Κυριακή 15 Ιουλίου 2018

Οι Εισπρακτικές εταιρείες και οι τηλεφωνικές ενοχλήσεις στους οφειλέτες

Οι Εισπρακτικές εταιρείες και οι τηλεφωνικές ενοχλήσεις στους οφειλέτες
Προσβολή της προσωπικότητας τα συνεχή τηλεφωνήματα. Πόσες φορές επιτρέπεται να τηλεφωνούν στους οφειλέτες. Παράνομη μεταβίβαση προσωπικών δεδομένων από τράπεζες. Υποχρεωτική η καταγραφή των τηλεφωνικών κλήσεων.
Δικηγορικές – εισπρακτικές εταιρείες
Η συντριπτική πλειοψηφία των εισπρακτικών εταιρειών πλέον καλύπτονται από κάποιο Δικηγόρο ή Δικηγορική εταιρεία. Για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθήνας καθιέρωσε κανόνες, τροποποιώντας τον Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων.
Με τελεσίδικες Δικαστικές αποφάσεις, έχει κριθεί ότι τα επανειλημμένα τηλεφωνήματα από εισπρακτικές εταιρείες προς δανειολήπτες προσβάλουν την προσωπικότητα των οφειλετών, οι οποίοι για τον λόγο αυτό δικαιούνται αποζημίωσης.
Για να γίνει η μεταβίβαση των δεδομένων, πρέπει πρώτα η Τράπεζα να ενημερώσει για την πρόθεσή της αυτή το δανειολήπτη ή τον κάτοχο κάρτας και αυτός να συναινέσει για τη μεταβίβασή τους.
Στη συνέχεια η εισπρακτική εταιρεία οφείλει να ενημερώσει εγγράφως το δανειολήπτη ότι προτίθεται να κάνει χρήση των δεδομένων του και για το σκοπό που θα τα χρησιμοποιήσει.
Οι Εισπρακτικές εταιρείες πρέπει να καταγράφουν τις τηλεφωνικές κλήσεις (το περιεχόμενο και τα εξωτερικά στοιχεία της επικοινωνίας) προς τους καλούμενους οφειλέτες, ανεξάρτητα από το ποιος απαντά την κλήση, δηλ. ο οφειλέτης ή τρίτο πρόσωπο – μη οφειλέτης (Σημείωση: είναι σημαντική η υποχρέωση καταγραφής των κλήσεων, ανεξάρτητα από το ποιος απαντά την κλήση, καθόσον συνήθως οι παράνομες πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών εκφοβισμοί, ψυχολογική βία κλπ εκδηλώνονται προς τα τρίτα πρόσωπα – συγγενείς του οφειλέτη).

Δεν υπάρχουν σχόλια: