Τέλη κυκλοφορίας 2020. Αλλαγή τρόπου μέτρησης των εκπομπών ρύπων
Τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου o οποίος ονομάζεται WLTP
Αλλάζουν τα δεδομένα για τους νέους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από 1 Σεπτεμβρίου 2019 που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου o οποίος ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα αυξήσει τα δεδομένα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα και κατ’ επέκταση και τα τέλη κυκλοφορίας
Στην Ελλάδα τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα ενώ από το Νοέμβριο του 2010 για τα νεότερα μοντέλα τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων
Το πρόβλημα έχει να κάνει με το κόστος χρήσης των οχημάτων που αυξάνεται κατά πολύ, εξαιτίας της αύξηση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Από την πλευρά της, η κυβέρνηση φαίνεται να προετοιμάζει, μέσω του υπουργείου οικονομικών, άμεση παρέμβαση για το θέμα των τελών της κυκλοφορίας 2020
Στην αποκάλυψη προχώρησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, σύμφωνα με τον οποίο, «καμία επιβάρυνση δεν έχουν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2020. Οι πολίτες δεν πρόκειται να πληρώσουν τις αλλαγές που θα προκαλέσει το νέο πρότυπο WLTP και η κυβέρνηση θα πραγματοποιήσει αναπροσαρμογές οι οποίες θα είναι προς όφελος των πολιτών»
Ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου
Σύμφωνα με το νέο τρόπο μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου, για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά από την 31 Οκτωβρίου του 2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα:
- 0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
- 91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
- 101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
- 121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
- 141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
- 161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
- 181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
- 201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
- Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο
Τι είναι το WLTP
Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θα τον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021.
Η αλλαγή έγινε για οικολογικούς λόγους καθώς η αύξηση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα λειτουργούσε αρνητικά ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου