Τα 5 προβλήματα στον τραπεζικό λογαριασμό που «φρακάρουν» τις αποζημιώσεις ενοικίων
Περίπου 20.000 ιδιοκτήτες ακινήτων δεν έχουν ακόμα αποζημιωθεί για τις απώλειες που είχαν στα ενοίκιά τους λόγω τεχνικών προβλημάτων στη δήλωση του τραπεζικού τους λογαριασμού στο σύστημα Taxisnet. Ενώ, δηλαδή, είναι τυπικά καλυμμένοι με τις υποχρεώσεις τους η ΑΑΔΕ δεν μπόρεσε να τους πληρώσει για διάφορους λόγους: είτε γιατί στον τραπεζικό λογαριασμό που έχει δηλωθεί στο Τaxisnet ο ιδιοκτήτης του ακινήτου δεν εμφανίζεται ως κύριος δικαιούχος, είτε ο λογαριασμός ήταν αδρανής κ.λπ.
Με τη βοήθεια του κ. Αλκη Κωφού, Φοροτεχνικού Συνεργάτη του Γραφείου Ενημέρωσης της ΠΟΜΙΔΑ, αναλύουμε τους 5 βασικούς λόγους για οποίους η λανθασμένη καταχώρηση του IBAN μπορεί να έχει μπλοκάρει την κατάθεση της αποζημίωσης στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου.
Οι όχι και τόσο ευρέως γνωστοί αυτοί κανόνες, συμπεριλαμβάνονται κυρίως στην εγκύκλιο ΠΟΛ 1140/2006 και την τροποποιητική της 1019/31-1-2020 του Υπουργείου Οικονομικών, και είναι οι εξής:
- Κάθε δικαιούχος είσπραξης αποζημίωσης λόγω μείωσης ενοικίων ακινήτων θα πρέπει να γνωστοποιήσει στην ΑΑΔΕ, έστω και καθυστερημένα, τον τραπεζικό λογαριασμό του για να του κατατεθεί το ποσό που δικαιούται. Συγκεκριμένα το πλήρες ΙΒΑΝ του λογαριασμού κατάθεσης θα πρέπει να καταχωρηθεί στη σελίδα του δικαιούχου στο TAXISNET, στην αριστερή στήλη “My Taxis Net” και στο παράθυρο “Δήλωση Λογαριασμού – ΙΒΑΝ”.
- Η τελευταία ΠΟΛ 1019/20 αναφέρει ρητά ότι «σε περίπτωση κοινού λογαριασμού αυτός δύναται να δηλώνεται από έως δύο δικαιούχους». Συνεπώς σύμφωνα με αυτήν, δεν κατατίθενται χρήματα σε κοινούς λογαριασμούς με πάνω από δύο δικαιούχους, έστω και αν το όνομα του δικαιούχου της αποζημίωσης είναι πρώτο.
- Το όνομα του εκμισθωτή-δικαιούχου της αποζημίωσης μπορεί να είναι πρώτο ή και δεύτερο στο δηλωμένο τραπεζικό λογαριασμό κατάθεσης.
- Ο δηλωμένος λογαριασμός θα πρέπει να είναι ανοιγμένος σε οποιαδήποτε ελληνική Τράπεζα, με ΙΒΑΝ που να αρχίζει από GR. Η κατάθεση σε Τράπεζα εξωτερικού δεν φαίνεται να προβλέπεται, ούτε έχει ελεγχθεί αν μπορεί να λειτουργήσει στην πράξη.
- Ο δηλωμένος λογαριασμός θα πρέπει να είναι ενεργός, και να μη έχει χαρακτηριστεί ως “αδρανής”. Αδρανής θα χαρακτηριστεί όταν για 24 συνεχόμενους μήνες δεν έχουν πραγματοποιηθεί συναλλαγές με άμεση χρέωση του λογαριασμού του δικαιούχου. Αδρανείς λογαριασμοί δεν χαρακτηρίζονται οι λογαριασμοί των προθεσμιακών καταθέσεων. Αν υπάρχει λογαριασμός αλλά είναι ήδη χαρακτηρισμένος αδρανής, χρειάζεται αίτηση στην Τράπεζα και επικαιροποίηση των στοιχείων των καταθετών.
- Στέλιος Κράλογλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου