«Κυνηγοί» προσφορών οι καταναλωτές – Τι επιλέγουν στα σούπερ μάρκετ
Όλοι θα θυμούνται την γνωστή διαφήμιση: «Είναι κεφάτη γυρίζει απ’ του Βερόπουλου». Αυτή η εποχή έχει περάσει ανεπιστρεπτί αφού η μέση μηνιαία δαπάνη των ελληνικών νοικοκυριών για τις αγορές από τα σούπερ μάρκετ σημειώνει ραγδαία υποχώρηση μέσα σε μόλις δύο χρόνια.
Είναι γεγονός ότι η οικονομική κρίση και τα αλλεπάλληλα Μνημόνια με τις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις έχει περιορίσει την κατανάλωση στα απολύτως απαραίτητα, έχει επαναφέρει τη λίστα αγορών.
Είναι γεγονός ότι η οικονομική κρίση και τα αλλεπάλληλα Μνημόνια με τις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις έχει περιορίσει την κατανάλωση στα απολύτως απαραίτητα, έχει επαναφέρει τη λίστα αγορών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της MRB Hellas, κ. Δημήτρης Μαύρος, ενώ το 2015 η μέση μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ ήταν 280 ευρώ, τώρα πλέον είναι 239 ευρώ.
Η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ δεν είναι διασκέδαση, αλλά ένα κυνήγι στο οποίο έχουν επιδοθεί οι καταναλωτές για να βρουν καλύτερες προσφορές. Η πιστότητα στο brand, είτε αυτό είναι επώνυμο προϊόν ή το brand της αλυσίδας (προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας), δεν υπάρχει.
Σύμφωνα με την έρευνα οι καταναλωτές πλέον όχι μόνο πάνε λιγότερες φορές τον μήνα στο σούπερ μάρκετ (9 έναντι 10 το 2015), αλλά ξοδεύουν και λιγότερα (26,5 ευρώ το μέσο «καλάθι» φέτος έναντι 28 ευρώ το 2015).
Αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα, επισκεπτόμενοι πιο συχνά τα καταστήματα για αναζήτηση καλύτερων τιμών, κυνηγώντας τις προσφορές και αγοράζοντας μόνο προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές ενώ αν δεν υπάρχει προσφορά στην κατηγορία θα κάνουν τις αγορές τους όταν η κατηγορία και όχι πλέον το brand, έχει προσφορά.
Αξίζει να σημειωθεί, άλλωστε, ότι ένα 36% δηλώνει ότι δεν πάει με λίστα αγορών στο σούπερ μάρκετ, όχι διότι πρόκειται να κάνει πολλά ψώνια, ακριβώς διότι είναι τόσο λίγα αυτά που προμηθεύεται και απλώς τα απομνημονεύει.
Το μέσο μηνιαίο καλάθι έχει μειωθεί από τα 280 ευρώ που ήταν το 2015 στα 239 ευρώ τον μήνα εφέτος.
Τα συμπεράσματα της έρευνας που σκιαγραφούν το «ψυχογράφημα» του καταναλωτή σήμερα είναι ακόμη πιο ζοφερά. Το 52% εκτιμά ότι η χώρα θα βγει από την κρίση έπειτα από 8 χρόνια, ενώ ένας στους τέσσερις εκτιμά ότι αυτό δεν θα συμβεί ποτέ.
Το μέσο μηνιαίο καλάθι έχει μειωθεί από τα 280 ευρώ που ήταν το 2015 στα 239 ευρώ τον μήνα εφέτος.
Τα συμπεράσματα της έρευνας που σκιαγραφούν το «ψυχογράφημα» του καταναλωτή σήμερα είναι ακόμη πιο ζοφερά. Το 52% εκτιμά ότι η χώρα θα βγει από την κρίση έπειτα από 8 χρόνια, ενώ ένας στους τέσσερις εκτιμά ότι αυτό δεν θα συμβεί ποτέ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου