Εισφορά διαδικτύου (2% υπέρ ΕΔΟΕΑΠ): Οι ενέργειες του ΞΕΕ και η απάντηση του Οργανισμού
Με νομοθετική ρύθμιση (άρθρο 24 παρ.2 περ. στ του Ν.4498/2017) έχει προβλεφθεί ειδική εισφορά υπέρ ΕΔΟΕΑΠ (Ενιαίος Δημοσιογραφικός Οργανισμός Επικουρικής Ασφαλίσεως και Περιθάλψεως) ποσοστού 2% επί των αμοιβών των υπηρεσιών διαφήμισης παραγωγής ή προβολής ή εν γένει προώθησης πωλήσεων προϊόντων ή διάθεσης υπηρεσιών που τελούνται αποκλειστικά ή κατά κύριο λόγο μέσω διαδικτύου εφόσον ο λήπτης των υπηρεσιών έχει κατοικία ή έδρα στην Ελλάδα.
Το ΞΕΕ ανέθεσε σε εξειδικευμένο νομικό σύμβουλο τη σύνταξη αναλυτικού υπομνήματος, καθώς και την υποστήριξη των θέσεων του τόσο στις υπηρεσίες του ΕΔΟΕΑΠ όσο και στα αρμόδια υπουργεία.
www.grhotels.gr
Ο ΕΔΟΕΑΠ απάντησε στο επισυναπτόμενο υπόμνημα του ΞΕΕ με το παρακάτω έγγραφό του, με το οποίο αποδέχεται τις θέσεις του Επιμελητηρίου:
"Αριθ. Πρωτ: 15905
Αθήνα 6/11/2018
ΕΔΟΕΑΠ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΣ & ΠΕΡΙΘΑΛΨΕΩΣ
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
ΘΕΜΑ: Απάντηση στο από 17/10/2018 υπόμνημά σας προς τον ΕΔΟΕΑΠ
Σε απάντηση του από 17/10/2018 υπομνήματος, σας διευκρινίζουμε τα εξής:
α) Οι διαφημιζόμενοι δεν έχουν υποχρέωση ειδικής εισφοράς 2% όταν διαφημίζονται στα ΜΜΕ και Ψυχαγωγίας με έδρα στην Ελλάδα, διότι αυτά από το Νόμο θεωρούνται υπόχρεα της καταβολής της εργοδοτικής εισφοράς 2% επί του μηνιαίου κύκλου εργασιών.
β) Υπόχρεος διαφημιζόμενος για υποβολή Αναπαυτικής Κατάστασης Ειδικής Εισφοράς Διαδικτύου (ΑΚΕΕΔ) και απόδοσης της Ειδικής Εισφοράς 2% επί των αμοιβών διαφήμισης στα ΜΜΕ και Ψυχαγωγίας, είναι ο διαφημιζόμενος που έχει έδρα στην Ελλάδα και διαφημίζει στην Ελλάδα (σε αυτή την περίπτωση ο διαφημιζόμενος αποδίδει Ειδική Εισφορά 2% επί της αξίας των ληφθέντων παραστατικών των Μέσων, εάν φυσικά το Μέσο δεν είναι υπόχρεο, όπως διευκρινίστηκε στην παράγραφο α' της παρούσης επιστολής),
γ) Η ειδική εισφορά ποσοστού 2% επί της αμοιβής της διαφήμισης, προβολής κ.λπ., υπολογίζεται επί της αμοιβής των υπηρεσιών αυτών. Έτσι, στην περίπτωση που η συμφωνηθείσα αμοιβή, ταυτίζεται με την αξία του τιμολογίου, υπολογίζεται επί της καθαρής αξίας του τιμολογίου (π.χ. συμφωνηθείσα αμοιβή για διαφήμιση 102€ - έκδοση τιμολογίου καθαρή αξία 100€ - απόδοση από διαφημιζόμενο 2€). Ο διαφημιζόμενος λήπτης του τιμολογίου υπολογίζει και αποδίδει το 2% επί της αμοιβής του παρόχου των υπηρεσιών διαφήμισης σύμφωνα με τα εκδοθέντα παραστατικά, τιμολόγια και πιστωτικά τα οποία θα παραλάβει και θα καταχωρίσει ως δαπάνες. Ο διαφημιζόμενος λοιπόν, δεν παρακρατεί και αποδίδει στην καθαρή αξία του τιμολογίου, αλλά υπολογίζει και αποδίδει 2% επί της καθαρής αξίας του τιμολογίου, η οποία είναι η συμφωνηθείσα τιμή, μειωμένη κατά 2%.
δ) Η προθεσμία υποβολής και καταβολής της μηνιαίας Αναλυτικής Κατάστασης Ειδικής Εισφοράς Διαδικτύου (ΑΚΕΕΔ) ήδη παρατάθηκε έως 30/11/2018 για το διάστημα από 16/11/2017-30/9/2018. Σχετικά με την αναδρομικότητα από 16/11/2017 σας ενημερώνουμε ότι αποτελεί εφαρμογή του Νόμου 4498/2017 και του άρθρου 24 του Κανονισμού Είσπραξης Εσόδων του Οργανισμού και δεν είναι δυνατόν να μην ισχύσει.
ε) Στις πλατφόρμες airtickets, booking, σε επαγγελματικούς καταλόγους (τύπου χρυσού οδηγού) δεν υφίσταται υποχρέωση της εισφοράς του 2% της διαφήμισης.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Σταύρος Καπάκος
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Δημήτριος Κουμπιάς"
https://www.taxheaven.gr
Με νομοθετική ρύθμιση (άρθρο 24 παρ.2 περ. στ του Ν.4498/2017) έχει προβλεφθεί ειδική εισφορά υπέρ ΕΔΟΕΑΠ (Ενιαίος Δημοσιογραφικός Οργανισμός Επικουρικής Ασφαλίσεως και Περιθάλψεως) ποσοστού 2% επί των αμοιβών των υπηρεσιών διαφήμισης παραγωγής ή προβολής ή εν γένει προώθησης πωλήσεων προϊόντων ή διάθεσης υπηρεσιών που τελούνται αποκλειστικά ή κατά κύριο λόγο μέσω διαδικτύου εφόσον ο λήπτης των υπηρεσιών έχει κατοικία ή έδρα στην Ελλάδα.
Το ΞΕΕ ανέθεσε σε εξειδικευμένο νομικό σύμβουλο τη σύνταξη αναλυτικού υπομνήματος, καθώς και την υποστήριξη των θέσεων του τόσο στις υπηρεσίες του ΕΔΟΕΑΠ όσο και στα αρμόδια υπουργεία.
www.grhotels.gr
Ο ΕΔΟΕΑΠ απάντησε στο επισυναπτόμενο υπόμνημα του ΞΕΕ με το παρακάτω έγγραφό του, με το οποίο αποδέχεται τις θέσεις του Επιμελητηρίου:
"Αριθ. Πρωτ: 15905
Αθήνα 6/11/2018
ΕΔΟΕΑΠ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΣ & ΠΕΡΙΘΑΛΨΕΩΣ
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
ΘΕΜΑ: Απάντηση στο από 17/10/2018 υπόμνημά σας προς τον ΕΔΟΕΑΠ
Σε απάντηση του από 17/10/2018 υπομνήματος, σας διευκρινίζουμε τα εξής:
α) Οι διαφημιζόμενοι δεν έχουν υποχρέωση ειδικής εισφοράς 2% όταν διαφημίζονται στα ΜΜΕ και Ψυχαγωγίας με έδρα στην Ελλάδα, διότι αυτά από το Νόμο θεωρούνται υπόχρεα της καταβολής της εργοδοτικής εισφοράς 2% επί του μηνιαίου κύκλου εργασιών.
β) Υπόχρεος διαφημιζόμενος για υποβολή Αναπαυτικής Κατάστασης Ειδικής Εισφοράς Διαδικτύου (ΑΚΕΕΔ) και απόδοσης της Ειδικής Εισφοράς 2% επί των αμοιβών διαφήμισης στα ΜΜΕ και Ψυχαγωγίας, είναι ο διαφημιζόμενος που έχει έδρα στην Ελλάδα και διαφημίζει στην Ελλάδα (σε αυτή την περίπτωση ο διαφημιζόμενος αποδίδει Ειδική Εισφορά 2% επί της αξίας των ληφθέντων παραστατικών των Μέσων, εάν φυσικά το Μέσο δεν είναι υπόχρεο, όπως διευκρινίστηκε στην παράγραφο α' της παρούσης επιστολής),
γ) Η ειδική εισφορά ποσοστού 2% επί της αμοιβής της διαφήμισης, προβολής κ.λπ., υπολογίζεται επί της αμοιβής των υπηρεσιών αυτών. Έτσι, στην περίπτωση που η συμφωνηθείσα αμοιβή, ταυτίζεται με την αξία του τιμολογίου, υπολογίζεται επί της καθαρής αξίας του τιμολογίου (π.χ. συμφωνηθείσα αμοιβή για διαφήμιση 102€ - έκδοση τιμολογίου καθαρή αξία 100€ - απόδοση από διαφημιζόμενο 2€). Ο διαφημιζόμενος λήπτης του τιμολογίου υπολογίζει και αποδίδει το 2% επί της αμοιβής του παρόχου των υπηρεσιών διαφήμισης σύμφωνα με τα εκδοθέντα παραστατικά, τιμολόγια και πιστωτικά τα οποία θα παραλάβει και θα καταχωρίσει ως δαπάνες. Ο διαφημιζόμενος λοιπόν, δεν παρακρατεί και αποδίδει στην καθαρή αξία του τιμολογίου, αλλά υπολογίζει και αποδίδει 2% επί της καθαρής αξίας του τιμολογίου, η οποία είναι η συμφωνηθείσα τιμή, μειωμένη κατά 2%.
δ) Η προθεσμία υποβολής και καταβολής της μηνιαίας Αναλυτικής Κατάστασης Ειδικής Εισφοράς Διαδικτύου (ΑΚΕΕΔ) ήδη παρατάθηκε έως 30/11/2018 για το διάστημα από 16/11/2017-30/9/2018. Σχετικά με την αναδρομικότητα από 16/11/2017 σας ενημερώνουμε ότι αποτελεί εφαρμογή του Νόμου 4498/2017 και του άρθρου 24 του Κανονισμού Είσπραξης Εσόδων του Οργανισμού και δεν είναι δυνατόν να μην ισχύσει.
ε) Στις πλατφόρμες airtickets, booking, σε επαγγελματικούς καταλόγους (τύπου χρυσού οδηγού) δεν υφίσταται υποχρέωση της εισφοράς του 2% της διαφήμισης.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Σταύρος Καπάκος
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Δημήτριος Κουμπιάς"
https://www.taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου