Τι ισχύει τελικά για την εισφορά του 2% στον ΕΔΟΕΑΠ
Διευκρινίσεις μετά από επικοινωνία με τον Οργανισμό
Του Γιώργου Λαμπίρη
Την καταχώρηση διαφημίσεων, τόσο σε διαδικτυακά μέσα που δραστηριοποιοιύνται στο εσωτερικό, όσο και σε αυτά που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό, αφορά η καταβολή της εισφοράς του 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ, όπως ανέφεραν πηγές του Οργανισμού στα Φορολογικά Νέα. Επομένως, η αναφορά του Οργανισμού στη σχετική εγκύκλιο για παρόχους υπηρεσιών που βρίσκονται εκτός Ελλάδος, δεν ισχύει.
Πότε καταβάλλεται η εισφορά από το ίδιο το μέσο
Εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση που η καταχώρησε διαφήμισης στην Ελλάδα, έχει πραγματοποιηθεί σε μέσο μαζικής ενημέρωσης. Σε αυτή την περίπτωση η εισφορά καταβάλλεται από το ίδιο το μέσο και όχι από τον λήπτη της διαφήμισης, όπως ισχύει σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις.
Θυμίζουμε ότι στην εγκύκλιο 11 του 2018, παρέμενε αδιευκρίνιστο, το εάν η υποχρέωση καταβολής ποσού, που αντιστοιχεί στο 2% επί της τιμολογημένης δαπάνης διαφήμισης, προβολής ή προώθησης προϊόντος προ ΦΠΑ, βαρύνει όσους προβάλλονται – φυσικά ή νομικά πρόσωπα – και διαμένουν στην Ελλάδα ή όχι, καθώς στην εγκύκλιο αναφερόταν ότι αφορά μόνο τη δεύτερη περίπτωση.
Οι περιπτώσεις facebook, Airbnb
Αναφορικά με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες διαμοιρασμού, όπως είναι το facebook, αλλά και σελίδες όπως αυτή της Airbnb, σύμφωνα με το αρμόδιο τμήμα του ΕΔΟΕΑΠ, ο διαφημιζόμενος οφείλει να πληρώσει την εισφορά του 2% επί της καθαρής αξίας του τιμολογίου. Επομένως η αναφορά της εγκυκλίου βάσει της οποίας «υπηρεσία διαφήμισης ή προβολής ή εν γένει προώθησης προϊόντος», περιλαμβάνει και τις πλατφόρμες που προαναφέραμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου