Μετατίθεται η ημερομηνία έναρξης της απευθείας τιμολόγησης των διαφημιζόμενων από τα ΜΜΕ
http://taxheaven.gr
ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΟΣ
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, ενσωμάτωση της οδηγίας 2013/30/ΕΕ, τροποποίηση του π.δ. 148/2009 και άλλες διατάξεις»
Με την προς ψήφιση τροπολογία μετατίθεται εκ νέου κατά τρεις (3) μήνες, δηλαδή από 1-10-2016 αντί από 2-7-2016 που ισχύει σήμερα, η εφαρμογή της διαδικασίας για την απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζόμενων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ). Επομένως, για το χρονικό διάστημα που παρεμβάλλεται μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία, εξακολουθεί να εφαρμόζεται η ισχύουσα διαδικασία για την τιμολόγηση των διαφημιζόμενων βάσει τιμοκαταλόγου που υποβάλλεται στην οικεία ΔΟΥ από τα ΜΜΕ, καθώς και η δυνατότητα τιμολόγησης στις διαφημιστικές εταιρείες που μεσολαβούν.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
1. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 12 του Ν. 2328/1995 (Α' 159), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο Πέμπτο του ν. 4279/2014 (Α' 158) και ισχύει ορίζεται ότι:
«2. Από 2.7.2016 η τιμολόγηση για τις πράξεις της παραγράφου 1 διενεργείται αποκλειστικά με τιμολόγιο που εκδίδει το Μέσο που καταχωρεί ή αναμεταδίδει τη διαφήμιση ή τη χορηγία προς τον διαφημιζόμενο. Εξαίρεση από τον παραπάνω κανόνα επιτρέπεται αποκλειστικά στις περιπτώσεις που οι διαφημιστικές και επικοινωνιακές ενέργειες διενεργούνται στο πλαίσιο σύμβασης διαφημιστικής και επικοινωνιακής προβολής που:
α. είτε έχει συναφθεί το αργότερο μέχρι τις 30.6.2016, υπό την πρόσθετη προϋπόθεση ότι: (i) η σχετική σύμβαση έχει κοινοποιηθεί εγκαίρως στην οικεία φορολογική αρχή, όπως ορίζεται από τις οικείες διατάξεις, και (ii) σε κάθε περίπτωση, η διάρκεια ισχύος της λήγει το αργότερο μέχρι τις 30.9.2016,
β. είτε έχει συναφθεί από το Δημόσιο ή φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε συνέχεια διαγωνιστικής διαδικασίας της οποίας η Διακήρυξη έχει δημοσιευθεί μέχρι τις 30.6.2016.
Αν για την εξόφληση του Μέσου μεσολαβεί με οποιονδήποτε τρόπο διαφημιστής, αυτός ενεργεί ως εκπρόσωπος του διαφημιζόμενου, προς τον οποίο εκδίδονται και όλα τα νόμιμα παραστατικά. Παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο α' παραπάνω απαγορεύονται, ενώ παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο β' επιτρέπονται υπό τους όρους της νομοθεσίας για τη διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα».
Οι προθεσμίες της ως άνω διάταξης έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ασφυκτικές για τις επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον διαφημιστικό τομέα. Προκειμένου να διευκολυνθεί η ομαλή προσαρμογή του επιχειρηματικού κόσμου στις νέες υποχρεώσεις του, προτείνεται η περαιτέρω μετάθεση του χρόνου έναρξης εφαρμογής των νέων διατάξεων κατά τρεις μήνες.
Ήδη με το άρθρο 58 του ν. 4331/2015 (Α' 69) η έναρξη της απ' ευθείας τιμολόγησης των διαφημιζομένων μετατέθηκε χρονικά για την 02-01-2016. Με την παράγραφο 7 του άρθρου 55 του ν. 4339/2015 (Α' 133) και στη συνέχεια με το άρθρο 33 της ΠΝΠ 30.12.2015 (Α' 184), η οποία κυρώθηκε με τον Ν.4366/2016 (Α'18) ευθυγραμμίστηκε η έναρξη ισχύος των επί μέρους μεταβολών στη σχέση μεταξύ διαφημιστών και μέσων ενημέρωσης, ώστε το σύνολο των μεταβολών να ισχύσουν από 01-07-2016.
Η προτεινόμενη διάταξη εισηγείται την παράταση της ισχύος των ανωτέρω προθεσμιών για χρονικό διάστημα τριών μηνών έως την 01.10.2016, έτσι ώστε να υπάρξει ο απαραίτητος χρόνος προσαρμογής των διαφημιστικών επιχειρήσεων στις νέες ρυθμίσεις και να δοθεί ο αναγκαίος όσο και απαραίτητος χρόνος σε αυτές, στους εμπλεκόμενους φορείς και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης προκειμένου να προσεγγίσουν στην επίλυση των υπαρχόντων προβλημάτων.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Άρθρο ...........
1. Η παράγραφος 2 του άρθρου 12 του ν. 2328/1995 (Α' 159), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 33 του άρθρου δεύτερου του Ν. 4366/2016 (Α' 18) και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Από 01.10.2016 η τιμολόγηση για τις πράξεις της παραγράφου 1 διενεργείται αποκλειστικά με τιμολόγιο που εκδίδει.το Μέσο που καταχωρεί ή αναμεταδίδει τη διαφήμιση ή τη χορηγία προς τον διαφημιζόμενο. Εξαίρεση από την παραπάνω διάταξη, επιτρέπεται αποκλειστικά στις περιπτώσεις που οι διαφημιστικές και επικοινωνιακές ενέργειες διενεργούνται στο πλαίσιο σύμβασης -διαφημιστικής και επικοινωνιακής προβολής που:
α. είτε έχει συναφθεί το αργότερο μέχρι τις 30.09.2016, υπό την πρόσθετη προϋπόθεση ότι:
(i) η σχετική σύμβαση έχει κοινοποιηθεί εγκαίρως στην οικεία φορολογική αρχή, όπως ορίζεται από τις οικείες διατάξεις, και (ii) σε κάθε περίπτωση, η διάρκεια ισχύος της λήγει το αργότερο μέχρι τις 31.12.2016,
β. είτε έχει συναφθεί από το Δημόσιο ή φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε συνέχεια διαγωνιστικής διαδικασίας της οποίας η Διακήρυξη έχει δημοσιευθεί μέχρι τις 30.09.2016.
Αν για την εξόφληση του Μέσου μεσολαβεί με οποιονδήποτε τρόπο διαφημιστής, αυτός ενεργεί ως εκπρόσωπος του διαφημιζόμενου, προς τον οποίο εκδίδονται και όλα τα νόμιμα παραστατικά.
Παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο α' παραπάνω απαγορεύονται, ενώ παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο β' επιτρέπονται υπό τους όρους της νομοθεσίας για τη διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα».
Αθήνα, 11 Ιουλίου 2016
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
http://taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου