ΚΕΠΕ: ΟΥΡΑΓΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε.
Αναποτελεσματικό και διεφθαρμένο το Δημόσιο
To «αθάνατο» ελληνικό δημόσιο «σκοτώνει» την ανάπτυξη. Αυτό είναι το συμπέρασμα μελέτης που διεξήγαγε το ΚΕΠΕ και η οποία δείχνει ότι η πολυετής αναποτελεσματικότητα και το «τέρας» της γραφειοκρατίας αποτελούν ανασχετικούς παράγοντες στην προσπάθεια για ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.
Σύμφωνα με την έρευνα, το ελληνικό δημόσιο έχει την τέταρτη χαμηλότερη επίδοση μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε., με βάση μία σειρά από κριτήρια αποτελεσματικότητας. Η Ελλάδα κατατάσσεται δύο θέσεις κάτω από τη Βουλγαρία σε αποτελεσματικότητα του Δημοσίου, ενώ κακές επιδόσεις καταγράφονται στο μέτωπο της διαφθοράς και της οικονομικής σταθερότητας. Οι θέσεις που καταλαμβάνει η Ελλάδα σ' αυτούς τους δύο τομείς είναι η 4η και η 2η θέση από το τέλος, αντιστοίχως.
Μόνο στον δείκτη υποδομών, η χώρα κατέχει κάπως καλύτερη θέση (12η από το τέλος). Στην πρώτη τετράδα των κρατών με το πιο αποδοτικό Δημόσιο βρίσκονται η Ολλανδία, η Σουηδία, η Βρετανία και η Γερμανία, ενώ στις τελευταίες θέσεις, μετά την Ελλάδα, ακολουθούν η Ρουμανία, η Κροατία και η Σλοβακία. Η εργασία «Πολλαπλασιαστές δημόσιων επενδύσεων στις χώρες της Ε.Ε.: Έχει σημασία η αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα;» του ερευνητή του ΚΕΠΕ, Σωτήρη Παπαϊωάννου, εξετάζει εάν οι αποκλίσεις στην αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα επηρεάζουν την επίπτωση των δημόσιων επενδύσεων στην οικονομική μεγέθυνση.
Οι χώρες που έχουν πιο αποδοτικούς δημόσιους τομείς έχουν συγκριτικά υψηλότερη επίδραση των δημόσιων επενδύσεων στην οικονομική τους μεγέθυνση.
Η διαχείριση του δημοσίου τομέα (4η θέση από το τέλος) υπολογίζεται με βάση τις επιδόσεις στο πεδίο της διαφθοράς, της προστασίας των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας, και της δικαστικής ανεξαρτησίας, ενώ ο δείκτης σταθερότητας (2η θέση από το τέλος) ενσωματώνει την ανεργία, τον πληθωρισμό, τις δημόσιες δαπάνες κ.λπ.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Στον τομέα της εκπαίδευσης (1η θέση πανευρωπαϊκά, αλλά με αστερίσκους για το αν τα στοιχεία «καθρεφτίζουν» την πραγματικότητα ή αν αυτή π.χ. καλύπτεται μέσω ιδιωτικών δαπανών παιδείας) προσμετράται η δαπάνη παιδείας, η συμμετοχή σε ΑΕΙ κ.λπ. και στον τομέα των υποδομών (12η θέση από το τέλος) προσμετρώνται ο όγκος των μεταφορών, η χρήση τηλεφωνίας, διαδικτύου κ.λπ. Επισημαίνεται ακόμη η διαρροή επιστημόνων στο εξωτερικό λόγω της ανεργίας και της κρίσης.
Στον τομέα της εκπαίδευσης (1η θέση πανευρωπαϊκά, αλλά με αστερίσκους για το αν τα στοιχεία «καθρεφτίζουν» την πραγματικότητα ή αν αυτή π.χ. καλύπτεται μέσω ιδιωτικών δαπανών παιδείας) προσμετράται η δαπάνη παιδείας, η συμμετοχή σε ΑΕΙ κ.λπ. και στον τομέα των υποδομών (12η θέση από το τέλος) προσμετρώνται ο όγκος των μεταφορών, η χρήση τηλεφωνίας, διαδικτύου κ.λπ. Επισημαίνεται ακόμη η διαρροή επιστημόνων στο εξωτερικό λόγω της ανεργίας και της κρίσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου