Στα 5 δισ. ευρώ το 2019 ο τζίρος του e-εμπορίου
Πρώτη σε ζήτηση η «online παραγγελία φαγητού»
Πέμπτη, 10 Ιανουαρίου 2019 20:45
UPD:20:45
SHUTTERSTOCK
Από την έντυπη έκδοση
Της Λέττας Καλαμαρά
lkal@naftemporiki.gr
lkal@naftemporiki.gr
Περίπου 4 εκατομμύρια Έλληνες προβλέπεται να αγοράσουν online προϊόντα/υπηρεσίες αξίας πάνω από 5 δισ. ευρώ το 2019 από 4,7 δισ. ευρώ και σημαντική άνοδος προβλέπεται στην κατηγορία «παραγγελία έτοιμου φαγητού», επισημαίνει μεταξύ άλλων το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ στη μελέτη του για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράλληλα η ηλεκτρονική τιμολόγηση θεωρείται ως η κορυφαία πρακτική ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ελλάδα για το 2019 αλλά και για αρκετά ακόμη χρόνια, ενώ αναμένεται ότι πάνω από το 40% του ενεργού πληθυσμού θα χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο για τραπεζικές συναλλαγές.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τη μελέτη, το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C αναμένεται να κινηθεί ανοδικά και τα επόμενα χρόνια αφού μόνο το 40% του πληθυσμού θα πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά σε ώριμες online ευρωπαϊκές αγορές ξεπερνούν το 70%-75%. Εκτός από την on line παραγγελία έτοιμου φαγητού, που εκτιμάται ότι θα κινηθεί ανοδικά, οι υπόλοιπες κατηγορίες που θα εμφανίσουν ζήτηση από τους online καταναλωτές είναι διαμονή σε καταλύματα, ταξιδιωτικές υπηρεσίες, ένδυση/υπόδηση, εξοπλισμός Η/Υ, ηλεκτρονικές συσκευές, εισιτήρια για εκδηλώσεις, βιβλία, οικιακά είδη, είδη φαρμακείου, προσωπική φροντίδα και ασφάλειες.
Πάνω από 7.000 ελληνικές εταιρείες θα λειτουργούν πλέον οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης, εκ των οποίων τα 2/3 είναι μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις (με απασχόληση πάνω από 10 άτομα) και το 1/3 είναι μικρές δυναμικές εταιρείες με κύριο κανάλι πώλησης το ψηφιακό. Όπως τονίζουν οι αναλυτές του Eltrun, η περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών ψηφιακών επιχειρήσεων επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το 85% των online αγοραστών κάνει πλέον πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, σημαντική εξέλιξη αφού το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά. Παρ’ όλα αυτά μόνο 160 ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν προμηθευτεί το σήμα πιστοποίησης ηλεκτρονικού εμπορίου (TrustMark) που παρέχει ο GRECA (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου). Επίσης πάνω από 5.000 ελληνικές επιχειρήσεις κάνουν πλέον τις προμήθειες/αγορές τους ηλεκτρονικά, ενώ τουλάχιστον 25.000 ελληνικές επιχειρήσεις ήδη διακινούν ετησίως πάνω από 25 εκατομμύρια Β-Β τιμολόγια ηλεκτρονικά. Μάλιστα, 1.000 εξ αυτών των εταιρειών, λόγω του μεγάλου μεγέθους τους, παίζουν έναν ρόλο «κόμβου» εμπλέκοντας προμηθευτές και πελάτες τους στα αρχικά στάδια του οργανωμένου Β-Β ηλεκτρονικού επιχειρείν.
Ψηφιακό μάρκετινγκ
Οι Έλληνες online αγοραστές θα συνεχίσουν την πολυκαναλική τους συμπεριφορά και μάλιστα με αυξητικές τάσεις. Αυτό προσδιορίζει τη σημασία του ψηφιακού μάρκετινγκ ασχέτως ψηφιακού ή φυσικού καναλιού πώλησης και της αναμενόμενης αύξησης στις επενδύσεις στα ψηφιακά κανάλια προώθησης για τα επόμενα χρόνια. Για παράδειγμα, για να αγοράσουν ένα προϊόν οι καταναλωτές επηρεάζονται από newsletter που λαμβάνουν (52%), διαφημίσεις σε sites που επισκέπτονται (33%), ενημερώσεις που λαμβάνουν στο κινητό (31%), διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησής (19%), διαφημίσεις στο Facebook (16%) και διαφημίσεις στο YouTube (13%). Επίσης το 1/4 των συνολικών διαδιακτυακών αγορών από τους online αγοραστές έγινε αφού πραγματοποιήθηκε επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα. Για παράδειγμα, το 42% αναζητά πληροφορία στο διαδίκτυο για προϊόντα ενώ βρίσκονται εντός καταστήματος και το 38% αφού επισκέπτεται κάποιο φυσικό κατάστημα στη συνέχεια το αγοράζει online.
Οι Έλληνες online αγοραστές θα συνεχίσουν την πολυκαναλική τους συμπεριφορά και μάλιστα με αυξητικές τάσεις. Αυτό προσδιορίζει τη σημασία του ψηφιακού μάρκετινγκ ασχέτως ψηφιακού ή φυσικού καναλιού πώλησης και της αναμενόμενης αύξησης στις επενδύσεις στα ψηφιακά κανάλια προώθησης για τα επόμενα χρόνια. Για παράδειγμα, για να αγοράσουν ένα προϊόν οι καταναλωτές επηρεάζονται από newsletter που λαμβάνουν (52%), διαφημίσεις σε sites που επισκέπτονται (33%), ενημερώσεις που λαμβάνουν στο κινητό (31%), διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησής (19%), διαφημίσεις στο Facebook (16%) και διαφημίσεις στο YouTube (13%). Επίσης το 1/4 των συνολικών διαδιακτυακών αγορών από τους online αγοραστές έγινε αφού πραγματοποιήθηκε επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα. Για παράδειγμα, το 42% αναζητά πληροφορία στο διαδίκτυο για προϊόντα ενώ βρίσκονται εντός καταστήματος και το 38% αφού επισκέπτεται κάποιο φυσικό κατάστημα στη συνέχεια το αγοράζει online.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου