση κάδε άδειας.
Από την υποχρέωση αυτή εξαιρείται το περιεχόμενο, είτε των αδειοδοτούμενων παροχών, είτε τρίτων προμηθευτών τους, το οποίο αφορά σε εκπομπές αρχείου, που έχουν παραχδεί πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου σε άλλο πρότυπο ευκρίνειας ή σε άλλες προϋπάρχουσες μορφές ή υλικούς φορείς, το οποίο δύναται να μεταδίδεται στην πρωτότυπή του μορφή ή ευκρίνεια.
Οι αδειοδοτούμενοι πάροχοι υποχρεούνται, εντός δύο (2) ετών από την χορήγηση της άδειας, να διασφαλίσουν ότι και το παραγόμενο από αυτούς ή για λογαριασμό τους πρόγραμμα δα πληροί το πρότυπο μετάδοσης σε υψηλή ευκρίνεια (high definition-HD).»
2. Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 2Α του ν. 4339/2015 προστίθεται η φράση: «περιλαμβανομένης της πράξης που προβλέπεται στην περίπτωση δ' της παραγράφου 3, καδώς και της άδειας της παραγράφου 6 του άρδρου 14 του παρόντος».
3. Στο άρθρο 2Α του ν. 4339/2015 προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής: «Μετά την πάροδο πέντε (5) εργάσιμων ημερών από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης του Υπουργού στον οποίον έχουν ανατεδεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας με την οποία χορηγούνται άδειες της παραγράφου 1 του παρόντος άρδρου, επιβάλλονται οι κυρώσεις των άρδρων 76 και 77 του ν. 4070/2012 στις εξής περιπτώσεις:
(α) παροχής και με κάδε τρόπο διανομής περιεχομένου, ανεξαρτήτως στόχευσης, μέσω επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής σε ελεύθερη λήψη και εθνική ή περιφερειακή εμβέλεια από παρόχους μη αδειοδοτημένους κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου,
(β) διανομής, κωδικοποίησης, μετάδοσης και με οποιοδήποτε τρόπο διάθεσης στο κοινό από παρόχους δικτύου επίγειας τηλεοπτικής ευρυεκπομπής και σε οποιαδήποτε εμβέλεια ή γεωγραφική κάλυψη, προγραμμάτων, εκπομπών η περιεχομένου των ανωτέρω υπό (α) αναφερομένων».
4. Η παράγραφος 6 του άρθρου 14 του ν. 4339/2015 αντικαθίσταται ως εξής: «Επιτρέπεται η δικτύωση παροχών περιεχομένου περιφερειακής εμβέλειας με έναν (1) πάροχο περιεχομένου περιφερειακής εμβέλειας, μετά από ειδική άδεια του Ε.Σ.Ρ., στο οποίο υποβάλουν αντίγραφο της συμφωνίας δικτύωσης. Οι πάροχοι περιεχομένου που δικτυώνονται μπορούν να μεταδίδουν το πρόγραμμα του παρόχου με τον οποίο τελούν σε δικτύωση, για τρεις (3) ώρες ημερησίως κατ' ανώτατο όριο και υπό την προϋπό&εση ότι καϋ' όλη τη διάρκεια της δικτύωσης παρουσιάζονται οι διακριτικοί τίτλοι των παροχών περιεχομένου, που δικτυώνονται και εφόσον δεν αναιρείται ο χαρακτήρας του προγράμματος».
5. Στο άρθρο 23 του ν. 4172/2013 (Α' 167) προστίθεται νέα περίπτωση ιδ' ως εξής:
«ιδ) Δαπάνες που αφορούν σε οπτικοακουστικές εμπορικές ανακοινώσεις, όπως ενδεικτικά, σε διαφήμιση, χορηγία, τηλεπώληση ή τοποθέτηση προϊόντων ή υπηρεσιών, εφόσον οι σχετικές εμπορικές ανακοινώσεις μεταδίδονται, καταχωρούνται, εντάσσονται ή τοποθετούνται σε τηλεοπτικές υπηρεσίες οι οποίες παρέχονται από μη αδειοδοτημένους παρόχους περιεχομένου ελεύθερης ή συνδρομητικής λήψης εθνικής εμβέλειας.»
6. Το άρθρο 76 παράγραφος 1 του ν. 4070/2012 (Α' 82) τροποποιείται ως εξής:
«1. Η παράβαση των διατάξεων που αφορούν στα δικαιώματα χρήσης ραδιοσυχνοτήτων ή/και αριθμών, η χρήση ραδιοσυχνοτήτων ή αριθμών χωρίς να έχει προηγηθεί εκχώρηση σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, καθώς και η παράνομη εμπορία ή χρήση τερματικού εξοπλισμού και ραδιοεξοπλισμού τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους και με χρηματική ποινή ύψους από είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ έως ένα εκατομμύριο πεντακόσιες χιλιάδες (1.500.000) ευρώ για κάθε παράβαση».
7. Η παράγραφος 2 του άρθρου 12 του ν. 2328/1995 (Α' 159), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 33 του άρθρου δεύτερου του Ν. 4366/2016 (Α' 18) και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Από 01.01.2017 η τιμολόγηση για τις πράξεις της παραγράφου 1 διενεργείται αποκλειστικά με τιμολόγιο που εκδίδει το Μέσο που καταχωρεί ή αναμεταδίδει τη διαφήμιση ή τη χορηγία προς τον διαφημιζόμενο. Εξαίρεση από την παραπάνω διάταξη επιτρέπεται αποκλειστικά στις περιπτώσεις που οι διαφημιστικές και επικοινωνιακές ενέργειες διενεργούνται στο πλαίσιο σύμβασης διαφημιστικής και επικοινωνιακής προβολής που:
α. είτε έχει συναφθεί το αργότερο μέχρι τις 31.12.2016, υπό την πρόσθετη προϋπόθεση ότι: (ί) η σχετική σύμβαση έχει κοινοποιηθεί εγκαίρως στην οικεία φορολογική αρχή, όπως ορίζεται από τις οικείες διατάξεις, και (H) σε κάθε περίπτωση, η διάρκεια ισχύος της λήγει το αργότερο μέχρι τις 31.03.2017, β. είτε έχει συναφθεί από το Δημόσιο ή φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε συνέχεια διαγωνιστικής διαδικασίας της οποίας η Διακήρυξη έχει δημοσιευθεί μέχρι τις 31.12.2016.
Αν για την εξόφληση του Μέσου μεσολαβεί με οποιονδήποτε τρόπο διαφημιστής, αυτός ενεργεί ως εκπρόσωπος του διαφημιζόμενου, προς τον οποίο εκδίδονται και όλα τα νόμιμα παραστατικά.
Παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο α' παραπάνω απαγορεύοντας ενώ παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο β' επιτρέπονται υπό τους όρους της νομοθεσίας για τη διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα».
Η ισχύς των διατάξεων των περιπτώσεων β',γ',ε' και στ' του άρθρου πέμπτου του Ν.4279/2014 (Α'158), όπως ισχύει, αρχίζει από 1.1.2017».
http://taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου