Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

Τα... ευγενικά μηνύματα λάθους του συστήματος μετά από 20 λεπτά αναμονής και ο δαίδαλος των ηλεκτρονικών συστημάτων του Δημοσίου Η απόγνωση ενός φοροτεχνικού μπροστά στο TAXIS - Ανοικτή επιστολή στον γ.γ.Εσόδων κ. Θεοχάρη

Τα... ευγενικά μηνύματα λάθους του συστήματος μετά από 20 λεπτά αναμονής και ο δαίδαλος των ηλεκτρονικών συστημάτων του Δημοσίου

Η απόγνωση ενός φοροτεχνικού μπροστά στο TAXIS - Ανοικτή επιστολή στον γ.γ.Εσόδων κ. Θεοχάρη

Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης
Οικονομολόγος - Φοροτεχνικός, Α. Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Οικονομικός Διευθυντής της PROSVASIS AEBE, Συγγραφέας
Ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κύριος Χάρης Θεοχάρης σε πρωινή εκπομπή ιδιωτικού καναλιού επέμενε ότι δεν υπάρχει κανένα τεχνικό πρόβλημα και το taxis λειτουργεί κανονικά διαβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να δοθεί παράταση για τις φορολογικές δηλώσεις.
Ευτυχώς που το Τaxis είναι με τους φορολογούμενους και τους λογιστές και όχι με τον κ. Θεοχάρη. Λίγα λεπτά αργότερα από την παρουσία του στο γυαλί, συνάδελφος ανέβαζε στο facebook την απάντηση στον γενικό γραμματέα.
The server of the GSIS web site could not find the service or the document you requested.
If you typed the address, please verify its correctness.
Οι γνωστοί σύντροφοι τον τελευταίο καιρό των φορολογουμένων και των λογιστών φοροτεχνικών έκαναν πολλές φορές την ημέρα την παρουσία τους, σε όποιους προσπαθούσαν να στείλουν δηλώσεις, όχι μόνο φορολογίας αλλά και οριστικής δήλωσης φόρου μισθωτών (η προθεσμία λήγει την Παρασκευή 19/7), και ΦΠΑ.
Error 500--Internal Server Error
From RFC 2068 Hypertext Transfer Protocol -- HTTP/1.1:
10.5.1 500 Internal Server Error
The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.
Ή
Error 404--Not Found
From RFC 2068 Hypertext Transfer Protocol -- HTTP/1.1:
10.4.5 404 Not Found
The server has not found anything matching the Request-URI. No indication is given of whether the condition is temporary or permanent.
If the server does not wish to make this information available to the client, the status code 403 (Forbidden) can be used instead. The 410 (Gone) status code SHOULD be used if the server knows, through some internally configurable mechanism, that an old resource is permanently unavailable and has no forwarding address.
Ούτε το ίδιο το σύστημα δεν βοηθάει τον γενικό γραμματέα εσόδων και την διοίκηση της ΓΓΠΣ, αντικρούοντας τόσο τις δηλώσεις του πρώτου  όσο και τα δελτία της δεύτερης ότι το σύστημα λειτουργεί κανονικά.
Πάντως θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι το σύστημα είναι ευγενικό, αν και δεν ξέρω αν ισχύει αυτό που λέει ο λαός «από τότε που βγήκε το συγνώμη χάθηκε το φιλότιμο»
Προσπαθείς να στείλεις δήλωση και αφού τρως 20-25 λεπτά από την ζωή σου μπροστά στον υπολογιστή, βλέπεις τα παρακάτω:
«Σας ζητάμε συγνώμη!
Δε μπορούμε να εμφανίσουμε την ιστοσελίδα που ζητήσατε (Κωδικός σφάλματος 500)
Κάποιο πρόβλημα σχετικό με τη διεύθυνση (URL) ή τον εξυπηρετητή δικτύου εμποδίζει την εμφάνιση της ιστοσελίδας. Σας παρακαλούμε να προσπαθήσετε αργότερα.
Σας ευχαριστούμε
»
Είπαμε πάνω από όλα η ευγένεια.
Αυτά τα ολίγα σαν απάντηση στον κ.Θεοχάρη και την ανακοίνωση της ΓΓΠΣ.
Προσωπικά τιμώ και σέβομαι τον άνθρωπο Θεοχάρη, τις γνώσεις του και τις προσπάθειες που κάνει. Όμως για μια ακόμη φορά φαίνεται ότι κάποιοι των οδηγούν σε λανθασμένες αποφάσεις και λανθασμένες κινήσεις.
Η ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων θα πρέπει να είναι ο στόχος μας , όπως και η γενικότερη λειτουργία του κράτους μέσα από την κοινωνία της πληροφορικής.
Όμως δεν μπορούμε να εκβιάζουμε καταστάσεις, όταν δεν έχουμε την υποδομή.
Οι τόκοι έκαναν πάνω από ένα μήνα να μπουν στο σύστημα και υπάρχουν καταγγελίες ότι δεν είναι σωστοί. Σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζεται στους τόκους το μικτό ποσό και ο φόρος σε διαφορετική στήλη. Όμως σε κάποιες περιπτώσεις εμφανίζεται στον τόκο το καθαρό ποσό, χωρίς τους φόρους, και ο φόρος ξεχωριστά. Είναι κατανοητό ότι αυτό δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στην υποβολή, γιατί θα πρέπει να γίνει διπλός έλεγχος από τα βιβλιάρια καταθέσεων ή από τα extrait τον λογαριασμών για να διαπιστωθεί αν είναι σωστοί οι τόκοι.
Αυτό γίνεται γιατί οι τράπεζες αρνούνται να δώσουν βεβαιώσεις με την αιτιολογία ότι τα έχουν στείλει στην ΓΓΠΣ. Τα προβλήματα δεν σταματούν όμως εδώ.
Ας πούμε ότι το taxisnet λειτουργεί ρολόι.
Τι γίνεται όμως με το ΙΚΑ, τον ΟΓΑ και τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο κάποια από τα site αυτά δεν λειτουργούν. Ποτέ σχεδόν δεν θα τα βρεις να δουλεύουν όλα μαζί (η κοινωνία της πληροφορικής που λέγαμε).
Πέρα από αυτά αρκετά ταμεία, και κύρια του Δημοσίου, έχουν στείλει λανθασμένες βεβαιώσεις , με ποιο συχνό λάθος να μην αναφέρεται σε αυτές η εισφορά αλληλεγγύης, παρ όλο που έχει παρακρατηθεί.
Αυτά δεν είναι αρμοδιότητα του φορολογούμενου αλλά του Δημοσίου να τα ελέγξει και να τα εποπτεύσει να βγουν σωστά. Δηλαδή αρμοδιότητα του υπουργείου Οικονομικών.
Θα μπορούσαμε να γράψουμε χιλιάδες άλλα προβλήματα για να αιτιολογήσουμε το αίτημα για παράταση των φορολογικών δηλώσεων μέχρι τουλάχιστον την 30η Σεπτεμβρίου 2013, ανεξαρτήτως ΑΦΜ.
Ελπίζω εκεί στην Καραγιώργη Σερβίας να ακούν και να λογικευτούν.
Θα πάρετε απλά τις δηλώσεις που εσείς οι ίδιοι νομοθετήσατε να υποβληθούν σε 5 μήνες, και δεν θα ρίξετε στα ψυχοφάρμακα φορολογούμενους και φοροτεχνικούς λογιστές.
Αυτό είναι προς το καλό όλων. Για το καλό των εσόδων του κράτους, και για την καλή ψυχική υγεία των φορολογουμένων


Πηγή: Η απόγνωση ενός φοροτεχνικού μπροστά στο TAXIS - Ανοικτή επιστολή στον γ.γ.Εσόδων κ. Θεοχάρη | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/17889/i-apognosi-enos-forotehnikoy-mprosta-sto-taxis-anoikti-epistoli-ston-ggesodon-k#ixzz2ZNcnb1Ng

Δεν υπάρχουν σχόλια: