Τι ψωνίζουν on line οι
καταναλωτές
Κερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό εμπόριο
14 Δεκ 2017
Ενισχύθηκε περαιτέρω το α΄ τρίμηνο του 2017 το ποσοστό των χρηστών
του διαδικτύου που πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές.
του διαδικτύου που πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές.
Συνολικά, περισσότερα από από 3 στα 10 άτομα (36,4%), ηλικίας 16 – 74 ετών,
που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο έκαναν
κατά το α΄ τρίμηνο του 2017 κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή
υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου.
που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο έκαναν
κατά το α΄ τρίμηνο του 2017 κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή
υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου.
Σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016, το ποσοστό των χρηστών που έκαναν
ηλεκτρονικές αγορές παρουσίασε αύξηση 11%.
ηλεκτρονικές αγορές παρουσίασε αύξηση 11%.
Την χρονική περίοδο Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017, σε σχέση με την χρονική
περίοδο Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016, παρατηρείται αύξηση σε όλα τα
παραπάνω είδη και τις υπηρεσίες πλην των ηλεκτρονικών συσκευών στις
οποίες καταγράφεται μείωση 4,1%. Μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στη
ν αγορά των υπηρεσιών διαμονής σε κατάλυμα (43,3%), στην αγορά
εισιτηρίων για εκδηλώσεις (37,9%) και σε αυτήν των φαρμάκων,
συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών (32,5%).
περίοδο Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016, παρατηρείται αύξηση σε όλα τα
παραπάνω είδη και τις υπηρεσίες πλην των ηλεκτρονικών συσκευών στις
οποίες καταγράφεται μείωση 4,1%. Μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στη
ν αγορά των υπηρεσιών διαμονής σε κατάλυμα (43,3%), στην αγορά
εισιτηρίων για εκδηλώσεις (37,9%) και σε αυτήν των φαρμάκων,
συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών (32,5%).
Το 84,9% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές
επέλεξε να κάνει ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις. 30,2%
έκανε ηλεκτρονικές αγορές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 13,2%
από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι
δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 4,9%.
επέλεξε να κάνει ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις. 30,2%
έκανε ηλεκτρονικές αγορές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 13,2%
από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι
δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 4,9%.
Παράλληλα, το 8,8% όσων πραγματοποίησαν αγορές ή παραγγελίες μέσω
διαδικτύου, κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017,
αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα, ποσοστό μειωμένο κατά 34,8% σε σχέση
με την αντίστοιχη περίοδο Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016 (13,5%).
διαδικτύου, κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017,
αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα, ποσοστό μειωμένο κατά 34,8% σε σχέση
με την αντίστοιχη περίοδο Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016 (13,5%).
Το 55,3% όσων έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά,
το διαδίκτυο δεν έχουν κάνει ποτέ ηλεκτρονικές αγορές ή τις έκαναν
πριν τον Απρίλιο 2016. Ποσοστό 66,8% αυτών ανέφερε ότι προτιμούν
να αγοράζουν τα προϊόντα οι ίδιοι και να τα βλέπουν ή έχουν εμπιστοσύνη
σε συγκεκριμένα καταστήματα ή είναι θέμα συνήθειας, ένα ποσοστό 20,3%
ανέφερε έλλειψη των απαιτούμενων δεξιοτήτων, ενώ 20,2% ανέφερε
θέμα ασφάλειας ή ανησυχία να δίνουν στοιχεία πιστωτικής κάρτας και το
12,0% δεν πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές λόγω έλλειψης κάρτας,
χρεωστικής, πιστωτικής ή άλλης.
το διαδίκτυο δεν έχουν κάνει ποτέ ηλεκτρονικές αγορές ή τις έκαναν
πριν τον Απρίλιο 2016. Ποσοστό 66,8% αυτών ανέφερε ότι προτιμούν
να αγοράζουν τα προϊόντα οι ίδιοι και να τα βλέπουν ή έχουν εμπιστοσύνη
σε συγκεκριμένα καταστήματα ή είναι θέμα συνήθειας, ένα ποσοστό 20,3%
ανέφερε έλλειψη των απαιτούμενων δεξιοτήτων, ενώ 20,2% ανέφερε
θέμα ασφάλειας ή ανησυχία να δίνουν στοιχεία πιστωτικής κάρτας και το
12,0% δεν πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές λόγω έλλειψης κάρτας,
χρεωστικής, πιστωτικής ή άλλης.
Το 50,0% του πληθυσμού ηλικίας 16 – 74 ετών που το Α΄ τρίμηνο του 2017
πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές μέσω του διαδικτύου,
έκαναν 1 έως 2 αγορές / παραγγελίες ειδών και το 33,2% 3-5 αγορές ή παραγγελίες.
πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές μέσω του διαδικτύου,
έκαναν 1 έως 2 αγορές / παραγγελίες ειδών και το 33,2% 3-5 αγορές ή παραγγελίες.
Αναφορικά με την αξία των προϊόντων ή των υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν
ή αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου το Α’ τρίμηνο 2017:
ή αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου το Α’ τρίμηνο 2017:
1 στους 2 (48,3%) πλήρωσε συνολικά αντίτιμο έως 99 ευρώ για τα προϊόντα
ή τις υπηρεσίες που αγόρασε/παρήγγειλε
ή τις υπηρεσίες που αγόρασε/παρήγγειλε
2 στους 5 (42,0%) από 100 έως 499 ευρώ και
1 στους 10 (9,1%) από 500 ευρώ και άνω
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου