Geo-blocking: Το Συμβούλιο υιοθετεί κανονισμό για την άρση των φραγμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Geo-blocking: Το Συμβούλιο υιοθετεί κανονισμό για την άρση των φραγμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Νέοι κανόνες για την τόνωση του ηλεκτρονικού εμπορίου με τον τερματισμό του geo-blocking.
Το Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα κανονισμό για την απαγόρευση της αδικαιολόγητης γεωλογικής παρεμπόδισης στην εσωτερική αγορά.
Το γεωφυσικό εμπόδιο είναι μια πρακτική που εισάγει διακρίσεις και εμποδίζει τους online πελάτες να έχουν πρόσβαση και να αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες από έναν ιστότοπο που εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος.
Ο νέος νόμος θα εξαλείψει τα εμπόδια στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αποφεύγοντας τις διακρίσεις λόγω εθνικότητας, τόπου κατοικίας ή τόπου εγκατάστασης.
Το τέλος του γεωφυσικού αποκλεισμού σημαίνει ευρύτερη επιλογή και κατά συνέπεια καλύτερες συμφωνίες για τους καταναλωτές και περισσότερες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις. Η βουλγαρική προεδρία αποδίδει μεγάλη σημασία στην ψηφιακή οικονομία. Θέλω να συγχαρώ τις προηγούμενες Προεδρίες, το Κοινοβούλιο και την Επιτροπή για τη συλλογική επιτυχία στην προώθηση της Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Ενιαίας Αγοράς.
- Lilyana Pavlova, υπουργός για τη βουλγαρική προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ
Τα κύρια χαρακτηριστικά του κανονισμού είναι τα εξής:
Στόχος και πεδίο εφαρμογής
Οι νέοι κανόνες θα αποτρέψουν τις διακρίσεις για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις όσον αφορά την πρόσβαση σε τιμές, πωλήσεις ή όρους πληρωμής κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε άλλη χώρα της ΕΕ.
Οι υπηρεσίες όπου το κύριο χαρακτηριστικό είναι η παροχή πρόσβασης και χρήσης περιεχομένου που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα ή η πώληση έργων προστατευόμενων από πνευματικά δικαιώματα υπό άυλη μορφή, όπως υπηρεσίες ροής μουσικής, ηλεκτρονικά βιβλία, ηλεκτρονικά παιχνίδια και λογισμικό, εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του κανονισμού. Αυτό όμως θα αποτελέσει αντικείμενο επανεξέτασης από την Επιτροπή.
Άλλες υπηρεσίες, όπως οι οικονομικές, οπτικοακουστικές, μεταφορικές, υγειονομικές και κοινωνικές υπηρεσίες, εξαιρούνται επίσης, σύμφωνα με την οδηγία για τις υπηρεσίες.
Ίση πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες
Οι έμποροι δεν θα είναι σε θέση να κάνουν διακρίσεις μεταξύ των πελατών όσον αφορά τους γενικούς όρους και τις προϋποθέσεις - συμπεριλαμβανομένων των τιμών - σε τρεις περιπτώσεις. Αυτά είναι όπου ο έμπορος:
1. πωλεί αγαθά που παραδίδονται σε ένα κράτος μέλος στο οποίο ο έμπορος προσφέρει παράδοση ή συλλέγονται σε τόπο συμφωνημένο με τον πελάτη ·
2. Παρέχει υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά, όπως υπηρεσίες cloud, υπηρεσίες αποθήκευσης δεδομένων, φιλοξενία ιστοσελίδων και παροχή τείχους προστασίας.
3. παρέχει υπηρεσίες που λαμβάνει ο πελάτης στη χώρα όπου δραστηριοποιείται ο έμπορος, όπως ξενοδοχεία, αθλητικά γεγονότα, ενοικιάσεις αυτοκινήτων ή εισιτήρια για μουσικά φεστιβάλ ή πάρκα αναψυχής.
Σε αντίθεση με τις διακρίσεις ως προς τις τιμές, δεν θα απαγορευθεί η διαφοροποίηση των τιμών, επομένως οι έμποροι είναι ελεύθεροι να προσφέρουν διαφορετικούς γενικούς όρους, συμπεριλαμβανομένων των τιμών, και να στοχεύσουν συγκεκριμένες ομάδες πελατών σε συγκεκριμένες περιοχές.
Επιπλέον, οι έμποροι δεν θα είναι υποχρεωμένοι να παραδίδουν αγαθά σε πελάτες εκτός του κράτους μέλους στο οποίο προσφέρουν την παράδοση.
Συναλλαγές πληρωμών
Απαγορεύεται η αδικαιολόγητη διάκριση των πελατών όσον αφορά τις μεθόδους πληρωμής. Επομένως, οι έμποροι δεν θα έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόζουν διαφορετικούς όρους πληρωμής για τους πελάτες για λόγους εθνικότητας, τόπου κατοικίας ή τόπου εγκατάστασης.
Απαγόρευση διακρίσεων για την πρόσβαση στο δικτυακό τόπο του ηλεκτρονικού εμπορίου
Οι έμποροι δεν θα επιτρέπεται να αποκλείουν ή να περιορίζουν την πρόσβαση των πελατών στην ηλεκτρονική διεπαφή τους για λόγους εθνικότητας ή τόπου διαμονής.
Μια σαφής εξήγηση θα πρέπει να παρέχεται εάν ένας έμπορος μπλοκάρει ή περιορίζει την πρόσβαση ή ανακατευθύνει τους πελάτες σε μια διαφορετική έκδοση της διαδικτυακής διασύνδεσης.
Παθητικές πωλήσεις
Κατά γενικό κανόνα, ο νέος κανονισμός θα επικρατήσει σε περιπτώσεις σύγκρουσης με το δίκαιο ανταγωνισμού. Ωστόσο, το δικαίωμα των προμηθευτών να επιβάλλουν ενεργούς περιορισμούς πωλήσεων δεν θα επηρεαστεί.
Το δίκαιο ανταγωνισμού της ΕΕ διακρίνει μεταξύ των παθητικών πωλήσεων (όταν οι πωλήσεις γίνονται ως απάντηση σε ανεπιθύμητες παραγγελίες) και των ενεργών πωλήσεων (όταν οι έμποροι λιανικής επιδιώκουν ενεργά τους πελάτες). Οι περιορισμοί παθητικής πώλησης θεωρούνται γενικά ως παραβίαση του δικαίου του ανταγωνισμού, ενώ οι ενεργητικοί περιορισμοί πωλήσεων αποτελούν συνήθη πρακτική που απορρέει από την εμπορική ελευθερία.
Ρήτρα αναθεώρησης
Η Επιτροπή θα πραγματοποιήσει μια πρώτη αξιολόγηση των επιπτώσεων των νέων κανόνων στην εσωτερική αγορά δύο έτη μετά την έναρξη ισχύος τους.
Η αξιολόγηση θα περιλαμβάνει ενδεχόμενη εφαρμογή των νέων κανόνων σε ορισμένες ηλεκτρονικά παρεχόμενες υπηρεσίες που προσφέρουν περιεχόμενο που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα, όπως μουσική που μπορεί να μεταφορτωθεί, ηλεκτρονικά βιβλία, λογισμικό και παιχνίδια στο διαδίκτυο.
Εναρξη ισχύος
Ο κανονισμός, ο οποίος θα δημοσιευθεί στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ πριν από τα τέλη Μαρτίου 2018, θα τεθεί σε ισχύ εννέα μήνες μετά τη δημοσίευσή του.
https://www.taxheaven.gr
Geo-blocking: Το Συμβούλιο υιοθετεί κανονισμό για την άρση των φραγμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Νέοι κανόνες για την τόνωση του ηλεκτρονικού εμπορίου με τον τερματισμό του geo-blocking.
Το Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα κανονισμό για την απαγόρευση της αδικαιολόγητης γεωλογικής παρεμπόδισης στην εσωτερική αγορά.
Το γεωφυσικό εμπόδιο είναι μια πρακτική που εισάγει διακρίσεις και εμποδίζει τους online πελάτες να έχουν πρόσβαση και να αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες από έναν ιστότοπο που εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος.
Ο νέος νόμος θα εξαλείψει τα εμπόδια στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αποφεύγοντας τις διακρίσεις λόγω εθνικότητας, τόπου κατοικίας ή τόπου εγκατάστασης.
Το τέλος του γεωφυσικού αποκλεισμού σημαίνει ευρύτερη επιλογή και κατά συνέπεια καλύτερες συμφωνίες για τους καταναλωτές και περισσότερες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις. Η βουλγαρική προεδρία αποδίδει μεγάλη σημασία στην ψηφιακή οικονομία. Θέλω να συγχαρώ τις προηγούμενες Προεδρίες, το Κοινοβούλιο και την Επιτροπή για τη συλλογική επιτυχία στην προώθηση της Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Ενιαίας Αγοράς.
- Lilyana Pavlova, υπουργός για τη βουλγαρική προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ
Τα κύρια χαρακτηριστικά του κανονισμού είναι τα εξής:
Στόχος και πεδίο εφαρμογής
Οι νέοι κανόνες θα αποτρέψουν τις διακρίσεις για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις όσον αφορά την πρόσβαση σε τιμές, πωλήσεις ή όρους πληρωμής κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε άλλη χώρα της ΕΕ.
Οι υπηρεσίες όπου το κύριο χαρακτηριστικό είναι η παροχή πρόσβασης και χρήσης περιεχομένου που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα ή η πώληση έργων προστατευόμενων από πνευματικά δικαιώματα υπό άυλη μορφή, όπως υπηρεσίες ροής μουσικής, ηλεκτρονικά βιβλία, ηλεκτρονικά παιχνίδια και λογισμικό, εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του κανονισμού. Αυτό όμως θα αποτελέσει αντικείμενο επανεξέτασης από την Επιτροπή.
Άλλες υπηρεσίες, όπως οι οικονομικές, οπτικοακουστικές, μεταφορικές, υγειονομικές και κοινωνικές υπηρεσίες, εξαιρούνται επίσης, σύμφωνα με την οδηγία για τις υπηρεσίες.
Ίση πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες
Οι έμποροι δεν θα είναι σε θέση να κάνουν διακρίσεις μεταξύ των πελατών όσον αφορά τους γενικούς όρους και τις προϋποθέσεις - συμπεριλαμβανομένων των τιμών - σε τρεις περιπτώσεις. Αυτά είναι όπου ο έμπορος:
1. πωλεί αγαθά που παραδίδονται σε ένα κράτος μέλος στο οποίο ο έμπορος προσφέρει παράδοση ή συλλέγονται σε τόπο συμφωνημένο με τον πελάτη ·
2. Παρέχει υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά, όπως υπηρεσίες cloud, υπηρεσίες αποθήκευσης δεδομένων, φιλοξενία ιστοσελίδων και παροχή τείχους προστασίας.
3. παρέχει υπηρεσίες που λαμβάνει ο πελάτης στη χώρα όπου δραστηριοποιείται ο έμπορος, όπως ξενοδοχεία, αθλητικά γεγονότα, ενοικιάσεις αυτοκινήτων ή εισιτήρια για μουσικά φεστιβάλ ή πάρκα αναψυχής.
Σε αντίθεση με τις διακρίσεις ως προς τις τιμές, δεν θα απαγορευθεί η διαφοροποίηση των τιμών, επομένως οι έμποροι είναι ελεύθεροι να προσφέρουν διαφορετικούς γενικούς όρους, συμπεριλαμβανομένων των τιμών, και να στοχεύσουν συγκεκριμένες ομάδες πελατών σε συγκεκριμένες περιοχές.
Επιπλέον, οι έμποροι δεν θα είναι υποχρεωμένοι να παραδίδουν αγαθά σε πελάτες εκτός του κράτους μέλους στο οποίο προσφέρουν την παράδοση.
Συναλλαγές πληρωμών
Απαγορεύεται η αδικαιολόγητη διάκριση των πελατών όσον αφορά τις μεθόδους πληρωμής. Επομένως, οι έμποροι δεν θα έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόζουν διαφορετικούς όρους πληρωμής για τους πελάτες για λόγους εθνικότητας, τόπου κατοικίας ή τόπου εγκατάστασης.
Απαγόρευση διακρίσεων για την πρόσβαση στο δικτυακό τόπο του ηλεκτρονικού εμπορίου
Οι έμποροι δεν θα επιτρέπεται να αποκλείουν ή να περιορίζουν την πρόσβαση των πελατών στην ηλεκτρονική διεπαφή τους για λόγους εθνικότητας ή τόπου διαμονής.
Μια σαφής εξήγηση θα πρέπει να παρέχεται εάν ένας έμπορος μπλοκάρει ή περιορίζει την πρόσβαση ή ανακατευθύνει τους πελάτες σε μια διαφορετική έκδοση της διαδικτυακής διασύνδεσης.
Παθητικές πωλήσεις
Κατά γενικό κανόνα, ο νέος κανονισμός θα επικρατήσει σε περιπτώσεις σύγκρουσης με το δίκαιο ανταγωνισμού. Ωστόσο, το δικαίωμα των προμηθευτών να επιβάλλουν ενεργούς περιορισμούς πωλήσεων δεν θα επηρεαστεί.
Το δίκαιο ανταγωνισμού της ΕΕ διακρίνει μεταξύ των παθητικών πωλήσεων (όταν οι πωλήσεις γίνονται ως απάντηση σε ανεπιθύμητες παραγγελίες) και των ενεργών πωλήσεων (όταν οι έμποροι λιανικής επιδιώκουν ενεργά τους πελάτες). Οι περιορισμοί παθητικής πώλησης θεωρούνται γενικά ως παραβίαση του δικαίου του ανταγωνισμού, ενώ οι ενεργητικοί περιορισμοί πωλήσεων αποτελούν συνήθη πρακτική που απορρέει από την εμπορική ελευθερία.
Ρήτρα αναθεώρησης
Η Επιτροπή θα πραγματοποιήσει μια πρώτη αξιολόγηση των επιπτώσεων των νέων κανόνων στην εσωτερική αγορά δύο έτη μετά την έναρξη ισχύος τους.
Η αξιολόγηση θα περιλαμβάνει ενδεχόμενη εφαρμογή των νέων κανόνων σε ορισμένες ηλεκτρονικά παρεχόμενες υπηρεσίες που προσφέρουν περιεχόμενο που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα, όπως μουσική που μπορεί να μεταφορτωθεί, ηλεκτρονικά βιβλία, λογισμικό και παιχνίδια στο διαδίκτυο.
Εναρξη ισχύος
Ο κανονισμός, ο οποίος θα δημοσιευθεί στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ πριν από τα τέλη Μαρτίου 2018, θα τεθεί σε ισχύ εννέα μήνες μετά τη δημοσίευσή του.
https://www.taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου