Παρασκευή 19 Απριλίου 2019

ΓΕΜΗ: Μειώνεται η γραφειοκρατία για τις Ανώνυμες Εταιρίες

ΓΕΜΗ: Μειώνεται η γραφειοκρατία για τις Ανώνυμες Εταιρίες

Αυστηρότερες διατάξεις για τους υπόχρεους εγγραφής στο Μητρώο, κατάργηση ελέγχων, αλλά και διασύνδεση με το taxisnet στο σ/ν για το ΓΕΜΗ. Οι κυρώσεις για τους παραβάτες και τα τέλη που καταβάλλονται. Ως 10/5 η διαβούλευση.
ΓΕΜΗ: Μειώνεται η γραφειοκρατία για τις Ανώνυμες Εταιρίες

Λιγότερη γραφειοκρατία, για τη συντριπτική πλειονότητα των Ανωνύμων Εταιρειών σηματοδοτεί το σχέδιο νόμου για το Γενικό Εμπορικό Μητρώο που έθεσαν σε δημόσια διαβούλευση ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννης Δραγασάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Στέργιος Πιτσιόρλας.
Κι αυτό, διότι καταργούνται οι υφιστάμενοι έλεγχοι πληρότητας και νομιμότητας που πραγματοποιούν οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών, καθώς η αρμοδιότητα περνάει στις Υπηρεσίες ΓΕΜΗ (Υ.Γ.Ε.ΜΗ.)
Με το νέο πλαίσιο, πλέον οι ισολογισμοί των εταιριών, οι οικονομικές καταστάσεις, οι αλλαγές στα διοικητικά συμβούλια κ.ο.κ. δεν θα εγκρίνονται από συγκεκριμένες διευθύνσεις, αλλά μόνο από το ΓΕΜΗ. Σύμφωνα με άρθρο 33 του νομοσχεδίου «Όπου στο ν. 4548/18 και στο ν. 4601/2019 γίνεται αναφορά σε έλεγχο νομιμότητας, έλεγχο πληρότητας, έγκριση ή εγκριτική απόφαση της Περιφέρειας, Περιφερειακής Ενότητας ή του Περιφερειάρχη νοείται πλέον έλεγχος της αρμόδιας για τον υπόχρεο Υ.Γ.Ε.ΜΗ. και απόφαση του Προϊσταμένου αυτής».
Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η σύσταση στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας Αυτοτελούς Υπηρεσίας Υποστήριξης και Ανάπτυξης των Πληροφοριακών Συστημάτων Γ.Ε.ΜΗ. & ΥΜΣ, διακριτή από τις λοιπές Υπηρεσίες της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας.

Οι κυρώσεις

Για όσους παραβαίνουν το νόμο, με απόφαση της εκάστοτε αρμόδιας Υ.Γ.Ε.ΜΗ. επιβάλλεται σε βάρος των υπόχρεων ή των νόμιμων εκπροσώπων τους που παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου αυτού και των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότηση του, πρόστιμο έως 100.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, κατόπιν ακροάσεώς τους. Σε περίπτωση υποτροπής για την ίδια παράβαση εντός τριετίας, το ποσό του επιβαλλόμενου προστίμου διπλασιάζεται και σε περίπτωση επανειλημμένης υποτροπής εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος το ποσό του προστίμου τριπλασιάζεται.

Τα τέλη

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, τα τέλη που καταβάλλονται στις Ειδικές Υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. αποτελούν εξ’ ολοκλήρου έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού, ενώ τα τέλη που καταβάλλονται στις Υ.Γ.Ε.ΜΗ. των Επιμελητηρίων αποτελούν εξ’ ολοκλήρου πόρους των Υπηρεσιών αυτών, οι οποίες διαθέτουν ετησίως, κατ’ ελάχιστο, το 10% όλων των ανωτέρω τελών, για την κάλυψη των ελαχίστων παγίων δαπανών λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Υποστήριξης και Ανάπτυξης των Πληροφοριακών Συστημάτων Γ.Ε.ΜΗ. & ΥΜΣ της ΚΕΕΕ.
Σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση των τελών, αυτή θα γίνει με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και Οικονομικών με την οποία θα καθορίζεται το ύψος, η διαδικασία, ο τρόπος, ο χρόνος και οι όροι είσπραξης και απόδοσης των ανταποδοτικών τελών του παρόντος νόμου, η κατανομή, τα κριτήρια κατανομής αυτών μεταξύ των δικαιούχων, ο φορέας συγκέντρωσης, ο τρόπος συλλογής και διαχείρισης αυτών των τελών, κ.ο.κ
Κωδικοποιημένα, όπως αναφέρουν οι κ. Δραγασάκης και Πιτσιόρλας, οι βασικοί άξονες του νέου νόμου έχουν ως εξής:
1.Επικαιροποίηση υπόχρεων εγγραφής στο ΓΕΜΗ
2.Αρμοδιότητα για την τήρηση του Γ.Ε.ΜΗ. και τον έλεγχο των υποβαλλόμενων πράξεων μόνο στις Υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. Η σχετική αρμοδιότητα των Δ/νσεων Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας για τις ΑΕ καταργείται. Στόχος είναι η μείωση της γραφειοκρατίας με την ενοποίηση της διαδικασίας ελέγχου των δημοσιευτέων πράξεων σε ένα σημείο της διοίκησης.
3.Επέκταση ηλεκτρονικοποίησης διαδικασιών και μείωση κρατικής παρέμβασης. Σειρά πράξεων θα καταχωρίζεται με απλό έλεγχο πληρότητας ενώ για ορισμένες εταιρικές πράξεις θα αρκεί η με ευθύνη της εταιρείας υποβολή στοιχείων που θα δημοσιοποιούνται, χωρίς την απαίτηση για υποβολή εγγράφων.
4.Σύσταση μητρώου πιστοποιημένων χρηστών ΓΕΜΗ και ΥΜΣ
5.Δημιουργία Επιτροπών ΓΕΜΗ αποτελούμενων από μέλη ΝΣΚ, δικηγόρους και υπηρεσιακούς παράγοντες για εξέταση υποθέσεων που αφορούν στην έκταση του ελέγχου και την καταχώριση πράξεων και στοιχείων στο ΓΕΜΗ ή εξέταση προσφυγών σε περίπτωση επιβολής προστίμων από τις ΥΓΕΜΗ, ούτως ώστε να επιλύονται ταχύτερα, ευχερέστερα και με ασφάλεια δικαίου σύνθετες περιπτώσεις.
6.Θεσμοθέτηση πιστοποιητικού καλής λειτουργίας για όλες τις εταιρείες
7.Πρόβλεψη κανόνων οργάνωσης και λειτουργίας των ΥΓΕΜΗ
8.Θέσπιση υποχρέωσης διαλειτουργικότητας με άλλα εθνικά μητρώα, με ιδιαίτερη έμφαση στην διασύνδεση με το taxis, προκειμένου να απαλλαγούν οι επιχειρήσεις από την υποχρέωση υποβολής παρεμφερών δηλώσεων με τα ίδια ή παρεμφερή στοιχεία σε περισσότερες κρατικές υπηρεσίες.
9.Καταγραφή όλων των πράξεων και στοιχείων που καταχωρίζονται στο ΓΕΜΗ, για τους κυριότερους νομικούς τύπους.
10.Πρόβλεψη συνεπειών για υπόχρεους έγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ που δεν εκτελούν την εμπορική δημοσιότητα, πέραν των προστίμων.
11.Πρόβλεψη αυστηρού χρονικού πλαισίου εντός του οποίου θα πρέπει να γίνεται ο έλεγχος πληρότητας και νομιμότητας και η υλοποίηση της εμπορικής δημοσιότητας από τις ΥΓΕΜΗ.
*Δείτε το σχέδιο νόμου για το Γενικό Εμπορικό Μητρώο στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό". 

https://air.euro2day.gr/media/files/1472148-gemh190419.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια: