Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

ΠΟΛ.1124/29.5.2013 Ανακαθορισμός της καθ’ ύλην αρμοδιότητας μεταξύ των Δ.Ο.Υ. και των Ελεγκτικών Κέντρων σε θέματα φορολογικού ελέγχου

ΠΟΛ.1124/29.5.2013
Ανακαθορισμός της καθ’ ύλην αρμοδιότητας μεταξύ των Δ.Ο.Υ. και των Ελεγκτικών Κέντρων σε θέματα φορολογικού ελέγχου

Αθήνα, 29 Μαΐου 2013

(ΦΕΚ Β' 1344/03-06-2013)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
-ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ
ΤΜΗΜA Α΄
-ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΔΙΟΙΚ. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α΄

Ταχ. Δ/νση :Κ. Σερβίας 8
Ταχ. Κωδ. :101 84 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. :210 3375203, 3375204
FAX :210 3375354

ΠΟΛ 1124

Θέμα: Ανακαθορισμός της καθ’ ύλην αρμοδιότητας μεταξύ των Δ.Ο.Υ. και των Ελεγκτικών Κέντρων σε θέματα φορολογικού ελέγχου.

Α Π Ο Φ Α Σ Η

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Του άρθρου 3 του ν.2343/1995 (Φ.Ε.Κ. Α΄−211) «Αναδιοργάνωση υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών και άλλες διατάξεις».

β) Του άρθρου 20 του ν.2753/1999 (Φ.Ε.Κ. Α΄−249) «Απλοποιήσεις και ελαφρύνσεις στη φορολογία εισοδήματος και άλλες διατάξεις».

γ) Του άρθρου 1 παρ. 5 του π.δ.280/1997 (Φ.Ε.Κ. Α΄−203) «Οργάνωση των Ελεγκτικών Κέντρων».

δ) Των άρθρων 23 και 24 του ν.3259/2004 (Φ.Ε.Κ. Α΄−149) «Περαίωση εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων, ρύθμιση ληξιπρόθεσμων χρεών και άλλες διατάξεις».

ε) Της αριθ. 1099054/1224/0006Α/9.12.2004 (Φ.Ε.Κ. Β΄− 1880) Α.Υ.Ο.Ο. «Ορισμός του χρόνου έναρξης λειτουργίας των Διαπεριφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων (Δ.Ε.Κ.) Αθηνών και Θεσσαλονίκης και παύσης λειτουργίας του Εθνικού Ελεγκτικού Κέντρου (ΕΘ.Ε.Κ.)».

στ) Του άρθρου 73 του Κώδικα Φορολογίας Κληρονομιών, Δωρεών, Γονικών Παροχών και Κερδών από Λαχεία, ο οποίος κυρώθηκε με το ν.2961/2001 (Φ.Ε.Κ. Α΄− 266).

ζ) Του άρθρου 60 του ν.3283/2004 (Φ.Ε.Κ. Α΄−210) «Ανώνυμες Εταιρείες διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων, οργανισμοί συλλογικών επενδύσεων σε κινητές αξίες, αμοιβαία κεφάλαια και άλλες διατάξεις».

η) Του άρθρου 32 του ν.1828/1989 (Φ.Ε.Κ. Α΄−2) «Αναμόρφωση της φορολογίας εισοδήματος και άλλες διατάξεις», όπως έχει αντικατασταθεί και συμπληρωθεί με την παρ.3 του άρθρου 19 του ν.2443/1996 (Φ.Ε.Κ. Α΄− 265) και του άρθρου 55, παρ.12 του ν.4002/2011 (Φ.Ε.Κ. Α΄180).

θ) Του π.δ. 551/1988 (Φ.Ε.Κ. Α΄− 259) «Οργανισμός Νομαρχιών (οργάνωση οικονομικών υπηρεσιών)», όπως ισχύει.

ι) Της περίπτωσης β΄ της παρ. 4 του άρθρου 66 του ν.2238/1994 (Φ.Ε.Κ. Α΄−151) «Κύρωση του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος».

ια) Του π.δ. 16/1989 (Φ.Ε.Κ. Α΄−6) «Κανονισμός λειτουργίας Δ.Ο.Υ. και των Τοπικών Γραφείων και καθήκοντα υπαλλήλων αυτών», όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το π.δ.2/1999 (Φ.Ε.Κ. Α΄ − 2).

ιβ) Του άρθρου 90 του κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο «πρώτο» του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (Α΄98).

ιγ) Των άρθρων 18 και 55 του ν.4002/2011 (Φ.Ε.Κ. Α΄ − 180) «Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και αναδιάρθρωση της Γενικής Διεύθυνσης Συντάξεων του Υπουργείου Οικονομικών».

ιδ) Των διατάξεων των παρ.1 και 7β του άρθρου 34 του ν.4141/2013 (Α΄81) «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις», όπως ισχύουν.

ιε) Της αριθ. Δ6Α 1133106 ΕΞ 2011/21.9.2011 (Φ.Ε.Κ. 2187Β΄/29.11.2011) Α.Υ.Ο. «Κατάργηση των Τμημάτων Ελέγχου Δ.Ο.Υ. Α΄ Τάξεως και των Γραφείων Ελέγχου Δ.Ο.Υ. Β΄ Τάξεως, αναστολή λειτουργίας των Τμημάτων Δικαστικού Δ.Ο.Υ. Α΄ Τάξεως και ανακαθορισμός καθ’ ύλην αρμοδιότητας Τμημάτων και Γραφείων των Δ.Ο.Υ. Α΄ και Β΄ Τάξεως», όπως ισχύει.

ιστ) Τις αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών αριθ. Δ6Α 1131253 ΕΞ 20.9.2011 (Β΄2111), Δ6Α 1133062 ΕΞ 21.9.2011 (Β΄2241), Δ6Α 1159129 ΕΞ 21.11.2011 (Β΄2739), Δ6Α 1133220 ΕΞ2012/24.2.2012 (Β΄465), Δ6Α 1130258 ΕΞ 20.9.2012 (Β΄2552), Δ6Α 1144678 ΕΞ 19.10.2012 (Β΄2828), Δ6Α 1144680 ΕΞ 19.10.2012 (Β΄2828), Δ6Α 1004645 ΕΞ 10.1.2013 (Β΄22) και Δ6Α 1044519 ΕΞ 12.3.2013 (Β΄567) περί αναστολής λειτουργίας Δ.Ο.Υ., όπως ισχύουν.

ιζ) Της ΠΟΛ.1186/1.9.2011 (ΦΕΚ Β' 2144/26.9.2011) «Χαρακτηρισμός μεγάλων επιχειρήσεων που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Δ.Ο.Υ. Μεγάλων Επιχειρήσεων».

ιη) Της ΠΟΛ.1217/21.10.2011 (Φ.Ε.Κ. 2367 Β΄/25.10.2011) «Διαδικασία και μεταφορά των ελεγμένων υποθέσεων καθώς και αυτών για τις οποίες ο έλεγχος βρίσκεται σε εξέλιξη αρμοδιότητας πλέον Δ.Ο.Υ. Μεγάλων Επιχειρήσεων και Δ.Ο.Υ. Φ.Α.Ε. Αθηνών».

ιθ) Της αριθ. Δ6Α 1007935 ΕΞ 13.1.2012 (Φ.Ε.Κ. 22 Β΄/13.1.2012) Α.Υ.Ο.«Αναστολή λειτουργίας Περιφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων (Π.Ε.Κ.)».

κ) Τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου δέκατου του ν. 2932/2001 (ΦΕΚ 145 Α') και την με αριθ. 188/2010 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Οικονομικών

κα) Την Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1039/13.2.2012 (Φ.Ε.Κ. 342 Β΄/16.2.2012) Ανακαθορισμός της καθ’ ύλην αρμοδιότητας μεταξύ των Δ.Ο.Υ. και Δ.Ε.Κ., σε θέματα φορολογικού ελέγχου, αναστολή λειτουργίας των Π.Ε.Κ. και μεταφορά των εκκρεμών υποθέσεών τους στις Δ.Ο.Υ.

κβ) Τις διατάξεις της περίπτωσης 2 της υποπαραγράφου Ε.2 της παραγράφου Ε΄ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, όπως ισχύει.

2. Την αριθ. Δ6Α 1015213ΕΞ 28.1.2013 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 130/28.1.2013) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών».

3. Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της Απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Στην αρμοδιότητα του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.) υπάγονται και οι υποθέσεις φορολογουμένων οι οποίοι τα ημερολογιακά έτη 2009, 2010 και 2011 απέστειλαν στο εξωτερικό χρηματικά εμβάσματα ποσού πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ και άνω σε οποιαδήποτε από τα παραπάνω έτη.

Το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.) καθίσταται αρμόδιο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν.2343/1995, όπως ισχύει, για την έκδοση των φύλλων ελέγχου, των πράξεων προσδιορισμού του φόρου και των λοιπών καταλογιστικών πράξεων καθώς και των τυχόν συμπληρωματικών φύλλων ή πράξεων, εφόσον συντρέχει περίπτωση, που αφορούν στις υποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου, καθώς και για την περαιτέρω διαδικασία επίλυσης των σχετικών φορολογικών διαφορών και βεβαίωσης των καταλογιζόμενων διαφορών φόρων, πρόσθετων φόρων, προσαυξήσεων, τελών, εισφορών και προστίμων με τη σύνταξη και αποστολή στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. των οικείων χρηματικών καταλόγων κατά τις ισχύουσες διατάξεις.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.


Ακριβές Αντίγραφο
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΔΗΜ. ΕΣΟΔΩΝ
Θ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: